Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Na hát nem akartam elinditani veszekedést. Készitettem egy képet, kérlek nézzétek meg,és véleményezzétek. Nekem ez a max míg fel szokott menni. Talán,eléri az első rovatkát,ha nyomom! De van ,hogy hirtelen /pláne ha 0-1fok körül van/ hirtelen lemegy,akár 90en alá. Na vajon jó a termo? Azért ez elég elb**ott skálázás. Köszönöm!

Miénkben talán fél éves a termosztát, és most a hidegebb időben kb. ugyan ennyit mutat mint neked.

"A" vectránál pedig ez a helyzet: van két féle óra Ez és Ez, az első fajta volt nekem benne, de az csal kb. 5 fokot. Azon ami 90 fok az a valóságban 95 körül van. Most a második fajta van benne és az jól mutat, igaz a 90et nem éri el, de rámérve is kb. annyi. Szóval valamelyest csalnak az órák, de a szenzor is csalhat. Ezért is tartom jobb ötletnek hőmérővel kiméregetni, mint az órának vagy a diagnosztikának hinni.

A Corsa-ban 92 foknál nyit a termosztát, szóval amit neked mutat az még hihető is és mikor kinyit utána értelemszerű, hogy kicsit vissza is esik. Szóval szerintem jó, ha nem lenne jó, akkor a 90 közelében sem lenne szerintem vagy a rosszabb eset mindig túlmelegedne.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

olajszűrő cserénél (persze együtt olajcserével) csak kitekerem a régi szűrőházat és betekerem az újat?

vagy külön van a szűrő és ház és csak a betétet kell cserélni?

sosem csináltam még b corsánál.

előre is köszi!

Módosítva : xmacx
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

olajszűrő cserénél (persze együtt olajcserével) csak kitekerem a régi szűrőházat és betekerem az újat?

vagy külön van a szűrő és ház és csak a betétet kell cserélni?

sosem csináltam még b corsánál.

előre is köszi!

Egyben van a szürő és a ház. Régi ki,újnál kicsit olajozd be körbe a gumit,aztán mehet rá.

Link to comment
Megosztás:

Na hát nem akartam elinditani veszekedést. Készitettem egy képet, kérlek nézzétek meg,és véleményezzétek. Nekem ez a max míg fel szokott menni. Talán,eléri az első rovatkát,ha nyomom! De van ,hogy hirtelen /pláne ha 0-1fok körül van/ hirtelen lemegy,akár 90en alá. Na vajon jó a termo? Azért ez elég elb**ott skálázás. Köszönöm!

Nekem a 90-es utáni első osztásig megy fel. A mostani, fordulatszámmérős óracsoporton is, meg az előtte lévő hagyományos műszeregységen lévő hőfokmérőn is addig ment fel.

Szerintem nálad nem jó a termosztát ha ezeket a dolgokat produkálja, amit leírsz.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

olajszűrő cserénél (persze együtt olajcserével) csak kitekerem a régi szűrőházat és betekerem az újat?

vagy külön van a szűrő és ház és csak a betétet kell cserélni?

sosem csináltam még b corsánál.

előre is köszi!

Attól függ, milyen a motor. Az ezres, meg az 1,2 16 szelepes motoron ha jól láttam külön van a szűrőház, és a betét.

A régi, 8 szelepes motorokon egy fém patronszerű szőrű van, amit egyben kell cserélni. Meg talán az X14XE-n is.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg fogj a kezedbe egy lézeres hőmérőt és mérj. Amióta pl. én kicseréltem a vectra-ba (igaz nem corsa) a km órát olyanra, amin a kék utáni első vonal a 90 fok, azóta teljesen pontosan mutat, mérésekkel alátámasztva :) Támogatom Adam1-et, hiába dugod rá a Tech-et stb. az a jeladótól kapja az infót.

Bár jeleztem már,hogy részemről befejeztem a dolgot,nehezen tartom elképzelhetőnek,hogy egy komoly laptopra telepített hivatalos Tech 2 szoftver pontatlanabb lenne,mint egy 2 ezer FT-os műszeregység.Ugyanúgy csal,mint a legtöbb km óra,funkciója csak szinte tájékoztató jellegű.Tudom nehéz elhinni,de attól ez még így van,sajnos.Amikor a piros mezőbe ér a vízhőfok mutató (már régen rossz persze),akkor már 110 fok körül van a tényleges hőfok.A Corsa esetén a legideálisabb tartomány az,mikor a 90-es és 100-as mező között áll középen a mutató.Itt kapcsol a venti és egy osztást esik vissza a mutató normál esetben (főleg városi üzem).Nyilván országúton más a helyzet,ahol folyamatos a hűtés a menetszél által.

Link to comment
Megosztás:

hiába dugod rá a Tech-et stb. az a jeladótól kapja az infót.

Igen,de 3 jeladó azért nagy valószínűséggel nem pontosan ugyanúgy téved! :)

Próbáltuk Bosch,Valeo és Delphi (elméletileg ez a gyári) tipusokkal.Csontra ugyanazt mértük mindegyikkel.

Link to comment
Megosztás:

Na hát nem akartam elinditani veszekedést. Készitettem egy képet, kérlek nézzétek meg,és véleményezzétek. Nekem ez a max míg fel szokott menni. Talán,eléri az első rovatkát,ha nyomom! De van ,hogy hirtelen /pláne ha 0-1fok körül van/ hirtelen lemegy,akár 90en alá. Na vajon jó a termo? Azért ez elég elb**ott skálázás. Köszönöm!

Először is semmi probléma,nem veszekedünk,inkább csak vitatkozunk (én legalábbis így gondolom :) ).

Ami a képet illeti,nem mindegy,hogy városi vagy országúti közlekedésről van szó.Ez az állás országúton szerintem teljesen jó,viszont városban a sok indulás-leállás miatt kevésnek tűnne.Ott feljebb kéne kúsznia a mutatónak.Az is kérdés,hogy a kép már üzemmeleg állapotban készült?

Ellenőrizheted pl. úgy is,hogy álló helyzetben járatod a motort legalább addig,míg a ventillátor 2x elindul és leáll (ekkor már biztos,hogy üzemi hőfokon van a motor).Akkor meddig megy fel vajon a mutató?

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Először is semmi probléma,nem veszekedünk,inkább csak vitatkozunk (én legalábbis így gondolom :) ).

Ami a képet illeti,nem mindegy,hogy városi vagy országúti közlekedésről van szó.Ez az állás országúton szerintem teljesen jó,viszont városban a sok indulás-leállás miatt kevésnek tűnne.Ott feljebb kéne kúsznia a mutatónak.Az is kérdés,hogy a kép már üzemmeleg állapotban készült?

Ellenőrizheted pl. úgy is,hogy álló helyzetben járatod a motort legalább addig,míg a ventillátor 2x elindul és leáll (ekkor már biztos,hogy üzemi hőfokon van a motor).Akkor meddig megy fel vajon a mutató?

Na ez jó kérdés,addig még nem járattam,hogy induljon a venti.Sőt,mióta nálam van azóta még nem hallottam menni. Ez 25km-ter orsz.út(90-100km/h) majd 5km város,kb 50el,egy megállással. Reggelente is kb 9-10 km -t megyek(90-100km/h) enyhe dombnak,orsz.úton(előtte már jár kb 5percet a kocsi/kapunyit-csuk/) és a domb tetején jön langyi szerű. Zárni tuti zár,mert a kis vízkör meleg,a termo előtt a cső enyhén langyos. Még arra gondoltam,hogy alapjában jó,csak mondjuk régi már,vagy csak nem jól zár.

Módosítva : Eximer
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Milyen tapasztalaitok vannak a corsa rohadásávál kapcsolatban? Multkor elkellet vinnem szerelőhöz és azt mondta, hogy nem tudja a kocsit megemelni normális csáppal mert az alváz 6 helyen kb focilabna nagyságban ki van rohadva. A válasza egyszerű volt, azt monda vegyek uj kocsit a javitás többe kerülne mint az autóm. Szal a müszaki nem jön össze januárban. DE mivel ez No-ban történt adok egy esélyt még a Magyar szakiknak, hátha mentehető a 100e km-t se futott autóm.

Mi a véleményetek? Otthon is költséges lenne egy ilyen mutatvány?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Milyen tapasztalaitok vannak a corsa rohadásávál kapcsolatban? Multkor elkellet vinnem szerelőhöz és azt mondta, hogy nem tudja a kocsit megemelni normális csáppal mert az alváz 6 helyen kb focilabna nagyságban ki van rohadva. A válasza egyszerű volt, azt monda vegyek uj kocsit a javitás többe kerülne mint az autóm. Szal a müszaki nem jön össze januárban. DE mivel ez No-ban történt adok egy esélyt még a Magyar szakiknak, hátha mentehető a 100e km-t se futott autóm.

Mi a véleményetek? Otthon is költséges lenne egy ilyen mutatvány?

Rohad mint mindegyik :) új küszöbök stb. Nem drága, itt a munkadíj a kérdés. Ismerőssel olcsóbb, egy maszek 100e is elkérheti, de kizártnak tartom hogy nem lehet vagy nem érdemes megcsinálni.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Milyen tapasztalaitok vannak a corsa rohadásávál kapcsolatban? Multkor elkellet vinnem szerelőhöz és azt mondta, hogy nem tudja a kocsit megemelni normális csáppal mert az alváz 6 helyen kb focilabna nagyságban ki van rohadva. A válasza egyszerű volt, azt monda vegyek uj kocsit a javitás többe kerülne mint az autóm. Szal a müszaki nem jön össze januárban. DE mivel ez No-ban történt adok egy esélyt még a Magyar szakiknak, hátha mentehető a 100e km-t se futott autóm.

Mi a véleményetek? Otthon is költséges lenne egy ilyen mutatvány?

Én is kizárt dolognak tartom hogy ne lehetne javítani. Az a szerelő egyszerűen nem akar foglalkozni vele. Vidd el egy másikhoz. Az alját egyszerűbb és olcsóbb is javítani, mint a fényezett karosszériát.

Otthon is lehet javítani, ha van CO hegesztőd, lemezed, és Flex-ed. Nagyjából ez kell hozzá, meg kalapács :)

Link to comment
Megosztás:

Én is kizárt dolognak tartom hogy ne lehetne javítani. Az a szerelő egyszerűen nem akar foglalkozni vele. Vidd el egy másikhoz. Az alját egyszerűbb és olcsóbb is javítani, mint a fényezett karosszériát.

Otthon is lehet javítani, ha van CO hegesztőd, lemezed, és Flex-ed. Nagyjából ez kell hozzá, meg kalapács :)

Jó azért nem csak az ám a baja.....xD Elörször is Futómű állitásra meg általános szervizre vittem be, semmit nem csináltak rajt, ingyenes állapotfelmérés történt.....valami baj van a h.kerékcsapággyal valami hézagot magyarázott a szaki, kézifékkel van valami, meg 2 gumi kasznizás. Erre adott 1500 eu-ros árajánlatot.......xD És akkor kapok müszakit....hehe....

Ja majd keresek valami szakit. esetleg győr-pápa környékéről ismertek vakit?

üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Lehet elektromos probléma, még nem tudom, ezért inkább ide írok.

Pár napja észre vettem (miutám anyám ment az autóval), hogy az indító kulcsal, pontosabban a gyújtás kapcsolóval problémák adódtak.

Ugye normál esetben, be indítod az autót, kulcsot elengeded, és vissza áll a kulcs egy pár mm-t (rugó húzza vissza esetleg?). Na, nekem nem húzta vissza, én állítottam vissza kézzel addig a pontig, hogy még ne álljon le az autó. Nem is volt vele semmi baj.

Ma akart menni anyám vele (megint nála romlik el valami, hihetetlen :D) , tankolt, majd tankolás után olyan 5 percel menet közben leállt az autó. Elmondása szerint olyan lett volna, mintha Ő állította volna le. Még gurult, mikor próbált rá indítani, de nem indult, nem is forgatta a motort. Haza húzták az autót, én csak most tudtam rá nézni a kocsira.

Közben cseréltek gyorsan zárbetétet, kulcsal együtt vették. Azzal se, meg a régivel se indul, nem forgat.

Most próbáltam én, gyújtásnál viszont már villog a check lámpa, gyorsabban mint 1 másodperc. Levettem az aksi sarut pár percre, vissza raktam, de semmi eredmény. Villogtattam hiba kódokat:

12 - start diagnosztika
85 - Befecskendező szelep 5 fesz. túl alacsony
43 - ? (nem találtam sehol róla semmi infót hogy ez mi)
47 - Levegőpumpa / relé fesz. túl magas

Én arra gondoltam ,hogy menet közbe belül a gyújtó kapcsolónál szét ugrott valami, ami vagy megölte az immót, vagy megbolondította. Lehet még több ideig kéne az aksi sarut levennem, mindjárt ki próbálom úgy mit mutat.

Ha meg találom az immot, leköthetem?

X12SZ a motorkód.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Segitsetek..

Vettem aukción B Corsát 1.5 D 95' kulcs nélkül és nem tudom beinditani..

Volt immo karika a gyujtás kapcsolón igy feltételezem hogy valahol gátolja az inditást, DE HOL?

kiszedtem a tanból a .(azt hittem szivattyús), de ott csak úszó van, tehát máshol gátol!

Ki lehet ezt iktatni valahogy?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Segitsetek..

Vettem aukción B Corsát 1.5 D 95' kulcs nélkül és nem tudom beinditani..

Volt immo karika a gyujtás kapcsolón igy feltételezem hogy valahol gátolja az inditást, DE HOL?

kiszedtem a tanból a .(azt hittem szivattyús), de ott csak úszó van, tehát máshol gátol!

Ki lehet ezt iktatni valahogy?

Szerintem az ECu-val is kommunikál, szóval nem olyan egyszerű kikötni. Olcsóbban kijössz, ha veszel bontóba, 10 körül szoktak már adni zárbetét+kulcs+immo karikát.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az ECu-val is kommunikál, szóval nem olyan egyszerű kikötni. Olcsóbban kijössz, ha veszel bontóba, 10 körül szoktak már adni zárbetét+kulcs+immo karikát.

Vagyis várjál csak :) neked dízeled van :D Akkor az adagolónál keresd meg a mágnesszelepet és annak a vezetéknek adj direkt szálat vagy a gyújtástól amperbácsit :)

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges hogy az egy szál vezeték amiről beszélünk? .. mert csak ennyit látok.

u.i: Közben megtaláltam.. 1 vezeték .. leteszteltem ahogy mondtad, külön szálroll adtam áramot (kattant), de felfedeztem, hogy gyújtáskor is jutót oda áram (kattant) - akkor igy ezt is kizárhatom, mert nem ezzel gátol az immo ezek szerint!?

Mi az isten lehet akkor?? :blink:

Módosítva : brani
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám.. 1995-ös B Corsa reggel csörgő hangokat adott ki a motor felől.. Mivel mennem kellett, és egy kis járatás után abbamaradt, autóztam kb. 30km-ert, majd újra iszonyúan csörögni kezdett az autó, majd megállt. Ha ráadom a gyújtást, nem indul be, csak az indítómotor.. Azt hittem, hogy a vezérlés, de a szíj, görgő, feszítő a helyén.. Amikor kinyitottam a motorteret, a motor bal oldalán van egy fekete műanyag lap, ami végigmegy a motor oldalán, az füstölt.. Fogalmam sincs mi lehet az.. 8 szelepes 1.4-es B Corsa-ról van szó.. Van valami ötletetek? Előre is köszi!

Módosítva : Kejozsef
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.