Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Tudom, de felrakáskor nem tudom annyira ráállítani a pofákat, ha válla van, mert akkor nem tudom felrakni. Vagy ilyenkor is be kell nyúlni a lyukon és össze lehet őket húzni? :icon1:

Az automata utánállító azért van, hogy megoldja helyetted! :P

Néhány fékezés után beáll. Feltéve ha szépen mozog a mechanika...

Elküldve

Az automata utánállító azért van, hogy megoldja helyetted! :P

Néhány fékezés után beáll. Feltéve ha szépen mozog a mechanika...

Mozog, de nekem még egyszer sem állította úgy be a féket hogy egyformán fogjon. Két kattanás között túl nagy a különbség.

Elküldve

Ki kell szedni az utánállítót megpucolni, óvatosan megzsírozni és akkor működik rendesen!

Mozog, de nekem még egyszer sem állította úgy be a féket hogy egyformán fogjon. Két kattanás között túl nagy a különbség.

Elküldve

Ki kell szedni az utánállítót megpucolni, óvatosan megzsírozni és akkor működik rendesen!

Tudom én, nem az a baj hogy nem működik, hanem ahhoz hogy egyet árforduljon elég sokat kell nyitni a pofáknak, és két kattanás között elég sok % fékeltérés van. Persze előbb-utóbb összekopik, de műszaki előtt fékhatásméréshez véleményem szerintem nem elég ha összerakjuk aztán majd beállítja magát az első pár fékezéskor.

Elküldve

Tudom én, nem az a baj hogy nem működik, hanem ahhoz hogy egyet árforduljon elég sokat kell nyitni a pofáknak, és két kattanás között elég sok % fékeltérés van. Persze előbb-utóbb összekopik, de műszaki előtt fékhatásméréshez véleményem szerintem nem elég ha összerakjuk aztán majd beállítja magát az első pár fékezéskor.

Erre annyit mondanék, hogy legutóbb egyenesen a szerelőtől mentem a műszaki állomásra előzetes műszaki vizsgára, vadi új dobokkal és pofákkal, és már ott tudta, amit kellett neki.

Elküldve

Erre annyit mondanék, hogy legutóbb egyenesen a szerelőtől mentem a műszaki állomásra előzetes műszaki vizsgára, vadi új dobokkal és pofákkal, és már ott tudta, amit kellett neki.

Hát ez is nagymértékebn megosztja a társaságot majdnem annyira mint a GM-olaj. :D Én amennyire lehetett eltakarítottam, kapott a menet rézpasztát, működött is az utánállítás, (levett dobnál széthúzva a pofákat szépen tekerte a lemez a kereket) mégsem tudta úgy belőni a féket magától, hogy beleférjen a a max fékeltérésbe, le kellett venni a dobot, kézzel tekergetni és úgy lett jó.

1508171-20140626-9qSoy4.jpg

Elküldve

Hát ez is nagymértékebn megosztja a társaságot majdnem annyira mint a GM-olaj. :D Én amennyire lehetett eltakarítottam, kapott a menet rézpasztát, működött is az utánállítás, (levett dobnál széthúzva a pofákat szépen tekerte a lemez a kereket) mégsem tudta úgy belőni a féket magától, hogy beleférjen a a max fékeltérésbe, le kellett venni a dobot, kézzel tekergetni és úgy lett jó.

jól raktad össze? :D

én legoztam vele, amikor elsőre láttam

Elküldve

erről jut eszembe, most az okosok biztos lefognak sajnálni, de milyen előnye van a tárcsaféknek a dobfékkel szemben?

nagyobb erőhatás? jobb adagolhatóság? ecerűbb karbantartás? (olyan huncutságokat hagyjunk, mint az ABS)

Elküldve

Én úgy gondolom:

- Egyszerűbb karbantartás

- Után állítás nálam se működött bármit csináltam vele, letakarítva, réz paszta, stb.

- Fék hatását nem tudom, mert Én egy időben raktam fel hátra a tárcsaféket és a 23 mmes főfékhengert.

Elküldve

Olyan nem létezik szerintem. Wookie múltkor mutatta az elosztót ami 2 csőből csinál 4 csövet.

Ám az ABS-es 23 mmes főfékhenger V6 / Turbo Calikban - A Vekikben van, a szervodob ugyanaz mint az x16xel 22es főfékhenger szervodobján.

Elküldve

23-as főfékhengert honnan lehetne szerezni? (ami nem abs-es)

Olyan nem létezik szerintem. Wookie múltkor mutatta az elosztót ami 2 csőből csinál 4 csövet.

Ám az ABS-es 23 mmes főfékhenger V6 / Turbo Calikban - A Vekikben van, a szervodob ugyanaz mint az x16xel 22es főfékhenger szervodobján.

Ilyen kő' sakkor bármit fel lehet pattintani:

IMG_6453.jpg

100_1053.jpg

22-est lehet szerezni még. Az is nagyon finom a 20-ashoz képest! ;)

Jha, de csak 256-os, és hátul kis tárcsáig. Nekem a 280-ashoz már kéri a 23-25-öst. De biztosra megyek, szerintem inkább 25-ös lesz. :)

Elküldve

jól raktad össze? :D

én legoztam vele, amikor elsőre láttam

Hát szerintem jól, mert amúgy működik, csak nem lövi be egyformára a féket magától.

Tárcsaféket neki hátra. :D

Hát majd egyszer talán, de most úgy vagyok vele hogy az SE-projektet is elvetettem, egy átépítésből leesett NZ hengerfejet veszek mindennel együtt az enyémet felújítani.

Elküldve

Hmm, akkor még próbálgatom a kis főfékkel. Ma feltettük a gsi nyerget, 24/256 -os ATE tárcsát, ate betétet. Elfáradtam, bevasalás után már feljöttünk, de majd nézem mennyire adagolható.

Elküldve

Jah, ha valakit érdekel a dolog...

A mester úgy oldotta meg annó, hogy ne kelljen nyerget is cserélni, hogy 22-es 256-os tárcsát tett be, és az simán bement a 236-os helyére, még fékezett is. Most 24-es tárcsa van bent, az már nem menne bele a kis nyeregbe.

Elküldve

Na, valami nem kóser. Az új nagy nyergekkel akármit is csinálunk, be tudom nyomni teljesen a pedált. Persze jóval előbb satuzik, teljesen jól fékez, de a pedál nem jó. Szerelősrác szerint nem nyom eleget a 22-es főfékhenger, csak az maradt hátra mint hiba(levegőtlenítés ezerszer megvolt)

Szóval aki tett fel 256-os féket előre 236 helyett, az cserelt nagyobb főfékhengerre is?

Elküldve

Na, valami nem kóser. Az új nagy nyergekkel akármit is csinálunk, be tudom nyomni teljesen a pedált. Persze jóval előbb satuzik, teljesen jól fékez, de a pedál nem jó. Szerelősrác szerint nem nyom eleget a 22-es főfékhenger, csak az maradt hátra mint hiba(levegőtlenítés ezerszer megvolt)

Szóval aki tett fel 256-os féket előre 236 helyett, az cserelt nagyobb főfékhengerre is?

Én is be tudom teljesen nyoni a pedált meg az összes astrán ilyen volt amit próbáltam (sőt pözsón, fordon, fosvágenen, suzukin is), persze csak álló autónál járó motornál, mert menet közben már előbb satuzik a kerék. Miután kicseréltem az egész fékrendszert és közben sikeres műszaki vizsgát is tett az autó: hát ez ilyen. Valaki azt mondta hogy a szervó szívja be a pedált ha sokáig nyomod a gumi fékcsöveknek meg ugye azért van rugalmasságuk, a fékerőszabályzó is tolódik kifelé.

Elküldve

A 256-hoz pedig 22-es ffh tartozik, azzal jónak kell lennie.
De nekem meg 20-as volt fent a 280-as tárcsához, meg hátra tárcsához,és még azzal is jól működött, csak nem volt ennyire harapós, és sokkal hosszabb volt a pedál út. De teljesen azt sem bírtam benyomni.

Elküldve

A 256-hoz pedig 22-es ffh tartozik, azzal jónak kell lennie.

De nekem meg 20-as volt fent a 280-as tárcsához, meg hátra tárcsához,és még azzal is jól működött, csak nem volt ennyire harapós, és sokkal hosszabb volt a pedál út. De teljesen azt sem bírtam benyomni.

Végülis nem koppig tudom benyomni, de annál jobban mint amikor álló motornál szervó nélkül taposom.

Elküldve

Nekem nem ilyen volt előtte, nem tudtam csak kb az egyharmadáig benyomni, ott kemény lett...

Most koppig tudom álló helyzetben járó motorral, de nyilván előtte már satuzna sokkal korábban.

Ha nem jár a motor, akkor a feléig sem lehet.

Elküldve

Az, hogy járó motornál jobban bemegy, az üzemszerű, az a fékrásegítő hatása. Ha álló motornál "kipumpáljátok a vákuumot" a fékből, és úgy indítjátok a motort, hogy nyomjátok a féket, (mondjuk én alapból mindig kuplung+fékkel indítok) akkor érezni fogjátok hogy behúzza a pedált. Ennek így is kell lennie.

Azt viszont nem értem, hogy miért megy be 22-es ffh-val padlóig a pedál.

Képet tudsz feltenni a főfékről meg a nyergeidről?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.