isi Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 Igaz nem astra, hanem kadett, de valakinek esetleg tipp? Hiba: hoztam műszakira a kocsit és a bal első fék jóval gyengébb, mint a jobbos. Bal 1500N körül, jobb 2500N körül volt. Kb. 1-2 hónapja lett betétezve, tárcsa még jó volt az maradt+csúszkákat is cseréltünk. Mondjuk ezt éreztem is, mikor kimentem vele, mivel jobbra húzta el az autót, de nem minden egyes fékezésnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 Igaz nem astra, hanem kadett, de valakinek esetleg tipp? Hiba: hoztam műszakira a kocsit és a bal első fék jóval gyengébb, mint a jobbos. Bal 1500N körül, jobb 2500N körül volt. Kb. 1-2 hónapja lett betétezve, tárcsa még jó volt az maradt+csúszkákat is cseréltünk. Mondjuk ezt éreztem is, mikor kimentem vele, mivel jobbra húzta el az autót, de nem minden egyes fékezésnél. Nem biztos, hogy első fékeknél van a baj, mivel az Astrában átlós fékkörök vannak, lehet, hogy a jobb hátsóval van gond, pl. az automata utánállító nem műxik, ezért messze van a fékpofa a dobtól, ezért sok fékfolyadék oda megy, mielőtt elkezdene fogni a fék. De ez csak egy tipp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 Nem biztos, hogy első fékeknél van a baj, mivel az Astrában átlós fékkörök vannak, lehet, hogy a jobb hátsóval van gond, pl. az automata utánállító nem műxik, ezért messze van a fékpofa a dobtól, ezért sok fékfolyadék oda megy, mielőtt elkezdene fogni a fék. De ez csak egy tipp. Hátsók jók, kb. 6% eltérés volt a két oldal között (nincs előttem most a papír), a kézifék is zsír. Szóval nem tudom, én a munkahengerre gondolok, lehet meg kellene járatni. Amúgy fékrásegítőt, fékfolyadékot is cseréltem. Gondoltam fékerőszabályzóra is, de ebben nincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 Hátsók jók, kb. 6% eltérés volt a két oldal között (nincs előttem most a papír), a kézifék is zsír. Szóval nem tudom, én a munkahengerre gondolok, lehet meg kellene járatni. Amúgy fékrásegítőt, fékfolyadékot is cseréltem. Gondoltam fékerőszabályzóra is, de ebben nincs. Ha a féknyereg nagyon koszos-rozsdás az is nehezen jár.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 Ha a féknyereg nagyon koszos-rozsdás az is nehezen jár.... Talán úgy néz ki, hogy meg volt a bűnös, be volt állva a munkahenger, megjárattam+dobtam rá új tárcsákat, mert már 9mm volt, 9,7mm a minimum. Holnap műszaki újra, majd kiderül:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Szerintem ilyenkor csak az segít, hogy féknyereg le, munkahenger kinyom és megnéz, hogy miért ragad be, állt be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiww Elküldve December1, 2013 Megoszt Elküldve December1, 2013 Nos, most hogy kapott fordulatszámmérős műszeregységet (+20LE :D) be lett kötve rendesen a kézifék és a fékfolyadék ellenőrző lámpa. Mármint hogy a felkiáltójeles piros pilács a fékfolyadéké lett, a P betűs piros pilács pedig a kéziféké. Mert közösítve voltak, és a felkiáltójeles világított... Plusz be lett kötve a vonóhorog visszajelző, egy univerzális relével, szintén a műszeregységbe. ÉS! Észrevettük hogy nem igazán akaródzik működni a fékfolyadék szintjelző, nem zárja az áramkört... Azért jó tudni hogy ha elfolyt volna észre sem vettük volna egészen addig amíg már nem fog a fék... :omg: Csak gondoltam leírom, hogy érdemes ellenőrizni, mert a rendszer becsap. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December1, 2013 Megoszt Elküldve December1, 2013 Nos, most hogy kapott fordulatszámmérős műszeregységet (+20LE :D) be lett kötve rendesen a kézifék és a fékfolyadék ellenőrző lámpa. Mármint hogy a felkiáltójeles piros pilács a fékfolyadéké lett, a P betűs piros pilács pedig a kéziféké. Mert közösítve voltak, és a felkiáltójeles világított... Plusz be lett kötve a vonóhorog visszajelző, egy univerzális relével, szintén a műszeregységbe. ÉS! Észrevettük hogy nem igazán akaródzik működni a fékfolyadék szintjelző, nem zárja az áramkört... Azért jó tudni hogy ha elfolyt volna észre sem vettük volna egészen addig amíg már nem fog a fék... :omg: Csak gondoltam leírom, hogy érdemes ellenőrizni, mert a rendszer becsap. <_< A fékfolyadék szintellenörző az opelek 95%-ában nem működik. :) Amúgy hamarabb érzed hogy nincs fék, mint hogy az felvillanjon. Nekem se jelzett semmit, mikor a beszart kerékcsapágy miatt megsült a jobb hátsó fékem, és elfolyt az egész fékfolyadék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiww Elküldve December1, 2013 Megoszt Elküldve December1, 2013 A fékfolyadék szintellenörző az opelek 95%-ában nem működik. :) Amúgy hamarabb érzed hogy nincs fék, mint hogy az felvillanjon. Nekem se jelzett semmit, mikor a beszart kerékcsapágy miatt megsült a jobb hátsó fékem, és elfolyt az egész fékfolyadék. Hát ezt öröm hallani... És szétszedhető? Nem néztem még meg jobban, de ha igen akkor lehet hogy megmókolom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve December1, 2013 Megoszt Elküldve December1, 2013 Az már nekem is feltűnt, hogy fékfolyadék lámpa és kézifék jelző egy visszajelző. Hogy lehet megcsinálni, hogy ne közösítve legyenek? Nekem jó a visszajelző, mert amikor féket csináltam akkor nem volt benne fékolaj, de ki kellett állni a garázsból megfordulni, s akartam volna kiengedni a kéziféket, s bevillant, hogy ja persze nincs benne olaj. :) Miért is világít akkor a kézifék? Ja persze, mert közösítve vannak. :D Ha kell adok a tartályba szintjelzőt van vagy 2-3 darab, Caliból, B Vekiből és F Astrából, de egy és ugyanaz mind. :) Nos, most hogy kapott fordulatszámmérős műszeregységet (+20LE :D) be lett kötve rendesen a kézifék és a fékfolyadék ellenőrző lámpa. Mármint hogy a felkiáltójeles piros pilács a fékfolyadéké lett, a P betűs piros pilács pedig a kéziféké. Mert közösítve voltak, és a felkiáltójeles világított... Plusz be lett kötve a vonóhorog visszajelző, egy univerzális relével, szintén a műszeregységbe. ÉS! Észrevettük hogy nem igazán akaródzik működni a fékfolyadék szintjelző, nem zárja az áramkört... Azért jó tudni hogy ha elfolyt volna észre sem vettük volna egészen addig amíg már nem fog a fék... :omg: Csak gondoltam leírom, hogy érdemes ellenőrizni, mert a rendszer becsap. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiww Elküldve December1, 2013 Megoszt Elküldve December1, 2013 Az már nekem is feltűnt, hogy fékfolyadék lámpa és kézifék jelző egy visszajelző. Hogy lehet megcsinálni, hogy ne közösítve legyenek? Nekem jó a visszajelző, mert amikor féket csináltam akkor nem volt benne fékolaj, de ki kellett állni a garázsból megfordulni, s akartam volna kiengedni a kéziféket, s bevillant, hogy ja persze nincs benne olaj. :) Miért is világít akkor a kézifék? Ja persze, mert közösítve vannak. :D Ha kell adok a tartályba szintjelzőt van vagy 2-3 darab, Caliból, B Vekiből és F Astrából, de egy és ugyanaz mind. :) Nem bonyolult megcsinálni, csupán a közösítésnél meg kell nézni hogy melyik színű vezeték megy a szintellenőrzőhöz, azt otthagyni, és a másikat lecsípni, arra pedig ráforrasztani egy sarut, és berakni abba a részébe a stekkernek, ami a P betűs pilácshoz megy. Szintellenőrző pedig lehet hogy érdekelne, csütörtökön megyek az M1-esen, eltudjuk aznap intézni valahogy? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve December1, 2013 Megoszt Elküldve December1, 2013 Köszi. Írtam püt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Kérdés: Jól gondolom-é, hogy a 236 tömör meg a hűtött tárcsa ugyan akkor felületen "fog", tehát normál állapotban ugyanazt a fékhatást lehet vele elérni? (eltekintve attól, hogy a tömör melegen gyengül) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Kérdés: Jól gondolom-é, hogy a 236 tömör meg a hűtött tárcsa ugyan akkor felületen "fog", tehát normál állapotban ugyanazt a fékhatást lehet vele elérni? (eltekintve attól, hogy a tömör melegen gyengül) Igen, mindkettővel ugyanolyan f*s a fék. :D Egyébként a hűtötthöz is kell nyerget is cserélni, akkor meg már feltenném a 256-ost. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Igen, mindkettővel ugyanolyan f*s a fék. :D Egyébként a hűtötthöz is kell nyerget is cserélni, akkor meg már feltenném a 256-ost. naja, igen pont ez az....viszont a 256os meg nem fér be a 13as kerekeimbe ha jól tom Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 naja, igen pont ez az....viszont a 256os meg nem fér be a 13as kerekeimbe ha jól tom nem fér be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 nem fér be. akkor ezt megbeszéltük Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Felnicsere... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Megéri szerintem. Nekem elől gyárilag is 256 van x16xelen, hátul ugye dob. Felraktam hátra a tárcsákat, illetve 23 mmes főfékhenger és nagyon jó lett a fék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 a tök, 2munkahenger+2tárcsa+4felni+4gumi(8)=sok pénz nem részingelek én Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Megéri szerintem. Nekem elől gyárilag is 256 van x16xelen, hátul ugye dob. Felraktam hátra a tárcsákat, illetve 23 mmes főfékhenger és nagyon jó lett a fék. hát a gyári elég lájtos... :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 hát a gyári elég lájtos... :icon1: Mondjuk relatív dolog az, hogy mi a lájtos. A gsi fék is az. De csak akkor veszed észre, ha visszaülsz egy újabb kocsiból... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December7, 2013 Megoszt Elküldve December7, 2013 Na én ezért váltottam 236-os tömörről egyből 280-ra, meg hátul tárcsa. :D Csak még kéne a rendes főfékhenger. Bár szerintem azért az újabbakon sincs olyan húde sokkal durvább fék, csak sokkal inkább agyon van szervózva. Az meg nem éppen előny. Pont valamelyik nap nézegettem valamelyi kis hothatch-et, hogy gyári sportcsomag meg mittomén, aztán hátul dob, meg elöl is valami kis nyamvadt tárcsa. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve December8, 2013 Megoszt Elküldve December8, 2013 Én a Calin a 288as tárcsához, amiben a 57/25ös nyereg van, illetve hátul A Omega 38as nyergekhez beraktam B Vekiből a dupla szervodobot 25 mmes főfékhengerrel. A gyári fékkel az volt a bajom, hogy fogni fogott, de ahhoz taposni kellett, illetve nem az volt, hogy rálépek a fékre és reagál, hanem nem sok mindent történt. Ezekkel a fék combo-kal jó lett a fék nagyon, lassítja rendesen az 1430 kgot. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December8, 2013 Megoszt Elküldve December8, 2013 Én a Calin a 288as tárcsához, amiben a 57/25ös nyereg van, illetve hátul A Omega 38as nyergekhez beraktam B Vekiből a dupla szervodobot 25 mmes főfékhengerrel. A gyári fékkel az volt a bajom, hogy fogni fogott, de ahhoz taposni kellett, illetve nem az volt, hogy rálépek a fékre és reagál, hanem nem sok mindent történt. Ezekkel a fék combo-kal jó lett a fék nagyon, lassítja rendesen az 1430 kgot. :) Az omega nyereg az ezekszerint nagyobb mint a vectra/calibráé? De ugyanarra a tárcsára megy fel? Az a 25-ös főfék meg gondolom csak abs-esben van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts