Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Igaz nem astra, hanem kadett, de valakinek esetleg tipp?

Hiba: hoztam műszakira a kocsit és a bal első fék jóval gyengébb, mint a jobbos. Bal 1500N körül, jobb 2500N körül volt. Kb. 1-2 hónapja lett betétezve, tárcsa még jó volt az maradt+csúszkákat is cseréltünk. Mondjuk ezt éreztem is, mikor kimentem vele, mivel jobbra húzta el az autót, de nem minden egyes fékezésnél.

Link to comment
Megosztás:

Igaz nem astra, hanem kadett, de valakinek esetleg tipp?

Hiba: hoztam műszakira a kocsit és a bal első fék jóval gyengébb, mint a jobbos. Bal 1500N körül, jobb 2500N körül volt. Kb. 1-2 hónapja lett betétezve, tárcsa még jó volt az maradt+csúszkákat is cseréltünk. Mondjuk ezt éreztem is, mikor kimentem vele, mivel jobbra húzta el az autót, de nem minden egyes fékezésnél.

Nem biztos, hogy első fékeknél van a baj, mivel az Astrában átlós fékkörök vannak, lehet, hogy a jobb hátsóval van gond, pl. az automata utánállító nem műxik, ezért messze van a fékpofa a dobtól, ezért sok fékfolyadék oda megy, mielőtt elkezdene fogni a fék. De ez csak egy tipp.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy első fékeknél van a baj, mivel az Astrában átlós fékkörök vannak, lehet, hogy a jobb hátsóval van gond, pl. az automata utánállító nem műxik, ezért messze van a fékpofa a dobtól, ezért sok fékfolyadék oda megy, mielőtt elkezdene fogni a fék. De ez csak egy tipp.

Hátsók jók, kb. 6% eltérés volt a két oldal között (nincs előttem most a papír), a kézifék is zsír. Szóval nem tudom, én a munkahengerre gondolok, lehet meg kellene járatni. Amúgy fékrásegítőt, fékfolyadékot is cseréltem. Gondoltam fékerőszabályzóra is, de ebben nincs.

Link to comment
Megosztás:

Hátsók jók, kb. 6% eltérés volt a két oldal között (nincs előttem most a papír), a kézifék is zsír. Szóval nem tudom, én a munkahengerre gondolok, lehet meg kellene járatni. Amúgy fékrásegítőt, fékfolyadékot is cseréltem. Gondoltam fékerőszabályzóra is, de ebben nincs.

Ha a féknyereg nagyon koszos-rozsdás az is nehezen jár....

Link to comment
Megosztás:

Ha a féknyereg nagyon koszos-rozsdás az is nehezen jár....

Talán úgy néz ki, hogy meg volt a bűnös, be volt állva a munkahenger, megjárattam+dobtam rá új tárcsákat, mert már 9mm volt, 9,7mm a minimum. Holnap műszaki újra, majd kiderül:D

Link to comment
Megosztás:

Nos, most hogy kapott fordulatszámmérős műszeregységet (+20LE :D) be lett kötve rendesen a kézifék és a fékfolyadék ellenőrző lámpa. Mármint hogy a felkiáltójeles piros pilács a fékfolyadéké lett, a P betűs piros pilács pedig a kéziféké. Mert közösítve voltak, és a felkiáltójeles világított... Plusz be lett kötve a vonóhorog visszajelző, egy univerzális relével, szintén a műszeregységbe.

ÉS! Észrevettük hogy nem igazán akaródzik működni a fékfolyadék szintjelző, nem zárja az áramkört... Azért jó tudni hogy ha elfolyt volna észre sem vettük volna egészen addig amíg már nem fog a fék... :omg:

Csak gondoltam leírom, hogy érdemes ellenőrizni, mert a rendszer becsap. <_<

Link to comment
Megosztás:

Nos, most hogy kapott fordulatszámmérős műszeregységet (+20LE :D) be lett kötve rendesen a kézifék és a fékfolyadék ellenőrző lámpa. Mármint hogy a felkiáltójeles piros pilács a fékfolyadéké lett, a P betűs piros pilács pedig a kéziféké. Mert közösítve voltak, és a felkiáltójeles világított... Plusz be lett kötve a vonóhorog visszajelző, egy univerzális relével, szintén a műszeregységbe.

ÉS! Észrevettük hogy nem igazán akaródzik működni a fékfolyadék szintjelző, nem zárja az áramkört... Azért jó tudni hogy ha elfolyt volna észre sem vettük volna egészen addig amíg már nem fog a fék... :omg:

Csak gondoltam leírom, hogy érdemes ellenőrizni, mert a rendszer becsap. <_<

A fékfolyadék szintellenörző az opelek 95%-ában nem működik. :)

Amúgy hamarabb érzed hogy nincs fék, mint hogy az felvillanjon. Nekem se jelzett semmit, mikor a beszart kerékcsapágy miatt megsült a jobb hátsó fékem, és elfolyt az egész fékfolyadék.

Link to comment
Megosztás:

A fékfolyadék szintellenörző az opelek 95%-ában nem működik. :)

Amúgy hamarabb érzed hogy nincs fék, mint hogy az felvillanjon. Nekem se jelzett semmit, mikor a beszart kerékcsapágy miatt megsült a jobb hátsó fékem, és elfolyt az egész fékfolyadék.

Hát ezt öröm hallani...

És szétszedhető? Nem néztem még meg jobban, de ha igen akkor lehet hogy megmókolom.

Link to comment
Megosztás:

Az már nekem is feltűnt, hogy fékfolyadék lámpa és kézifék jelző egy visszajelző. Hogy lehet megcsinálni, hogy ne közösítve legyenek?

Nekem jó a visszajelző, mert amikor féket csináltam akkor nem volt benne fékolaj, de ki kellett állni a garázsból megfordulni, s akartam volna kiengedni a kéziféket, s bevillant, hogy ja persze nincs benne olaj. :) Miért is világít akkor a kézifék? Ja persze, mert közösítve vannak. :D

Ha kell adok a tartályba szintjelzőt van vagy 2-3 darab, Caliból, B Vekiből és F Astrából, de egy és ugyanaz mind. :)

Nos, most hogy kapott fordulatszámmérős műszeregységet (+20LE :D) be lett kötve rendesen a kézifék és a fékfolyadék ellenőrző lámpa. Mármint hogy a felkiáltójeles piros pilács a fékfolyadéké lett, a P betűs piros pilács pedig a kéziféké. Mert közösítve voltak, és a felkiáltójeles világított... Plusz be lett kötve a vonóhorog visszajelző, egy univerzális relével, szintén a műszeregységbe.

ÉS! Észrevettük hogy nem igazán akaródzik működni a fékfolyadék szintjelző, nem zárja az áramkört... Azért jó tudni hogy ha elfolyt volna észre sem vettük volna egészen addig amíg már nem fog a fék... :omg:

Csak gondoltam leírom, hogy érdemes ellenőrizni, mert a rendszer becsap. <_<

Link to comment
Megosztás:

Az már nekem is feltűnt, hogy fékfolyadék lámpa és kézifék jelző egy visszajelző. Hogy lehet megcsinálni, hogy ne közösítve legyenek?

Nekem jó a visszajelző, mert amikor féket csináltam akkor nem volt benne fékolaj, de ki kellett állni a garázsból megfordulni, s akartam volna kiengedni a kéziféket, s bevillant, hogy ja persze nincs benne olaj. :) Miért is világít akkor a kézifék? Ja persze, mert közösítve vannak. :D

Ha kell adok a tartályba szintjelzőt van vagy 2-3 darab, Caliból, B Vekiből és F Astrából, de egy és ugyanaz mind. :)

Nem bonyolult megcsinálni, csupán a közösítésnél meg kell nézni hogy melyik színű vezeték megy a szintellenőrzőhöz, azt otthagyni, és a másikat lecsípni, arra pedig ráforrasztani egy sarut, és berakni abba a részébe a stekkernek, ami a P betűs pilácshoz megy.

Szintellenőrző pedig lehet hogy érdekelne, csütörtökön megyek az M1-esen, eltudjuk aznap intézni valahogy? :D

Link to comment
Megosztás:

Kérdés:

Jól gondolom-é, hogy a 236 tömör meg a hűtött tárcsa ugyan akkor felületen "fog", tehát normál állapotban ugyanazt a fékhatást lehet vele elérni?

(eltekintve attól, hogy a tömör melegen gyengül)

Igen, mindkettővel ugyanolyan f*s a fék. :D

Egyébként a hűtötthöz is kell nyerget is cserélni, akkor meg már feltenném a 256-ost.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na én ezért váltottam 236-os tömörről egyből 280-ra, meg hátul tárcsa. :D Csak még kéne a rendes főfékhenger.

Bár szerintem azért az újabbakon sincs olyan húde sokkal durvább fék, csak sokkal inkább agyon van szervózva. Az meg nem éppen előny.

Pont valamelyik nap nézegettem valamelyi kis hothatch-et, hogy gyári sportcsomag meg mittomén, aztán hátul dob, meg elöl is valami kis nyamvadt tárcsa.

Link to comment
Megosztás:

Én a Calin a 288as tárcsához, amiben a 57/25ös nyereg van, illetve hátul A Omega 38as nyergekhez beraktam B Vekiből a dupla szervodobot 25 mmes főfékhengerrel. A gyári fékkel az volt a bajom, hogy fogni fogott, de ahhoz taposni kellett, illetve nem az volt, hogy rálépek a fékre és reagál, hanem nem sok mindent történt.

Ezekkel a fék combo-kal jó lett a fék nagyon, lassítja rendesen az 1430 kgot. :)

Link to comment
Megosztás:

Én a Calin a 288as tárcsához, amiben a 57/25ös nyereg van, illetve hátul A Omega 38as nyergekhez beraktam B Vekiből a dupla szervodobot 25 mmes főfékhengerrel. A gyári fékkel az volt a bajom, hogy fogni fogott, de ahhoz taposni kellett, illetve nem az volt, hogy rálépek a fékre és reagál, hanem nem sok mindent történt.

Ezekkel a fék combo-kal jó lett a fék nagyon, lassítja rendesen az 1430 kgot. :)

Az omega nyereg az ezekszerint nagyobb mint a vectra/calibráé? De ugyanarra a tárcsára megy fel?

Az a 25-ös főfék meg gondolom csak abs-esben van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.