Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Attól csinálhatja ezt?

Nem tudom, nem néztem, kívülről az látszik?

Folyton csak azon lovagolok, ha forgatom a hátsó kereket, egy ponton miért szorul félig behúzott kéziféknél.

Ugye a caravannal terhelésfüggő fékerőszabályzó van hátul ami a bódé-hátsó híd egymáshoz viszonyított elmozdulásától csökkenti a hátsó fékekre jutó fékerőt. Magyarán minél üresebb a feneke annál kevésbé fog hátul a fék. ha nagyon kuka a szilent és kottyan a híd, lehet a fékerőszabályzó szivat, de persze ez így csak elmélet meg kéne nézni. Forgatva nekem is néha hozzáér a pofa nem hiszem hogy az akkora baj.

Link to comment
Megosztás:

Ugye a caravannal terhelésfüggő fékerőszabályzó van hátul ami a bódé-hátsó híd egymáshoz viszonyított elmozdulásától csökkenti a hátsó fékekre jutó fékerőt. Magyarán minél üresebb a feneke annál kevésbé fog hátul a fék. ha nagyon kuka a szilent és kottyan a híd, lehet a fékerőszabályzó szivat, de persze ez így csak elmélet meg kéne nézni. Forgatva nekem is néha hozzáér a pofa nem hiszem hogy az akkora baj.

Annak akkor nem kéne kopognia rossz úton?

Ami fura még, ha lassítok, hol rángatva lassul az autó, hol pedig egyenletesen, mintha minden oké lenne.

Még egy illető mondott egy ötletet, hogy rakjam fel úgy a fékdobot, hogy behúzom a kéziféket, és az központosítja a dobot. Persze a rögzítő 6-os kis csavar nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Annak akkor nem kéne kopognia rossz úton?

Ami fura még, ha lassítok, hol rángatva lassul az autó, hol pedig egyenletesen, mintha minden oké lenne.

Még egy illető mondott egy ötletet, hogy rakjam fel úgy a fékdobot, hogy behúzom a kéziféket, és az központosítja a dobot. Persze a rögzítő 6-os kis csavar nélkül.

Nem kopog, mert a terhelés rajta van nem tud kopanni. Igazából az agy központisítja a fékdobot a kézifék pedig nem ott fog ahol az üzemi fék.

Link to comment
Megosztás:

Nem kopog, mert a terhelés rajta van nem tud kopanni. Igazából az agy központisítja a fékdobot a kézifék pedig nem ott fog ahol az üzemi fék.

Attól csinálhatja ezt?

Nem tudom, nem néztem, kívülről az látszik?

Folyton csak azon lovagolok, ha forgatom a hátsó kereket, egy ponton miért szorul félig behúzott kéziféknél.

szerintem se a rögzítő fékkek teszteld, hanem az üzemi (láb) fékkel

a szilentet látni nem lehet, meg kell rángatni rendesen

azt a terhelésfüggöre nézz rá hátha láccik ott vmi rendelenesség

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek a segítséget.

Az is lehet, nem csak a hátsó fék csámpás, hanem az első is.

Meg már koppan valami az első futóműnél is néha...majd összeáll ez egyszer. :)

Sose. ;) :D Van egy füzetecském amibe írom mennyit költöttem rá, hogy aztán összeálljon, de soha nem lesz vége. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sose. ;) :D Van egy füzetecském amibe írom mennyit költöttem rá, hogy aztán összeálljon, de soha nem lesz vége. :icon1:

Csak nem kezdődik minden előlről? :)

Még valami, ez a fék automata utánállító hogy a bánatba működik? Szétszedtem darabokra, de most a kéziféknek a bowdenjén fél métert kell húzni, hogy fogjon. Ha fent van a fékdob, mi a fenével állítja ez vissza önmagát? Ha nyomkodom a fékpedált? :)

Nyomtam rajta vagy 5000-et, de pont olyan sz.r mint az elején. :)

Link to comment
Megosztás:

Csak nem kezdődik minden előlről? :)

Még valami, ez a fék automata utánállító hogy a bánatba működik? Szétszedtem darabokra, de most a kéziféknek a bowdenjén fél métert kell húzni, hogy fogjon. Ha fent van a fékdob, mi a fenével állítja ez vissza önmagát? Ha nyomkodom a fékpedált? :)

Nyomtam rajta vagy 5000-et, de pont olyan sz.r mint az elején. :)

Elméletileg beállítja magát de gyakorlatilag általában nem. Kézzel kell tekergetni amíg a két keréknél egyformán fog a fék. Én annyira szoktam kitekerni amig nagyjából kosztatás nélkül elforog a dob. Vagy a kereket dobod fel 2 csavarral a dobra vagy két nagy alátéten keresztül betekersz két csavart próbálni. Ugye az alátét azért kell mert az imitálja a felni vastagságát. Tehát kiteker , feltesz a dob 2 csavarral alátéttel, megpörget, ha csak egy picit ér hozzá néha az már jó. A másik oldalon szintúgy. Volt aki tolómércével méregette a pofákat hogy egyformán vannak-e kint én így még nem próbáltam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv!

Kézifékkötélnél számít valamit hogy milyen márka??? ha nem lenne muszáj nem vennék drágát, sokat úgysem kell.

vagy kérdezhetném azt is hogy a láng autó-tol vagy a bárdi-tol melyiket érdemes megvenni (ezekhez van kedvezmény)

Én az unixban vettem a legolcsóbbat, két műszakit bírt ki most megint cserélnem kel mert az egyik oldal megnyúlt és nagyon felemásan fog.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Calin:

Elől: ATE Powerdisc EBC blackstuff betétek.

Hátul: NK tárcsa, EBC blackstuff betétek.

Mindenhol fémszálas fékcső, s 23 mmes főfékhenger helyett 25 mmes dupla szervodob B Vekivől. Eléggé meggyőző. :)

Na de az Astrára Én most ezeket vettem meg.

Elől: GM tárcsa, ebayen lőttem 9000ért a kettőt és ATE betétek.

Hátul: Brembo tárcsa, Textar betétekkel, ahogy fentebb is írták.

Még nem kerültek fel, de szerintem ha Brembo, Textar, Ate márkát veszel nem fogsz benne csalódni, Én ilyen LPR, Breco meg nem tudom milyen betétekben mindig csalódtam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.