Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Aki rakott már fel 57/25-ös nyerget 4 csavaros féktárcsával, attól kérdezném, hogy milyen tárcsával és hogyan oldotta meg a tárcsa központosítását?

Én most meriva tárcsákat vettem, de ez ugye a középfuratnál is nagyobb mint a gyári (meriva 60, gyári 56.5), meg ott is, ahol az agy peremén eredetileg felfexik a tárcsa. Most agyalok, hogy hova kéne közdarabot csinálni. A középfuratnál elég vékonyka közdarab jönne ki, meg nem tudom hogy elviselné e a terhelést, ha viszont az utóbbiban gondolkodok, ott meg valahogy rögzíteni kellene a közdarabot, mert semmi sem gátolná meg hogy kiessen a helyéről.

A nyereg problémát meg rövidre zártam egy sarokcsiszolóval:

a1_2013_7_30_hatv8mwhpe.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na végre végre végre, ma elkészült a központosító gyűrű a tárcsákhoz, és össze tudtam rakni a rendszert.

Egyelőre a gyári főfékhengerrel, mert használtan nagy nincs, ugy. meg most nincs lóvé.

Szóval előre felment a 280-as meriva tárcsa 57/25-ös b vectra nyereggel.

Mindent csak felcsavaroz az ember, és az összes méret passzol. Egyedüli különbség, hogy ugye a b vecinek 288-as a tárcsája, így a betét egy picit lelóg a tárcsáról, tehát nem lesz válla, egyéb tekintetben teljesen fedi a tárcsát. Lehetne nekiállni vadászni hozzá meriva nyeregtartót (ez valszeg megoldaná a rendőrfelnibe érés problémáját is) de azért egyelőre ritka a bontókban a meriva még, ha meg van is, elég drága hozzá minden. Na meg ugye az agyátmérő, oda készült egy központosító gyűrű.

Hátra meg a gyári 260-as tárcsa szett ment fel, azzal nem volt mit variálni.

Mikor be akartam tenni a hozzátartozó patronokat, szomorúan konstatáltam, hogy a gyáriban egyel nagyobb méretű menet van, így azok is maradtak a gyáriak, amik a dobhoz voltak.

Tesztút eredménye:

ki********ul fog! Most épp tele van a kocsi nagy nehéz vasakkal, és még így is nagyobbat fog mint a gyárival üresen.

A pedál kicsit vicces, nem nagyon van határozott fogáspontja, eléggé gumis, viszont a pedálút negyedétől már fog annyit, mint a gyári, a felétől meg már simán blokkol.

Ja igen, satuféknél az elsők blokkoltak hamarabb, így reménykedek hogy jók lesznek a patronok hozzá, bár még mindig megvan rá az esély, hogy így meg túl kevés nyomást adjon hátra.

Holnap megy fékpadra.

Na meg kipróbálom még mit csinál rásegítés nélkül, lehet hogy úgy meg ponnyó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ja igen, satuféknél az elsők blokkoltak hamarabb, így reménykedek hogy jók lesznek a patronok hozzá, bár még mindig megvan rá az esély, hogy így meg túl kevés nyomást adjon hátra.

inkább kicsit kevesebbet, mint picivel is többet, mint kéne. :D A lelógó betéttel nem lesz gáz? Már hogy a betét fog vállasodni, nem a tárcsa.

Link to comment
Megosztás:

Azt én is nézegettem, de nem hiszem. 22mm a tárcsa kopáshatára, a két betét összesen olyan 35 körül lehet, de csak sacc, nem mértem le, szóval elvileg lesz helye a vállnak, ellenben csak kb 3mm a lelógás, az meg max sztem letörik magától. Bár amennyit én fékezek általában ez majd úgyis csak jó 5-10 év múlva derül ki. Sajnos 4 csavarosból nem igazán van 280-nál nagyobb tárcsa, ami komolyabb bűvészkedés nélkül felmenne.

Egyébként vicces belülről, ahogy kitölti a 15-ös rendőr felnit, semmi nem fér közé, max egy papír lap.

Amire még kíváncsi leszek, az a tárcsa alá esztergált központosító gyűrű, mert gyárilag ugye nem ott fexik fel a tárcsa, hanem sokkal nagyobb felületen, viszont ha meg van húzva a kerék, akkor elméletben nem kellene annak ott akkora terhelést kapnia, hogy problémát okozzon.

Link to comment
Megosztás:

Azt én is nézegettem, de nem hiszem. 22mm a tárcsa kopáshatára, a két betét összesen olyan 35 körül lehet, de csak sacc, nem mértem le, szóval elvileg lesz helye a vállnak, ellenben csak kb 3mm a lelógás, az meg max sztem letörik magától. Bár amennyit én fékezek általában ez majd úgyis csak jó 5-10 év múlva derül ki. Sajnos 4 csavarosból nem igazán van 280-nál nagyobb tárcsa, ami komolyabb bűvészkedés nélkül felmenne.

Egyébként vicces belülről, ahogy kitölti a 15-ös rendőr felnit, semmi nem fér közé, max egy papír lap.

Amire még kíváncsi leszek, az a tárcsa alá esztergált központosító gyűrű, mert gyárilag ugye nem ott fexik fel a tárcsa, hanem sokkal nagyobb felületen, viszont ha meg van húzva a kerék, akkor elméletben nem kellene annak ott akkora terhelést kapnia, hogy problémát okozzon.

én nem értek hozzá, de nem túl kevés ott a hely, vagy ha elmozdul, ako má úgyis vmi nagy gond van mi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Első fékhez kérnék tanácsot.

Kinéztem egy 236-os Brembo hűtött tárcsát, csak az a kérdés, hogy melyik fajta betét menjen bele.

Sokaktól hallottam, hogy a Ferodo betétet tegyek bele.

De néztem brembo, bosch és textar betét is, bár ugye a ferodo a legolcsóbb, de tudom, hogy a féken nem szabat spórolni.

köszi.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Na megvolt a nagy fékteszt. elől 288as tárcsa ate betét hátul 261 es tárcsa szintén ate betét dot 4 es fékfolyadék totalcaros pályanap elől 2400n hátul 1200n fékerő (ami hátul néha kicsit sok volt) 7 nem papás kör után a féktárcs hőmérséklete elől 120C hátul 78c volt . A barátom tigrálya kicsit jobban megy a c20xe vel meg 256 os fék 172c elől hátul nem mértem . Nem melegedett nem puhult sőt még szaga sem volt egy cseppet sem szinte üzemi hőfokon ment.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! SOS segítség kellene! Csütörtökön lejár a műszaki a kocsimról, viszont nekem csütörtök délután már szükségem lenne rá, viszont ma nem ment át műszakin. A jobb hátulján nem jó a fék, pedig 2 hónapja kapott új munkahengert, meg pofákat a jobb és bal oldal is. Kézifékkel jó, de pedállal nem. Szerelőm szerint a fékerőszabályzó adta meg magát, viszont 30 körül lenne az új, de én ennyit nem vagyok hajlandó rááldozni és felháborítónak tartom, hogy ennyit el kérnek egy öreg autóba való kis pici alkatrészért. Akinek esetleg lenne elfekvőben, vagy tudna segíteni ebben, kérem keressen meg privátban! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Na végre sikerült szereznem fékerőszabályzót. :) Ma hozta a futár az Opelcentrumtól. Érdekes, hogy itt megkaptam 7200 forintért ugyan azt az Ate fékerőszabályzót, amit az összes többi helyen 25-30 ezer forintért kínálgattak. Megy a lehúzás rendesen...

azt nem tudod véletlenül, hogy ami rajta van szám (3/30) az mit is jelent pontosan? vagy esetleg valaki?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.