wookie Elküldve Július30, 2013 Elküldve Július30, 2013 Aki rakott már fel 57/25-ös nyerget 4 csavaros féktárcsával, attól kérdezném, hogy milyen tárcsával és hogyan oldotta meg a tárcsa központosítását? Én most meriva tárcsákat vettem, de ez ugye a középfuratnál is nagyobb mint a gyári (meriva 60, gyári 56.5), meg ott is, ahol az agy peremén eredetileg felfexik a tárcsa. Most agyalok, hogy hova kéne közdarabot csinálni. A középfuratnál elég vékonyka közdarab jönne ki, meg nem tudom hogy elviselné e a terhelést, ha viszont az utóbbiban gondolkodok, ott meg valahogy rögzíteni kellene a közdarabot, mert semmi sem gátolná meg hogy kiessen a helyéről. A nyereg problémát meg rövidre zártam egy sarokcsiszolóval:
pszilaj Elküldve Augusztus1, 2013 Elküldve Augusztus1, 2013 nekem se jött össze.....én LPR-be (http://www.lpr.it/) találtam újat, csakhát olasz....még vártam hátha mond vki vmit vmelyikről :D Nem sikerült találni?? :blink:
wookie Elküldve Augusztus5, 2013 Elküldve Augusztus5, 2013 Na végre végre végre, ma elkészült a központosító gyűrű a tárcsákhoz, és össze tudtam rakni a rendszert. Egyelőre a gyári főfékhengerrel, mert használtan nagy nincs, ugy. meg most nincs lóvé. Szóval előre felment a 280-as meriva tárcsa 57/25-ös b vectra nyereggel. Mindent csak felcsavaroz az ember, és az összes méret passzol. Egyedüli különbség, hogy ugye a b vecinek 288-as a tárcsája, így a betét egy picit lelóg a tárcsáról, tehát nem lesz válla, egyéb tekintetben teljesen fedi a tárcsát. Lehetne nekiállni vadászni hozzá meriva nyeregtartót (ez valszeg megoldaná a rendőrfelnibe érés problémáját is) de azért egyelőre ritka a bontókban a meriva még, ha meg van is, elég drága hozzá minden. Na meg ugye az agyátmérő, oda készült egy központosító gyűrű. Hátra meg a gyári 260-as tárcsa szett ment fel, azzal nem volt mit variálni. Mikor be akartam tenni a hozzátartozó patronokat, szomorúan konstatáltam, hogy a gyáriban egyel nagyobb méretű menet van, így azok is maradtak a gyáriak, amik a dobhoz voltak. Tesztút eredménye: ki********ul fog! Most épp tele van a kocsi nagy nehéz vasakkal, és még így is nagyobbat fog mint a gyárival üresen. A pedál kicsit vicces, nem nagyon van határozott fogáspontja, eléggé gumis, viszont a pedálút negyedétől már fog annyit, mint a gyári, a felétől meg már simán blokkol. Ja igen, satuféknél az elsők blokkoltak hamarabb, így reménykedek hogy jók lesznek a patronok hozzá, bár még mindig megvan rá az esély, hogy így meg túl kevés nyomást adjon hátra. Holnap megy fékpadra. Na meg kipróbálom még mit csinál rásegítés nélkül, lehet hogy úgy meg ponnyó lesz.
Dáwid Elküldve Augusztus5, 2013 Elküldve Augusztus5, 2013 Ja igen, satuféknél az elsők blokkoltak hamarabb, így reménykedek hogy jók lesznek a patronok hozzá, bár még mindig megvan rá az esély, hogy így meg túl kevés nyomást adjon hátra. inkább kicsit kevesebbet, mint picivel is többet, mint kéne. :D A lelógó betéttel nem lesz gáz? Már hogy a betét fog vállasodni, nem a tárcsa.
wookie Elküldve Augusztus5, 2013 Elküldve Augusztus5, 2013 Azt én is nézegettem, de nem hiszem. 22mm a tárcsa kopáshatára, a két betét összesen olyan 35 körül lehet, de csak sacc, nem mértem le, szóval elvileg lesz helye a vállnak, ellenben csak kb 3mm a lelógás, az meg max sztem letörik magától. Bár amennyit én fékezek általában ez majd úgyis csak jó 5-10 év múlva derül ki. Sajnos 4 csavarosból nem igazán van 280-nál nagyobb tárcsa, ami komolyabb bűvészkedés nélkül felmenne. Egyébként vicces belülről, ahogy kitölti a 15-ös rendőr felnit, semmi nem fér közé, max egy papír lap. Amire még kíváncsi leszek, az a tárcsa alá esztergált központosító gyűrű, mert gyárilag ugye nem ott fexik fel a tárcsa, hanem sokkal nagyobb felületen, viszont ha meg van húzva a kerék, akkor elméletben nem kellene annak ott akkora terhelést kapnia, hogy problémát okozzon.
stirlitz Elküldve Augusztus6, 2013 Elküldve Augusztus6, 2013 Nem sikerült találni?? :blink: nem, mé tudsz vhol? jó nem törtem magam agyon, de átnéztem a nagy világszőttest ottan nem leltem, 22es nem ABSos FFH-t, vagy béna vok
stirlitz Elküldve Augusztus6, 2013 Elküldve Augusztus6, 2013 Azt én is nézegettem, de nem hiszem. 22mm a tárcsa kopáshatára, a két betét összesen olyan 35 körül lehet, de csak sacc, nem mértem le, szóval elvileg lesz helye a vállnak, ellenben csak kb 3mm a lelógás, az meg max sztem letörik magától. Bár amennyit én fékezek általában ez majd úgyis csak jó 5-10 év múlva derül ki. Sajnos 4 csavarosból nem igazán van 280-nál nagyobb tárcsa, ami komolyabb bűvészkedés nélkül felmenne. Egyébként vicces belülről, ahogy kitölti a 15-ös rendőr felnit, semmi nem fér közé, max egy papír lap. Amire még kíváncsi leszek, az a tárcsa alá esztergált központosító gyűrű, mert gyárilag ugye nem ott fexik fel a tárcsa, hanem sokkal nagyobb felületen, viszont ha meg van húzva a kerék, akkor elméletben nem kellene annak ott akkora terhelést kapnia, hogy problémát okozzon. én nem értek hozzá, de nem túl kevés ott a hely, vagy ha elmozdul, ako má úgyis vmi nagy gond van mi...
Dáwid Elküldve Augusztus6, 2013 Elküldve Augusztus6, 2013 én nem értek hozzá, de nem túl kevés ott a hely, vagy ha elmozdul, ako má úgyis vmi nagy gond van mi... Gyári 256-os pakk, gyári gm 14-es lemezzel ugyan ez. (csak ott nem kell flex hogy ez az állapot legyen :D ) Ha ott valami elmozdul, akkor már régen baj van :D
Gabibácsi Elküldve Augusztus6, 2013 Elküldve Augusztus6, 2013 Gyári 256-os pakk, gyári gm 14-es lemezzel ugyan ez. (csak ott nem kell flex hogy ez az állapot legyen :D ) Ha ott valami elmozdul, akkor már régen baj van :D +1 téliszettemmel :D
wegapower Elküldve Augusztus6, 2013 Elküldve Augusztus6, 2013 +1 téliszettemmel :D 288 15"aluba van még vagy 2mm szabad hely. Csak a 14" télivel mit csináljak :D
Dáwid Elküldve Augusztus6, 2013 Elküldve Augusztus6, 2013 288 15"aluba van még vagy 2mm szabad hely. Csak a 14" télivel mit csináljak :D egy olyan 40-es pogival bagettel, már elfér mellette :D
Power Elküldve Augusztus7, 2013 Elküldve Augusztus7, 2013 Sziasztok! Első fékhez kérnék tanácsot. Kinéztem egy 236-os Brembo hűtött tárcsát, csak az a kérdés, hogy melyik fajta betét menjen bele. Sokaktól hallottam, hogy a Ferodo betétet tegyek bele. De néztem brembo, bosch és textar betét is, bár ugye a ferodo a legolcsóbb, de tudom, hogy a féken nem szabat spórolni. köszi.
megadave Elküldve Augusztus8, 2013 Elküldve Augusztus8, 2013 Azt szokták mondani, hogy jó (drága) tárcsához a jobb (drágább) betéteket érdemes választani. Nálam Brembo-Textar van fenn. Nem az egyetlen, de mindenképp jó párosítás. A döntés persze a tiéd.
viktorvill Elküldve Augusztus19, 2013 Elküldve Augusztus19, 2013 Üdv! Opel astra F 1.6 x16szr motorkódú autóban kilehet kapcsolni az ABS-t ?
Gabibácsi Elküldve Augusztus20, 2013 Elküldve Augusztus20, 2013 Mindenben ki lehet, vedd ki a biztosítékját :)
wegapower Elküldve Szeptember2, 2013 Elküldve Szeptember2, 2013 Na megvolt a nagy fékteszt. elől 288as tárcsa ate betét hátul 261 es tárcsa szintén ate betét dot 4 es fékfolyadék totalcaros pályanap elől 2400n hátul 1200n fékerő (ami hátul néha kicsit sok volt) 7 nem papás kör után a féktárcs hőmérséklete elől 120C hátul 78c volt . A barátom tigrálya kicsit jobban megy a c20xe vel meg 256 os fék 172c elől hátul nem mértem . Nem melegedett nem puhult sőt még szaga sem volt egy cseppet sem szinte üzemi hőfokon ment.
wookie Elküldve Szeptember2, 2013 Elküldve Szeptember2, 2013 Kb nekem is ennyi lett mérve legutóbb, pedig nekem kis ffh-m van ugyanehhez a kombóhoz, viszont mivel a vectra nehezebb, nekem nincs gond a hátuljával sem. Nekem elöl roadhouse cuccok vannak, hátul meg amivel a donor jött. A betét asszem textar.
djhalasi Elküldve Szeptember2, 2013 Elküldve Szeptember2, 2013 Sziasztok! SOS segítség kellene! Csütörtökön lejár a műszaki a kocsimról, viszont nekem csütörtök délután már szükségem lenne rá, viszont ma nem ment át műszakin. A jobb hátulján nem jó a fék, pedig 2 hónapja kapott új munkahengert, meg pofákat a jobb és bal oldal is. Kézifékkel jó, de pedállal nem. Szerelőm szerint a fékerőszabályzó adta meg magát, viszont 30 körül lenne az új, de én ennyit nem vagyok hajlandó rááldozni és felháborítónak tartom, hogy ennyit el kérnek egy öreg autóba való kis pici alkatrészért. Akinek esetleg lenne elfekvőben, vagy tudna segíteni ebben, kérem keressen meg privátban! Köszönöm!
spzoli Elküldve Szeptember3, 2013 Elküldve Szeptember3, 2013 Hááát, ez a 256/260 baromira nem 308/286 :(
Tiu Elküldve Szeptember3, 2013 Elküldve Szeptember3, 2013 Aki downgrade-l így jár. :P Pedig jó az a 256/260 is. :) ;) ...és mit mondanál a 236 tömör/ kis dob kombóra. :confused: :omg:
Dáwid Elküldve Szeptember3, 2013 Elküldve Szeptember3, 2013 Aki downgrade-l így jár. :P Pedig jó az a 256/260 is. :) ;) ...és mit mondanál a 236 tömör/ kis dob kombóra. :confused: :omg: Arra azt mondta, hogy köszöni a hűtött tárcsáimat, mert az legalább nem csak hangot tud adni :lol: :D
spzoli Elküldve Szeptember4, 2013 Elküldve Szeptember4, 2013 Arra azt mondta, hogy köszöni a hűtött tárcsáimat, mert az legalább nem csak hangot tud adni :lol: :DAzért az kellett. :D
djhalasi Elküldve Szeptember5, 2013 Elküldve Szeptember5, 2013 Na végre sikerült szereznem fékerőszabályzót. :) Ma hozta a futár az Opelcentrumtól. Érdekes, hogy itt megkaptam 7200 forintért ugyan azt az Ate fékerőszabályzót, amit az összes többi helyen 25-30 ezer forintért kínálgattak. Megy a lehúzás rendesen...
stirlitz Elküldve Szeptember5, 2013 Elküldve Szeptember5, 2013 Na végre sikerült szereznem fékerőszabályzót. :) Ma hozta a futár az Opelcentrumtól. Érdekes, hogy itt megkaptam 7200 forintért ugyan azt az Ate fékerőszabályzót, amit az összes többi helyen 25-30 ezer forintért kínálgattak. Megy a lehúzás rendesen... azt nem tudod véletlenül, hogy ami rajta van szám (3/30) az mit is jelent pontosan? vagy esetleg valaki?
Recommended Posts