Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Az a baj hogy szerintem se... valamelyik nap elvittem a gumishoz mert a bal első lassan eresztett, akkor néztem hogy már majdnem vason vannak a betétek. Épp itt az ideje feltenni a nagy féket meg hátra a tárcsát. Csak momentán egyszerre nem adja ki a kedv. Viszont valami fékerőszabályzás kell. Ami érdekes hogy a donorban nem találtam se terhelésfüggőt, se semmilyet.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj hogy szerintem se... valamelyik nap elvittem a gumishoz mert a bal első lassan eresztett, akkor néztem hogy már majdnem vason vannak a betétek. Épp itt az ideje feltenni a nagy féket meg hátra a tárcsát. Csak momentán egyszerre nem adja ki a kedv. Viszont valami fékerőszabályzás kell. Ami érdekes hogy a donorban nem találtam se terhelésfüggőt, se semmilyet.

Mert lehetséges, hogy az abs miatt nincs, mert az oldja meg a fékerőszabályzást nem?

Link to comment
Megosztás:

Mert lehetséges, hogy az abs miatt nincs, mert az oldja meg a fékerőszabályzást nem?

Könnyen lehet hiszen alapból nem blokkol a kerék mert az ABS-működik. Lehet betenni terhelésfüggőt is vagy a hagyományos patronosat a patronon van valami szám, de lehet kísérletezni kell vele melyik lesz jó. Vagy megkérdezel egy olyan fórumozót aki ezen már túljutott Ő hogyan csinálta.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj hogy szerintem se... valamelyik nap elvittem a gumishoz mert a bal első lassan eresztett, akkor néztem hogy már majdnem vason vannak a betétek. Épp itt az ideje feltenni a nagy féket meg hátra a tárcsát. Csak momentán egyszerre nem adja ki a kedv. Viszont valami fékerőszabályzás kell. Ami érdekes hogy a donorban nem találtam se terhelésfüggőt, se semmilyet.

Helló!

Én már felraktam előre és hátra a tárcsafékeket Sedan F-re, benne hagytam a gyári patronokat, és ABS nélkül sem volt semmi gondom vele, most hogy az ABS benne van, így is tökéletesen üzemel. Van rendes, normális fék, jól adagolható, de ha kell orra is esek vele. Szóval nekem így bejött az összeállítás, de ugye embere válogatja.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én már felraktam előre és hátra a tárcsafékeket Sedan F-re, benne hagytam a gyári patronokat, és ABS nélkül sem volt semmi gondom vele, most hogy az ABS benne van, így is tökéletesen üzemel. Van rendes, normális fék, jól adagolható, de ha kell orra is esek vele. Szóval nekem így bejött az összeállítás, de ugye embere válogatja.

Valójában a fékerőszabályzás működését akkor veszed észre ha vészhelyzetben vagy szándékosan gumit nem kímélve satuzol egyet. Normálisan működő fékerőszabályzóval ABS-nélküli autónál az első kerekeknek kell blokkolniuk először, (vagy a hátsó egyáltalán nem blokkol) .Adagolhatóságba egyébbe nem szól bele.

Link to comment
Megosztás:

Na, megleltem a patronokat, mégiscsak volt benne, csak jól eldugták. :)

a1_2013_7_13_t9oz6xb60b.jpg

Na most érdemes ezeket vajon szétszedni (láthatóan lehetséges) vagy inkább hagyjam a fenébe, és örüljek hogy működik? (a donorral keveset mentem, de a fékkel nem éreztem hogy lett volna probléma)

Link to comment
Megosztás:

Na, megleltem a patronokat, mégiscsak volt benne, csak jól eldugták. :)

Na most érdemes ezeket vajon szétszedni (láthatóan lehetséges) vagy inkább hagyjam a fenébe, és örüljek hogy működik? (a donorral keveset mentem, de a fékkel nem éreztem hogy lett volna probléma)

Ha nem volt vele gond akkor nem kell szétszedni.

Link to comment
Megosztás:

Vátkájndof gyűrű? Más a kerékagy méret, vagy mi? :huh:

A 256 os tárcsa az agyon fekszik fel ,ott illeszkedik a 288 meg a kerékagy részre ahol a felni is. Na most a tárcsába kell egy szűkítőgyűrű 60,5=>56,5 vagy a tárcsából a leszúrást kivenni és akkor egy nagyobb külső átmérőjű gyűrűt kell illeszteni bele. Holnap teszek fel egy képet mert úgy is kereket cserélek.

Link to comment
Megosztás:

Látom volt már másnak is gondja az ovális fékdobbal.

Megfejtette már valaki ennek a miértjét?

Új fékdob rákerül, az is ovál lesz megint.

Nem kicsit dühítő...

nem mondom hogy értek hozzá.....

de pl nem tették fel nagyobb ffh-t(vagy szervót), csak arra gondoltam, hogy a fékpatron túl sokat "enged" hátra

vagy ez hülyeség?

csak attól lehet ovális(márha nem vmi nagyon gagyi a dob), hogy a fékm.henger egy satunál(meg ha meleg) aválra nyomja a dobot, az meg csak akkor lehetne, nem ha túl nagy nyomást kapott

vagy ez hülyeség?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

nem mondom hogy értek hozzá.....

de pl nem tették fel nagyobb ffh-t(vagy szervót), csak arra gondoltam, hogy a fékpatron túl sokat "enged" hátra

vagy ez hülyeség?

csak attól lehet ovális(márha nem vmi nagyon gagyi a dob), hogy a fékm.henger egy satunál(meg ha meleg) aválra nyomja a dobot, az meg csak akkor lehetne, nem ha túl nagy nyomást kapott

vagy ez hülyeség?

na ez az, hogy én se. :)

Valahol olyasmit olvastam, hogy ahova felfekszik a fékdob a csonkra, az nem teljesen 100-as. Azt mondták, nézzem meg indikátorórával(honnan szüljek egyet?)

Volt egy szétrohadt kadettom, leesett az emelőről, elrepedt a fékdob, ráraktam bontott másikat, és még 150-nél se rázta a s.ggét fékezésnél a verda.

Ez meg már 80-nál olyan, mint egy masszírozógép.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.