Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Végetért a "segge blokkol padlófékre" mizéria. Beszereltem most egy bontott főfékhengert felújítva és láss csodát megjavult...a fékerőszabályzó szépen teszi a dolgát. Nem értem tisztán az összefüggést de a tények magukért beszélnek. Tavaly műszakikor cserélték a főfékhengert a Suzukiban ahol a műszaki vizsga volt kivették a gyárimat mert "tuti ez a rossz" beletettek valami utángyári 28 ezerért. Utána nem sokkal jött elő a hiba a főfékhengerre nem gyanakodtam részben mert új részben meg a két fékkör átlósan van. De mivel minden mást kiszűrtem közben csak ez maradt. Megvettem egy fékerőszabályzót is az marad tarcsiban.

Elküldve

Sziasztok

Érdekelne, hogy 1.6i 16v-s Astra f-hez milyen féktárcsát vegyek? Brembo. mintex vagy Ferodo?

ha jól tudom 6 lyukas, és 256-os tárcsa kell.

ugyanúgy érdekelne, hogy betétbe milyen márkát érdemes választani.

kösz a válaszokat

üdv

Elküldve
  On 2013. 06. 23. at 17:13, bicsi írta:

Sziasztok

Érdekelne, hogy 1.6i 16v-s Astra f-hez milyen féktárcsát vegyek? Brembo. mintex vagy Ferodo?

ha jól tudom 6 lyukas, és 256-os tárcsa kell.

ugyanúgy érdekelne, hogy betétbe milyen márkát érdemes választani.

kösz a válaszokat

üdv

öööö 6 lyukas? Már úgy értve hogy 5 a kerékcsavarnak egy a rögzítőnek?

Elküldve
  On 2013. 06. 23. at 17:13, bicsi írta:

Sziasztok

Érdekelne, hogy 1.6i 16v-s Astra f-hez milyen féktárcsát vegyek? Brembo. mintex vagy Ferodo?

ha jól tudom 6 lyukas, és 256-os tárcsa kell.

ugyanúgy érdekelne, hogy betétbe milyen márkát érdemes választani.

kösz a válaszokat

üdv

Brembo tárcsa és Textar betét jó választás lehet, persze nem az egyetlen jó.

Amúgy nem biztos, hogy 256 kell, meg kell nézni előtte. Azt a 6 lyukat nem értem én sem...

Elküldve
  On 2013. 06. 23. at 17:16, zotya975 írta:

öööö 6 lyukas? Már úgy értve hogy 5 a kerékcsavarnak egy a rögzítőnek

lehet csak rosszul értelmeztem...

Elküldve
  On 2013. 06. 23. at 17:43, megadave írta:

Brembo tárcsa és Textar betét jó választás lehet, persze nem az egyetlen jó.

Amúgy nem biztos, hogy 256 kell, meg kell nézni előtte. Azt a 6 lyukat nem értem én sem...

textar nincs a Bárdinál sajnos

  • Like 1
Elküldve
  On 2013. 06. 23. at 18:13, bicsi írta:

textar nincs a Bárdinál sajnos

Textar a Unix-nál van, és ahhoz képest szerintem annyira nem is drága... Vagy fekmester.hu

Én is most raktam be ezt a párosítást, de iszonyat jó, már most érezni a különbséget, a korábbi olcsó betét megette a tárcsát, és nem hallani kilóméterekről ha fékezek :)

Elküldve
  On 2013. 06. 24. at 18:45, wegapower írta:

288 as fékhez milyen főféket érdemes felrakni ?

nekem most 23 as van ráírva van ennél nagyobb vagy felesleges nagyobbat tenni,

25/20as omegae meg jo lehet, de az nem p&p.

Elküldve

Visszaolvastam egy csomót de nem találtam leírást semmilyen "ajánlott" fék kombóról. Amúgy hátra meg g astra kombi tárcsát akarok felrakni mert annak normálisabb a kézije mint a gsi. Hülye hasonlat de olyan határozott pedált szeretnék érezni mint pl,ford orion hogy legyen nyomáspont és ne csak ilyen kicsit nyúlós legyen az érzet. fog rendesen terhelésszabályzós a fékerőszabályzóm,hátra a dobhoz most 760 n fékerőt enged az teljesen jó de még hiányzik valami.


  On 2013. 06. 25. at 5:01, wegapower írta:

a felfogatása nem méret vagy az egész fékszervót át kell rakni?

Elküldve

Valaki ment esetleg már renault megane 2-vel (2000 évj. körüliek)? Azért kérdem, mert azon olyan fék van, hogy csak ámultam. Picit rálépsz a pedálra és már, akkor olyat fog, hogy fejeled majdnem a szélvédőt. Ilyet nem lehet ezekre az Opelokra varázsolni?

Elküldve

Valaki ment esetleg már renault megane 2-vel (2000 évj. körüliek)? Azért kérdem, mert azon olyan fék van, hogy csak ámultam. Picit rálépsz a pedálra és már, akkor olyat fog, hogy fejeled majdnem a szélvédőt. Ilyet nem lehet ezekre az Opelokra varázsolni?

Elküldve
  On 2013. 06. 25. at 5:23, isi írta:

Valaki ment esetleg már renault megane 2-vel (2000 évj. körüliek)? Azért kérdem, mert azon olyan fék van, hogy csak ámultam. Picit rálépsz a pedálra és már, akkor olyat fog, hogy fejeled majdnem a szélvédőt. Ilyet nem lehet ezekre az Opelokra varázsolni?

igen pont erről beszélek hogy fent van a pedál és határozott a nyomáspont nem nyúlik a pedál

Elküldve

Az omega dupla rásegítővel pont ilyen lesz. Viszont se a talpa, se a tengelye, se a fékcsövek nem stimmelnek. :D

Ja és angol autóé kell, mert így esik kifelé a furat a hollandereknek.

Mivel dupla, így sok helyet foglal.

Elküldve
  On 2013. 06. 25. at 5:23, isi írta:

Valaki ment esetleg már renault megane 2-vel (2000 évj. körüliek)? Azért kérdem, mert azon olyan fék van, hogy csak ámultam. Picit rálépsz a pedálra és már, akkor olyat fog, hogy fejeled majdnem a szélvédőt. Ilyet nem lehet ezekre az Opelokra varázsolni?

Az olyat nem szeretem, nem lehet adagolni.

Elküldve
  On 2013. 06. 25. at 6:57, Gabibácsi írta:

Az olyat nem szeretem, nem lehet adagolni.

Hát én sem, amúgy meg ki kell szerelni a fékrásegítőt és egyből nem lesz nyúlos a pedál hanem betonkemény ha valakinek ez tetszik.

Elküldve
  On 2013. 06. 25. at 7:40, spzoli írta:

Mindent lehet adagolni...

Nekem az első kocsim ez az astra, ezt szoktam meg, és nem tetszik pölö a Wagonban a fék. Szerintem amúgy a valódi fékhatás húhára nem egyezik azzal hogy milyen a pedál lenyomásának érzete. Sokan azt gondolják ha csak ráteszik a lábukat a fékpedálra és lógnak az övön akkor aztán basza-behu jajjdefaca ezen a kocsi a fék, szerintem meg ez baromság. Egyszer fogyott el a fékem ausztriába szerpentinen ereszkedetem vagy 30kilómétert aztán amikor be kellett volna kanyarodni meg szépen elmentem egyenesen mert hiába tapostam semmi nem történt. Javítsatok ki ha tévedek de ez inkább a tárcsán-betéten múlik meg hogy mekkora és milyen minőség érintkezik az úttal. Ez a nyúlos-kemény pedál kábé a sportdob kategória hogy tuningolom a kocsit veszek rá sportdobot mert hangosabb és tuti jobban megy.

Elküldve
  On 2013. 06. 25. at 7:50, zotya975 írta:

Nekem az első kocsim ez az astra, ezt szoktam meg, és nem tetszik pölö a Wagonban a fék. Szerintem amúgy a valódi fékhatás húhára nem egyezik azzal hogy milyen a pedál lenyomásának érzete. Sokan azt gondolják ha csak ráteszik a lábukat a fékpedálra és lógnak az övön akkor aztán basza-behu jajjdefaca ezen a kocsi a fék, szerintem meg ez baromság. Egyszer fogyott el a fékem ausztriába szerpentinen ereszkedetem vagy 30kilómétert aztán amikor be kellett volna kanyarodni meg szépen elmentem egyenesen mert hiába tapostam semmi nem történt. Javítsatok ki ha tévedek de ez inkább a tárcsán-betéten múlik meg hogy mekkora és milyen minőség érintkezik az úttal. Ez a nyúlos-kemény pedál kábé a sportdob kategória hogy tuningolom a kocsit veszek rá sportdobot mert hangosabb és tuti jobban megy.

Persze, de pont azért csinálják az új hulladékokat is olyanra, hogy a gázpedál megnyomására már az első 3 centi lenyomása után tiltásba pörög, meg ha ráfingasz a fékre, akkor is már az ABS jelzi, hogy sok volt a bableves, mert akkor az az érzése a júzernek, hogy qrva erős autója van, akkora fékekkel, mint egy R8. Minél több újabb autóban ülök, annál inkább azt látom rajtuk, hogy mindennel csak bizonyos "érzetet" próbálnak kelteni. A gázpedál 3 centi lenyomása után, már 12ezren pörgetné a vadállat 1.1-est is, de hogy onnantól a padlóig nem történik semmi, az nem gond. A fék ugyan ez. Rápöccintésre kifejeled a szélvédőt, de semmivel nem fog jobban, mint egy mezei 256-os astra szett, csak úgy érzed "mintha". Az a világ van, amikor már a kipufogó hangok hangszóróból jönnek, a kéziféket szervomotor húzza be, a parasztnak meg az kell, hogy azt érezze amit megmondanak neki.

Elküldve

Azért kimérettem a féket a javítás után, egész jó lett műszakin sem volt sokkal jobb a kéziféknél relatív nagy az eltérés, de ezt szerintem korrigálhatom az utánállítóval vagy bowdencserével.

1083982-20130625-fVFkcA.jpg

Elküldve
  On 2013. 06. 25. at 10:23, zotya975 írta:

Azért kimérettem a féket a javítás után, egész jó lett műszakin sem volt sokkal jobb a kéziféknél relatív nagy az eltérés, de ezt szerintem korrigálhatom az utánállítóval vagy bowdencserével.

Azért még van különbség a fékkörök között, a jobb első és a bal hátsó, ami egy körön van, gyengébb, mint a másik kettő. De nem rossz!

Elküldve

Hát, lehet csak én vagyok helikopter...de nekem nem okoz gondot, hogy egyik ilyen másik olyan. Ma már 5különböző autóval mentem és mind más volt. Mondjuk az ulysee kuplungja újdonság volt nekem. Konkrétan 2cm volt a pedálút, a váltókar meg a két tükör között minden teret kihasznált... :D

Elküldve

Naponta én sem két autóval megyek ,mondjuk olyan féket mint a g astrán van, ha már az opelnél maradjunk, még véletlenül sem szeretnék mert az szerintem olyan igezi semmilyen. Na ezt jólmegaszontam. :evilgrin:

  On 2013. 06. 25. at 12:55, spzoli írta:

Hát, lehet csak én vagyok helikopter...de nekem nem okoz gondot, hogy egyik ilyen másik olyan. Ma már 5különböző autóval mentem és mind más volt. Mondjuk az ulysee kuplungja újdonság volt nekem. Konkrétan 2cm volt a pedálút, a váltókar meg a két tükör között minden teret kihasznált... :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.