Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Üdv Mindenkinek!

Ha fékezésnél a fékpedál ugrál, akkor jó eséllyel valamelyik első tárcsa nem jó, igaz?

Tiszta jók ezek a léghűtéses tárcsák...

A Kadettkánál a péppé kopott első tárcsa se volt hullámos.

Legalábbis gondolom a tárcsafék lesz a ludas.

De azt vajon honnan tudom melyik a nemjó? :(

thx.

Szerintem ha a fékdob tojás azt is érezni a pedálon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elovastam a korábbi bejegyzéseket itt a fórumon a fékolajcseréről és gondoltam nem nagy ördöngősség megcsinálom. A technikai része nem okozott gondot, de az új olaj levegősödése annál inkább. Ahogy megjelent az új olaj a szilikoncsőben, vele együtt a levegőbuborékok is. Már több mint fél litert átpumpáltunk a hátsó csővezetéken és még mindig jönnek a kisebb nagyobb bubik. Az első feltöltéssel nem voltam túl óvatos, da azóta nagyon finoman töltök nehogy ez legyen a gond. Nem igazán értem mit nem jól csinálok. Egyelőre abbahagyom a műveletet, nincs értelme folytatni így, ha valaki tudna segíteni megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elovastam a korábbi bejegyzéseket itt a fórumon a fékolajcseréről és gondoltam nem nagy ördöngősség megcsinálom. A technikai része nem okozott gondot, de az új olaj levegősödése annál inkább. Ahogy megjelent az új olaj a szilikoncsőben, vele együtt a levegőbuborékok is. Már több mint fél litert átpumpáltunk a hátsó csővezetéken és még mindig jönnek a kisebb nagyobb bubik. Az első feltöltéssel nem voltam túl óvatos, da azóta nagyon finoman töltök nehogy ez legyen a gond. Nem igazán értem mit nem jól csinálok. Egyelőre abbahagyom a műveletet, nincs értelme folytatni így, ha valaki tudna segíteni megköszönném.

Légtelenítésnél rendszeresen nézni kell a kiegyenlítő tartályt mert ha leürül akkor levegőt pumpálsz a rendszerbe, erre figyeltél?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

szereztem a Hening cartárstól 236*20-as hűtött tárcsához való féknyergeket, a sima (236*12,5) helyett rakom majd fel. Milyen tömítések találhatóak és hol egy ilyenben? Mit érdemes cserélni, felújítani egy féknyergen beszerelés előtt? Megcsinálható ez itthon házilag, vagy vigyem szerelőhöz? (Sokmindent javítottam már meg, érzék van hozzá hálisten...)

A porvédője a dugattyú körül szép, nem szakadt, nem repedt. Így nézve kézben mozgatva jónak tűnik.

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

szereztem a Hening cartárstól 236*20-as hűtött tárcsához való féknyergeket, a sima (236*12,5) helyett rakom majd fel. Milyen tömítések találhatóak és hol egy ilyenben? Mit érdemes cserélni, felújítani egy féknyergen beszerelés előtt? Megcsinálható ez itthon házilag, vagy vigyem szerelőhöz? (Sokmindent javítottam már meg, érzék van hozzá hálisten...)

A porvédője a dugattyú körül szép, nem szakadt, nem repedt. Így nézve kézben mozgatva jónak tűnik.

Köszi a segítséget!

A munkahengerhez lehet venni javítókészletet, amúgy szerintem más nem is igen van rajta amit lehetne cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Figyeltem rá, a tartály aljáig leszívtam ,egy fél centi maradhatott benne, ezután felöntöttem és harmadánál lejjebb nem engedtem már a szintet. Amit megfigyeltem, hogy bármilyen óvatosan is töltök utána, buborékok kerülnek az olajba elég mélyen,amik aztán feljönnek a felszínre. Lemehetnek ezek olyan mélyre, hohy belekerüljön a főfékhengerbe?

Link to comment
Megosztás:

Ki lehet szűrni azt vhogy hogy cserés, vagy kérdés nélkül csere, az a tuti? És ezt hogyan lehet cserélni?

Köszi!

Én csak azért cseréltem mert véletlenül kiböktem a porvédőt. De nagyon egyszerű szerkezet egy sima dugattyú gumikarika tömítésekkel, ki kell húzni levenni a régit feltenni az újat és visszanyomni.

Figyeltem rá, a tartály aljáig leszívtam ,egy fél centi maradhatott benne, ezután felöntöttem és harmadánál lejjebb nem engedtem már a szintet. Amit megfigyeltem, hogy bármilyen óvatosan is töltök utána, buborékok kerülnek az olajba elég mélyen,amik aztán feljönnek a felszínre. Lemehetnek ezek olyan mélyre, hohy belekerüljön a főfékhengerbe?

Hát elméletileg ha mindíg kicsit vársz amikor beletöltöd akkor felszáll mielött belepumpálod a csövekbe.

Link to comment
Megosztás:

Figyeltem rá, a tartály aljáig leszívtam ,egy fél centi maradhatott benne, ezután felöntöttem és harmadánál lejjebb nem engedtem már a szintet. Amit megfigyeltem, hogy bármilyen óvatosan is töltök utána, buborékok kerülnek az olajba elég mélyen,amik aztán feljönnek a felszínre. Lemehetnek ezek olyan mélyre, hohy belekerüljön a főfékhengerbe?

Hogyan csinálod pontosan a légtelenítést???

Link to comment
Megosztás:

Úgy csinálom, ahogy itt és másutt is olvastam. Tartály leszív, friss olajjal feltölt, csillagkulcs és szilikoncsőa csavarra, cső vége olajban, fék keményre pumpál, csavar meglazít,pedál nyom, benntart, csavar meghúz, fék pumpál és így tovább.

Link to comment
Megosztás:

Én csak azért cseréltem mert véletlenül kiböktem a porvédőt. De nagyon egyszerű szerkezet egy sima dugattyú gumikarika tömítésekkel, ki kell húzni levenni a régit feltenni az újat és visszanyomni.

Nagyon szép állapotban van így szemre ránézve. Azért gondolkozom rajta, hogy érdemes-e a megbontani a gyári dolgot és lecserélni a tömítéseket, vagy mivel működőképes volt, és jó is, és ha eresztene annak nyoma is lenne, hagyjam így.

Ezen agyalok most, köszi a segítséget!

Magánvélemény? Esetleg vki másnak, akinek van tapasztalat ezzel?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is.

Felesleges hozzányúlni, amíg nem rossz. ;)

Köszönöm a tippeket és ötleteket. :icon1:

Akkor marad a rozsdátlanítás, és festés féknyereg festékkel, majd mehet is a helyére... :D

Legjobb rozsdátlanító módszerre tipp esetleg? ;) A fékdobot fúróba fogható drótkoronggal csapattam le, de a drótkorongot ebben az esetben túl durva módszernek tartom, legalábbis ott, ahol a gumi porvédő van...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tippeket és ötleteket. :icon1:

Akkor marad a rozsdátlanítás, és festés féknyereg festékkel, majd mehet is a helyére... :D

Legjobb rozsdátlanító módszerre tipp esetleg? ;) A fékdobot fúróba fogható drótkoronggal csapattam le, de a drótkorongot ebben az esetben túl durva módszernek tartom, legalábbis ott, ahol a gumi porvédő van...

Köszi!

Pedig annál nincs jobb módszer, esetleg RO55.

Link to comment
Megosztás:

a tartályra nincs rányomva, hogy ATE?

nekem gyanús, hogy ez nékem nem lesz jó, mert még a tartály alsó likjai sem ott vannak :omg:

mondjuk új ffh kell rá mert ami rajta van az ABSos......kezd túl sok ha lenni.....

az hogy a fékerőszab. patron mekkora (kell), ez mitől függ pl 3/40es

Link to comment
Megosztás:

Én ma vettem komplett első, és hátsó fék szettet. Első tárcsa-betét, 15 000.

Hátsó dobok, és komplett fékszett,-pofák,rugók,automata állítók,rögzítők,munkahengerek- 26 ezer. A fékszett össze is van szerelve, csak be kell tenni a helyére.

Link to comment
Megosztás:

Én ma vettem komplett első, és hátsó fék szettet. Első tárcsa-betét, 15 000.

Hátsó dobok, és komplett fékszett,-pofák,rugók,automata állítók,rögzítők,munkahengerek- 26 ezer. A fékszett össze is van szerelve, csak be kell tenni a helyére.

Autómata állítót? Hol vetted? Azt az egyet nem tudtam hátul kicserélni, mert nem kaptam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.