zotya975 Elküldve Május16, 2013 Megoszt Elküldve Május16, 2013 Üdv Mindenkinek! Ha fékezésnél a fékpedál ugrál, akkor jó eséllyel valamelyik első tárcsa nem jó, igaz? Tiszta jók ezek a léghűtéses tárcsák... A Kadettkánál a péppé kopott első tárcsa se volt hullámos. Legalábbis gondolom a tárcsafék lesz a ludas. De azt vajon honnan tudom melyik a nemjó? :( thx. Szerintem ha a fékdob tojás azt is érezni a pedálon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
artsaf Elküldve Május18, 2013 Megoszt Elküldve Május18, 2013 Sziasztok! Elovastam a korábbi bejegyzéseket itt a fórumon a fékolajcseréről és gondoltam nem nagy ördöngősség megcsinálom. A technikai része nem okozott gondot, de az új olaj levegősödése annál inkább. Ahogy megjelent az új olaj a szilikoncsőben, vele együtt a levegőbuborékok is. Már több mint fél litert átpumpáltunk a hátsó csővezetéken és még mindig jönnek a kisebb nagyobb bubik. Az első feltöltéssel nem voltam túl óvatos, da azóta nagyon finoman töltök nehogy ez legyen a gond. Nem igazán értem mit nem jól csinálok. Egyelőre abbahagyom a műveletet, nincs értelme folytatni így, ha valaki tudna segíteni megköszönném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május18, 2013 Megoszt Elküldve Május18, 2013 Sziasztok! Elovastam a korábbi bejegyzéseket itt a fórumon a fékolajcseréről és gondoltam nem nagy ördöngősség megcsinálom. A technikai része nem okozott gondot, de az új olaj levegősödése annál inkább. Ahogy megjelent az új olaj a szilikoncsőben, vele együtt a levegőbuborékok is. Már több mint fél litert átpumpáltunk a hátsó csővezetéken és még mindig jönnek a kisebb nagyobb bubik. Az első feltöltéssel nem voltam túl óvatos, da azóta nagyon finoman töltök nehogy ez legyen a gond. Nem igazán értem mit nem jól csinálok. Egyelőre abbahagyom a műveletet, nincs értelme folytatni így, ha valaki tudna segíteni megköszönném. Légtelenítésnél rendszeresen nézni kell a kiegyenlítő tartályt mert ha leürül akkor levegőt pumpálsz a rendszerbe, erre figyeltél? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Május18, 2013 Megoszt Elküldve Május18, 2013 Sziasztok, szereztem a Hening cartárstól 236*20-as hűtött tárcsához való féknyergeket, a sima (236*12,5) helyett rakom majd fel. Milyen tömítések találhatóak és hol egy ilyenben? Mit érdemes cserélni, felújítani egy féknyergen beszerelés előtt? Megcsinálható ez itthon házilag, vagy vigyem szerelőhöz? (Sokmindent javítottam már meg, érzék van hozzá hálisten...) A porvédője a dugattyú körül szép, nem szakadt, nem repedt. Így nézve kézben mozgatva jónak tűnik. Köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május18, 2013 Megoszt Elküldve Május18, 2013 Sziasztok, szereztem a Hening cartárstól 236*20-as hűtött tárcsához való féknyergeket, a sima (236*12,5) helyett rakom majd fel. Milyen tömítések találhatóak és hol egy ilyenben? Mit érdemes cserélni, felújítani egy féknyergen beszerelés előtt? Megcsinálható ez itthon házilag, vagy vigyem szerelőhöz? (Sokmindent javítottam már meg, érzék van hozzá hálisten...) A porvédője a dugattyú körül szép, nem szakadt, nem repedt. Így nézve kézben mozgatva jónak tűnik. Köszi a segítséget! A munkahengerhez lehet venni javítókészletet, amúgy szerintem más nem is igen van rajta amit lehetne cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Május18, 2013 Megoszt Elküldve Május18, 2013 A munkahengerhez lehet venni javítókészletet, amúgy szerintem más nem is igen van rajta amit lehetne cserélni. Ki lehet szűrni azt vhogy hogy cserés, vagy kérdés nélkül csere, az a tuti? És ezt hogyan lehet cserélni? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
artsaf Elküldve Május19, 2013 Megoszt Elküldve Május19, 2013 Figyeltem rá, a tartály aljáig leszívtam ,egy fél centi maradhatott benne, ezután felöntöttem és harmadánál lejjebb nem engedtem már a szintet. Amit megfigyeltem, hogy bármilyen óvatosan is töltök utána, buborékok kerülnek az olajba elég mélyen,amik aztán feljönnek a felszínre. Lemehetnek ezek olyan mélyre, hohy belekerüljön a főfékhengerbe? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május19, 2013 Megoszt Elküldve Május19, 2013 Ki lehet szűrni azt vhogy hogy cserés, vagy kérdés nélkül csere, az a tuti? És ezt hogyan lehet cserélni? Köszi! Én csak azért cseréltem mert véletlenül kiböktem a porvédőt. De nagyon egyszerű szerkezet egy sima dugattyú gumikarika tömítésekkel, ki kell húzni levenni a régit feltenni az újat és visszanyomni. Figyeltem rá, a tartály aljáig leszívtam ,egy fél centi maradhatott benne, ezután felöntöttem és harmadánál lejjebb nem engedtem már a szintet. Amit megfigyeltem, hogy bármilyen óvatosan is töltök utána, buborékok kerülnek az olajba elég mélyen,amik aztán feljönnek a felszínre. Lemehetnek ezek olyan mélyre, hohy belekerüljön a főfékhengerbe? Hát elméletileg ha mindíg kicsit vársz amikor beletöltöd akkor felszáll mielött belepumpálod a csövekbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jafo Elküldve Május19, 2013 Megoszt Elküldve Május19, 2013 Figyeltem rá, a tartály aljáig leszívtam ,egy fél centi maradhatott benne, ezután felöntöttem és harmadánál lejjebb nem engedtem már a szintet. Amit megfigyeltem, hogy bármilyen óvatosan is töltök utána, buborékok kerülnek az olajba elég mélyen,amik aztán feljönnek a felszínre. Lemehetnek ezek olyan mélyre, hohy belekerüljön a főfékhengerbe? Hogyan csinálod pontosan a légtelenítést??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
artsaf Elküldve Május19, 2013 Megoszt Elküldve Május19, 2013 Úgy csinálom, ahogy itt és másutt is olvastam. Tartály leszív, friss olajjal feltölt, csillagkulcs és szilikoncsőa csavarra, cső vége olajban, fék keményre pumpál, csavar meglazít,pedál nyom, benntart, csavar meghúz, fék pumpál és így tovább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Május19, 2013 Megoszt Elküldve Május19, 2013 Én csak azért cseréltem mert véletlenül kiböktem a porvédőt. De nagyon egyszerű szerkezet egy sima dugattyú gumikarika tömítésekkel, ki kell húzni levenni a régit feltenni az újat és visszanyomni. Nagyon szép állapotban van így szemre ránézve. Azért gondolkozom rajta, hogy érdemes-e a megbontani a gyári dolgot és lecserélni a tömítéseket, vagy mivel működőképes volt, és jó is, és ha eresztene annak nyoma is lenne, hagyjam így. Ezen agyalok most, köszi a segítséget! Magánvélemény? Esetleg vki másnak, akinek van tapasztalat ezzel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Május19, 2013 Megoszt Elküldve Május19, 2013 Felesleges hozzányúlni, amíg nem rossz. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május19, 2013 Megoszt Elküldve Május19, 2013 Felesleges hozzányúlni, amíg nem rossz. ;) Szerintem is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Május20, 2013 Megoszt Elküldve Május20, 2013 Szerintem is. Felesleges hozzányúlni, amíg nem rossz. ;) Köszönöm a tippeket és ötleteket. :icon1: Akkor marad a rozsdátlanítás, és festés féknyereg festékkel, majd mehet is a helyére... :D Legjobb rozsdátlanító módszerre tipp esetleg? ;) A fékdobot fúróba fogható drótkoronggal csapattam le, de a drótkorongot ebben az esetben túl durva módszernek tartom, legalábbis ott, ahol a gumi porvédő van... Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május20, 2013 Megoszt Elküldve Május20, 2013 Köszönöm a tippeket és ötleteket. :icon1: Akkor marad a rozsdátlanítás, és festés féknyereg festékkel, majd mehet is a helyére... :D Legjobb rozsdátlanító módszerre tipp esetleg? ;) A fékdobot fúróba fogható drótkoronggal csapattam le, de a drótkorongot ebben az esetben túl durva módszernek tartom, legalábbis ott, ahol a gumi porvédő van... Köszi! Pedig annál nincs jobb módszer, esetleg RO55. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Május20, 2013 Megoszt Elküldve Május20, 2013 Pedig annál nincs jobb módszer, esetleg RO55. Akkor majd adok neki ezzel, a tömítésnél pedig kihagyom, és megcsinálom pl. csiszolópapírral... Azért kösz a véleményt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Május21, 2013 Megoszt Elküldve Május21, 2013 lehet elbactam ha Delco féle fék van fent, ahelyett rakhatok ATE szervót + 22es ffh-t? mondjuk hogy mi van fent az csak tippelem, de nem ATE, me sem a devanderen, sem a tartályra nincs ráírva Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május21, 2013 Megoszt Elküldve Május21, 2013 Nekem is ate a rendszerem, azt nem utal rá semmi a ffh-n. Amúgy meg attól a fékcső belemegy, szal tök8. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Május21, 2013 Megoszt Elküldve Május21, 2013 a tartályra nincs rányomva, hogy ATE? nekem gyanús, hogy ez nékem nem lesz jó, mert még a tartály alsó likjai sem ott vannak :omg: mondjuk új ffh kell rá mert ami rajta van az ABSos......kezd túl sok ha lenni..... az hogy a fékerőszab. patron mekkora (kell), ez mitől függ pl 3/40es Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május21, 2013 Megoszt Elküldve Május21, 2013 Nem, nincs. Én nem patronoznék az tuti, nekem is megy majd fel a terhelésfüggő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Május21, 2013 Megoszt Elküldve Május21, 2013 Kiszeded és elviszed egy jó susztergályoshoz, aki 500 HUFért darabját megérintőzi... Ha elmúlt a pumpálás, akkor szerencséd van. Ha nem, akkor a hátsókkal kell ugyanezt elkövetni. :) Hűtött tárcsát tilos szabályozni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Május21, 2013 Megoszt Elküldve Május21, 2013 Má mer miért is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Május21, 2013 Megoszt Elküldve Május21, 2013 Nem, nincs. Én nem patronoznék az tuti, nekem is megy majd fel a terhelésfüggő. sima csotányseggüre? Má mer miért is? kiegyensúlyozatlan lesz, vagy mi meg sztem ha túl sokat leszednek belöle repedhet gondolom Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Május21, 2013 Megoszt Elküldve Május21, 2013 Én ma vettem komplett első, és hátsó fék szettet. Első tárcsa-betét, 15 000.Hátsó dobok, és komplett fékszett,-pofák,rugók,automata állítók,rögzítők,munkahengerek- 26 ezer. A fékszett össze is van szerelve, csak be kell tenni a helyére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május22, 2013 Megoszt Elküldve Május22, 2013 Én ma vettem komplett első, és hátsó fék szettet. Első tárcsa-betét, 15 000. Hátsó dobok, és komplett fékszett,-pofák,rugók,automata állítók,rögzítők,munkahengerek- 26 ezer. A fékszett össze is van szerelve, csak be kell tenni a helyére. Autómata állítót? Hol vetted? Azt az egyet nem tudtam hátul kicserélni, mert nem kaptam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts