zotya975 Elküldve Május16, 2013 Elküldve Május16, 2013 On 2013. 05. 15. at 5:57, Mikulás74 írta: Üdv Mindenkinek! Ha fékezésnél a fékpedál ugrál, akkor jó eséllyel valamelyik első tárcsa nem jó, igaz? Tiszta jók ezek a léghűtéses tárcsák... A Kadettkánál a péppé kopott első tárcsa se volt hullámos. Legalábbis gondolom a tárcsafék lesz a ludas. De azt vajon honnan tudom melyik a nemjó? :( thx. Szerintem ha a fékdob tojás azt is érezni a pedálon.
artsaf Elküldve Május18, 2013 Elküldve Május18, 2013 Sziasztok! Elovastam a korábbi bejegyzéseket itt a fórumon a fékolajcseréről és gondoltam nem nagy ördöngősség megcsinálom. A technikai része nem okozott gondot, de az új olaj levegősödése annál inkább. Ahogy megjelent az új olaj a szilikoncsőben, vele együtt a levegőbuborékok is. Már több mint fél litert átpumpáltunk a hátsó csővezetéken és még mindig jönnek a kisebb nagyobb bubik. Az első feltöltéssel nem voltam túl óvatos, da azóta nagyon finoman töltök nehogy ez legyen a gond. Nem igazán értem mit nem jól csinálok. Egyelőre abbahagyom a műveletet, nincs értelme folytatni így, ha valaki tudna segíteni megköszönném.
zotya975 Elküldve Május18, 2013 Elküldve Május18, 2013 On 2013. 05. 18. at 11:35, artsaf írta: Sziasztok! Elovastam a korábbi bejegyzéseket itt a fórumon a fékolajcseréről és gondoltam nem nagy ördöngősség megcsinálom. A technikai része nem okozott gondot, de az új olaj levegősödése annál inkább. Ahogy megjelent az új olaj a szilikoncsőben, vele együtt a levegőbuborékok is. Már több mint fél litert átpumpáltunk a hátsó csővezetéken és még mindig jönnek a kisebb nagyobb bubik. Az első feltöltéssel nem voltam túl óvatos, da azóta nagyon finoman töltök nehogy ez legyen a gond. Nem igazán értem mit nem jól csinálok. Egyelőre abbahagyom a műveletet, nincs értelme folytatni így, ha valaki tudna segíteni megköszönném. Légtelenítésnél rendszeresen nézni kell a kiegyenlítő tartályt mert ha leürül akkor levegőt pumpálsz a rendszerbe, erre figyeltél?
Imi (Astra) Elküldve Május18, 2013 Elküldve Május18, 2013 Sziasztok, szereztem a Hening cartárstól 236*20-as hűtött tárcsához való féknyergeket, a sima (236*12,5) helyett rakom majd fel. Milyen tömítések találhatóak és hol egy ilyenben? Mit érdemes cserélni, felújítani egy féknyergen beszerelés előtt? Megcsinálható ez itthon házilag, vagy vigyem szerelőhöz? (Sokmindent javítottam már meg, érzék van hozzá hálisten...) A porvédője a dugattyú körül szép, nem szakadt, nem repedt. Így nézve kézben mozgatva jónak tűnik. Köszi a segítséget!
zotya975 Elküldve Május18, 2013 Elküldve Május18, 2013 On 2013. 05. 18. at 17:29, Imi (Astra) írta: Sziasztok, szereztem a Hening cartárstól 236*20-as hűtött tárcsához való féknyergeket, a sima (236*12,5) helyett rakom majd fel. Milyen tömítések találhatóak és hol egy ilyenben? Mit érdemes cserélni, felújítani egy féknyergen beszerelés előtt? Megcsinálható ez itthon házilag, vagy vigyem szerelőhöz? (Sokmindent javítottam már meg, érzék van hozzá hálisten...) A porvédője a dugattyú körül szép, nem szakadt, nem repedt. Így nézve kézben mozgatva jónak tűnik. Köszi a segítséget! A munkahengerhez lehet venni javítókészletet, amúgy szerintem más nem is igen van rajta amit lehetne cserélni.
Imi (Astra) Elküldve Május18, 2013 Elküldve Május18, 2013 On 2013. 05. 18. at 17:49, zotya975 írta: A munkahengerhez lehet venni javítókészletet, amúgy szerintem más nem is igen van rajta amit lehetne cserélni. Ki lehet szűrni azt vhogy hogy cserés, vagy kérdés nélkül csere, az a tuti? És ezt hogyan lehet cserélni? Köszi!
artsaf Elküldve Május19, 2013 Elküldve Május19, 2013 Figyeltem rá, a tartály aljáig leszívtam ,egy fél centi maradhatott benne, ezután felöntöttem és harmadánál lejjebb nem engedtem már a szintet. Amit megfigyeltem, hogy bármilyen óvatosan is töltök utána, buborékok kerülnek az olajba elég mélyen,amik aztán feljönnek a felszínre. Lemehetnek ezek olyan mélyre, hohy belekerüljön a főfékhengerbe?
zotya975 Elküldve Május19, 2013 Elküldve Május19, 2013 On 2013. 05. 18. at 17:53, Imi (Astra) írta: Ki lehet szűrni azt vhogy hogy cserés, vagy kérdés nélkül csere, az a tuti? És ezt hogyan lehet cserélni? Köszi! Én csak azért cseréltem mert véletlenül kiböktem a porvédőt. De nagyon egyszerű szerkezet egy sima dugattyú gumikarika tömítésekkel, ki kell húzni levenni a régit feltenni az újat és visszanyomni. On 2013. 05. 19. at 6:54, artsaf írta: Figyeltem rá, a tartály aljáig leszívtam ,egy fél centi maradhatott benne, ezután felöntöttem és harmadánál lejjebb nem engedtem már a szintet. Amit megfigyeltem, hogy bármilyen óvatosan is töltök utána, buborékok kerülnek az olajba elég mélyen,amik aztán feljönnek a felszínre. Lemehetnek ezek olyan mélyre, hohy belekerüljön a főfékhengerbe? Hát elméletileg ha mindíg kicsit vársz amikor beletöltöd akkor felszáll mielött belepumpálod a csövekbe.
Jafo Elküldve Május19, 2013 Elküldve Május19, 2013 On 2013. 05. 19. at 6:54, artsaf írta: Figyeltem rá, a tartály aljáig leszívtam ,egy fél centi maradhatott benne, ezután felöntöttem és harmadánál lejjebb nem engedtem már a szintet. Amit megfigyeltem, hogy bármilyen óvatosan is töltök utána, buborékok kerülnek az olajba elég mélyen,amik aztán feljönnek a felszínre. Lemehetnek ezek olyan mélyre, hohy belekerüljön a főfékhengerbe? Hogyan csinálod pontosan a légtelenítést???
artsaf Elküldve Május19, 2013 Elküldve Május19, 2013 Úgy csinálom, ahogy itt és másutt is olvastam. Tartály leszív, friss olajjal feltölt, csillagkulcs és szilikoncsőa csavarra, cső vége olajban, fék keményre pumpál, csavar meglazít,pedál nyom, benntart, csavar meghúz, fék pumpál és így tovább.
Imi (Astra) Elküldve Május19, 2013 Elküldve Május19, 2013 On 2013. 05. 19. at 7:33, zotya975 írta: Én csak azért cseréltem mert véletlenül kiböktem a porvédőt. De nagyon egyszerű szerkezet egy sima dugattyú gumikarika tömítésekkel, ki kell húzni levenni a régit feltenni az újat és visszanyomni. Nagyon szép állapotban van így szemre ránézve. Azért gondolkozom rajta, hogy érdemes-e a megbontani a gyári dolgot és lecserélni a tömítéseket, vagy mivel működőképes volt, és jó is, és ha eresztene annak nyoma is lenne, hagyjam így. Ezen agyalok most, köszi a segítséget! Magánvélemény? Esetleg vki másnak, akinek van tapasztalat ezzel?
zotya975 Elküldve Május19, 2013 Elküldve Május19, 2013 On 2013. 05. 19. at 17:56, Tiu írta: Felesleges hozzányúlni, amíg nem rossz. ;) Szerintem is.
Imi (Astra) Elküldve Május20, 2013 Elküldve Május20, 2013 On 2013. 05. 19. at 18:23, zotya975 írta: Szerintem is. On 2013. 05. 19. at 17:56, Tiu írta: Felesleges hozzányúlni, amíg nem rossz. ;) Köszönöm a tippeket és ötleteket. :icon1: Akkor marad a rozsdátlanítás, és festés féknyereg festékkel, majd mehet is a helyére... :D Legjobb rozsdátlanító módszerre tipp esetleg? ;) A fékdobot fúróba fogható drótkoronggal csapattam le, de a drótkorongot ebben az esetben túl durva módszernek tartom, legalábbis ott, ahol a gumi porvédő van... Köszi!
J0hnny Elküldve Május20, 2013 Elküldve Május20, 2013 On 2013. 05. 20. at 18:46, Imi (Astra) írta: Köszönöm a tippeket és ötleteket. :icon1: Akkor marad a rozsdátlanítás, és festés féknyereg festékkel, majd mehet is a helyére... :D Legjobb rozsdátlanító módszerre tipp esetleg? ;) A fékdobot fúróba fogható drótkoronggal csapattam le, de a drótkorongot ebben az esetben túl durva módszernek tartom, legalábbis ott, ahol a gumi porvédő van... Köszi! Pedig annál nincs jobb módszer, esetleg RO55.
Imi (Astra) Elküldve Május20, 2013 Elküldve Május20, 2013 On 2013. 05. 20. at 18:46, J0hnny írta: Pedig annál nincs jobb módszer, esetleg RO55. Akkor majd adok neki ezzel, a tömítésnél pedig kihagyom, és megcsinálom pl. csiszolópapírral... Azért kösz a véleményt!
stirlitz Elküldve Május21, 2013 Elküldve Május21, 2013 lehet elbactam ha Delco féle fék van fent, ahelyett rakhatok ATE szervót + 22es ffh-t? mondjuk hogy mi van fent az csak tippelem, de nem ATE, me sem a devanderen, sem a tartályra nincs ráírva
wookie Elküldve Május21, 2013 Elküldve Május21, 2013 Nekem is ate a rendszerem, azt nem utal rá semmi a ffh-n. Amúgy meg attól a fékcső belemegy, szal tök8.
stirlitz Elküldve Május21, 2013 Elküldve Május21, 2013 a tartályra nincs rányomva, hogy ATE? nekem gyanús, hogy ez nékem nem lesz jó, mert még a tartály alsó likjai sem ott vannak :omg: mondjuk új ffh kell rá mert ami rajta van az ABSos......kezd túl sok ha lenni..... az hogy a fékerőszab. patron mekkora (kell), ez mitől függ pl 3/40es
wookie Elküldve Május21, 2013 Elküldve Május21, 2013 Nem, nincs. Én nem patronoznék az tuti, nekem is megy majd fel a terhelésfüggő.
epk947 Elküldve Május21, 2013 Elküldve Május21, 2013 On 2013. 05. 15. at 10:20, pszilaj írta: Kiszeded és elviszed egy jó susztergályoshoz, aki 500 HUFért darabját megérintőzi... Ha elmúlt a pumpálás, akkor szerencséd van. Ha nem, akkor a hátsókkal kell ugyanezt elkövetni. :) Hűtött tárcsát tilos szabályozni!
stirlitz Elküldve Május21, 2013 Elküldve Május21, 2013 On 2013. 05. 21. at 16:03, wookie írta: Nem, nincs. Én nem patronoznék az tuti, nekem is megy majd fel a terhelésfüggő. sima csotányseggüre? On 2013. 05. 21. at 19:16, wookie írta: Má mer miért is? kiegyensúlyozatlan lesz, vagy mi meg sztem ha túl sokat leszednek belöle repedhet gondolom
Tiv. Elküldve Május21, 2013 Elküldve Május21, 2013 Én ma vettem komplett első, és hátsó fék szettet. Első tárcsa-betét, 15 000.Hátsó dobok, és komplett fékszett,-pofák,rugók,automata állítók,rögzítők,munkahengerek- 26 ezer. A fékszett össze is van szerelve, csak be kell tenni a helyére.
zotya975 Elküldve Május22, 2013 Elküldve Május22, 2013 On 2013. 05. 21. at 22:25, Tiv. írta: Én ma vettem komplett első, és hátsó fék szettet. Első tárcsa-betét, 15 000. Hátsó dobok, és komplett fékszett,-pofák,rugók,automata állítók,rögzítők,munkahengerek- 26 ezer. A fékszett össze is van szerelve, csak be kell tenni a helyére. Autómata állítót? Hol vetted? Azt az egyet nem tudtam hátul kicserélni, mert nem kaptam.
Recommended Posts