Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

256-ös féknyerget. Egy szerelőt, aki kicseréli neked és akkor már új betét és tárcsa. Brembo tárcsát és Textar betétet javaslok. Nálam nagyon bevált. Csendben végzik a dolgukat. :)

Meg ugye ilyenkor illik új DOT4-es fékolajat is adni neki.

Hali!

Bocs hogy beleszólok, de ez engem is érdekelne. A 256-os nyereghez való tárcsa az a hűtött típus? X14NZ Classic esetében ha kicserélem a 236-os tömör tárcsát a fék további alkatrészei maradhatnak (főfékmunkahenger, rásegítő) stb.. :)

És jól tudom, hogy ez esetben min 14"-os kerék megy fel csak? ET számít? :)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Bocs hogy beleszólok, de ez engem is érdekelne. A 256-os nyereghez való tárcsa az a hűtött típus? X14NZ Classic esetében ha kicserélem a 236-os tömör tárcsát a fék további alkatrészei maradhatnak (főfékmunkahenger, rásegítő) stb.. :)

És jól tudom, hogy ez esetben min 14"-os kerék megy fel csak? ET számít? :)

Köszi!

Alapvetően maradhat minden, de egy nagyobb főfékhenger használ is valamit. Alapből 20-as a ffh, 22-est lehet felrakni helyette. A 256-ossal annyit lehet elérni, hogy nem fog olyan hamar 'elfogyni", mint a 236-os tömör. A 256-ös fék csak hűtöttben létezik Astrán.

Igen, 14"-os felni lesz a legkisebb felrakható méret 256-os fék esetén. Az Astra gyári ET mérete 46 vagy 49, gondolom ennél nagyobbat nem szeretnél felrakni. :D Kisebb mehet.

236-ból egyébként van hűtött is. Az természetesen tovább bírja, mint a tömör. Enyémen is ilyen van.

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően maradhat minden, de egy nagyobb főfékhenger használ is valamit. Alapből 20-as a ffh, 22-est lehet felrakni helyette. A 256-ossal annyit lehet elérni, hogy nem fog olyan hamar 'elfogyni", mint a 236-os tömör. A 256-ös fék csak hűtöttben létezik Astrán.

Igen, 14"-os felni lesz a legkisebb felrakható méret 256-os fék esetén. Az Astra gyári ET mérete 46 vagy 49, gondolom ennél nagyobbat nem szeretnél felrakni. :D Kisebb mehet.

236-ból egyébként van hűtött is. Az természetesen tovább bírja, mint a tömör. Enyémen is ilyen van.

Most olvastam utána, és tényleg jó választásnak tűnne...

A 236-os hűtött az 20 mm vastag a 12,7 helyett, ugye? Ehhez mit kellene cserélni a tömör 236-oshoz képest? Sajnos a GyIK nem ír ilyesmiről! Ez esetben a legkisebb felni méret? :)

Fékhatás nőne azért? Mivel lassacskán úgyis cserélni kell a tárcsákat gondolkodom az upgrade-n...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Most olvastam utána, és tényleg jó választásnak tűnne...

A 236-os hűtött az 20 mm vastag a 12,7 helyett, ugye? Ehhez mit kellene cserélni a tömör 236-oshoz képest? Sajnos a GyIK nem ír ilyesmiről! Ez esetben a legkisebb felni méret? :)

Fékhatás nőne azért? Mivel lassacskán úgyis cserélni kell a tárcsákat gondolkodom az upgrade-n...

Köszi!

A féknyerget és a tárcsát kell cserélni. Erre még felmegy a 13-as felni is. Erősebb nem nagyon lenne, viszont hosszabb fékezés után se melegszik túl, nem fogy el olyan könnyen egy hegyről lefelé a fékerő.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Le tudnád esetleg írni Nekem, hogy mit szerezzek be pontosan ha lecserélném a féket nagyobbra?

Köszönöm!!!!!

Van eladó 256-os nyergem ha érdekel. Sajna a betét tárcsa már nem használható belőle. Többit püben.

Sőt van hozzá több szett 14-es lemezfelnim is. :D

Link to comment
Megosztás:

Így már lehet megérné lecserélni... :) Újonnan iszonyat drága, használtat meg hát fék esetében nemtom... Mire érdemes figyelni ez esetben?

Köszi a tippet!

Szerintem, ha Hening adja, akkor arra kell figyelni, hogy el ne vigyék előled. ;) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Most olvastam utána, és tényleg jó választásnak tűnne...

A 236-os hűtött az 20 mm vastag a 12,7 helyett, ugye? Ehhez mit kellene cserélni a tömör 236-oshoz képest? Sajnos a GyIK nem ír ilyesmiről! Ez esetben a legkisebb felni méret? :)

Fékhatás nőne azért? Mivel lassacskán úgyis cserélni kell a tárcsákat gondolkodom az upgrade-n...

Köszi!

20mm a tárcsa és 17mm-ig kophat le.

A többire válaszoltak.

Link to comment
Megosztás:

Van eladó 256-os nyergem ha érdekel. Sajna a betét tárcsa már nem használható belőle. Többit püben.

Sőt van hozzá több szett 14-es lemezfelnim is. :D

Üdv!

Köszönöm szépen, de lehet, hogy inkább egy olcsóbb megoldást választanék. Az imént írták, hogy a 236-ból hűtöttet is fel lehet rakni, talán ezt fogom választani( ha megmarad az opel).Akkor a téli-nyári kerekeket sem kell lecserélni.

Azt nem tudom pontosan milyen nyereg és betét kell a 236 hűtötthöz!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Köszönöm szépen, de lehet, hogy inkább egy olcsóbb megoldást választanék. Az imént írták, hogy a 236-ból hűtöttet is fel lehet rakni, talán ezt fogom választani( ha megmarad az opel).Akkor a téli-nyári kerekeket sem kell lecserélni.

Azt nem tudom pontosan milyen nyereg és betét kell a 236 hűtötthöz!

236-os hűtött tárcsához való nyereg. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem amúgy a fékszervóizét nem cserélték, ha cserélném nagyobbra, könnyebb lenne a fék és annyi?

Egyrészt könnyebb lenne, meg nem kellene olyan mélyre tapodni a pedált, mert több olajat nyom...

Nekem egész kellemesen fura lett nagy ffékhenger + (régi) 236-os hűtött tárcsa kombó! :-)

Link to comment
Megosztás:

ugye, ha az ffh leszedem a devanderről (azzal a 2 csavarral), abból nem folyik ki semmi? meg nem dobja ki nekem a fékmunkahenger vagy igen?

biztos velem van a baj(....) de nem bírom eldönteni milyen 22es munkahenger kéne nekem, vagyis van olyan aminek van pöcse van olyan aminek nincs a szervo felől

má most meg akarom nézni, mi a tök van fent

Link to comment
Megosztás:

Ha csak ffh-t cserélsz nagyobbra és rásegítőt nem, akkor nehezebb lesz benyomni a féket. ;)

Egyébként le lehet venni a ffh-t a rásegítőről, nem esik szét.

Azt nézd még meg, hogyha csak ffh-t cserélsz, hogy a felfogatása vízszintes vagy 45 fokos, az is egyezzen. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

ugye, ha az ffh leszedem a devanderről (azzal a 2 csavarral), abból nem folyik ki semmi? meg nem dobja ki nekem a fékmunkahenger vagy igen?

biztos velem van a baj(....) de nem bírom eldönteni milyen 22es munkahenger kéne nekem, vagyis van olyan aminek van pöcse van olyan aminek nincs a szervo felől

má most meg akarom nézni, mi a tök van fent

Ha csak ffh-t cserélsz nagyobbra és rásegítőt nem, akkor nehezebb lesz benyomni a féket. ;)

Egyébként le lehet venni a ffh-t a rásegítőről, nem esik szét.

Azt nézd még meg, hogyha csak ffh-t cserélsz, hogy a felfogatása vízszintes vagy 45 fokos, az is egyezzen. :icon1:

Nyugodtan szét lehet szedni, nem lesz semmi gondjuk.

Egyrészt a felfogatás sem ugyanolyan, meg a dugattyúrész sem ugyanolyan a kicsi és a nagy ffh-nál...

Link to comment
Megosztás:

Ha csak ffh-t cserélsz nagyobbra és rásegítőt nem, akkor nehezebb lesz benyomni a féket. ;)

Egyébként le lehet venni a ffh-t a rásegítőről, nem esik szét.

Azt nézd még meg, hogyha csak ffh-t cserélsz, hogy a felfogatása vízszintes vagy 45 fokos, az is egyezzen. :icon1:

természetesen akarom mind2 dolgot, de vhogy nem találok egyben

ami van egyben az mind ABSos(vectra a, calibra)

néztem kadett GSI-n abbok találtam 22es ffht, de annak meg a szervója vagy nincs vagy elég leharcolt

Link to comment
Megosztás:

Nyugodtan szét lehet szedni, nem lesz semmi gondjuk.

Egyrészt a felfogatás sem ugyanolyan, meg a dugattyúrész sem ugyanolyan a kicsi és a nagy ffh-nál...

kösz

igen mondtad, de én találtam 22est amin vízszintesen van a 2 csavar, mint amilyen most van fent

pl:

http://www.autopartoo.com/oem/samko/p10707.html

tudom ez nem eredeti, de ilyenkéne

na és amit nemtok eldönteni, hogy ebből nem jön ki rúd a végén

amiket meg találtam bontottat az meg ilyen:

http://racing-bazar.hu/alkatresz/fek-futomu/gsi_fofekhenger

Link to comment
Megosztás:

Én meg azon gondolkodtam, hogy fel lehet-e műtni a dubladobos Omi devanderre az abs nélküli 22-es ffh-t? Ja és az egészet bepakolni az Astrába. Mert abs-essel meg lehet csinálni, ezt tudom...

A felfogatása ugyanaz, meg átmérő, stb minden stimmel?

ilyenre gondolsz?

http://aprod.hu/hirdetes/opel-omega-b-opel-vectra-b-devander-IDrrwk.html

személye szerint én nem akarok a csövekkel szórakozni

mondjuk mélységében lehet ott annyi, mintha ezen kisebb lenne a konzol, dehát ehö canti köne, mögmérni

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.