Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Régen jártam erre.

De most a hétvégén a fékekkel foglalkoztam egy kevet. Lecseréltem a kezdődő nyúlékony 20-as főfékhengert 22-re.

Volt vele szívás nem gyengén. Sajna nem sikerül párban megvenni a devandert és a fékhengert. Ezért elsőre nem sikerül a felszerelés. Ugyanis a devander tolórúdja egy kicsit benyomta a dugattyút és nem volt hajlandó beengedni az olajat a hengerbe. :-(

Hiába állítgattam a fékpedál felőli állítócsavart. De aztán egy kis mókolással megoldottuk.

Úgy hogy, aki cserélni akarja, lehetőleg párba vegye meg ezeket a cuccokat.

Amúgy a csere jót tett a féknek. Sokkal hamarabb elkezd fogni és nem kell annyira taposni. Érzik rajta a 236-os tárcsa,de azokat nem fogom cserélni, mert az most sok lenne.

Link to comment
Megosztás:

Régen jártam erre.

De most a hétvégén a fékekkel foglalkoztam egy kevet. Lecseréltem a kezdődő nyúlékony 20-as főfékhengert 22-re.

Volt vele szívás nem gyengén. Sajna nem sikerül párban megvenni a devandert és a fékhengert. Ezért elsőre nem sikerül a felszerelés. Ugyanis a devander tolórúdja egy kicsit benyomta a dugattyút és nem volt hajlandó beengedni az olajat a hengerbe. :-(

Hiába állítgattam a fékpedál felőli állítócsavart. De aztán egy kis mókolással megoldottuk.

Úgy hogy, aki cserélni akarja, lehetőleg párba vegye meg ezeket a cuccokat.

Amúgy a csere jót tett a féknek. Sokkal hamarabb eljezd fogni és nem kell annyira taposni. Érzik rajta a 236-os tárcsa,de azokat nem fogom cserélni, mert az most sok lenne.

Helló, Jó a képed... Om.M.P.H.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám lenne és kérnék tanácsot.abs-es c20 ne-s astrám van. Abs lámpa ég, de jeladó csere lessz, az csak megoldódik. A nagyobb baj , hogy van úgy és ez van többször, hogy menet közben is csak minden második, hamadik pumpálásra kezd fogni a fék. én főfék munkahengerre gondolok, viszont ha kicserélem,az abs miatt nem lesz macerásabb a légtelenítés?következő kérdés, hogy a jeladó cseréje után elkezd e működni az abs, lámpa kialszik-e vagy ki kell venni a hibakódot a komputerből és csak utána.utolsó kérdésként pedig hogy a szervó dobot cseréljem e együtt a főfék munkahengerrel? a donor autóm ezen részei hibátlanok abs-t is beleértve. Köszönöm a segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám lenne és kérnék tanácsot.abs-es c20 ne-s astrám van. Abs lámpa ég, de jeladó csere lessz, az csak megoldódik. A nagyobb baj , hogy van úgy és ez van többször, hogy menet közben is csak minden második, hamadik pumpálásra kezd fogni a fék. én főfék munkahengerre gondolok, viszont ha kicserélem,az abs miatt nem lesz macerásabb a légtelenítés?következő kérdés, hogy a jeladó cseréje után elkezd e működni az abs, lámpa kialszik-e vagy ki kell venni a hibakódot a komputerből és csak utána.utolsó kérdésként pedig hogy a szervó dobot cseréljem e együtt a főfék munkahengerrel? a donor autóm ezen részei hibátlanok abs-t is beleértve. Köszönöm a segítségeteket.

Helló!

Az abs lámpa nem csak a jeladó hibája miatt lehet, számos oka lehet még, lehet, h csak kontakt hibás az egyik csatlakozó valahol, pl. nekem is ez volt nemrég. Ezt a hibakódot az ECU nem tárolja, az ABS külön szálon kommunikál a diag csatiban, ha kijavítod a hibát, következő gyújtás ráadáskor 4sec késleltetéssel el kell aludnia a lámpának. A többszöri pedálnyomásra fogó fék általában rosszul vagy nem légtelenített rendszerre utalhat. A légtelenítés abs-es astrán annyiban különbözik az abs nélkülitől, hogy a sorrend jobb első-bal első-jobb hátsó-bal hátsó kerék, ennyi, semmi macera. És a fékrásegítőt a fékmunkahengerrel együtt kell cserélni, mert csak macerásan rakható össze a sima abs nélküli rásegítővel.

Link to comment
Megosztás:

Roadhouse tárcsákkal és betétekkel valakinek tapasztalat?

És Cofle kézikötél?

Autósboltban ezt ajánlották hogy jól fognak és nem drágák.

Tárcsa, betét passz, nem ismerem a márkát. A kézifék kötél szerintem jó, nekem két kocsiban van Cofle, és bevált. Kicsit talán nyúlós, de ha nem keresztben haladásra használod a kézit, akkor tökéletes lesz.

Link to comment
Megosztás:

Roadhouse tárcsákkal és betétekkel valakinek tapasztalat?

És Cofle kézikötél?

Autósboltban ezt ajánlották hogy jól fognak és nem drágák.

Én maradnék a drágább de biztosabb fék alkatrészeknél. Brembo tárcsa és Textar betét párosítás eléggé kiváló. Nálam bevált.

Link to comment
Megosztás:

Én maradnék a drágább de biztosabb fék alkatrészeknél. Brembo tárcsa és Textar betét párosítás eléggé kiváló. Nálam bevált.

Igen, valahogy nekem is szimpatikusabb egy ismert márka. Főleg hogy brembo tárcsa már van a startnál 21ért párban, havernak meg még kedvezménye is van.

Itt meg kedvezménnyel jön ki 20-ra a kettő,és nem is márkás.

Link to comment
Megosztás:

Igen, valahogy nekem is szimpatikusabb egy ismert márka. Főleg hogy brembo tárcsa már van a startnál 21ért párban, havernak meg még kedvezménye is van.

Itt meg kedvezménnyel jön ki 20-ra a kettő,és nem is márkás.

Bárdiból szerelőhaverom 25-ért hozta el a brembo-t párban és a textar betétszettet, 2010. októberében.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Hol tudok szerezni, és milyen néven az első 256-os féknyergeimhez azt a 2 db rugót, ami a külső fékpofa nyomórészét rögzíti? Elvittem szerelőhöz a gépet, és azt tűnt fel, hogy a tárcsa rozsdásodik alul. most az alufelnik, hogy felkerültek, néztem, hogy mindkét oldalon el lett görbítve az a rugó, ráadásul ahol nem teljes felületen fogott a betét, ott még nem is volt a helyén a rugó vége, hanem befeszítették, hogy nyomja valamennyire. A betétnek kb 2fokos dőlése van, úgy kopott meg. Ezzel szerintem ki is lett végezve a garnitúrám... Anno mikor a másikon cseréltem nekem nem sikerült ilyen bal módon összeraknom... Szóval majd én megcsinálom, de a görbe rugót szeretném cserélni, csak megnevezni nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Hol tudok szerezni, és milyen néven az első 256-os féknyergeimhez azt a 2 db rugót, ami a külső fékpofa nyomórészét rögzíti? Elvittem szerelőhöz a gépet, és azt tűnt fel, hogy a tárcsa rozsdásodik alul. most az alufelnik, hogy felkerültek, néztem, hogy mindkét oldalon el lett görbítve az a rugó, ráadásul ahol nem teljes felületen fogott a betét, ott még nem is volt a helyén a rugó vége, hanem befeszítették, hogy nyomja valamennyire. A betétnek kb 2fokos dőlése van, úgy kopott meg. Ezzel szerintem ki is lett végezve a garnitúrám... Anno mikor a másikon cseréltem nekem nem sikerült ilyen bal###### módon összeraknom... Szóval majd én megcsinálom, de a görbe rugót szeretném cserélni, csak megnevezni nem tudom.

Látod a képen?

11.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismételten a fék problémámmal fordulnék hozzátok, hátha van valakinek valami ötlete.

A történések: rázott a fékpedál, mérésen kiderült, hogy a hátulja, ezért kapott komplett új minőségi fékrendszert (dob+betét, Bosch).

A cserét követően öröm és bódottág, a hiba eltűnt, fék pedig harap és nagyon jól fog.

Eltelt olyan 1000-1200 km, 4 személlyel megpakolva autópályán 140-es tempóról fékezve egyet nagy meglepődés: ismételten ráz a fékpedál... Habár minimálisan is, de ráz...

Valakinek valami ötlete mi lehet az? Miért koptatja félre a dobot és betétet az autó? Mit lenne érdemes megnézni?

Ezek alapján a dob hibáját kizárnám...

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismételten a fék problémámmal fordulnék hozzátok, hátha van valakinek valami ötlete.

A történések: rázott a fékpedál, mérésen kiderült, hogy a hátulja, ezért kapott komplett új minőségi fékrendszert (dob+betét, Bosch).

A cserét követően öröm és bódottág, a hiba eltűnt, fék pedig harap és nagyon jól fog.

Eltelt olyan 1000-1200 km, 4 személlyel megpakolva autópályán 140-es tempóról fékezve egyet nagy meglepődés: ismételten ráz a fékpedál... Habár minimálisan is, de ráz...

Valakinek valami ötlete mi lehet az? Miért koptatja félre a dobot és betétet az autó? Mit lenne érdemes megnézni?

Ezek alapján a dob hibáját kizárnám...

Köszönöm!

Mivel álltalában egyszerre szokták cserélni a szettet, és te csak hátul cseréltél, nem lehet hogy most az első van a soron és az első tárcsád ráz most? Nézetted azóta amióta újból ráz hogy melyik a hibás? Egy vékonyabb tárcsa 140 ről féklezve már szépen tud deformálódni.....--> nem bizti hogy a hátsó a..

Link to comment
Megosztás:

Mivel álltalában egyszerre szokták cserélni a szettet, és te csak hátul cseréltél, nem lehet hogy most az első van a soron és az első tárcsád ráz most? Nézetted azóta amióta újból ráz hogy melyik a hibás? Egy vékonyabb tárcsa 140 ről féklezve már szépen tud deformálódni.....--> nem bizti hogy a hátsó a..

A napokban rárakatom gépre is, anno mérve 7-8% eltérést mutatott, mikor a hátulja 35 ill. 22%-ot bal ill. jobb oldalon... Kb 70 ezret futott Brembo tárcsa és vmi egyéb betét, ránézésre 10-15 ezer kliométert adtak még neki...

Lehetséges, hogy az lesz, nem tudom, a jelenség érzékelve kisértetiesen hasonlít, bár az tény, mintha most picit a kormány is remegne...

Na mérés után többet tudunk, azért köszönöm. Szerettem volna tippeket kapni, hogy esetleg mit érdemes megnézni, beaggódtam magamnak egy hátsó tengely vagy kerékcsapágy problémát, ami nem 2 fillér... :)

Ami még plusz lehet, hogy felkerült húsvétkor a 15-ös aluk 195-ös gumikkal, bár az korábban nem okozott gondot.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.