pszilaj Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Régen jártam erre. De most a hétvégén a fékekkel foglalkoztam egy kevet. Lecseréltem a kezdődő nyúlékony 20-as főfékhengert 22-re. Volt vele szívás nem gyengén. Sajna nem sikerül párban megvenni a devandert és a fékhengert. Ezért elsőre nem sikerül a felszerelés. Ugyanis a devander tolórúdja egy kicsit benyomta a dugattyút és nem volt hajlandó beengedni az olajat a hengerbe. :-( Hiába állítgattam a fékpedál felőli állítócsavart. De aztán egy kis mókolással megoldottuk. Úgy hogy, aki cserélni akarja, lehetőleg párba vegye meg ezeket a cuccokat. Amúgy a csere jót tett a féknek. Sokkal hamarabb elkezd fogni és nem kell annyira taposni. Érzik rajta a 236-os tárcsa,de azokat nem fogom cserélni, mert az most sok lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Régen jártam erre. De most a hétvégén a fékekkel foglalkoztam egy kevet. Lecseréltem a kezdődő nyúlékony 20-as főfékhengert 22-re. Volt vele szívás nem gyengén. Sajna nem sikerül párban megvenni a devandert és a fékhengert. Ezért elsőre nem sikerül a felszerelés. Ugyanis a devander tolórúdja egy kicsit benyomta a dugattyút és nem volt hajlandó beengedni az olajat a hengerbe. :-( Hiába állítgattam a fékpedál felőli állítócsavart. De aztán egy kis mókolással megoldottuk. Úgy hogy, aki cserélni akarja, lehetőleg párba vegye meg ezeket a cuccokat. Amúgy a csere jót tett a féknek. Sokkal hamarabb eljezd fogni és nem kell annyira taposni. Érzik rajta a 236-os tárcsa,de azokat nem fogom cserélni, mert az most sok lenne. Helló, Jó a képed... Om.M.P.H. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
icsrak Elküldve Április10, 2013 Megoszt Elküldve Április10, 2013 Sziasztok! A következő problémám lenne és kérnék tanácsot.abs-es c20 ne-s astrám van. Abs lámpa ég, de jeladó csere lessz, az csak megoldódik. A nagyobb baj , hogy van úgy és ez van többször, hogy menet közben is csak minden második, hamadik pumpálásra kezd fogni a fék. én főfék munkahengerre gondolok, viszont ha kicserélem,az abs miatt nem lesz macerásabb a légtelenítés?következő kérdés, hogy a jeladó cseréje után elkezd e működni az abs, lámpa kialszik-e vagy ki kell venni a hibakódot a komputerből és csak utána.utolsó kérdésként pedig hogy a szervó dobot cseréljem e együtt a főfék munkahengerrel? a donor autóm ezen részei hibátlanok abs-t is beleértve. Köszönöm a segítségeteket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
icsrak Elküldve Április10, 2013 Megoszt Elküldve Április10, 2013 Sziasztok! még 1 elfelejtett kérdés. :) Valaki meg tudja mondani, hogy hányas imbusz kell a féknyereghez?Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április10, 2013 Megoszt Elküldve Április10, 2013 Sziasztok! még 1 elfelejtett kérdés. :) Valaki meg tudja mondani, hogy hányas imbusz kell a féknyereghez?Köszönöm. 10-es Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve Április10, 2013 Megoszt Elküldve Április10, 2013 Sziasztok! A következő problémám lenne és kérnék tanácsot.abs-es c20 ne-s astrám van. Abs lámpa ég, de jeladó csere lessz, az csak megoldódik. A nagyobb baj , hogy van úgy és ez van többször, hogy menet közben is csak minden második, hamadik pumpálásra kezd fogni a fék. én főfék munkahengerre gondolok, viszont ha kicserélem,az abs miatt nem lesz macerásabb a légtelenítés?következő kérdés, hogy a jeladó cseréje után elkezd e működni az abs, lámpa kialszik-e vagy ki kell venni a hibakódot a komputerből és csak utána.utolsó kérdésként pedig hogy a szervó dobot cseréljem e együtt a főfék munkahengerrel? a donor autóm ezen részei hibátlanok abs-t is beleértve. Köszönöm a segítségeteket. Helló! Az abs lámpa nem csak a jeladó hibája miatt lehet, számos oka lehet még, lehet, h csak kontakt hibás az egyik csatlakozó valahol, pl. nekem is ez volt nemrég. Ezt a hibakódot az ECU nem tárolja, az ABS külön szálon kommunikál a diag csatiban, ha kijavítod a hibát, következő gyújtás ráadáskor 4sec késleltetéssel el kell aludnia a lámpának. A többszöri pedálnyomásra fogó fék általában rosszul vagy nem légtelenített rendszerre utalhat. A légtelenítés abs-es astrán annyiban különbözik az abs nélkülitől, hogy a sorrend jobb első-bal első-jobb hátsó-bal hátsó kerék, ennyi, semmi macera. És a fékrásegítőt a fékmunkahengerrel együtt kell cserélni, mert csak macerásan rakható össze a sima abs nélküli rásegítővel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Április11, 2013 Megoszt Elküldve Április11, 2013 Roadhouse tárcsákkal és betétekkel valakinek tapasztalat? És Cofle kézikötél? Autósboltban ezt ajánlották hogy jól fognak és nem drágák. Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve Április11, 2013 Megoszt Elküldve Április11, 2013 Roadhouse tárcsákkal és betétekkel valakinek tapasztalat? És Cofle kézikötél? Autósboltban ezt ajánlották hogy jól fognak és nem drágák. Tárcsa, betét passz, nem ismerem a márkát. A kézifék kötél szerintem jó, nekem két kocsiban van Cofle, és bevált. Kicsit talán nyúlós, de ha nem keresztben haladásra használod a kézit, akkor tökéletes lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április11, 2013 Megoszt Elküldve Április11, 2013 Roadhouse tárcsákkal és betétekkel valakinek tapasztalat? És Cofle kézikötél? Autósboltban ezt ajánlották hogy jól fognak és nem drágák. Én maradnék a drágább de biztosabb fék alkatrészeknél. Brembo tárcsa és Textar betét párosítás eléggé kiváló. Nálam bevált. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Április11, 2013 Megoszt Elküldve Április11, 2013 Én maradnék a drágább de biztosabb fék alkatrészeknél. Brembo tárcsa és Textar betét párosítás eléggé kiváló. Nálam bevált. Igen, valahogy nekem is szimpatikusabb egy ismert márka. Főleg hogy brembo tárcsa már van a startnál 21ért párban, havernak meg még kedvezménye is van. Itt meg kedvezménnyel jön ki 20-ra a kettő,és nem is márkás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április11, 2013 Megoszt Elküldve Április11, 2013 Igen, valahogy nekem is szimpatikusabb egy ismert márka. Főleg hogy brembo tárcsa már van a startnál 21ért párban, havernak meg még kedvezménye is van. Itt meg kedvezménnyel jön ki 20-ra a kettő,és nem is márkás. Bárdiból szerelőhaverom 25-ért hozta el a brembo-t párban és a textar betétszettet, 2010. októberében. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Üdv! Hol tudok szerezni, és milyen néven az első 256-os féknyergeimhez azt a 2 db rugót, ami a külső fékpofa nyomórészét rögzíti? Elvittem szerelőhöz a gépet, és azt tűnt fel, hogy a tárcsa rozsdásodik alul. most az alufelnik, hogy felkerültek, néztem, hogy mindkét oldalon el lett görbítve az a rugó, ráadásul ahol nem teljes felületen fogott a betét, ott még nem is volt a helyén a rugó vége, hanem befeszítették, hogy nyomja valamennyire. A betétnek kb 2fokos dőlése van, úgy kopott meg. Ezzel szerintem ki is lett végezve a garnitúrám... Anno mikor a másikon cseréltem nekem nem sikerült ilyen bal módon összeraknom... Szóval majd én megcsinálom, de a görbe rugót szeretném cserélni, csak megnevezni nem tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Üdv! Hol tudok szerezni, és milyen néven az első 256-os féknyergeimhez azt a 2 db rugót, ami a külső fékpofa nyomórészét rögzíti? Elvittem szerelőhöz a gépet, és azt tűnt fel, hogy a tárcsa rozsdásodik alul. most az alufelnik, hogy felkerültek, néztem, hogy mindkét oldalon el lett görbítve az a rugó, ráadásul ahol nem teljes felületen fogott a betét, ott még nem is volt a helyén a rugó vége, hanem befeszítették, hogy nyomja valamennyire. A betétnek kb 2fokos dőlése van, úgy kopott meg. Ezzel szerintem ki is lett végezve a garnitúrám... Anno mikor a másikon cseréltem nekem nem sikerült ilyen bal###### módon összeraknom... Szóval majd én megcsinálom, de a görbe rugót szeretném cserélni, csak megnevezni nem tudom. Látod a képen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Szerintem a 7-esre gondol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Szerintem a 7-esre gondol. Igen arra! :) Itt szép egyenes... nálam meg olyan, mint a Duna Visegrádnál... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Igen arra! :) Itt szép egyenes... nálam meg olyan, mint a Duna Visegrádnál... Annak a száma, ha jól sejtem: 90297772. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Annak a száma, ha jól sejtem: 90297772. És a neve? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 És a neve? :) Rugó :) nem tudom, külföldiül volt az EPC-ben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Láng-nál (1987474179) -> fékbetét rögzítő készlet ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Láng-nál (1987474179) -> fékbetét rögzítő készlet ;) Ezer hála! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 Akartam írni, hogy ez egy sima pofarögzítő elem, de gondoltam le leszek hurrogva, mert van neki speciális neve is. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április14, 2013 Megoszt Elküldve Április14, 2013 És a neve? :) Rugó :) nem tudom, külföldiül volt az EPC-ben. A magyar nyelvű EPC-ben "tartórugó, tárcsafékbetét" a neve... :-D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 Sziasztok! Ismételten a fék problémámmal fordulnék hozzátok, hátha van valakinek valami ötlete. A történések: rázott a fékpedál, mérésen kiderült, hogy a hátulja, ezért kapott komplett új minőségi fékrendszert (dob+betét, Bosch). A cserét követően öröm és bódottág, a hiba eltűnt, fék pedig harap és nagyon jól fog. Eltelt olyan 1000-1200 km, 4 személlyel megpakolva autópályán 140-es tempóról fékezve egyet nagy meglepődés: ismételten ráz a fékpedál... Habár minimálisan is, de ráz... Valakinek valami ötlete mi lehet az? Miért koptatja félre a dobot és betétet az autó? Mit lenne érdemes megnézni? Ezek alapján a dob hibáját kizárnám... Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 Sziasztok! Ismételten a fék problémámmal fordulnék hozzátok, hátha van valakinek valami ötlete. A történések: rázott a fékpedál, mérésen kiderült, hogy a hátulja, ezért kapott komplett új minőségi fékrendszert (dob+betét, Bosch). A cserét követően öröm és bódottág, a hiba eltűnt, fék pedig harap és nagyon jól fog. Eltelt olyan 1000-1200 km, 4 személlyel megpakolva autópályán 140-es tempóról fékezve egyet nagy meglepődés: ismételten ráz a fékpedál... Habár minimálisan is, de ráz... Valakinek valami ötlete mi lehet az? Miért koptatja félre a dobot és betétet az autó? Mit lenne érdemes megnézni? Ezek alapján a dob hibáját kizárnám... Köszönöm! Mivel álltalában egyszerre szokták cserélni a szettet, és te csak hátul cseréltél, nem lehet hogy most az első van a soron és az első tárcsád ráz most? Nézetted azóta amióta újból ráz hogy melyik a hibás? Egy vékonyabb tárcsa 140 ről féklezve már szépen tud deformálódni.....--> nem bizti hogy a hátsó a.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 Mivel álltalában egyszerre szokták cserélni a szettet, és te csak hátul cseréltél, nem lehet hogy most az első van a soron és az első tárcsád ráz most? Nézetted azóta amióta újból ráz hogy melyik a hibás? Egy vékonyabb tárcsa 140 ről féklezve már szépen tud deformálódni.....--> nem bizti hogy a hátsó a.. A napokban rárakatom gépre is, anno mérve 7-8% eltérést mutatott, mikor a hátulja 35 ill. 22%-ot bal ill. jobb oldalon... Kb 70 ezret futott Brembo tárcsa és vmi egyéb betét, ránézésre 10-15 ezer kliométert adtak még neki... Lehetséges, hogy az lesz, nem tudom, a jelenség érzékelve kisértetiesen hasonlít, bár az tény, mintha most picit a kormány is remegne... Na mérés után többet tudunk, azért köszönöm. Szerettem volna tippeket kapni, hogy esetleg mit érdemes megnézni, beaggódtam magamnak egy hátsó tengely vagy kerékcsapágy problémát, ami nem 2 fillér... :) Ami még plusz lehet, hogy felkerült húsvétkor a 15-ös aluk 195-ös gumikkal, bár az korábban nem okozott gondot. Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts