Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Régen jártam erre.

De most a hétvégén a fékekkel foglalkoztam egy kevet. Lecseréltem a kezdődő nyúlékony 20-as főfékhengert 22-re.

Volt vele szívás nem gyengén. Sajna nem sikerül párban megvenni a devandert és a fékhengert. Ezért elsőre nem sikerül a felszerelés. Ugyanis a devander tolórúdja egy kicsit benyomta a dugattyút és nem volt hajlandó beengedni az olajat a hengerbe. :-(

Hiába állítgattam a fékpedál felőli állítócsavart. De aztán egy kis mókolással megoldottuk.

Úgy hogy, aki cserélni akarja, lehetőleg párba vegye meg ezeket a cuccokat.

Amúgy a csere jót tett a féknek. Sokkal hamarabb elkezd fogni és nem kell annyira taposni. Érzik rajta a 236-os tárcsa,de azokat nem fogom cserélni, mert az most sok lenne.

Elküldve

Régen jártam erre.

De most a hétvégén a fékekkel foglalkoztam egy kevet. Lecseréltem a kezdődő nyúlékony 20-as főfékhengert 22-re.

Volt vele szívás nem gyengén. Sajna nem sikerül párban megvenni a devandert és a fékhengert. Ezért elsőre nem sikerül a felszerelés. Ugyanis a devander tolórúdja egy kicsit benyomta a dugattyút és nem volt hajlandó beengedni az olajat a hengerbe. :-(

Hiába állítgattam a fékpedál felőli állítócsavart. De aztán egy kis mókolással megoldottuk.

Úgy hogy, aki cserélni akarja, lehetőleg párba vegye meg ezeket a cuccokat.

Amúgy a csere jót tett a féknek. Sokkal hamarabb eljezd fogni és nem kell annyira taposni. Érzik rajta a 236-os tárcsa,de azokat nem fogom cserélni, mert az most sok lenne.

Helló, Jó a képed... Om.M.P.H.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

A következő problémám lenne és kérnék tanácsot.abs-es c20 ne-s astrám van. Abs lámpa ég, de jeladó csere lessz, az csak megoldódik. A nagyobb baj , hogy van úgy és ez van többször, hogy menet közben is csak minden második, hamadik pumpálásra kezd fogni a fék. én főfék munkahengerre gondolok, viszont ha kicserélem,az abs miatt nem lesz macerásabb a légtelenítés?következő kérdés, hogy a jeladó cseréje után elkezd e működni az abs, lámpa kialszik-e vagy ki kell venni a hibakódot a komputerből és csak utána.utolsó kérdésként pedig hogy a szervó dobot cseréljem e együtt a főfék munkahengerrel? a donor autóm ezen részei hibátlanok abs-t is beleértve. Köszönöm a segítségeteket.

Elküldve

Sziasztok!

A következő problémám lenne és kérnék tanácsot.abs-es c20 ne-s astrám van. Abs lámpa ég, de jeladó csere lessz, az csak megoldódik. A nagyobb baj , hogy van úgy és ez van többször, hogy menet közben is csak minden második, hamadik pumpálásra kezd fogni a fék. én főfék munkahengerre gondolok, viszont ha kicserélem,az abs miatt nem lesz macerásabb a légtelenítés?következő kérdés, hogy a jeladó cseréje után elkezd e működni az abs, lámpa kialszik-e vagy ki kell venni a hibakódot a komputerből és csak utána.utolsó kérdésként pedig hogy a szervó dobot cseréljem e együtt a főfék munkahengerrel? a donor autóm ezen részei hibátlanok abs-t is beleértve. Köszönöm a segítségeteket.

Helló!

Az abs lámpa nem csak a jeladó hibája miatt lehet, számos oka lehet még, lehet, h csak kontakt hibás az egyik csatlakozó valahol, pl. nekem is ez volt nemrég. Ezt a hibakódot az ECU nem tárolja, az ABS külön szálon kommunikál a diag csatiban, ha kijavítod a hibát, következő gyújtás ráadáskor 4sec késleltetéssel el kell aludnia a lámpának. A többszöri pedálnyomásra fogó fék általában rosszul vagy nem légtelenített rendszerre utalhat. A légtelenítés abs-es astrán annyiban különbözik az abs nélkülitől, hogy a sorrend jobb első-bal első-jobb hátsó-bal hátsó kerék, ennyi, semmi macera. És a fékrásegítőt a fékmunkahengerrel együtt kell cserélni, mert csak macerásan rakható össze a sima abs nélküli rásegítővel.

Elküldve

Roadhouse tárcsákkal és betétekkel valakinek tapasztalat?

És Cofle kézikötél?

Autósboltban ezt ajánlották hogy jól fognak és nem drágák.

Elküldve

Roadhouse tárcsákkal és betétekkel valakinek tapasztalat?

És Cofle kézikötél?

Autósboltban ezt ajánlották hogy jól fognak és nem drágák.

Tárcsa, betét passz, nem ismerem a márkát. A kézifék kötél szerintem jó, nekem két kocsiban van Cofle, és bevált. Kicsit talán nyúlós, de ha nem keresztben haladásra használod a kézit, akkor tökéletes lesz.

Elküldve

Roadhouse tárcsákkal és betétekkel valakinek tapasztalat?

És Cofle kézikötél?

Autósboltban ezt ajánlották hogy jól fognak és nem drágák.

Én maradnék a drágább de biztosabb fék alkatrészeknél. Brembo tárcsa és Textar betét párosítás eléggé kiváló. Nálam bevált.

Elküldve

Én maradnék a drágább de biztosabb fék alkatrészeknél. Brembo tárcsa és Textar betét párosítás eléggé kiváló. Nálam bevált.

Igen, valahogy nekem is szimpatikusabb egy ismert márka. Főleg hogy brembo tárcsa már van a startnál 21ért párban, havernak meg még kedvezménye is van.

Itt meg kedvezménnyel jön ki 20-ra a kettő,és nem is márkás.

Elküldve

Igen, valahogy nekem is szimpatikusabb egy ismert márka. Főleg hogy brembo tárcsa már van a startnál 21ért párban, havernak meg még kedvezménye is van.

Itt meg kedvezménnyel jön ki 20-ra a kettő,és nem is márkás.

Bárdiból szerelőhaverom 25-ért hozta el a brembo-t párban és a textar betétszettet, 2010. októberében.

Elküldve

Üdv!

Hol tudok szerezni, és milyen néven az első 256-os féknyergeimhez azt a 2 db rugót, ami a külső fékpofa nyomórészét rögzíti? Elvittem szerelőhöz a gépet, és azt tűnt fel, hogy a tárcsa rozsdásodik alul. most az alufelnik, hogy felkerültek, néztem, hogy mindkét oldalon el lett görbítve az a rugó, ráadásul ahol nem teljes felületen fogott a betét, ott még nem is volt a helyén a rugó vége, hanem befeszítették, hogy nyomja valamennyire. A betétnek kb 2fokos dőlése van, úgy kopott meg. Ezzel szerintem ki is lett végezve a garnitúrám... Anno mikor a másikon cseréltem nekem nem sikerült ilyen bal módon összeraknom... Szóval majd én megcsinálom, de a görbe rugót szeretném cserélni, csak megnevezni nem tudom.

Elküldve

Üdv!

Hol tudok szerezni, és milyen néven az első 256-os féknyergeimhez azt a 2 db rugót, ami a külső fékpofa nyomórészét rögzíti? Elvittem szerelőhöz a gépet, és azt tűnt fel, hogy a tárcsa rozsdásodik alul. most az alufelnik, hogy felkerültek, néztem, hogy mindkét oldalon el lett görbítve az a rugó, ráadásul ahol nem teljes felületen fogott a betét, ott még nem is volt a helyén a rugó vége, hanem befeszítették, hogy nyomja valamennyire. A betétnek kb 2fokos dőlése van, úgy kopott meg. Ezzel szerintem ki is lett végezve a garnitúrám... Anno mikor a másikon cseréltem nekem nem sikerült ilyen bal###### módon összeraknom... Szóval majd én megcsinálom, de a görbe rugót szeretném cserélni, csak megnevezni nem tudom.

Látod a képen?

11.jpg

Elküldve

Sziasztok!

Ismételten a fék problémámmal fordulnék hozzátok, hátha van valakinek valami ötlete.

A történések: rázott a fékpedál, mérésen kiderült, hogy a hátulja, ezért kapott komplett új minőségi fékrendszert (dob+betét, Bosch).

A cserét követően öröm és bódottág, a hiba eltűnt, fék pedig harap és nagyon jól fog.

Eltelt olyan 1000-1200 km, 4 személlyel megpakolva autópályán 140-es tempóról fékezve egyet nagy meglepődés: ismételten ráz a fékpedál... Habár minimálisan is, de ráz...

Valakinek valami ötlete mi lehet az? Miért koptatja félre a dobot és betétet az autó? Mit lenne érdemes megnézni?

Ezek alapján a dob hibáját kizárnám...

Köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

Ismételten a fék problémámmal fordulnék hozzátok, hátha van valakinek valami ötlete.

A történések: rázott a fékpedál, mérésen kiderült, hogy a hátulja, ezért kapott komplett új minőségi fékrendszert (dob+betét, Bosch).

A cserét követően öröm és bódottág, a hiba eltűnt, fék pedig harap és nagyon jól fog.

Eltelt olyan 1000-1200 km, 4 személlyel megpakolva autópályán 140-es tempóról fékezve egyet nagy meglepődés: ismételten ráz a fékpedál... Habár minimálisan is, de ráz...

Valakinek valami ötlete mi lehet az? Miért koptatja félre a dobot és betétet az autó? Mit lenne érdemes megnézni?

Ezek alapján a dob hibáját kizárnám...

Köszönöm!

Mivel álltalában egyszerre szokták cserélni a szettet, és te csak hátul cseréltél, nem lehet hogy most az első van a soron és az első tárcsád ráz most? Nézetted azóta amióta újból ráz hogy melyik a hibás? Egy vékonyabb tárcsa 140 ről féklezve már szépen tud deformálódni.....--> nem bizti hogy a hátsó a..

Elküldve

Mivel álltalában egyszerre szokták cserélni a szettet, és te csak hátul cseréltél, nem lehet hogy most az első van a soron és az első tárcsád ráz most? Nézetted azóta amióta újból ráz hogy melyik a hibás? Egy vékonyabb tárcsa 140 ről féklezve már szépen tud deformálódni.....--> nem bizti hogy a hátsó a..

A napokban rárakatom gépre is, anno mérve 7-8% eltérést mutatott, mikor a hátulja 35 ill. 22%-ot bal ill. jobb oldalon... Kb 70 ezret futott Brembo tárcsa és vmi egyéb betét, ránézésre 10-15 ezer kliométert adtak még neki...

Lehetséges, hogy az lesz, nem tudom, a jelenség érzékelve kisértetiesen hasonlít, bár az tény, mintha most picit a kormány is remegne...

Na mérés után többet tudunk, azért köszönöm. Szerettem volna tippeket kapni, hogy esetleg mit érdemes megnézni, beaggódtam magamnak egy hátsó tengely vagy kerékcsapágy problémát, ami nem 2 fillér... :)

Ami még plusz lehet, hogy felkerült húsvétkor a 15-ös aluk 195-ös gumikkal, bár az korábban nem okozott gondot.

Köszönöm!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.