Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv.!

Ha a gyári 236-os tömör tárcsás/dob kombót kicserélem az elöl 280-as, hátul 260-as tárcsa kombóra, akkor a főfékhengert is cserélnem kellene? (fogalmam sincs milyen, de patronos, nyilván a helyett megy fel a terhelésfüggő)

Ha marad a főfékhenger akkor mire számítsak? Nagyon nagy lesz a pedál útja?

Elküldve

Üdv.!

Ha a gyári 236-os tömör tárcsás/dob kombót kicserélem az elöl 280-as, hátul 260-as tárcsa kombóra, akkor a főfékhengert is cserélnem kellene? (fogalmam sincs milyen, de patronos, nyilván a helyett megy fel a terhelésfüggő)

Ha marad a főfékhenger akkor mire számítsak? Nagyon nagy lesz a pedál útja?

256-os az elsö elvileg. Illik cserélni a föfékhengert is. Addig igazán nem is érzed a különbséget a 2 fékszett között, amíg a ffh nincs kicserélve. Nem lesz rosszabb mint most, a 236-al, de annyival jobb se, mint lehetne. Nekem kb a felére csökent a pedálút, és sokkal keményebb, mint elötte. Jani barátom jó egy évvel korábban cserélte a szettet, és csak hónapokkal késöbb a ffh-t, de fölhívott, hogy k.rvajó lett amikor rákerült, ne kettöbe cseréljem. :D
Elküldve

Jha, de én előre a b vectra nyereg meriva tárcsa kombót tervezem, a gyári 256-os az kicsi. :)

Az király, de honnan tudok én abs nélküli főfékhengert szerezni? Mert a kiszemelt donorautó is abs-es, a b vectrák közül a nagyfékesek meg szerintem mind.

Jha és akkor hány mm-es főfékhengert keressek?

Elküldve

Jha, de én előre a b vectra nyereg meriva tárcsa kombót tervezem, a gyári 256-os az kicsi. :)

Az király, de honnan tudok én abs nélküli főfékhengert szerezni? Mert a kiszemelt donorautó is abs-es, a b vectrák közül a nagyfékesek meg szerintem mind.

Jha és akkor hány mm-es főfékhengert keressek?

jáá, mindig elfelejtem, hogy vectrázol. Nem tudom, vekin mekkora a kicsi, meg mekkora a nagy. Nekem Kadett GSI 22-ese lett föltéve. Az astráknak is 22-es a nagyobbik, de azokból is csak ABS-es van.

Elküldve

Szóval akkor kadett-ascona vonalon érdemes nézelődni. Ójeee. :)

Vectránál is 256 a gyári "nagy" fék, csak ha már lúd legyen kövér. :)

Bár szvsz a kétezres vectrák is 22-est kaptak, csak azok általában mind jobban felszereltek, ami hozza magával az abs-t is. Bár max beteszek 2 t elágazást, és viszont látás.

Elküldve

Alapjáraton, ha benyomod a fékpedált, az alapjárati fordulatszám, vagy hang, változik?

Igen minimális változást hallok a motor alapjáratánál.

Elküldve

Igen minimális változást hallok a motor alapjáratánál.

A fékrásegítő vákum oldalát dugozzátok le és úgy légtelenítsetek, aztán próba.

Nem lesz rásegítésed, de erős a gyanum, hogy a rásegítő membránja lyukas vagy a fém része rohadt ki valahol...

Bár ettől elvileg a pedál nem eshetne be, de egy próbát megér.

Ha rásegítés nélkül is beesik, akkor valahol szökik a nyomás, vagy munkahenger, vagy főfékhenger ereszt át.

Elküldve

A fékrásegítő vákum oldalát dugozzátok le és úgy légtelenítsetek, aztán próba.

Nem lesz rásegítésed, de erős a gyanum, hogy a rásegítő membránja lyukas vagy a fém része rohadt ki valahol...

Bár ettől elvileg a pedál nem eshetne be, de egy próbát megér.

Ha rásegítés nélkül is beesik, akkor valahol szökik a nyomás, vagy munkahenger, vagy főfékhenger ereszt át.

Esetleg egy képpel tudnál segíteni hogy hol kell dugózni, az tudom hogy meik a fékrásegítő, csak azt nem tudom hogy hová tegyek dugót.

Megpróbálom amit írtál, nagyon szépen köszönöm a segítő válaszokat.

Ha kész van megírom az eredményt.

Elküldve

Esetleg egy képpel tudnál segíteni hogy hol kell dugózni, az tudom hogy meik a fékrásegítő, csak azt nem tudom hogy hová tegyek dugót.

Megpróbálom amit írtál, nagyon szépen köszönöm a segítő válaszokat.

Ha kész van megírom az eredményt.

Sárga karika ahová eredetileg a vákumcső csatlakozik, egyszerűen ki kell húzni és le kell dugózni.

980692-20130402-ZvpihB.jpg

Elküldve

Új fékbetétek általában meddig szoktak "nyikorogni". Már vagy 1500-2000 km benne van a fékbetétek cseréje óta és ha csak kicsit lépek a fékre még mindig "nyikorog"

Igazából a vadi újnak sem szabadna nyikorogni, ezért van lesarkazva.

981937-20130403-P2GaHR.jpg

  • Like 1
Elküldve

Új fékbetétek általában meddig szoktak "nyikorogni". Már vagy 1500-2000 km benne van a fékbetétek cseréje óta és ha csak kicsit lépek a fékre még mindig "nyikorog"

Ha a betétek hátulját, ami felfekszik a féknyeregre bekened rézpasztával, és úgy rakod össze, nem fog nyikorogni.

  • Like 1
Elküldve

Ha a betétek hátulját, ami felfekszik a féknyeregre bekened rézpasztával, és úgy rakod össze, nem fog nyikorogni.

Vagy a tárcsát és akkor sem fog nyikorogni. :D

Elküldve

Ha a betétek hátulját, ami felfekszik a féknyeregre bekened rézpasztával, és úgy rakod össze, nem fog nyikorogni.

Túl sokat nézed Ed China-át! :D

Elküldve

Ha a betétek hátulját, ami felfekszik a féknyeregre bekened rézpasztával, és úgy rakod össze, nem fog nyikorogni.

Én becoptam vele a rézpaszták sem egyformák szépen megolvadt és kente a ferrodolt is. :omg:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.