Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Eddig az egyetlen extra, ami nincs benne a kocsimban előre bekábelezve. :(

Mármint az ABS.

Világítós hátsó kapaszkodó? Csak mert be kéne már kötnöm, de amit elöször kihúztam neki, azóta elhasználtam lábtérpilácsnak, és most nem akarnám levenni a tetökárpitot. Oszlopban lehet hogy van valami kanóc?
Link to comment
Megosztás:

Világítós hátsó kapaszkodó? Csak mert be kéne már kötnöm, de amit elöször kihúztam neki, azóta elhasználtam lábtérpilácsnak, és most nem akarnám levenni a tetökárpitot. Oszlopban lehet hogy van valami kanóc?

Eredetileg az oszlop alján van a kanóc, ha behúzták.

Link to comment
Megosztás:

Nos, megnéztem a hátrafele meneteles dolgot. Nem különösebben más, mint előre. Gurulok lassan hátra, kézi két kattnásnál még nem, de ha berántom vagy rálépek erősebben a lábfékre, ugyanúgy blokkolja a két hátsót.

Viszont, van még egy jelenség amit a múltkor elfelejtettem írni: Ez is elsősorban "hidegen" jön elő indulás után. Konstans erővel nyomom/tartom a fékpedált, és ilyen hintázva lassul a kocsi. minhta így játszanék, hogy benyomom-elengedem, benyomom-elengedem. Aztán később ez alig vagy egyáltalán nem érződik.

Link to comment
Megosztás:

Nos, megnéztem a hátrafele meneteles dolgot. Nem különösebben más, mint előre. Gurulok lassan hátra, kézi két kattnásnál még nem, de ha berántom vagy rálépek erősebben a lábfékre, ugyanúgy blokkolja a két hátsót.

Viszont, van még egy jelenség amit a múltkor elfelejtettem írni: Ez is elsősorban "hidegen" jön elő indulás után. Konstans erővel nyomom/tartom a fékpedált, és ilyen hintázva lassul a kocsi. minhta így játszanék, hogy benyomom-elengedem, benyomom-elengedem. Aztán később ez alig vagy egyáltalán nem érződik.

Ovális a fékdob.

Link to comment
Megosztás:

Nos, megnéztem a hátrafele meneteles dolgot. Nem különösebben más, mint előre. Gurulok lassan hátra, kézi két kattnásnál még nem, de ha berántom vagy rálépek erősebben a lábfékre, ugyanúgy blokkolja a két hátsót.

Viszont, van még egy jelenség amit a múltkor elfelejtettem írni: Ez is elsősorban "hidegen" jön elő indulás után. Konstans erővel nyomom/tartom a fékpedált, és ilyen hintázva lassul a kocsi. minhta így játszanék, hogy benyomom-elengedem, benyomom-elengedem. Aztán később ez alig vagy egyáltalán nem érződik.

Támogatom az elöttem szólót!

Felszabályozás, a megengedett méreteken belül! (esztergálás) :)

Vagy ha már nem lehet csere..:(

Link to comment
Megosztás:

Ertem, koszonom a tanacsokat. Muszaki elott valoszinuleg ugyis meg kell csinalni...

Nekem most októberben volt vizsgás a kocsim. Előtte két évvel már szóltak a vizsgán, hogy éppen határeset a fékdobom ovalitása, de még éppen átment.

Nosza, most nem vacakoltam, hanem vettem két új fékdobot 7000/db-ért.

Még a fékpofák is maradtak és simán vették a vizsgát.

Igaz, hogy nálam a fék lassan fogy, mert ritkán használom..... :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Szevasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a hátsó gsi tárcsás kerékagy megegyezik-e a dobfékes kerékaggyal (c16se) A Bárdi szerint ugyan az a kettő?

Valamint lehetséges-e a kerékcsapágy kiszerelése (szintén a hátsó kerékagyból) vagy gyárilag összerakták és kész?

Segítségeteket előre is köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Világítós hátsó kapaszkodó? Csak mert be kéne már kötnöm, de amit elöször kihúztam neki, azóta elhasználtam lábtérpilácsnak, és most nem akarnám levenni a tetökárpitot. Oszlopban lehet hogy van valami kanóc?

Csomagtér felől nem tudod betolni a kapaszkodóig? Én lebontottam a műanyagot a csomiajtónál, és ott fűztem be a kábelt a kapaszkodóig, majd az oszlopba leengedtem a lámpáig, és végig fűztem az övfeszítőig. Tudom, nem gyári, de tökéletesen el van helyezve!

Link to comment
Megosztás:

Csomagtér felől nem tudod betolni a kapaszkodóig? Én lebontottam a műanyagot a csomiajtónál, és ott fűztem be a kábelt a kapaszkodóig, majd az oszlopba leengedtem a lámpáig, és végig fűztem az övfeszítőig. Tudom, nem gyári, de tökéletesen el van helyezve!

nekem a csomi világítás eléggé át van hekkelve, plusz kapcsolós, első ne ajtókra nem reagálós, szóval azt nem venném kiindulási alapnak. Egyelőre addig se értem el, hogy megnézzem a gyári csatit, ott van -e az oszlop tövében. Majd ha jó idő lesz, lekapom a burkolatot, és benézek mögé, úgyis lesz ott dolog, mert a jobbos biztonságiöv elég gyengén húzza vissza magát, és már többször csukta rá az ajtót, aki nem vette észre, úgyhogy ha azt pucolom, majd benézek mögé. Addig elvan az a helyén sötéten is :D
Link to comment
Megosztás:

nekem a csomi világítás eléggé át van hekkelve, plusz kapcsolós, első ne ajtókra nem reagálós, szóval azt nem venném kiindulási alapnak. Egyelőre addig se értem el, hogy megnézzem a gyári csatit, ott van -e az oszlop tövében. Majd ha jó idő lesz, lekapom a burkolatot, és benézek mögé, úgyis lesz ott dolog, mert a jobbos biztonságiöv elég gyengén húzza vissza magát, és már többször csukta rá az ajtót, aki nem vette észre, úgyhogy ha azt pucolom, majd benézek mögé. Addig elvan az a helyén sötéten is :D

Engem aztán kibacottul nem zavar, de fékgondja senkinek nincs?

Link to comment
Megosztás:

Baromira nyikorog a klasszik hátsó féke, ha pihen egy éjszakát odakünn. Le van törve a bh légtelenítő. Szóval majd megkapja az 1.8as dobját, oszt kész :D

Én meg rohadtul úgy érzem mintha alig fogna a fékem, ugye alapból nem volt 100%-os padlózásra a hátsó blokkolt a fékerőszabályzóval lehet valami, de most meg mintha rugózna a pedál...a fékfolyadék tartálynak mennyire szabad mozogni oldalirányban a főfékhengeren? Van ott két gumi tömítés, de szerintem tuti a régivel rakták össze, van olyan hogy nem szivárog ott, de levegőt szív?

Link to comment
Megosztás:

Én meg rohadtul úgy érzem mintha alig fogna a fékem, ugye alapból nem volt 100%-os padlózásra a hátsó blokkolt a fékerőszabályzóval lehet valami, de most meg mintha rugózna a pedál...a fékfolyadék tartálynak mennyire szabad mozogni oldalirányban a főfékhengeren? Van ott két gumi tömítés, de szerintem tuti a régivel rakták össze, van olyan hogy nem szivárog ott, de levegőt szív?

Ott levegőt nem szívhat szerintem. Ha az nem tömít inkább kifolyik az olaj mint bemegy a levegő.

Link to comment
Megosztás:

Helló! Fék csere előtt állok. A gépen még a gyári 236os fék van és olyan kérdésem van hogy a 256os nyerge az miben tér el? Mármint úgy szemre is nagyobb vagy az akkor derül ki mikor már a kocsin van?

Lehet hülye kérdés de biztos ami biztos megkérdezem

Előre is köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Helló! Fék csere előtt állok. A gépen még a gyári 236os fék van és olyan kérdésem van hogy a 256os nyerge az miben tér el? Mármint úgy szemre is nagyobb vagy az akkor derül ki mikor már a kocsin van?

Lehet hülye kérdés de biztos ami biztos megkérdezem

Előre is köszi a segítséget

Nagyobb, nyilván. De ha 13"-os felnijeid vannak, akkor azokat el felejtheted 256-os fék esetén.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.