Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Tárcsánál kell hátulra a nagyobb. Dob maradhat. Tárcsánál amúgy is kell fékerőszabályzót felrakni hátulra, ha nem Caravan. 22-es főfékhengert Astrából is lehet szerezni, de Calibrából is. 256-os féknyerget pedig nagyblokkos Astrából, pl 1.8 16V vagy 2.0 16V. Bár van 1.8 16V-ből kisblokkos változat.

Főfékhenger is maradhat az eredeti, de biztos ami tuti.

A galériák között talátam egy fék cserés összeállítást.

http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&album=419

A nagyblokkos féknyereg simán rá megy vagy kell valami kis furfang?

Link to comment
Megosztás:

Ha hátul is lecserélem a dob fékeket tárcsára az gond-e hogy nincs bent abs? Javulni fog a fékhatás?

Gond lehet, ha esetleg befog a hátulja, akkor megpördülsz és jön a cobra11 hatás...Sedannál asszem patronos a fékerőszabályzó, ezeket lehet cserélni és akkor nincs gond. Ha elöl hátul cseréled, akkor jobb lesz, ill kevésbé fáradékony.

Am küldtem egy püt, más ügyben. Felül fekete csík, kis boríték.

Link to comment
Megosztás:

Lehet valami olyasmit csinálni, hogy fékerő eloszlás állítás? Illetve, mitől lehet az, hogy a hátsó kerekeken, különösen a jobb hátsó keréken fog a legjobban a fék? Régóta ilyen már, nyáron kevésbé érződik a tapadási viszonyok miatt ugye, de akkor is simán előfordul az elindulás utáni első kereszteződésben fékezésnél, hogy a jobb hátsót állóra fogja. Ilyenkor viszont az esős/nyálkás/havas/jeges úton különösen érződik. Érvényes a kézifékre is, tehát gurulok mondjuk 20-al, behúzom a kézit, kb. a második kattanásnál az is azonnal állóra fogja a hátsót. Szóval olyan érzés az egész, mintha hátulra, de ott is inkább jobb hátulra lenne tova nagyon a fékerő. Ha már bejárattam akkor kevésbé érződik (mentem vele, meleg a motor, stb.), de reggel az első pár fékezésnél nagyon durva.

Ötlet, hogy mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Lehet valami olyasmit csinálni, hogy fékerő eloszlás állítás? Illetve, mitől lehet az, hogy a hátsó kerekeken, különösen a jobb hátsó keréken fog a legjobban a fék? Régóta ilyen már, nyáron kevésbé érződik a tapadási viszonyok miatt ugye, de akkor is simán előfordul az elindulás utáni első kereszteződésben fékezésnél, hogy a jobb hátsót állóra fogja. Ilyenkor viszont az esős/nyálkás/havas/jeges úton különösen érződik. Érvényes a kézifékre is, tehát gurulok mondjuk 20-al, behúzom a kézit, kb. a második kattanásnál az is azonnal állóra fogja a hátsót. Szóval olyan érzés az egész, mintha hátulra, de ott is inkább jobb hátulra lenne tova nagyon a fékerő. Ha már bejárattam akkor kevésbé érződik (mentem vele, meleg a motor, stb.), de reggel az első pár fékezésnél nagyon durva.

Ötlet, hogy mitől lehet?

Le kéne venni a dobot megnézni. A Zafira előadta azt, hogy a pofa kettőbe ugrott, ferrodo le, és fékezésnél keresztbe állt, akkor blokkolt, egyébként meg el-lötyögött a helyén, és nem fogott. Fékkel nem lehet találgatósat játszani, meg kell nézni. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyanez van egyébként az utóbbi időben, a jobb hátsóm satuzik néha, mikor a többi még vígan gurul. Meg hallani súrlódás hangot hátulról fékezésnél. Gyanúsan hasonlít a dolog a pár évvel ezelőtti esetemre, mikor leszakadt a ferrodo a fékpofáról. Viszont akkor tolatni nem tudtam, hátramenetnél azonnal beállt a fék.

Link to comment
Megosztás:

Lehet valami olyasmit csinálni, hogy fékerő eloszlás állítás? Illetve, mitől lehet az, hogy a hátsó kerekeken, különösen a jobb hátsó keréken fog a legjobban a fék? Régóta ilyen már, nyáron kevésbé érződik a tapadási viszonyok miatt ugye, de akkor is simán előfordul az elindulás utáni első kereszteződésben fékezésnél, hogy a jobb hátsót állóra fogja. Ilyenkor viszont az esős/nyálkás/havas/jeges úton különösen érződik. Érvényes a kézifékre is, tehát gurulok mondjuk 20-al, behúzom a kézit, kb. a második kattanásnál az is azonnal állóra fogja a hátsót. Szóval olyan érzés az egész, mintha hátulra, de ott is inkább jobb hátulra lenne tova nagyon a fékerő. Ha már bejárattam akkor kevésbé érződik (mentem vele, meleg a motor, stb.), de reggel az első pár fékezésnél nagyon durva.

Ötlet, hogy mitől lehet?

Nagy valószínűséggel, vagy az Y elosztó ahonnan kettéágazik a bowden ott van bibi,

Vagy a Bowdened van berohadva! Ilyenkor szeret befojdogálni a víz meg a sólé ha sz@r a porvédő a végén és akkor szokott berohadni!

Vagy egyszerűen a Bal hátsó fékmechanikád annyira be van állva(rosda, fpofapor) hogy az nagyon minimálisat mozog ezáltal a jobb oldalira több "erő" jut ezért többet is mozdul, mivel még az nem állt be annyira...

Próbáld ki lükibe hogy finoman behúzod(nem berántod) és ha hírtelen besatuzik akkor lehet törésed van ha nem akkor ráférne egy alapos pucolás!

Én speciel a bowdent ami az Y-tól a fék dobig ment azt is anno amikor nekem is hasonló volt be engedtem neki WD40-et azóta 1 újjal húzom 2 kattanást és satu mindkettő!

Link to comment
Megosztás:

Nagy valószínűséggel, vagy az Y elosztó ahonnan kettéágazik a bowden ott van bibi,

Vagy a Bowdened van berohadva! Ilyenkor szeret befojdogálni a víz meg a sólé ha sz@r a porvédő a végén és akkor szokott berohadni!

Vagy egyszerűen a Bal hátsó fékmechanikád annyira be van állva(rosda, fpofapor) hogy az nagyon minimálisat mozog ezáltal a jobb oldalira több "erő" jut ezért többet is mozdul, mivel még az nem állt be annyira...

Próbáld ki lükibe hogy finoman behúzod(nem berántod) és ha hírtelen besatuzik akkor lehet törésed van ha nem akkor ráférne egy alapos pucolás!

Én speciel a bowdent ami az Y-tól a fék dobig ment azt is anno amikor nekem is hasonló volt be engedtem neki WD40-et azóta 1 újjal húzom 2 kattanást és satu mindkettő!

Ha üzemi féket használva is blokkol neki az egyik hátsó, akkor a kéziféknek nem sok köze van hozzá.

A másik meg, hogy a fékerőszabályzót sem hobbiból rakták bele a kocsiba. Nem tud több erő odamenni.

Link to comment
Megosztás:

Gond lehet, ha esetleg befog a hátulja, akkor megpördülsz és jön a cobra11 hatás...Sedannál asszem patronos a fékerőszabályzó, ezeket lehet cserélni és akkor nincs gond. Ha elöl hátul cseréled, akkor jobb lesz, ill kevésbé fáradékony.

Am küldtem egy püt, más ügyben. Felül fekete csík, kis boríték.

Ja, nekem is ez a baj. Cobra11 még nem volt, de hirtelen erős fékezésnél szitál a hátulja és ellenkormányozni kell. Majd Petivel kitalálunk rá valamit.

Link to comment
Megosztás:

Ja, nekem is ez a baj. Cobra11 még nem volt, de hirtelen erős fékezésnél szitál a hátulja és ellenkormányozni kell. Majd Petivel kitalálunk rá valamit.

Jani ugyan ezzel szív, elvileg már kitalálták mi lesz a történés. Kérdezd meg valamelyiket. Nekem pont az ellenkezője... 2 fékerőszabályzó van egymás mögött, és úgy érzem nem kap annyit hátul, mint lehetne. Mérni még nem voltam, úgyhogy értéket még nem tudok, de lehetne még túnolni rajta, úgyhogy erre is ki kell találni valamit.

Link to comment
Megosztás:

Jani ugyan ezzel szív, elvileg már kitalálták mi lesz a történés. Kérdezd meg valamelyiket. Nekem pont az ellenkezője... 2 fékerőszabályzó van egymás mögött, és úgy érzem nem kap annyit hátul, mint lehetne. Mérni még nem voltam, úgyhogy értéket még nem tudok, de lehetne még túnolni rajta, úgyhogy erre is ki kell találni valamit.

Pölö kiiktatni az egyik szabályzót, ha már úgyis 2 van. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha üzemi féket használva is blokkol neki az egyik hátsó, akkor a kéziféknek nem sok köze van hozzá.

A másik meg, hogy a fékerő szabályzót sem hobbiból rakták bele a kocsiba. Nem tud több erő odamenni.

- Ugyanannyi mint az üzemi féknél. mindkettővel meg lehet állípítani!

Azért írtam a kézit és finoman behúzva hogy tuti mindent kizárjunk és csak azon legyen a hangsúly!

Mert ha üzemivel próbálja, akkor fenn áll az hogy az első fékek lelassítják mielőtt besatuzna!

Én nem szadista módzserrre gondoltam, hogy padlógáz hátramenetbe, aztán tipord a féket...:)

Szépen finoman hátra cammogni aztán finoman ráengedni a kézit, ha a pofa el van szabadulva akkor a finom mozdulatra is be tud szorulni..

- A több erő-nél amikor írtam idézőjelben írtam, és nem a hidraulikusra gondoltam!!

(ha te a fékerő elosztóról beszélsz ami az autó közepén van és hidraulikus)

A több erőt úgy értettem hogy csak az egyik oldal mozog (bowden berozsdálás) és ez által csak az egyiket huzogatja, ehhez kevesebb energia kell mint ha mindakettőt húznád, vagyis kétszeres erővel tudod húzni a csak egyet.....

Kicsit katyvaszos lett! Én ezt így gondolom, fizika...

Link to comment
Megosztás:

- Ugyanannyi mint az üzemi féknél. mindkettővel meg lehet állípítani!

Azért írtam a kézit és finoman behúzva hogy tuti mindent kizárjunk és csak azon legyen a hangsúly!

Mert ha üzemivel próbálja, akkor fenn áll az hogy az első fékek lelassítják mielőtt besatuzna!

Én nem szadista módzserrre gondoltam, hogy padlógáz hátramenetbe, aztán tipord a féket... :)

Szépen finoman hátra cammogni aztán finoman ráengedni a kézit, ha a pofa el van szabadulva akkor a finom mozdulatra is be tud szorulni..

- A több erő-nél amikor írtam idézőjelben írtam, és nem a hidraulikusra gondoltam!!

(ha te a fékerő elosztóról beszélsz ami az autó közepén van és hidraulikus)

A több erőt úgy értettem hogy csak az egyik oldal mozog (bowden berozsdálás) és ez által csak az egyiket huzogatja, ehhez kevesebb energia kell mint ha mindakettőt húznád, vagyis kétszeres erővel tudod húzni a csak egyet.....

Kicsit katyvaszos lett! Én ezt így gondolom, fizika...

Írta, hogy pedálhasználatnál is satuzik, most ezen mit nem értesz? :D

Az üzemi fék még mindig nem a bowdent huzogatja.

A patron vagy a fékerőszabályzó sosem fog több erőt átengedni, ha a másik oldalon nem kell annyi.

Link to comment
Megosztás:

Le kéne venni a dobot megnézni. A Zafira előadta azt, hogy a pofa kettőbe ugrott, ferrodo le, és fékezésnél keresztbe állt, akkor blokkolt, egyébként meg el-lötyögött a helyén, és nem fogott. Fékkel nem lehet találgatósat játszani, meg kell nézni. :rolleyes:

Nekem is ugyanez van egyébként az utóbbi időben, a jobb hátsóm satuzik néha, mikor a többi még vígan gurul. Meg hallani súrlódás hangot hátulról fékezésnél. Gyanúsan hasonlít a dolog a pár évvel ezelőtti esetemre, mikor leszakadt a ferrodo a fékpofáról. Viszont akkor tolatni nem tudtam, hátramenetnél azonnal beállt a fék.

Nagy valószínűséggel, vagy az Y elosztó ahonnan kettéágazik a bowden ott van bibi,

Vagy a Bowdened van berohadva! Ilyenkor szeret befojdogálni a víz meg a sólé ha sz@r a porvédő a végén és akkor szokott berohadni!

Vagy egyszerűen a Bal hátsó fékmechanikád annyira be van állva(rosda, fpofapor) hogy az nagyon minimálisat mozog ezáltal a jobb oldalira több "erő" jut ezért többet is mozdul, mivel még az nem állt be annyira...

Próbáld ki lükibe hogy finoman behúzod(nem berántod) és ha hírtelen besatuzik akkor lehet törésed van ha nem akkor ráférne egy alapos pucolás!

Én speciel a bowdent ami az Y-tól a fék dobig ment azt is anno amikor nekem is hasonló volt be engedtem neki WD40-et azóta 1 újjal húzom 2 kattanást és satu mindkettő!

Bő egy éve, 2011 november-december környékén lett kicserélve mind a négy teleszkóp és rugó. Hátulra erősített rugókat vettem (nem a kombié). A gyáritól keményebbek, eleinte nagyon szokatlan volt. Azóta úgy fekszi az utat minta odapillanatragasztózták volna :). Pl. a régivel éreztem, hogy hol a határ, ha pl. 40-nel vettem be egy adott kanyart, billent jobbra-balra, az újjal ugyanazt a kanyart 50-nel úgy, hogy majdnem ugyanúgy áll a kasztni, mintha egyenesen mennék :D. Már kb. a gumi oldalirányba deformálódik. Ennek az a hátránya, hogy nem érzem, csak majd azt, amikor már bukfencel :).

Nem tudom mennyi összefüggés lehet, de nagyjából azóta ilyen, tehát már akkor télen, és most nyáron is ilyen volt, nem ezen a télen kezdődött.

Azt hiszem márciusban lejár a műszaki, vizsga előtt úgyis elviszem átnézetni a szerelőhöz, ilyenkor egyébként is meg szokta nézni a fékeket, meg ugye műszakin az a legfontosabb szempont.

Link to comment
Megosztás:

Írta, hogy pedálhasználatnál is satuzik, most ezen mit nem értesz? :D

Az üzemi fék még mindig nem a bowdent huzogatja.

A patron vagy a fékerőszabályzó sosem fog több erőt átengedni, ha a másik oldalon nem kell annyi.

- Igen de előremenetben!! Azt nem írta hogy hátramenetben is!

Az előremenetbent pedig irta azt hogy azé mert pára és ezé ilyenkor satu!

Tudom mert nekem is csinálja mostanában...

fékezve lejtőn 10m és megszűnik!

- "Az üzemi fék még mindig nem a bowdent huzogatja " ezt ki állítja?

- Nem is a fékerőszabályozóról beszéltem hanem a Bowdenről, és az y elágazásról!!

Link to comment
Megosztás:

Bő egy éve, 2011 november-december környékén lett kicserélve mind a négy teleszkóp és rugó. Hátulra erősített rugókat vettem (nem a kombié). A gyáritól keményebbek, eleinte nagyon szokatlan volt. Azóta úgy fekszi az utat minta odapillanatragasztózták volna :). Pl. a régivel éreztem, hogy hol a határ, ha pl. 40-nel vettem be egy adott kanyart, billent jobbra-balra, az újjal ugyanazt a kanyart 50-nel úgy, hogy majdnem ugyanúgy áll a kasztni, mintha egyenesen mennék :D. Már kb. a gumi oldalirányba deformálódik. Ennek az a hátránya, hogy nem érzem, csak majd azt, amikor már bukfencel :).

Nem tudom mennyi összefüggés lehet, de nagyjából azóta ilyen, tehát már akkor télen, és most nyáron is ilyen volt, nem ezen a télen kezdődött.

Azt hiszem márciusban lejár a műszaki, vizsga előtt úgyis elviszem átnézetni a szerelőhöz, ilyenkor egyébként is meg szokta nézni a fékeket, meg ugye műszakin az a legfontosabb szempont.

Semennyi. Ha ültetted volna akkor már lenne!

Link to comment
Megosztás:

Má mér fogna be? Jól kell összerakni és kész. Rossz fékkel meg nem indulunk útnak. Bár a hátulját legalább meg lehet fogni.

Azért, mert a különböző fékekhez (kis dob, nagy dob, tárcsa) eltérő patronokat építettek be. Attól még nem rossz a fék, csak nagyobb erőt enged hátra, mint kellene, ha nem jól van párosítva a fék a patronnal. Caravan és ABS más.

Ja, nekem is ez a baj. Cobra11 még nem volt, de hirtelen erős fékezésnél szitál a hátulja és ellenkormányozni kell. Majd Petivel kitalálunk rá valamit.

Aki foglalkozott már ilyen átalakítással (Demó) 3/20-as patront ajánlott a 256 / 261 tárcsapároshoz.

Úgy emlékszem viszont, hogy Zsoltee mostani autójában viszont Tápi nem cserélt patront, csak a fékeket. Tőlük lehet még kérdezni. ;)

A befogó fék lehet párásodástól is, ha elveszett a gumidugó a fékfalról. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Azért, mert a különböző fékekhez (kis dob, nagy dob, tárcsa) eltérő patronokat építettek be. Attól még nem rossz a fék, csak nagyobb erőt enged hátra, mint kellene, ha nem jól van párosítva a fék a patronnal. Caravan és ABS más.

Aki foglalkozott már ilyen átalakítással (Demó) 3/20-as patront ajánlott a 256 / 261 tárcsapároshoz.

Úgy emlékszem viszont, hogy Zsoltee mostani autójában viszont Tápi nem cserélt patront, csak a fékeket. Tőlük lehet még kérdezni. ;)

A befogó fék lehet párásodástól is, ha elveszett a gumidugó a fékfalról. :icon1:

Na ja, de nekem rugós van nem patronos. Amúgy minden működik szépen, és 100-szor jobb így mint előtte. Csak a hátsó fékerőszabályzás kicsit gyenge. Igazából szerintem beállítási gond lesz.

Link to comment
Megosztás:

Na ja, de nekem rugós van nem patronos. Amúgy minden működik szépen, és 100-szor jobb így mint előtte. Csak a hátsó fékerőszabályzás kicsit gyenge. Igazából szerintem beállítási gond lesz.

Nekem is azt mondták hogy be kell állítani mert hogy mindegyiket be lehet de akárhányszor nézem meg azon semmi állítási lehetőséget nem látok. A végében van egy csavar hacsak azzal nem. De szerintem ott szétszedni lehet.

Link to comment
Megosztás:

Elég rossz lett a kép, de az akku mellett van egy ilyen csatlakozó és ha jól néztem akkor ez hasonlít az ABS csatlakozójához. Ez ahhoz való ?

http://kepfeltoltes.hu/view/130125/DSC09727_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mi más egyéb kell az ABS-hez ? Azt tudom ,hogy érzékelők minden keréknél, azokat hol láthatom/tudhatom hogy megvannak ? Többi alkatrész ?

Link to comment
Megosztás:

Elég rossz lett a kép, de az akku mellett van egy ilyen csatlakozó és ha jól néztem akkor ez hasonlít az ABS csatlakozójához. Ez ahhoz való ?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Mi más egyéb kell az ABS-hez ? Azt tudom ,hogy érzékelők minden keréknél, azokat hol láthatom/tudhatom hogy megvannak ? Többi alkatrész ?

Jah, ez abs. Tudsz csinálni esetleg egy képet, hogyan voltak elhajtogatva a kábelek?

Ha ezen a kötegen visszakeresel akkor megtalálod az első kerekekhez menő vezetékeket.

Abs kocka, főfékhenger, abs jeladó, hátra jeladós kerékagy...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.