Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

21mm a kopáshatár és 24mm mikor új. ;)

Valaki írta itt régebben, hogy hűtöttnek 17mm a kopáshatár, akkor gondolom az hülyeség?

Köszi a választ!

Elküldve

Valaki írta itt régebben, hogy hűtöttnek 17mm a kopáshatár, akkor gondolom az hülyeség?

Köszi a választ!

De az 20mm amikor új. :icon1:

Elküldve

Az a 236-os féktárcsákra vonatkozik.

Most lenne egy hátsó fék szett eladó, amin 9mm vastag tárcsák vannak. Érdemes ezt megvenni, lehet még ezeket a tárcsákat használni? Ha jól tudom, akkor 7mm-ig kophat le. Vennék bele új fékbetéteket, akkor mennyit mehet még el az a tárcsa, ha normálisan használom?

Elküldve

Most lenne egy hátsó fék szett eladó, amin 9mm vastag tárcsák vannak. Érdemes ezt megvenni, lehet még ezeket a tárcsákat használni? Ha jól tudom, akkor 7mm-ig kophat le. Vennék bele új fékbetéteket, akkor mennyit mehet még el az a tárcsa, ha normálisan használom?

Igen. Jól. Sokáig. :D

Elküldve

Az lenne a kérdésem, hogy ha át akarom alakítani a hátsó féket tárcsára,( ABS-es a gépjármű és nemrég kellett hátsó csapágyat cserélni, ami jeladóval együtt nem volt olyan kellemes mulatság) akkor mi az ami marad, és pontosan méretbe milyen alkatrészek kellenek? (gondolom egy alapból tárcsás gsi-nek a cuccai jók lennének, de lehet h tévedek...)

Elküldve

Mit mértél? :rolleyes:

Még semmit, hideg és öreg kutya project volt, van egyelőre! (13 éves kuvasz betegeskedik...)

Én sem kívánom kiakasztani a fájós derekamat.

Majd ha enyhébb idő lesz.

Elküldve

Szerintetek mennyit kellene bírniuk a fékpofáknak, Tárcsának, Dobnak? Mennyi az az idő vagy Km ami az átlag? Ezeknél van olyan hogy "jótállás"? pl x idő elteltével ha vastag ha nem csere? vagy mm-hez van inkább kötve?

Elküldve

A vectrán 17 éves korában 170.000-nél koptak el a gyári betétek... a tárcsa is elment volna még egy betétnyit szabályzással, de kapott azt is újat. (58.000-el került hozzánk)

Elküldve

Szerintetek mennyit kellene bírniuk a fékpofáknak, Tárcsának, Dobnak? Mennyi az az idő vagy Km ami az átlag? Ezeknél van olyan hogy "jótállás"? pl x idő elteltével ha vastag ha nem csere? vagy mm-hez van inkább kötve?

Erősen függ a fékhasználattól. Vannak, akik a legkisebb lejtőn már ürest kapcsolnak és a lassítást teljesen a fékre bízzák, míg vannak (az okosabbak), akik kihasználják a motorfék nevű ismeretlen jelenséget, amennyit csak lehet. Utóbbit használó autósoknak a fékberendezésük jóval később kopik el.

Elküldve

Szerintetek mennyit kellene bírniuk a fékpofáknak, Tárcsának, Dobnak? Mennyi az az idő vagy Km ami az átlag? Ezeknél van olyan hogy "jótállás"? pl x idő elteltével ha vastag ha nem csere? vagy mm-hez van inkább kötve?

Kopáshatár van tárcsánál és betétnél is.

Itt volt róla szó: http://www.opelforum...320#entry922682 ;)

Elküldve

Erősen függ a fékhasználattól. Vannak, akik a legkisebb lejtőn már ürest kapcsolnak és a lassítást teljesen a fékre bízzák, míg vannak (az okosabbak), akik kihasználják a motorfék nevű ismeretlen jelenséget, amennyit csak lehet. Utóbbit használó autósoknak a fékberendezésük jóval később kopik el.

Ez így van!

Engem annó tanulóvezetőként úgy tanítottak, hogy az autón 3 fék van!

Üzemi láb, Kézi, és Motorfék.

El is mondták melyiket mikor és hol, kell használni!

Nos én lehet túlzásba vittem a motorfékezést.....

Nekem 2006.11.02-én volt komplett cserém, pofa, tárcsa, dob. Azóta 70e km van benne, és még van vagy 8-9mm a pofa...

Elküldve

A vectrán 17 éves korában 170.000-nél koptak el a gyári betétek... a tárcsa is elment volna még egy betétnyit szabályzással, de kapott azt is újat. (58.000-el került hozzánk)

Ez igen, akkor még messze vagyok a 112e km-től..

Elküldve

Sziasztok,

van egy szinte teljes gyári állapotú F astrám. Teljesen meg vagyok elégedve csak néhány finom hangolást szeretnék elvégezni. A fékeket erősebbre kéne cserélni csak azt nem tudom mire érdemes. Jelenleg a gyári féknyereg most 13 collos felni mögöt erőlködik. Van-e olyan lehtőség Vectra vagy újabb Astra kicsivel komolyabb fékeire cserélni és ez mivel járna?

Elküldve

Sziasztok,

van egy szinte teljes gyári állapotú F astrám. Teljesen meg vagyok elégedve csak néhány finom hangolást szeretnék elvégezni. A fékeket erősebbre kéne cserélni csak azt nem tudom mire érdemes. Jelenleg a gyári féknyereg most 13 collos felni mögöt erőlködik. Van-e olyan lehtőség Vectra vagy újabb Astra kicsivel komolyabb fékeire cserélni és ez mivel járna?

Van többféle megoldás. Elől kicseréled a féket 256-osra, a főfékhengert 22-esre. Viszont 14"-os felninél kisebbet nem tudsz felrakni, a másik, hogy hátulra 260-as tárcsafék előre szintén 256-os fék és 22-es főfékhenger. Szintén 14"-os felni lesz a legkisebb méret.

Viszont mielőtt a gyengeség miatt cserélnéd a féket, érdemes átnézni. Lehet a hátsó dobok valamelyikében könnyezik valamelyik munkahenger, emiatt gyengül a fékhatás, vagy öreg a fékolaj. Elképzelhető, hogy a fék javításával lenne újra normális fékhatásod.

Elküldve

Van többféle megoldás. Elől kicseréled a féket 256-osra, a főfékhengert 22-esre. Viszont 14"-os felninél kisebbet nem tudsz felrakni, a másik, hogy hátulra 260-as tárcsafék előre szintén 256-os fék és 22-es főfékhenger. Szintén 14"-os felni lesz a legkisebb méret.

Viszont mielőtt a gyengeség miatt cserélnéd a féket, érdemes átnézni. Lehet a hátsó dobok valamelyikében könnyezik valamelyik munkahenger, emiatt gyengül a fékhatás, vagy öreg a fékolaj. Elképzelhető, hogy a fék javításával lenne újra normális fékhatásod.

Feltéve ha ez a baja...

lehet csak fejleszt..

Amúgy egy fékolaj csere mennyit számítana? Szokták azt átmosni (mármint a rendszert) mieéőtt új megy bele? változás?

Elküldve

Feltéve ha ez a baja...

lehet csak fejleszt..

Amúgy egy fékolaj csere mennyit számítana? Szokták azt átmosni (mármint a rendszert) mieéőtt új megy bele? változás?

Van erre egy vákumos gép, de nem hiszem h mindenhol tartják. A legjobb, ha a tartályból kiszívják, feltölti...aztán addig "légtelenítik" míg a friss folyadék jön.

Elküldve

Feltéve ha ez a baja...

lehet csak fejleszt..

Amúgy egy fékolaj csere mennyit számítana? Szokták azt átmosni (mármint a rendszert) mieéőtt új megy bele? változás?

Mivel írta a posztjában, hogy a gyenge fékét akarja erősíteni... Alapból egy hibátlan fék nem gyenge az Astrán. Nem is egy Francia autó, hogy a lábszagodtól már besatuzik. Egyébként sokkan panaszkodnak, hogy gyenge, de csak annak tűnik, szerintem teljesen jó. Ha nem akarok nagyot fékezni, akkor nem kell sokat nyomnom a féken, viszont ha hirtelen kell, akkor rátaposok és jól bemegy. Ellentétben a franciákkal.

Elküldve

Van többféle megoldás. Elől kicseréled a féket 256-osra, a főfékhengert 22-esre. Viszont 14"-os felninél kisebbet nem tudsz felrakni, a másik, hogy hátulra 260-as tárcsafék előre szintén 256-os fék és 22-es főfékhenger. Szintén 14"-os felni lesz a legkisebb méret.

Viszont mielőtt a gyengeség miatt cserélnéd a féket, érdemes átnézni. Lehet a hátsó dobok valamelyikében könnyezik valamelyik munkahenger, emiatt gyengül a fékhatás, vagy öreg a fékolaj. Elképzelhető, hogy a fék javításával lenne újra normális fékhatásod.

Morpheus rátapintott a lényegre. A fékek jók csak néha gyengének hatnak és már másoktól is hallottam gyengeségükre. Mind a ketten írtátok a 256-os fékeket és a 22 főfékhengert. Milyen donorból tudnám beszerezni?Hátulra miért kell nagyobb?

Elküldve

Morpheus rátapintott a lényegre. A fékek jók csak néha gyengének hatnak és már másoktól is hallottam gyengeségükre. Mind a ketten írtátok a 256-os fékeket és a 22 főfékhengert. Milyen donorból tudnám beszerezni?Hátulra miért kell nagyobb?

Tárcsánál kell hátulra a nagyobb. Dob maradhat. Tárcsánál amúgy is kell fékerőszabályzót felrakni hátulra, ha nem Caravan. 22-es főfékhengert Astrából is lehet szerezni, de Calibrából is. 256-os féknyerget pedig nagyblokkos Astrából, pl 1.8 16V vagy 2.0 16V. Bár van 1.8 16V-ből kisblokkos változat.

Főfékhenger is maradhat az eredeti, de biztos ami tuti.

Elküldve

Tárcsánál kell hátulra a nagyobb. Dob maradhat. Tárcsánál amúgy is kell fékerőszabályzót felrakni hátulra, ha nem Caravan. 22-es főfékhengert Astrából is lehet szerezni, de Calibrából is. 256-os féknyerget pedig nagyblokkos Astrából, pl 1.8 16V vagy 2.0 16V. Bár van 1.8 16V-ből kisblokkos változat.

Főfékhenger is maradhat az eredeti, de biztos ami tuti.

Tedd hozzá, hogy nem kell az a kell, hanem ilyen a gyári konfig.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.