Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

sziasztok!

astramra vettem hátsó dobféket és betéteket 200mm és 53mm a dob 45mm a pofa,de az automon előtte 200 és 37,5mm dob volt és 29mm a pofa ,de nem megy rá.valaki alakitot mar át ilyet?elmeletileg a munka henger tartó lemezt kell atcserélni ?vagy nem lehet megoldani?érezhető lesz a változás?

ha érdekel van két hátsó komplett agyam fékdobokkal, és pofákkal... Nem lerobbantott állapotú! Tárcsás átalakítás miatti csere után itt maradt. 1.6 16V-n volt, és nagydob. Szerintem meg tudunk egyezni!

Hetyke

Link to comment
Megosztás:

A fékbetétjeim 85000 km után 12 mm-esek (7 a kopáshatár), pedig a puhábbikból választottam! A hűtött féktárcsáim pedig 24 mm-esek 125000 km után (21 a kopáshatár). Én csak miután kettesig visszaváltottam, azután használom a féket..... A kuplungom így 180 ezret bír ki.

A kuplungod így 180 ezret bír ki.És ha az üzemi féket használnád a motor helyett akkor mennyit bírna?
Link to comment
Megosztás:

A kuplungod így 180 ezret bír ki.És ha az üzemi féket használnád a motor helyett akkor mennyit bírna?

Akkor a fék kopna el gyorsan. A kuplung nem sokat számít motorféknél, hacsak nem marhahosszú csúsztatott kuplungot használsz visszaváltásnál. Én rövidet szoktam.

A motorfék meg sokszor mentett meg csattanástól. Hülyenémet főúton befékez előttem, satura... <_<

Link to comment
Megosztás:

Akkor a fék kopna el gyorsan. A kuplung nem sokat számít motorféknél, hacsak nem marhahosszú csúsztatott kuplungot használsz visszaváltásnál. Én rövidet szoktam.

A motorfék meg sokszor mentett meg csattanástól. Hülyenémet főúton befékez előttem, satura... <_<

és motorfékkel álltál meg? :huh:
Link to comment
Megosztás:

A kuplungod így 180 ezret bír ki.És ha az üzemi féket használnád a motor helyett akkor mennyit bírna?

182 ezret! :D

Különben sem a kuplungtárcsa kopik el nálam, hanem a rugók fáradnak el.... ha másért nem, hát azért mert ha nem országúton / autópályán megyek (5. -ben) akkor állandóan kapcsolgatok. Kb 2200 és 1600 között forgatom a motort. Ha meg előzök, akkor vissza 2 és padlógáz!

Link to comment
Megosztás:

182 ezret! :D

Különben sem a kuplungtárcsa kopik el nálam, hanem a rugók fáradnak el.... ha másért nem, hát azért mert ha nem országúton / autópályán megyek (5. -ben) akkor állandóan kapcsolgatok. Kb 2200 és 1600 között forgatom a motort. Ha meg előzök, akkor vissza 2 és padlógáz!

Nem egy motorbarát vezetői stílusod van! :smartass:
Link to comment
Megosztás:

Nem egy motorbarát vezetői stílusod van! :smartass:

Én is erre gondoltam. :icon1:

De a fék nem kopik. :D

Inkább egy-két garnitúrával több betétem fogyjon, de nem kínzom a kuplungot, és a motort.

Azért van a fékbetét, hogy kopjon. És az a legolcsóbb tétel. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Pfú... Tegnap olyat csináltam, amit magam sem értek, de működik.

Szóval adott egy 236 tömör első fék. 48/12es nyereggel. Gondoltam nyeregtartó cserével lehet upgrade hűtöttre. Van hűtött nyergem, de légteleníteni lusta vagyok...szóval gondoltam a 48/20as nyereg konzolja jó lesz. Betét ugyan az, tárcsát kaptam Dáwidtól. Összeraktam a bal oldalt mindenféle probléma nélkül. Rövid próbakör, amolyan megfordulás, minden ok. Jött a másik oldal. Na ott már 3mm kevesebb hely volt ahhoz, h rátoljam a nyerget. Összematekoltam a meglevő 3 betétgarnitúrából a legvékonyabbakat, aztán összeraktam nagy nehezen. Próbakör. Nem fog be, nem szorul, minden ok.

Ami miatt érdekes a dolog, amikor a jobbost csináltam és nem akart felmenni, akkor kézben összehasonlítottam a 48/12 és a 48/20 nyergek munkahenger részét, és a hűtötté kb 4mmel öblösebb belülről. Szóval új betétekkel sztem nem lehet összerakni, de így nekem megfelel. Mentem vele 100kmt, baja nincs.

Ja és a lényeg. Már nem félek lassítani, csak előzni. 14nz powaa :D

Link to comment
Megosztás:

Nem egy motorbarát vezetői stílusod van! :smartass:

Lehet, hogy nem "motorbarát", de érdekes módon alattam még egyetlen motor sem nyekkent meg! Autó motort utoljára 1978-ban generáloztam magamnak, egy fecskeszárnyú Skoda Octavia Supert, ami akkor volt 17 éves. Pedig mára már autóval és motorral összesen több mint 900 ezer kilométert vezettem. A kocsijaimat pedig nem három évente váltom...... Ez a mostani is 20 éves és a 8. évet kezdi velem.

Van motorom (használatban) 49, 33, és 30 éves is.

Sok "motorbaráttól" lehet itt olvasni, hogy itt folyik, ott dadog, amott prüszköl a motorjuk. Aztán jönnek a szöveggel, hogy "opelhiba"! Én meg mondom magamban, hogy "az biza!"

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tévedek akkor ez kell neked.

Athoztam a futomubol...

Bocs, most lattam a valaszt. Ezek elvileg Csergos cikkszamok. Ha autosbolt beirja a gepbe meg kell talania ezt a ket fulet. Es hiaba hosszu a GSI bowden olyat kell venned ha nem akarsz taknyolni.

Azert kell GSI, mert a ebbe a fulbe tamaszkodik be a bowdenhaz, ami miatt megtudod huzni a bowdent.

( beirtam a googliba a 0526611 0526610es szamokat, es az elso oldalon mar dobta ki a kezifektarto ful kifejezest )

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

De fékolajat azért cseréltetsz rendszeresen, ugye? :)

Nekem jövő hónapban lesznek két évesek a brembo tárcsa + textar betét kombináció az astrán. A tárcsa kopásjelzője még erősen látható. :D Motorféket preferálom én is vezetés közben. :)

Természetesen cseréltetek 2 évente tavasszal.

Most, hogy közeledik a műszaki ideje, átvittem a szerelőmhöz a kocsit és az általam csak szemmel ellenőrzött fékdobokat meg is mértük (nekem csak 150-es tolómérőm van). Kiderült, hogy ugyan a nálam töltött 7 év alatt szinte semmit sem kopott a fékdobom, nincs válla, de sajnos az előélete folyamán már egyszer felszabályozták. Most 201 mm-en van, ami már a kopáshatárt jelenti, ezért aztán mégis csak vettem egy pár fékdobot. A fékpofák tök jók még. Fékdob 7400 / db -20%. Csak annyit tettem vele, hogy lefestettem fekete hőállóval. Fékek kitakarítva, most a bekoptatás következik. Futómű ellenőrizve, lógás sehol, jöhet a vizsga.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.