Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Autósbolt csak nem árul hamisítványt!

Autósbolt sok esetben azt se tudja mit árul. "Onnan kűdték ahol ócsóbb volt, biztos jó az" Vettem már olyan jó sachs kuplung szettet, amit szerintem még egy jobb érzésű kínai gyártó se vállalt volna föl... :D

Elküldve

Tehát, ha jól értem, akkor a nagy főfékhengerhez is van kicsi meg nagy rásegítő és nekem a nagy kell.

Vagy a kis főfékhengerhez kics, míg a nagyhoz nagy rásegítő tertozik? Azt tudom, hogy a mostani rásegítőmre nem tudom a nagy főfékhengert felcsavarozni, mert a felfogatási pontok nem egyeznek.

A fék meg érdekes, mert reggelre az állásban bekeményedett a pedál. Most teljesen elfogadható, bár még messze van az igazitól.

Illetve a sedan astrán van valahol tekergethető fékerő elosztó?

Elküldve

Tehát, ha jól értem, akkor a nagy főfékhengerhez is van kicsi meg nagy rásegítő és nekem a nagy kell.

Vagy a kis főfékhengerhez kics, míg a nagyhoz nagy rásegítő tertozik? Azt tudom, hogy a mostani rásegítőmre nem tudom a nagy főfékhengert felcsavarozni, mert a felfogatási pontok nem egyeznek.

A fék meg érdekes, mert reggelre az állásban bekeményedett a pedál. Most teljesen elfogadható, bár még messze van az igazitól.

Illetve a sedan astrán van valahol tekergethető fékerő elosztó?

Ez az igaz, tehát nagy ffh és nagy rásegítő kell Neked. Külön is megveheted, a felfogatása egyforma (45°-ban állnak rajt a felfogató csavarok). ;) Lehetne az ABS-esre is rátenni a fékcsöveket elosztóval, de az elég macerás.

Sedanban fékerőszabályzó patronok vannak, nem állítható csak cserélhető. (szerintem nem érdemes bántani, amíg hátul is nincs tárcsa)

Általában ilyenkor a hátsófék önbeálló működésére is érdemes ránézni, mert amíg az ember nem cseréli ki az elejét és várja, hogy jobb legyen, fel sem tűnik, hogy a hálulja nem állít utána. Pedig ha ott nagy elmozdulás kell, akkor beesik a pedál. Így amikor ki van cserélve az eleje jobbra, nem jön a várva-várt változás. Érdemes párat keményebben fékezni és a kéziféket is berántani párszor erősebben. :icon1:

Elküldve

Sziasztok Hátsó fékemen mindent kéne cserélni. Dob, betét, kötél, munkahengerek ez így viszonylag nagy összeg, de nem is ez a baj, hanem arra gondoltam, ha már minden gatya akkor inkább feltennék egy tárcsás hidat, de azokra az abs osztja le a fékerőt, hogy ne blokkolja túl a hátúlját. Dobféknek a szabályzója nemhiszem, hogy jó lenne.. Kérdés, hogy milyen megoldás van, hogy elöl nagy fék hátúl tárcsa legyen és megfelelő arányban fogjanak a fékek? ABS beszerelésre nem sok kedvem van.. 92-es C18nz 3ajtós.

Köszi

Elküldve

Sziasztok Hátsó fékemen mindent kéne cserélni. Dob, betét, kötél, munkahengerek ez így viszonylag nagy összeg, de nem is ez a baj, hanem arra gondoltam, ha már minden gatya akkor inkább feltennék egy tárcsás hidat, de azokra az abs osztja le a fékerőt, hogy ne blokkolja túl a hátúlját. Dobféknek a szabályzója nemhiszem, hogy jó lenne.. Kérdés, hogy milyen megoldás van, hogy elöl nagy fék hátúl tárcsa legyen és megfelelő arányban fogjanak a fékek? ABS beszerelésre nem sok kedvem van.. 92-es C18nz 3ajtós.

Köszi

Nem kötelező az ABS a hátsó tárcsafékekhez. Ugyanúgy elég a patronos vagy mechanikai fékerőszabályzós megoldás.

Elküldve

Nem kötelező az ABS a hátsó tárcsafékekhez. Ugyanúgy elég a patronos vagy mechanikai fékerőszabályzós megoldás.

Nekem most patronos van ha jól értem, hogy mi az. Híd-kaszni közt nincs az a rugós biszbasz. Ha jól tudom más patron kell a tárcsáshoz. Milyet keressek vagy hól?

Elküldve

Sziasztok!

Csak elméleti szinten foglalkoztat a dolog. Egy 92-es F Astra-ra lehetséges-e feltenni nagyobb féktárcsát? Ha igen, milyet? pl 2000-ezres Vectra-é rámegy?

Másik kérdésem, hogy a gyári első tárcsákat átlehet-e tenni hátra a dobfék helyére? Ha igen, milyen módosítások kellenek?

Elküldve

Sziasztok!

Csak elméleti szinten foglalkoztat a dolog. Egy 92-es F Astra-ra lehetséges-e feltenni nagyobb féktárcsát? Ha igen, milyet? pl 2000-ezres Vectra-é rámegy?

Másik kérdésem, hogy a gyári első tárcsákat átlehet-e tenni hátra a dobfék helyére? Ha igen, milyen módosítások kellenek?

Fel lehet rakni, csak másik féknyereg kell, illetve nagyobb főfékhenger sem ártani nem használ. 256 fék bőven jó a 236 nem hűtött helyére.

Hátulra lehet külön venni hátsó féktárcsát bontottan, híddal vagy anélkül és másik kézifékkötél is kell hozzá. Engedd meg, hogy ne magyarázzam el, hogy miért nem jó a hátra az első.

Elküldve

Fel lehet rakni, csak másik féknyereg kell, illetve nagyobb főfékhenger sem ártani nem használ. 256 fék bőven jó a 236 nem hűtött helyére.

Hátulra lehet külön venni hátsó féktárcsát bontottan, híddal vagy anélkül és másik kézifékkötél is kell hozzá. Engedd meg, hogy ne magyarázzam el, hogy miért nem jó a hátra az első.

De én akarom tudni!!!

Elküldve

Sziasztok!

Csak elméleti szinten foglalkoztat a dolog. Egy 92-es F Astra-ra lehetséges-e feltenni nagyobb féktárcsát? Ha igen, milyet? pl 2000-ezres Vectra-é rámegy?

Másik kérdésem, hogy a gyári első tárcsákat átlehet-e tenni hátra a dobfék helyére? Ha igen, milyen módosítások kellenek?

Elég annyi, h az első fékre nem tudsz kézifékkötelet kötni...

Szerintem ő csak a tárcsára gondolt. Na nem mintha az jó lenne hátra. Mármint az első tárcsák.

Elküldve

Annyira jó h 4x100 és tömör 236-os de még sose néztem közelebbről astra F-en hátsó tárcsát így nemtom :D

Gondolom magasabb a közepe, ott van benne a fékpofa. A kézifékhez.

Elküldve

Ha jól gondolom a kézifékkötél ugyanazt a fékmunkahengert működteti mint az üzemi fék, csak egy karon és nem a fék folyadékon keresztül. Legalább is egy Focus-nál és Carismánál így volt...

Elküldve

Ha jól gondolom a kézifékkötél ugyanazt a fékmunkahengert működteti mint az üzemi fék, csak egy karon és nem a fék folyadékon keresztül. Legalább is egy Focus-nál és Carismánál így volt...

Nem. Itt a kéziék a tárcsa közepében lévö külön dobfék. Nincs közük egymáshoz.
Elküldve

Kicseréltem ma a féktárcsákat meg a betéteket és egész jó lett a fék!Igaz még nem fog annyira,de majd bekopik!Ja meg cseréltem egy bal oldali külső féltengelycsuklót!Most egyenlőre elég a kocsi javításából! :)

Elküldve

Még egy kérdés :) Jelenleg alufelni vana kocsin és nagyon látszódik a rozsdás fédob... Kérdésem ciki-nem ciki, nagyon ciki lefesteni pirosra? Egyrészt a színe másrészt pedig az hogy egy kis fékdob van hátul... Festeni fogom a piros és a fekete között vacilálok...

Elküldve

Még egy kérdés :) Jelenleg alufelni vana kocsin és nagyon látszódik a rozsdás fédob... Kérdésem ciki-nem ciki, nagyon ciki lefesteni pirosra? Egyrészt a színe másrészt pedig az hogy egy kis fékdob van hátul... Festeni fogom a piros és a fekete között vacilálok...

Fekete

Tamogatom!

Elküldve

Még egy kérdés :) Jelenleg alufelni vana kocsin és nagyon látszódik a rozsdás fédob... Kérdésem ciki-nem ciki, nagyon ciki lefesteni pirosra? Egyrészt a színe másrészt pedig az hogy egy kis fékdob van hátul... Festeni fogom a piros és a fekete között vacilálok...

Milyen színű a kocsi? Az én fehéremre ha végre lenne már felni akkor én szürkére gondoltam. Vagy én is vessem el az ötletet? :rolleyes:

Elküldve

Én is útáltam, h kifigyel a rozsda a felni küllői közül így feketére fújtam, fekete vagy szürke tök mind1 mert gyári újnak fog kinézni vele ha szépen csinálod meg, lényeg h hőálló festékkel fújd le és nem árt alá alapozó sem ha nem akarod évente lefújni. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.