Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Hát kérlek szépen a főfékhengerem változatlan marad, de a hátsó 17 mm átmérőjű munkahengereket kicseréltem 19 mm-esre.

Ebből kifolyólag nőtt a fékező erő, de mélyebbre megy a pedál.

Azt hiszem nem mondtam rosszul...de javíts ki, ha tévedek! :)

Elkeserítek mindenkit, nem lesz adok-kapok. Igazad van pszilaj. Elhamarkodtam amit írtam hiszen nem is tudtam milyen méretről cseréltél 19-esre.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk mindketten ugyanazt írták. :) ;)

Egyedül talán akkor lepődne meg aki kiszámolja, hogy a 17-es és 19-es munkahenger között mekkora a különbség pedálútban. :icon11: ;)

Na ez most olaj volt a tűzre! :D Ki is fogják számolni... :lol:

Nem fogom kiszámolni, mert nem tudom mekkora a főfékhengerem átmérője... :P

De kb 20%-kal több olaj kell neki... ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom lenne egy 2002-es évjáratú 5 ajtós F Astra-val kapcsolatban, hogy egy hátsó fék szétszedés és állítás (kézifék), valamint kitakarítás óta ráz a fékem. A rázás, ütés mértéke sebességfüggő.

Tudnátok segíteni, hol kezdjem a hibakeresést? Esetleg valaki találkozott már ilyen hibával? Dob lehet a bűnös, vagy lehet vmi hidraulikus mechanikus hiba (fékhenger, fékerőelosztó, stb..)?

Egyébként 212 ezer km és hátul gyári. Cserés?

Köszönöm...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom lenne egy 2002-es évjáratú 5 ajtós F Astra-val kapcsolatban, hogy egy hátsó fék szétszedés és állítás (kézifék), valamint kitakarítás óta ráz a fékem. A rázás, ütés mértéke sebességfüggő.

Tudnátok segíteni, hol kezdjem a hibakeresést? Esetleg valaki találkozott már ilyen hibával? Dob lehet a bűnös, vagy lehet vmi hidraulikus mechanikus hiba (fékhenger, fékerőelosztó, stb..)?

Egyébként 212 ezer km és hátul gyári. Cserés?

Köszönöm...

Én első körben levenném megint a dobokat, és feltenném újra, hátha csak nem fekszik fel valahogy rendesen.

Kézifék állítás alatt mit értesz? Mert azt együtt tudod az utánállítóval állítani, hogy hol kezd fogni az üzemi és a kézifék, maga a fékbetét közös. Ha az utánállítót eltekerted az az üzemi féket is elállítja.

Link to comment
Megosztás:

Én első körben levenném megint a dobokat, és feltenném újra, hátha csak nem fekszik fel valahogy rendesen.

Kézifék állítás alatt mit értesz? Mert azt együtt tudod az utánállítóval állítani, hogy hol kezd fogni az üzemi és a kézifék, maga a fékbetét közös. Ha az utánállítót eltekerted az az üzemi féket is elállítja.

A szerelő állított rajta valamit, mert nagyon fent fogott a kézifék. Hogy érted, hogy nem fekszik fel rendesen? Ha rögzítették a csavarral ami fogja, a helyén kellene legyen, nem?

Egyéb hiba ami okozhat ilyet?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

A szerelő állított rajta valamit, mert nagyon fent fogott a kézifék. Hogy érted, hogy nem fekszik fel rendesen? Ha rögzítették a csavarral ami fogja, a helyén kellene legyen, nem?

Egyéb hiba ami okozhat ilyet?

Köszi

212 ezernél már mindenképp van egy válla a dobnak, mivel ahol a betét fog, ott beljebb kopik az anyag, az utánállítóval ezt a kopást lehet kompenzálni, kijjebb lehet tolni vele a betéteket. Így viszont amikor teszed vissza a dobot, előbb át kell tolni a vállat a betéteken, ez elég passzentos szokott lenni, erős kattanás jelzi ha átjutott a betét ezen a részen és beugrott a helyére.

Az a helyzet, hogy mindenképp valami olyan kell keresni, ami ferdén áll és forog menet közben, simán sikálástól pl. nem rezonálhat be a hátsó fék.

Nekem az első fékem remeg picit ha 90-nél fékezek, mert kicsit ferde valamelyik tárcsa.

Kerékről szerelés közben nem esett le valahogy a centírozó súly?

Link to comment
Megosztás:

A szerelő állított rajta valamit, mert nagyon fent fogott a kézifék. Hogy érted, hogy nem fekszik fel rendesen? Ha rögzítették a csavarral ami fogja, a helyén kellene legyen, nem?

Egyéb hiba ami okozhat ilyet?

Köszi

Én télen betéptem a kéziféket, nehogy az előttem állóba csússzak. Reflexből sikerült berántani elég jól, kb 2 hónaposak a dobok de a bal hátsó emiatt ovál lett.

Azóta lassú menetnél hallom hogy a pofa beleér a dobba, valamint ha esőben vezetek és leteszem az autót este, másnap reggelre ahogy a rozsda megkezdi a munkát belülről, nyikorgó daráló hangot ad, és kicsit darabosan is fékez az első 1-2 fékezésnél. Ezért nem fogok még egy dobot venni. Így marad...

Link to comment
Megosztás:

Én télen betéptem a kéziféket, nehogy az előttem állóba csússzak. Reflexből sikerült berántani elég jól, kb 2 hónaposak a dobok de a bal hátsó emiatt ovál lett.

Azóta lassú menetnél hallom hogy a pofa beleér a dobba, valamint ha esőben vezetek és leteszem az autót este, másnap reggelre ahogy a rozsda megkezdi a munkát belülről, nyikorgó daráló hangot ad, és kicsit darabosan is fékez az első 1-2 fékezésnél. Ezért nem fogok még egy dobot venni. Így marad...

nehogy azt hidd hogy vitatkozom, DE attól hogy behúztad (izomból) elment a fékdob? vagy az ujjak aluból vannak? :D

Link to comment
Megosztás:

212 ezernél már mindenképp van egy válla a dobnak, mivel ahol a betét fog, ott beljebb kopik az anyag, az utánállítóval ezt a kopást lehet kompenzálni, kijjebb lehet tolni vele a betéteket. Így viszont amikor teszed vissza a dobot, előbb át kell tolni a vállat a betéteken, ez elég passzentos szokott lenni, erős kattanás jelzi ha átjutott a betét ezen a részen és beugrott a helyére.

Az a helyzet, hogy mindenképp valami olyan kell keresni, ami ferdén áll és forog menet közben, simán sikálástól pl. nem rezonálhat be a hátsó fék.

Nekem az első fékem remeg picit ha 90-nél fékezek, mert kicsit ferde valamelyik tárcsa.

Kerékről szerelés közben nem esett le valahogy a centírozó súly?

Szia!

Minden szezon elején centírozva vannak a kerekek, szóval ez az eset sajna kilőve. Megnézem a felrakást, hátha ez lesz...

Köszike

Link to comment
Megosztás:

nehogy azt hidd hogy vitatkozom, DE attól hogy behúztad (izomból) elment a fékdob? vagy az ujjak aluból vannak? :D

Nem hiszem, nem kitaláció, én sem akartam elhinni. A szerelőm szétszedte megnézte aztmondta koptassam össze és jó lesz. Akármennyire próbálom koptatni folyamatosan hallom ha lassan megyek, hogy beleér a fék a fékdobba. Szóval, igen elment, nemtudom miből van(utángyártott az biztos), de nem bírta.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne,hogy ez a féktárcsa jó lehet astra f-re?Ezek az adatai:

gyártmány:Quinton Hazell(QH)

átmérö:257mm

vastagság:12mm

lyukak száma:4

osztókör átmérö:98mm

A sajátomra gondoltam egy 97-es X16XEL astra f-re!Nekem 256-os tárcsa van rajta hűtött bordás!

Szerintetek?

Üdv.:zozo

Nem 100-as az osztókörünk?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne,hogy ez a féktárcsa jó lehet astra f-re?Ezek az adatai:

gyártmány:Quinton Hazell(QH)

átmérö:257mm

vastagság:12mm

lyukak száma:4

osztókör átmérö:98mm

A sajátomra gondoltam egy 97-es X16XEL astra f-re!Nekem 256-os tárcsa van rajta hűtött bordás!

Szerintetek?

Üdv.:zozo

Biztos hogy nem. No meg fékből pláne nem vennék qht.. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok elégé uj vok itt most ismerkedek az oldalal!

De lenne egy kérdésem máris!

F astra-nál az első féktárcsán van egy biztositó csavar ami a tárcsát fogja,hogy ne mozogjon a tárcsa mikor kerék csere van!

Ehhez lenne a kérdésem,ha az a csavar hiányzik van valami baja,vagy az nem befolyásolja a menetközbeni futást???

Előre is köszi a választ aki ír!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok elégé uj vok itt most ismerkedek az oldalal!

De lenne egy kérdésem máris!

F astra-nál az első féktárcsán van egy biztositó csavar ami a tárcsát fogja,hogy ne mozogjon a tárcsa mikor kerék csere van!

Ehhez lenne a kérdésem,ha az a csavar hiányzik van valami baja,vagy az nem befolyásolja a menetközbeni futást???

Előre is köszi a választ aki ír!!!

Semmi baja nem lesz az a szerepe hogy ne essen le a tárcsa amíg fent nincs a kerék, ahogy írtad is.. De sima metrikus süllyesztett fejű metrikus csavarral pótolható.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok elégé uj vok itt most ismerkedek az oldalal!

De lenne egy kérdésem máris!

F astra-nál az első féktárcsán van egy biztositó csavar ami a tárcsát fogja,hogy ne mozogjon a tárcsa mikor kerék csere van!

Ehhez lenne a kérdésem,ha az a csavar hiányzik van valami baja,vagy az nem befolyásolja a menetközbeni futást???

Előre is köszi a választ aki ír!!!

Ha jól meg vannak húzva a kerék csvarok akkor semmi baja nem lesz a kis csavar hiányától. Esetleg akkor ha elmozdul és nem ugyanoda kerül vissza egy keréklevétel után esetleg üthet kicsit de ennek kicsi az esélye. Amúgy mint Zotya is írta bármelyik csavarboltban kapsz hozzá max 50forintért csavart, ha tudod a méretét (esetleg a másik oldali ha megvan mintának jó)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Lenne egy kérdésem a nagyérdeműhöz: valaki vett már ki Astrából fékpedált? Ugyanis az a problémám, hogy zörög, nyikorog a fékpedálom, ha éppen nem állok rajta, viszont sehogy se tudtam szétszedni benn a helyén. A csapszegről, ami tartja nagy nehezen le tudtam küzdeni az anyát, de maga a csapszeg ettől még meg se mozdult. Kivenném a tartókonzollal együtt, az lenne a legjobb, és ahogy rajzokon néztem, a tartókonzolt az a 3 csavar tartja a helyén, ami a fékszervódob tartóját is rögzíti a motortérben. Valaki próbálkozott már ilyesmivel?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem a nagyérdeműhöz: valaki vett már ki Astrából fékpedált? Ugyanis az a problémám, hogy zörög, nyikorog a fékpedálom, ha éppen nem állok rajta, viszont sehogy se tudtam szétszedni benn a helyén. A csapszegről, ami tartja nagy nehezen le tudtam küzdeni az anyát, de maga a csapszeg ettől még meg se mozdult. Kivenném a tartókonzollal együtt, az lenne a legjobb, és ahogy rajzokon néztem, a tartókonzolt az a 3 csavar tartja a helyén, ami a fékszervódob tartóját is rögzíti a motortérben. Valaki próbálkozott már ilyesmivel?

Hát én úgy néztem hogy ugyanolyan mint a kuplung felfogatása, ki kell ütni a csapszeget oldalra, kúpos jól be tud szorulni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.