wzsolt_1.6_16V Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 Hát kérlek szépen a főfékhengerem változatlan marad, de a hátsó 17 mm átmérőjű munkahengereket kicseréltem 19 mm-esre. Ebből kifolyólag nőtt a fékező erő, de mélyebbre megy a pedál. Azt hiszem nem mondtam rosszul...de javíts ki, ha tévedek! :) Elkeserítek mindenkit, nem lesz adok-kapok. Igazad van pszilaj. Elhamarkodtam amit írtam hiszen nem is tudtam milyen méretről cseréltél 19-esre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április17, 2012 Megoszt Elküldve Április17, 2012 Mondjuk mindketten ugyanazt írták. :) ;) Egyedül talán akkor lepődne meg aki kiszámolja, hogy a 17-es és 19-es munkahenger között mekkora a különbség pedálútban. :icon11: ;) Na ez most olaj volt a tűzre! :D Ki is fogják számolni... :lol: Nem fogom kiszámolni, mert nem tudom mekkora a főfékhengerem átmérője... :P De kb 20%-kal több olaj kell neki... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Április19, 2012 Megoszt Elküldve Április19, 2012 Sziasztok! Olyan gondom lenne egy 2002-es évjáratú 5 ajtós F Astra-val kapcsolatban, hogy egy hátsó fék szétszedés és állítás (kézifék), valamint kitakarítás óta ráz a fékem. A rázás, ütés mértéke sebességfüggő. Tudnátok segíteni, hol kezdjem a hibakeresést? Esetleg valaki találkozott már ilyen hibával? Dob lehet a bűnös, vagy lehet vmi hidraulikus mechanikus hiba (fékhenger, fékerőelosztó, stb..)? Egyébként 212 ezer km és hátul gyári. Cserés? Köszönöm... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április19, 2012 Megoszt Elküldve Április19, 2012 Sziasztok! Olyan gondom lenne egy 2002-es évjáratú 5 ajtós F Astra-val kapcsolatban, hogy egy hátsó fék szétszedés és állítás (kézifék), valamint kitakarítás óta ráz a fékem. A rázás, ütés mértéke sebességfüggő. Tudnátok segíteni, hol kezdjem a hibakeresést? Esetleg valaki találkozott már ilyen hibával? Dob lehet a bűnös, vagy lehet vmi hidraulikus mechanikus hiba (fékhenger, fékerőelosztó, stb..)? Egyébként 212 ezer km és hátul gyári. Cserés? Köszönöm... Én első körben levenném megint a dobokat, és feltenném újra, hátha csak nem fekszik fel valahogy rendesen. Kézifék állítás alatt mit értesz? Mert azt együtt tudod az utánállítóval állítani, hogy hol kezd fogni az üzemi és a kézifék, maga a fékbetét közös. Ha az utánállítót eltekerted az az üzemi féket is elállítja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Április19, 2012 Megoszt Elküldve Április19, 2012 Én első körben levenném megint a dobokat, és feltenném újra, hátha csak nem fekszik fel valahogy rendesen. Kézifék állítás alatt mit értesz? Mert azt együtt tudod az utánállítóval állítani, hogy hol kezd fogni az üzemi és a kézifék, maga a fékbetét közös. Ha az utánállítót eltekerted az az üzemi féket is elállítja. A szerelő állított rajta valamit, mert nagyon fent fogott a kézifék. Hogy érted, hogy nem fekszik fel rendesen? Ha rögzítették a csavarral ami fogja, a helyén kellene legyen, nem? Egyéb hiba ami okozhat ilyet? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Április19, 2012 Megoszt Elküldve Április19, 2012 A szerelő állított rajta valamit, mert nagyon fent fogott a kézifék. Hogy érted, hogy nem fekszik fel rendesen? Ha rögzítették a csavarral ami fogja, a helyén kellene legyen, nem? Egyéb hiba ami okozhat ilyet? Köszi 212 ezernél már mindenképp van egy válla a dobnak, mivel ahol a betét fog, ott beljebb kopik az anyag, az utánállítóval ezt a kopást lehet kompenzálni, kijjebb lehet tolni vele a betéteket. Így viszont amikor teszed vissza a dobot, előbb át kell tolni a vállat a betéteken, ez elég passzentos szokott lenni, erős kattanás jelzi ha átjutott a betét ezen a részen és beugrott a helyére. Az a helyzet, hogy mindenképp valami olyan kell keresni, ami ferdén áll és forog menet közben, simán sikálástól pl. nem rezonálhat be a hátsó fék. Nekem az első fékem remeg picit ha 90-nél fékezek, mert kicsit ferde valamelyik tárcsa. Kerékről szerelés közben nem esett le valahogy a centírozó súly? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve Április20, 2012 Megoszt Elküldve Április20, 2012 A szerelő állított rajta valamit, mert nagyon fent fogott a kézifék. Hogy érted, hogy nem fekszik fel rendesen? Ha rögzítették a csavarral ami fogja, a helyén kellene legyen, nem? Egyéb hiba ami okozhat ilyet? Köszi Én télen betéptem a kéziféket, nehogy az előttem állóba csússzak. Reflexből sikerült berántani elég jól, kb 2 hónaposak a dobok de a bal hátsó emiatt ovál lett. Azóta lassú menetnél hallom hogy a pofa beleér a dobba, valamint ha esőben vezetek és leteszem az autót este, másnap reggelre ahogy a rozsda megkezdi a munkát belülről, nyikorgó daráló hangot ad, és kicsit darabosan is fékez az első 1-2 fékezésnél. Ezért nem fogok még egy dobot venni. Így marad... Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Április20, 2012 Megoszt Elküldve Április20, 2012 Én télen betéptem a kéziféket, nehogy az előttem állóba csússzak. Reflexből sikerült berántani elég jól, kb 2 hónaposak a dobok de a bal hátsó emiatt ovál lett. Azóta lassú menetnél hallom hogy a pofa beleér a dobba, valamint ha esőben vezetek és leteszem az autót este, másnap reggelre ahogy a rozsda megkezdi a munkát belülről, nyikorgó daráló hangot ad, és kicsit darabosan is fékez az első 1-2 fékezésnél. Ezért nem fogok még egy dobot venni. Így marad... nehogy azt hidd hogy vitatkozom, DE attól hogy behúztad (izomból) elment a fékdob? vagy az ujjak aluból vannak? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Április20, 2012 Megoszt Elküldve Április20, 2012 212 ezernél már mindenképp van egy válla a dobnak, mivel ahol a betét fog, ott beljebb kopik az anyag, az utánállítóval ezt a kopást lehet kompenzálni, kijjebb lehet tolni vele a betéteket. Így viszont amikor teszed vissza a dobot, előbb át kell tolni a vállat a betéteken, ez elég passzentos szokott lenni, erős kattanás jelzi ha átjutott a betét ezen a részen és beugrott a helyére. Az a helyzet, hogy mindenképp valami olyan kell keresni, ami ferdén áll és forog menet közben, simán sikálástól pl. nem rezonálhat be a hátsó fék. Nekem az első fékem remeg picit ha 90-nél fékezek, mert kicsit ferde valamelyik tárcsa. Kerékről szerelés közben nem esett le valahogy a centírozó súly? Szia! Minden szezon elején centírozva vannak a kerekek, szóval ez az eset sajna kilőve. Megnézem a felrakást, hátha ez lesz... Köszike Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve Április21, 2012 Megoszt Elküldve Április21, 2012 nehogy azt hidd hogy vitatkozom, DE attól hogy behúztad (izomból) elment a fékdob? vagy az ujjak aluból vannak? :D Nem hiszem, nem kitaláció, én sem akartam elhinni. A szerelőm szétszedte megnézte aztmondta koptassam össze és jó lesz. Akármennyire próbálom koptatni folyamatosan hallom ha lassan megyek, hogy beleér a fék a fékdobba. Szóval, igen elment, nemtudom miből van(utángyártott az biztos), de nem bírta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozo astra1.6 16v Elküldve Április30, 2012 Megoszt Elküldve Április30, 2012 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne,hogy ez a féktárcsa jó lehet astra f-re?Ezek az adatai: gyártmány:Quinton Hazell(QH) átmérö:257mm vastagság:12mm lyukak száma:4 osztókör átmérö:98mm A sajátomra gondoltam egy 97-es X16XEL astra f-re!Nekem 256-os tárcsa van rajta hűtött bordás! Szerintetek? Üdv.:zozo Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április30, 2012 Megoszt Elküldve Április30, 2012 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne,hogy ez a féktárcsa jó lehet astra f-re?Ezek az adatai: gyártmány:Quinton Hazell(QH) átmérö:257mm vastagság:12mm lyukak száma:4 osztókör átmérö:98mm A sajátomra gondoltam egy 97-es X16XEL astra f-re!Nekem 256-os tárcsa van rajta hűtött bordás! Szerintetek? Üdv.:zozo Nem 100-as az osztókörünk? Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Április30, 2012 Megoszt Elküldve Április30, 2012 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne,hogy ez a féktárcsa jó lehet astra f-re?Ezek az adatai: gyártmány:Quinton Hazell(QH) átmérö:257mm vastagság:12mm lyukak száma:4 osztókör átmérö:98mm A sajátomra gondoltam egy 97-es X16XEL astra f-re!Nekem 256-os tárcsa van rajta hűtött bordás! Szerintetek? Üdv.:zozo Biztos hogy nem. No meg fékből pláne nem vennék qht.. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozo astra1.6 16v Elküldve Április30, 2012 Megoszt Elküldve Április30, 2012 Biztos hogy nem. No meg fékből pláne nem vennék qht.. :D Akkor el is felejtem! :D Nem 100-as az osztókörünk? Én se tudom azért kérdeztem,hogy jó e!De Spzoli is írta,hogy nem jó ez a féktárcsa!Ugyhogy mindegy! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Április30, 2012 Megoszt Elküldve Április30, 2012 Astra F osztóköre 4x100 :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Április30, 2012 Megoszt Elküldve Április30, 2012 Az osztókör a legkevesebb, de a 12mm vastag tömör tárcsával sokra nem megy az ember. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozo astra1.6 16v Elküldve Május1, 2012 Megoszt Elküldve Május1, 2012 Az osztókör a legkevesebb, de a 12mm vastag tömör tárcsával sokra nem megy az ember. :D Ebben igazad van! :) Inkább a hűtött! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Május1, 2012 Megoszt Elküldve Május1, 2012 Üdv! Valaki tudna segíteni abban, hogy kombi astra f-hez tárcsafékes kézifék bowdent milyen mérettel, cikkszámmal lehet beszerezni?? Na meg a feszítő rugók is elkorhadtak. Azokat hogy találom meg?? Előre is köszi! Hetyke Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Május1, 2012 Megoszt Elküldve Május1, 2012 c20xe caravanhoz keress. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Május1, 2012 Megoszt Elküldve Május1, 2012 c20xe caravanhoz keress. :) Okés! Akkor kutatok utána! Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dudi27 Elküldve Május11, 2012 Megoszt Elküldve Május11, 2012 Sziasztok elégé uj vok itt most ismerkedek az oldalal! De lenne egy kérdésem máris! F astra-nál az első féktárcsán van egy biztositó csavar ami a tárcsát fogja,hogy ne mozogjon a tárcsa mikor kerék csere van! Ehhez lenne a kérdésem,ha az a csavar hiányzik van valami baja,vagy az nem befolyásolja a menetközbeni futást??? Előre is köszi a választ aki ír!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május11, 2012 Megoszt Elküldve Május11, 2012 Sziasztok elégé uj vok itt most ismerkedek az oldalal! De lenne egy kérdésem máris! F astra-nál az első féktárcsán van egy biztositó csavar ami a tárcsát fogja,hogy ne mozogjon a tárcsa mikor kerék csere van! Ehhez lenne a kérdésem,ha az a csavar hiányzik van valami baja,vagy az nem befolyásolja a menetközbeni futást??? Előre is köszi a választ aki ír!!! Semmi baja nem lesz az a szerepe hogy ne essen le a tárcsa amíg fent nincs a kerék, ahogy írtad is.. De sima metrikus süllyesztett fejű metrikus csavarral pótolható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Május16, 2012 Megoszt Elküldve Május16, 2012 Sziasztok elégé uj vok itt most ismerkedek az oldalal! De lenne egy kérdésem máris! F astra-nál az első féktárcsán van egy biztositó csavar ami a tárcsát fogja,hogy ne mozogjon a tárcsa mikor kerék csere van! Ehhez lenne a kérdésem,ha az a csavar hiányzik van valami baja,vagy az nem befolyásolja a menetközbeni futást??? Előre is köszi a választ aki ír!!! Ha jól meg vannak húzva a kerék csvarok akkor semmi baja nem lesz a kis csavar hiányától. Esetleg akkor ha elmozdul és nem ugyanoda kerül vissza egy keréklevétel után esetleg üthet kicsit de ennek kicsi az esélye. Amúgy mint Zotya is írta bármelyik csavarboltban kapsz hozzá max 50forintért csavart, ha tudod a méretét (esetleg a másik oldali ha megvan mintának jó) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június1, 2012 Megoszt Elküldve Június1, 2012 Lenne egy kérdésem a nagyérdeműhöz: valaki vett már ki Astrából fékpedált? Ugyanis az a problémám, hogy zörög, nyikorog a fékpedálom, ha éppen nem állok rajta, viszont sehogy se tudtam szétszedni benn a helyén. A csapszegről, ami tartja nagy nehezen le tudtam küzdeni az anyát, de maga a csapszeg ettől még meg se mozdult. Kivenném a tartókonzollal együtt, az lenne a legjobb, és ahogy rajzokon néztem, a tartókonzolt az a 3 csavar tartja a helyén, ami a fékszervódob tartóját is rögzíti a motortérben. Valaki próbálkozott már ilyesmivel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június1, 2012 Megoszt Elküldve Június1, 2012 Lenne egy kérdésem a nagyérdeműhöz: valaki vett már ki Astrából fékpedált? Ugyanis az a problémám, hogy zörög, nyikorog a fékpedálom, ha éppen nem állok rajta, viszont sehogy se tudtam szétszedni benn a helyén. A csapszegről, ami tartja nagy nehezen le tudtam küzdeni az anyát, de maga a csapszeg ettől még meg se mozdult. Kivenném a tartókonzollal együtt, az lenne a legjobb, és ahogy rajzokon néztem, a tartókonzolt az a 3 csavar tartja a helyén, ami a fékszervódob tartóját is rögzíti a motortérben. Valaki próbálkozott már ilyesmivel? Hát én úgy néztem hogy ugyanolyan mint a kuplung felfogatása, ki kell ütni a csapszeget oldalra, kúpos jól be tud szorulni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts