Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Nincs szétállítva, mert nullára tekertem be az önállítót és magának állította be, tehát a dobot csak rátettem és a csavarjával rögzítettem. hirtelen fékezéskor és és csak a hátulja blokkol, ha még erősebben rányomok akkor az elsők is,

Ha nincs ABS-ed ahogy írtad is, akkor nem igazán értem mi ebben a meglepő. Hátul könnyebben megcsúszik, mert előre tolódik a terhelés, a hátulja meg felemelkedik. Ha pedig nyomsz neki egy "parkettát" akkor elöl is megcsúszik, főleg a virsli gumi.

Ettől függetlenül valami szakértővel én beállíttatnám a helyedben a féket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F astrán cseréltem komplett féket tárcsa, dob, pofát, betétet, kézifék kötél ,fékcső hátul új munkahengerek, le lett légtelenítve jobb hátul kezdve, bal elől, jobb elől, bal hátul. Ha jól tudom ez a helyes sorrend légtelenítésnél. A fék kis nyomásra már fékez, úgyhogy tökéletes. De a problémám az, hogy ha nagyot fékezek akkor a két hátsó kerék leblokkol. A fékerőszabályzót kicseréltem, mert be volt rohadva, ami most benne van az tuti jó, de a probléma továbbra is fenn áll, hogy a hátsó kerekek erős fékezéskor blokkolnak. Nem ABS-es. Ha valaki tudna valamit jó tippet adni, hogy mit nézzek meg az jó lenne. Autószerelők csak a vállukat vonogatják és azt mondják, hogy még nem koptak össze. De szerintem más baja van, meg így nem biztonságos. Egy hirtelen fékezésnél eldobja a hátulját, mert kb. olyan mint ha a kézit ráhúznám.........egy 100 km/h-nál biztos élvezném :)

Hali!

Két dolog lehet. Nem jó méretű az új munkahenger amit beraktatok, vagy még mindig nem jó a fékerő szabályzó (nem ahhoz való ami Neked van, mondjuk nem tudom most patronról vagy igazi szabályzoról beszélünk-e) ;) :rolleyes:

Az utánállítónak az a dolga, hogy utánállítson, a többi csak mese. :lurker: :icon6: :lipssealed:

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs ABS-ed ahogy írtad is, akkor nem igazán értem mi ebben a meglepő. Hátul könnyebben megcsúszik, mert előre tolódik a terhelés, a hátulja meg felemelkedik. Ha pedig nyomsz neki egy "parkettát" akkor elöl is megcsúszik, főleg a virsli gumi.

Ettől függetlenül valami szakértővel én beállíttatnám a helyedben a féket.

Mindíg az elsőknek kell megcsúszni először ezért ven benne a fékerőszabályszó, fix, rugós vagy terhelésfüggő caravannal. Azért van hogy kanyarban ne pördülj meg.

Ugye a videó második fele érdekes ahol az elsőket kockára fékezi a hátsók meg pörögnek.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek!

Ha már itt vagyok, megkérdem, hogy mennyi nyűggel jár utólagosan beszerelni az ABS-t?

Nagy munkával jár? Meg mennyi pénzből jön ki?

Előre is köszi a válaszokat!

Hi!

Cserélni kell mind a 4 kerékagyat jeladósra, felszerelni, bevezetékelni az ABS jeladókat, főfékhenger csere, ABS kocka beszerelése, bekötése, hozzá tartozó fékcsövek cseréje. Nagyjából ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Cserélni kell mind a 4 kerékagyat jeladósra, felszerelni, bevezetékelni az ABS jeladókat, főfékhenger csere, ABS kocka beszerelése, bekötése, hozzá tartozó fékcsövek cseréje. Nagyjából ennyi.

Hát ez gyönyörű.. akkor szerintem nem fogom összerakni. (Vagy te megcsináltad a sajátodon?)

Ez árban mennyi? Ha bontott cuccokat veszek.

Link to comment
Megosztás:

Hát ez gyönyörű.. akkor szerintem nem fogom összerakni. (Vagy te megcsináltad a sajátodon?)

Ez árban mennyi? Ha bontott cuccokat veszek.

Nem csináltam meg, és nem is gondolkodom ilyesmin. Nem tudom, mennyibe kerülhet, lehet érdemesebb keresni egy ugyanilyen motorú donor kocsit, amit valaki pl. a motorja miatt vett meg, és abból egy az egyben átrakni a cuccokat.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Cserélni kell mind a 4 kerékagyat jeladósra, felszerelni, bevezetékelni az ABS jeladókat, főfékhenger csere, ABS kocka beszerelése, bekötése, hozzá tartozó fékcsövek cseréje. Nagyjából ennyi.

Sőt úgy rémlik még a féltengelynél is van olyan hogy ABS-es és sima...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F astrán cseréltem komplett féket tárcsa, dob, pofát, betétet, kézifék kötél ,fékcső hátul új munkahengerek, le lett légtelenítve jobb hátul kezdve, bal elől, jobb elől, bal hátul. Ha jól tudom ez a helyes sorrend légtelenítésnél. A fék kis nyomásra már fékez, úgyhogy tökéletes. De a problémám az, hogy ha nagyot fékezek akkor a két hátsó kerék leblokkol. A fékerőszabályzót kicseréltem, mert be volt rohadva, ami most benne van az tuti jó, de a probléma továbbra is fenn áll, hogy a hátsó kerekek erős fékezéskor blokkolnak. Nem ABS-es. Ha valaki tudna valamit jó tippet adni, hogy mit nézzek meg az jó lenne. Autószerelők csak a vállukat vonogatják és azt mondják, hogy még nem koptak össze. De szerintem más baja van, meg így nem biztonságos. Egy hirtelen fékezésnél eldobja a hátulját, mert kb. olyan mint ha a kézit ráhúznám.........egy 100 km/h-nál biztos élvezném :)

Hali!

Nem lehet, hogy nagyobb méretű munkahenger lett betéve hátulra? Tudtommal több méret van. Csak 1-2 mm a különbség, de lehet fékező erőben sokat jelenthet. nincs ültetve az autó, mert az is becsaphatja a fékerő szabályozót. Amúgy meg lehet én is azt mondanám hogy be kell kopnia. Első féknél az új szett nekem is nagyon gyenge volt amíg be nem kopott, hátsó meg pont ellenkezőleg harapott amíg be nem kopott (igaz ott csak pofa és dob nem lett cserélve).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Első féket kéne cserélnem.Az alany egy X16SZR mocival szerelt fehér csoda :D.

Az a kérdés hogy a gyári mérettel (236mm) lehet-e a gyárinál jobb fékhatást elérni?

Konkrétan ezt néztem ki:http://www.alkatreszmarket.hu/alkatreszmarket/eshop/5-1-Auto-valaszto/604-4-Fek-alkatreszek/5/8285-Brembo-Max-mart-fektarcsa.

És amennyiben erre a tárcsára igen a válasz,akkor milyen betétett érdemes bele tenni?Ugyanúgy Brembo-t?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Első féket kéne cserélnem.Az alany egy X16SZR mocival szerelt fehér csoda :D.

Az a kérdés hogy a gyári mérettel (236mm) lehet-e a gyárinál jobb fékhatást elérni?

Konkrétan ezt néztem ki:http://www.alkatreszmarket.hu/alkatreszmarket/eshop/5-1-Auto-valaszto/604-4-Fek-alkatreszek/5/8285-Brembo-Max-mart-fektarcsa.

És amennyiben erre a tárcsára igen a válasz,akkor milyen betétett érdemes bele tenni?Ugyanúgy Brembo-t?

Szerintem új féknek kapásból jobb lesz a fékhatása ha már összekopott, mert azért a betét felületébe ragad por egyéb, ami csökkenti a fékhatást. Vagy raksz fel hűtőtt tárcsát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Első féket kéne cserélnem.Az alany egy X16SZR mocival szerelt fehér csoda :D.

Az a kérdés hogy a gyári mérettel (236mm) lehet-e a gyárinál jobb fékhatást elérni?

Konkrétan ezt néztem ki:http://www.alkatreszmarket.hu/alkatreszmarket/eshop/5-1-Auto-valaszto/604-4-Fek-alkatreszek/5/8285-Brembo-Max-mart-fektarcsa.

És amennyiben erre a tárcsára igen a válasz,akkor milyen betétett érdemes bele tenni?Ugyanúgy Brembo-t?

Sokat nem fogsz érezni rajta, csak jobban néz ki (már amennyire ez 236-nál létező dolog :lol: ) illetve hogy olyan sebességgel fogja zabálni a fékbetétet, hogy nagyon hamar elviszi az árát egy komolyabb fék pakknak :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy X16XEL astram,5 ajtós!ÉS egy olyan kérdésem lenne,hogy mikor gurulok sima aszfalton olyan 30-40 km/h-val és berántom a kéziféket akkor a hátsó kerekeknek blokkolni kéne?Mert én hiába húzom be fogja a hátulját,de de nem blokkol csak szép lassan gurul és megáll!Pedig minden kerékcserénél ki szoktam pucolni és olyan 4-et kattan a kézifékkar!

Szerintetek mi lehet vele?Komplett féket kéne cserélni?

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy X16XEL astram,5 ajtós!ÉS egy olyan kérdésem lenne,hogy mikor gurulok sima aszfalton olyan 30-40 km/h-val és berántom a kéziféket akkor a hátsó kerekeknek blokkolni kéne?Mert én hiába húzom be fogja a hátulját,de de nem blokkol csak szép lassan gurul és megáll!Pedig minden kerékcserénél ki szoktam pucolni és olyan 4-et kattan a kézifékkar!

Szerintetek mi lehet vele?Komplett féket kéne cserélni?

Üdv.:zozo

A kéziféket, alias rögzítőféket általános használatban nem arra tervezték, hogy a menet közben blokkolóra fogja a kereket!

És elvileg nem is szabad neki! Képzeld el ha mész 100zal egy kanyarban, és egy idióta meg akar viccelni... álló hátsó kerék = halál!

Szóval, ha lejtőn 4 kattanással, üresben meg fog a rögzítőféked, akkor az tökéletes működik!

Link to comment
Megosztás:

A kéziféket, alias rögzítőféket általános használatban nem arra tervezték, hogy a menet közben blokkolóra fogja a kereket!

És elvileg nem is szabad neki! Képzeld el ha mész 100zal egy kanyarban, és egy idióta meg akar viccelni... álló hátsó kerék = halál!

Szóval, ha lejtőn 4 kattanással, üresben meg fog a rögzítőféked, akkor az tökéletes működik!

Ugyan nem száznál, de sajnos így is végzetesen el tudta képzelni egy szerencsétlen taxis... :(

Link to comment
Megosztás:

A kéziféket, alias rögzítőféket általános használatban nem arra tervezték, hogy a menet közben blokkolóra fogja a kereket!

És elvileg nem is szabad neki! Képzeld el ha mész 100zal egy kanyarban, és egy idióta meg akar viccelni... álló hátsó kerék = halál!

Szóval, ha lejtőn 4 kattanással, üresben meg fog a rögzítőféked, akkor az tökéletes működik!

Ezt hogyan csinálja? (gyakorlatilag) :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nem száznál, de sajnos így is végzetesen el tudta képzelni egy szerencsétlen taxis... :(

És ez a taxis a házunk előtt halt meg. Az utas poénból berántotta a féket!

Ezt hogyan csinálja? (gyakorlatilag) :rolleyes:

Ha jól értem kérdésed célját, úgy csinálja, hogy nem tudod olyan erővel, kézzel működtetni a féket, hogy a kerék blokkoljon.

Link to comment
Megosztás:

Apukám is mesélte vagy halottam már nem tudom, jó régen volt, hogy frissen szerzett jogsis csaj vezette az autót első útja, a pasija meg mellette ült, poénból berántotta a kéziféket és meg is pördűltek árok stb egyik vagy mind a kettő meghalt már nem emlékszem...

Link to comment
Megosztás:

Apukám is mesélte vagy halottam már nem tudom, jó régen volt, hogy frissen szerzett jogsis csaj vezette az autót első útja, a pasija meg mellette ült, poénból berántotta a kéziféket és meg is pördűltek árok stb egyik vagy mind a kettő meghalt már nem emlékszem...

Igazatok van hogy nem jó buli az ilyen, de alapból, egy jó kéziféknek simán blokkolnia kell a hátsókereket. Ráadásul egyszerre. Tehát az eredeti kérdéstől nagyon elkanyarodtatok. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.