Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

most nézem lehet kapni hátra brembo fékdobot, itt márkák közt van különbség? meg akkor mit kell iylenkor pontosan cserélni? fékdob, fékbetét, főfékmunkahenger? van még esetleg valami?

Azt minek?

Dob, fékfofa, esetleg munkahengerek, ha tutira akrsz menni, akkor a rögzítő, és rugó szettet is az utánállítóval.

Link to comment
Megosztás:

nem is azért gondoltam, hogy tárcsaféket szeretnék, me megyek vele mint barom, hanem azért hogy megtudjon állni, akár ha már 5 métert javít a fékuton már az sokszor életet menhet, sőt 1 méter is! dehátha tényleg ennyire nincs különbség akkormarad a gyári, de akkoris csere, mert már eléggé tojások..:lol:

Sokkal többet számít egy jó gumi. A gyári dobbal is lehet állóra fékezni a kerekeket, ergo nem az a gyenge pont. Persze a fékerőszabályzó is bejátszik a képbe mert az elveszi a fékerőt hátulról ha megdől az autó előre. Ha az is jól be van állítva szerintem felesleges a tárcsa hátra.

Link to comment
Megosztás:

Sokkal többet számít egy jó gumi. A gyári dobbal is lehet állóra fékezni a kerekeket, ergo nem az a gyenge pont. Persze a fékerőszabályzó is bejátszik a képbe mert az elveszi a fékerőt hátulról ha megdől az autó előre. Ha az is jól be van állítva szerintem felesleges a tárcsa hátra.

Mondjuk én a 15ös alu óta nem bírom a kerekeket állóra fékezni. :lol: Pedig volt, hogy vatta új gumim volt de akkor se. :D Most 16os lemez van de ezt sem tudom :devlish: 236al. Szóval előre mindenképp vetődik a 256.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én a 15ös alu óta nem bírom a kerekeket állóra fékezni. :D Pedig volt, hogy vatta új gumim volt de akkor se. :devlish: Most 16os lemez van de ezt sem tudom :devlish: 236al. Szóval előre mindenképp vetődik a 256.

Ha az elsőt sem tudod állóra fékezni akkor ott valami gond lehet. Az hogy a felnid milyen 15 vagy 16-os szerintem mindegy. A gumi szélesség ami számíthat. Én a 185 széles gumikat új korában is állóra tudtam fékezni igaz ahhoz tényleges vészhelyzet kellett (kihajtottak elém).

Mivel abs-em van az állót értsd úgy hogy szakaszosan állóra :lol:

Érdekes hogy próbálgatva nincs szíve sokszor jobban taposni az embernek a féket, mint ahogyan tényleges vészhelyzetben bele tud taposni.

Mindezt száraz aszfaltra értendő. Természetsen salakon vagy nedves úton könnyebben megcsúszik.

Link to comment
Megosztás:

Ha az elsőt sem tudod állóra fékezni akkor ott valami gond lehet. Az hogy a felnid milyen 15 vagy 16-os szerintem mindegy. A gumi szélesség ami számíthat. Én a 185 széles gumikat új korában is állóra tudtam fékezni igaz ahhoz tényleges vészhelyzet kellett (kihajtottak elém).

Mivel abs-em van az állót értsd úgy hogy szakaszosan állóra :lol:

Érdekes hogy próbálgatva nincs szíve sokszor jobban taposni az embernek a féket, mint ahogyan tényleges vészhelyzetben bele tud taposni.

Mindezt száraz aszfaltra értendő. Természetsen salakon vagy nedves úton könnyebben megcsúszik.

Hát gumi méretet azért nem írtam mert csak váltóméretet rakok fel. Ebből adódig, hogy a 16oson is meg a alun is 195volt széles is meg nehéz is. :D Persze föld úton meg ami nem aszfalt állóra lehet de aszfalton nem annyira. VAGY nem nyomom annyira. De az idén csak fel kerül a 256és reménykedem jobb lesz. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

256mm-es gsi fékeket vettem és az lenne a kérdésem h 132-os kerék rá fog-e férni ettől a féktől? köszönöm

132os kerék nincs. A 13as meg nem fér rá. De a gyíkba ez is le van írva. és ha vissza lapozol kb 2ő oldalt ott is meg látod mert oldalanként bekérdezi valami láma ezeket a kérdéseket :lol:

Link to comment
Megosztás:

most nézem lehet kapni hátra brembo fékdobot, itt márkák közt van különbség? meg akkor mit kell iylenkor pontosan cserélni? fékdob, fékbetét, főfékmunkahenger? van még esetleg valami?

Nem akarom mindenáron az észt osztani, csak halkan jegyzem meg, hogy ilyen nincs.

Főfékhenger van (1db), meg fékmunkahenger van (4db). :lol:

Link to comment
Megosztás:

132os kerék nincs. A 13as meg nem fér rá. De a gyíkba ez is le van írva. és ha vissza lapozol kb 2ő oldalt ott is meg látod mert oldalanként bekérdezi valami láma ezeket a kérdéseket :lol:

132-os= 13"-os; kb 2ö oldalt=kb kettő oldalt :D elnézést

Link to comment
Megosztás:

Nem akarom mindenáron az észt osztani, csak halkan jegyzem meg, hogy ilyen nincs.

Főfékhenger van (1db), meg fékmunkahenger van (4db). :lol:

jójó, már észrevettem én is....sima munkahenger, ha jól látom az 5ezer pénz(bárdi honlapja) mondjuk nemtom darabra értendő-e de viszont a kérdés még mindig fennáll, itt számít a márka? (brembo, mintex...stb) hátsó dob...

Link to comment
Megosztás:

jójó, már észrevettem én is....sima munkahenger, ha jól látom az 5ezer pénz(bárdi honlapja) mondjuk nemtom darabra értendő-e de viszont a kérdés még mindig fennáll, itt számít a márka? (brembo, mintex...stb) hátsó dob...

Nem.

Nem számít annyira mint elöl.

Link to comment
Megosztás:

Nem.

Nem számít annyira mint elöl.

jo, köszönöm,csak mert előre tavaly még ezt a brembo max sport 256-os(ha jól emléxek vagy 236) tárcsát vettem, ha jól emléxek, és millioval jobb, mint a gyári,gondoltam hátul is számít valamennyit...

Link to comment
Megosztás:

jo, köszönöm,csak mert előre tavaly még ezt a brembo max sport 256-os(ha jól emléxek vagy 236) tárcsát vettem, ha jól emléxek, és millioval jobb, mint a gyári,gondoltam hátul is számít valamennyit...

A kopott gyárinál az új gyári is fél milliószór jobb :lol: így már csak fél millió marad az új gyári és az új "jobb" között :D

Bocs ezt nem bírtam kihagyni.

Én hátulra brembeo fékpofákat vettem, de a gyári szegecseltnél csak rosszabb lehet, arról nem is beszélve, hogy ilyet kaptam amin ferdén volt ragasztva a betét pedig jó helyen vettem és nem hamisítvány.

DSC00161.JPG

Szóval a nagy márkák is hanyagabbak ha a hátsó fékről van szó.

Link to comment
Megosztás:

A kopott gyárinál az új gyári is fél milliószór jobb :lol: így már csak fél millió marad az új gyári és az új "jobb" között :D

Bocs ezt nem bírtam kihagyni.

Én hátulra brembeo fékpofákat vettem, de a gyári szegecseltnél csak rosszabb lehet, arról nem is beszélve, hogy ilyet kaptam amin ferdén volt ragasztva a betét pedig jó helyen vettem és nem hamisítvány.

DSC00161.JPG

Szóval a nagy márkák is hanyagabbak ha a hátsó fékről van szó.

nem pofáról beszélek hanem magáról a dobról http://shop.bardiauto.hu/index.php itt Opel - astra - 1.7 - 1995 - fék - fáktrácsa,fékdob és ott van hogy brembo, textar, qh, bosch...nah most akkor milyen dobot vegyek? (muszáj vagyok dobot venni, mert már egyszer fellett szabályova, és már nagyon csúnyán nézz ki...:devlish: és "sz*rt" nem akarok venni....féken nem szabad spórolni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a kérdésem az lenne, hogy: egyik ismerősöm mondta hogy az omegának a fék szervó dobját ha beteszem az astrájénak a helyére akkor jobb lesz a fék hatásom viszont nem vagyok benne biztos, hogy belemegy és jó lesz-e.Meg ebből két féle van a dupla membrános meg a sima.Vkinek volt már ezzel dolga?Esetleg hallotatok róla vmit?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

elég érdekes mostanában a fékem... Egyrészt nem nagyon van átmenet, kicsit rálépek kicsit fog, egy kicsit jobban rálépek, és satu. Ezt főleg reggel tapasztalom, de napközben is előfordul. A másik pedig (gyakorlatilag ehhez kötődik), hogy nem tudok intezívet fékezni, mert ha egy kicsit erősebben lépek a fékre, akkor blokkolja valamelyik kereket (nem tudom melyiket, talán jobb első... de vezetés közben nem látom :lol:).

Nemrég volt cserélve mind a 4 lengéscsillapító, illetve jobb első kormányrúd fej. Ezeknek lehet köze hozzá?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

elég érdekes mostanában a fékem... Egyrészt nem nagyon van átmenet, kicsit rálépek kicsit fog, egy kicsit jobban rálépek, és satu. Ezt főleg reggel tapasztalom, de napközben is előfordul. A másik pedig (gyakorlatilag ehhez kötődik), hogy nem tudok intezívet fékezni, mert ha egy kicsit erősebben lépek a fékre, akkor blokkolja valamelyik kereket (nem tudom melyiket, talán jobb első... de vezetés közben nem látom :lol:).

Nemrég volt cserélve mind a 4 lengéscsillapító, illetve jobb első kormányrúd fej. Ezeknek lehet köze hozzá?

Köszi előre is!

nincs köze hozzá hacsak a szerelő nem volt olyan béna hogy a gólyaláb kiszereléskor a nyereg levétel helyett megbontotta a fékkört.

Amúgy nem kizárt hogy levegős a féked. Én elvinném egy fékhatás mérésre 2500ft-ból meg lehet úszni és abból minden kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hátsó agyat kellett cserélnem és nézd mi lett belőle.

DSC01269_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC01270_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSC01271_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

:lol:

Na nem tuningolni akartam, csak jobb áron kaptam meg ezeket mint a dobosat. A sok hülye bontós ojan árakkal dobálózott, hogy folyton padlóztam a dumájuktól. Ez van! Igaz lehet más topik de nem bírom kihagyni, most, hogy az embereknek nincsen pénze új alkatrészre a bontósok megemelték az áraikat, na de úgy hogy egy használt pollenszűrőt egy ezresér akar adni.

Na mindegy ez van és kezdeni kell vele valamit.

Mindent levakartam, cinkalapozóval lealapoztam(kivéve a nyerget) lefestettem, nyergeket felújítottam (1400 egy készlet), hőálló festékkel lefestve.

De van baki is mint midig egy átalakításnál. Kézifékbowden! Na a régit már felvarázsoltam arról sajnos nincsen kép de megpróbálom leírni. Készítettem a rugós taghoz egy tartókonzolt így most a rugó plusz segítség a kioldáshoz (remélem így kisebb lesz a befagyás esélye is) és a kézifékrúd alatti rögzítésnél ki kellett vágnom 5-5 centit, ez is megvan. Működik de nem szeretném így hagyni (ahogy egy barátom mondta "ha ezt meglátják vizsgán akkor nem, hogy átengedik a verdát, hanem még a mentőben is ütni fognak" engem :D . Na ja, ezzel még én is egyetértek, a lényeg, hogy miként lehet megoldani buherga nélkül. A saját bowdenje is hosszú a gsi még hosszabb, összejártam egy rakat bontót, hogy legalább lássam milyen a gyári tárcsafékes bowdenrögzítése de nem láttam egyet sem (legalábbis ami hasonló hídon van)

Segítsetek ha tudtok. Képeket is megköszönnék :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

elég érdekes mostanában a fékem... Egyrészt nem nagyon van átmenet, kicsit rálépek kicsit fog, egy kicsit jobban rálépek, és satu. Ezt főleg reggel tapasztalom, de napközben is előfordul. A másik pedig (gyakorlatilag ehhez kötődik), hogy nem tudok intezívet fékezni, mert ha egy kicsit erősebben lépek a fékre, akkor blokkolja valamelyik kereket (nem tudom melyiket, talán jobb első... de vezetés közben nem látom :lol:).

Nemrég volt cserélve mind a 4 lengéscsillapító, illetve jobb első kormányrúd fej. Ezeknek lehet köze hozzá?

Köszi előre is!

Persze először körbe kell légteleníteni de ha az nem oldja meg és mindegyik fékmunkahenger ok, akkor főfékhenger vagy fékszervó a ludas.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a kérdésem az lenne, hogy: egyik ismerősöm mondta hogy az omegának a fék szervó dobját ha beteszem az astrájénak a helyére akkor jobb lesz a fék hatásom viszont nem vagyok benne biztos, hogy belemegy és jó lesz-e.Meg ebből két féle van a dupla membrános meg a sima.Vkinek volt már ezzel dolga?Esetleg hallotatok róla vmit?

Válaszotokat előre is köszönöm.

Na ez engem is érdekelne! Abs-es verdára! Főféket kell-e esetleg vele cserélni és a fékszervó rúd hosszúsága is gondot okozhat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hátsó agyat kellett cserélnem és nézd mi lett belőle.

img]http://kepfeltoltes.hu/120102/DSC01269_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]http://kepfeltoltes.hu/120102/DSC01269_www...ltoltes.hu_.jpg[/img

img]http://kepfeltoltes.hu/120102/DSC01270_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]http://kepfeltoltes.hu/120102/DSC01270_www...ltoltes.hu_.jpg[/img

img]http://kepfeltoltes.hu/120102/DSC01271_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]http://kepfeltoltes.hu/120102/DSC01271_www...ltoltes.hu_.jpg[/img

:lol:

Na nem tuningolni akartam, csak jobb áron kaptam meg ezeket mint a dobosat. A sok hülye bontós ojan árakkal dobálózott, hogy folyton padlóztam a dumájuktól. Ez van! Igaz lehet más topik de nem bírom kihagyni, most, hogy az embereknek nincsen pénze új alkatrészre a bontósok megemelték az áraikat, na de úgy hogy egy használt pollenszűrőt egy ezresér akar adni.

Na mindegy ez van és kezdeni kell vele valamit.

Mindent levakartam, cinkalapozóval lealapoztam(kivéve a nyerget) lefestettem, nyergeket felújítottam (1400 egy készlet), hőálló festékkel lefestve.

De van baki is mint midig egy átalakításnál. Kézifékbowden! Na a régit már felvarázsoltam arról sajnos nincsen kép de megpróbálom leírni. Készítettem a rugós taghoz egy tartókonzolt így most a rugó plusz segítség a kioldáshoz (remélem így kisebb lesz a befagyás esélye is) és a kézifékrúd alatti rögzítésnél ki kellett vágnom 5-5 centit, ez is megvan. Működik de nem szeretném így hagyni (ahogy egy barátom mondta "ha ezt meglátják vizsgán akkor nem, hogy átengedik a verdát, hanem még a mentőben is ütni fognak" engem :D . Na ja, ezzel még én is egyetértek, a lényeg, hogy miként lehet megoldani buherga nélkül. A saját bowdenje is hosszú a gsi még hosszabb, összejártam egy rakat bontót, hogy legalább lássam milyen a gyári tárcsafékes bowdenrögzítése de nem láttam egyet sem (legalábbis ami hasonló hídon van)

Segítsetek ha tudtok. Képeket is megköszönnék :devlish:

Athoztam a futomubol...

Ezek a cikkszámok hol vannak? Bardi, unix.....? Én is gondoltam gsi bovdenre és most, hogy felülre került a dobos bovden most az is 7cm-el hosszabb. A kézifékkar allati rúdon már nem lehet állítani semmit lerövidítem aztán próba.

Bocs, most lattam a valaszt. Ezek elvileg Csergos cikkszamok. Ha autosbolt beirja a gepbe meg kell talania ezt a ket fulet. Es hiaba hosszu a GSI bowden olyat kell venned ha nem akarsz taknyolni.

Azert kell GSI, mert a ebbe a fulbe tamaszkodik be a bowdenhaz, ami miatt megtudod huzni a bowdent.

( beirtam a googliba a 0526611 0526610es szamokat, es az elso oldalon mar dobta ki a kezifektarto ful kifejezest )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.