Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Ha már úgyis hátsófékről megy a szó, had tegyek föl egy nagy kérdést:

Ha a kézifék az egyik kereket (bal oldali) csak leheletvékonyan fogja, akkor azt ott tudom korrigálni, ahol a kézifékből kilépő huzal/bowden egy menetesszárra csavarozott fémlemez segítségével kettéágazik, vagy ez életveszélyessen hülye ötlet, ennél még az is okossabb gondolat, ha vezetés közben hátrabilincselem mindkét kezemet, nehogy hülyén piszkáljam azt a kerek izét, sőt még a szememet is bekötöm, nehogy véletlen egy fényszóróját tompítani képtelen gépkocsi ...

Egy szó mint száz: Az üzemi féken nem érződik semmiféle differencia, viszont kerékcserekor hiába van tökigtépve a kézifék, ha csekély szorulással is, de el bírom forgatni a jobb hátsó kereket. Ez orvosolható-e? Ha igen, hogyan?

Ott vagy a jobb bowden szorul és meg kellene járatni, hogy könnyen mozogjon, vagy az automata utánállító van rosszul összerakva és nem állít utána, így hosszabb úton fog az az oldal. A menetes részen is lehet állítani a lényeg, hogy a fékhatásnak a második kattanásra kell elkezdődnie. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha már úgyis hátsófékről megy a szó, had tegyek föl egy nagy kérdést:

Ha a kézifék az egyik kereket (bal oldali) csak leheletvékonyan fogja, akkor azt ott tudom korrigálni, ahol a kézifékből kilépő huzal/bowden egy menetesszárra csavarozott fémlemez segítségével kettéágazik, vagy ez életveszélyessen hülye ötlet, ennél még az is okossabb gondolat, ha vezetés közben hátrabilincselem mindkét kezemet, nehogy hülyén piszkáljam azt a kerek izét, sőt még a szememet is bekötöm, nehogy véletlen egy fényszóróját tompítani képtelen gépkocsi ...

Egy szó mint száz: Az üzemi féken nem érződik semmiféle differencia, viszont kerékcserekor hiába van tökigtépve a kézifék, ha csekély szorulással is, de el bírom forgatni a jobb hátsó kereket. Ez orvosolható-e? Ha igen, hogyan?

Az automata utánállitó egy idő után nem végzi a dolgát rendesen. Le kell venni a dobokat, és kézzel ráállitani, ugy hogy egyformán fogjanak.

Link to comment
Megosztás:

Még lenne egy kérdésem dobfékkel kapcsolatban. Sajnos az egyik munkahenger szétugrott. És a fekete "kupakok" alatt csak egy spirál rugó van meg olaj? Tehát csak egy rugó megy bele vissza meg rá a "kupak" dugattyúval együtt? Vagy valami el is veszett belőle?

Más nincs benne. :lol: (rugó, dugattyúk a tömítéssel és a porvédők)

Link to comment
Megosztás:

Oké köszi a választ. Akkor megnyugodtam :lol: Remélem péntek délután már kész lesz, mert most még téglákon áll a kicsike :D

Szerintem ha cserélsz fékpofákat cserélj munkahengereket is! Még egy garnitúra fékpofát nem biztos hogy kibírni és elfossa magát!

Volt munkatársam astrájába lett ugyanígy cserélve nyáron, mondtuk neki hogy cserélj munkahengert is!

"Áááá nem kell azt, jó az még"! Jó is volt egy darabig és nemrég a bal oldal elhalálozott! Vehetett új fékpofákat!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha cserélsz fékpofákat cserélj munkahengereket is! Még egy garnitúra fékpofát nem biztos hogy kibírni és elfossa magát!

Volt munkatársam astrájába lett ugyanígy cserélve nyáron, mondtuk neki hogy cserélj munkahengert is!

"Áááá nem kell azt, jó az még"! Jó is volt egy darabig és nemrég a bal oldal elhalálozott! Vehetett új fékpofákat!

Egyetértek, a szerelő, akihez vinni szoktam a kocsit, mindig együtt cseréli a fékpofákat a munkahengerrel. Azt mondja, sok olyat vittek vissza régebben hozzá, azzal, hogy folyat amiben csak a pofákat cserélték pár hete . Azóta mindig együtt cseréli őket.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenki segítségét!!!! Sikerült szétszednem úgy, hogy csavarhúzóval a lyukon keresztül óvatosan tekergettem és hála az égnek így sikerült leszedni:-D Már csak el kell vinnem őket esztergáltatni és mehet vissza.

Nem szokás/illik ezeket már esztergálni. A gyárilag megendedett kopás talán 1mm ha lehet átmérőben. Szóval ha vállasra van kopva és abból még az esztergán is levesz valaki akkor az tuti már a megngedett max átmérő felett lesz. Ez csak azért lehet gond mert így a fékpofák már nem fognak jól illeszkedni. PErsze lehet túlméretes pofákat is venni ,de szerintem egy új dob sem olyan drága, hogy megérné ezzel szórakozni/kockáztatni.

Link to comment
Megosztás:

Nem szokás/illik ezeket már esztergálni. A gyárilag megendedett kopás talán 1mm ha lehet átmérőben. Szóval ha vállasra van kopva és abból még az esztergán is levesz valaki akkor az tuti már a megngedett max átmérő felett lesz. Ez csak azért lehet gond mert így a fékpofák már nem fognak jól illeszkedni. PErsze lehet túlméretes pofákat is venni ,de szerintem egy új dob sem olyan drága, hogy megérné ezzel szórakozni/kockáztatni.

Egyetértek!

Link to comment
Megosztás:

Nem szokás/illik ezeket már esztergálni. A gyárilag megendedett kopás talán 1mm ha lehet átmérőben. Szóval ha vállasra van kopva és abból még az esztergán is levesz valaki akkor az tuti már a megngedett max átmérő felett lesz. Ez csak azért lehet gond mert így a fékpofák már nem fognak jól illeszkedni. PErsze lehet túlméretes pofákat is venni ,de szerintem egy új dob sem olyan drága, hogy megérné ezzel szórakozni/kockáztatni.

El vittem őket esztergáltatni és ezek a dobok gyárilag 200mm-esek és max 201mm-re lehet őket szabályoztatni. Most esztergálás után 200,45mm lett. Még egy szezont ki kell bírniuk simán. Mivel még tanuló vagyok így ennek is örültem, hogy meg lett csinálva. Most kell majd januárban vezérlést cserélnem mindenestől + katalizátort vennem.

Link to comment
Megosztás:

El vittem őket esztergáltatni és ezek a dobok gyárilag 200mm-esek és max 201mm-re lehet őket szabályoztatni. Most esztergálás után 200,45mm lett. Még egy szezont ki kell bírniuk simán. Mivel még tanuló vagyok így ennek is örültem, hogy meg lett csinálva. Most kell majd januárban vezérlést cserélnem mindenestől + katalizátort vennem.

Nekem óra szerint (egyébként ki tudja mennyi) 270 ezer van a kocsimban és még szabályozatlan fékdobok. Egy szabályzás után nem csak egy szezont kell kibírnia!

Link to comment
Megosztás:

Nekem óra szerint (egyébként ki tudja mennyi) 270 ezer van a kocsimban és még szabályozatlan fékdobok. Egy szabályzás után nem csak egy szezont kell kibírnia!

Végre valaki aki velem együtt érez :lol: Nekem óra szerint 160.000km. Elvileg akkor még egy 100-ast el kell mennie nem?

Link to comment
Megosztás:

Végre valaki aki velem együtt érez :lol: Nekem óra szerint 160.000km. Elvileg akkor még egy 100-ast el kell mennie nem?

Az hogy egy fékkel hány kilómétert lehet elmenni, az sokmindentől függ. Pl. vezetési stílustól, hogy motorféket használod-e vagy csak a féket használod. Pl. autópályázol vagy városon kívül használod az autót sokat, vagy csak városba járkálsz vele. Pl. az alföldön jársz az autóval, vagy hegyek között.

Link to comment
Megosztás:

Ott vagy a jobb bowden szorul és meg kellene járatni, hogy könnyen mozogjon, vagy az automata utánállító van rosszul összerakva és nem állít utána, így hosszabb úton fog az az oldal. A menetes részen is lehet állítani a lényeg, hogy a fékhatásnak a második kattanásra kell elkezdődnie. :lol:

Köszi!

Tiv.! Neked is hálusz maximusz!

Link to comment
Megosztás:

Végre valaki aki velem együtt érez :D Nekem óra szerint 160.000km. Elvileg akkor még egy 100-ast el kell mennie nem?

Én 155 ezres óraállással vettem és akkor új munkahengereket kapott hátul, de maradtak a fékpofák. Most túl vagyok a 270 ezren és azóta csak féktisztítás volt minden műszaki vizsga előtt. Igaz, hogy rohadtul keveset fékezek, mindig 5-3-2 motorféket használok keményen! Általában a visszaváltásoknál felmegy a fordulatom 4-5 ezerig! A váltóm, kuplungom sose panaszkodott. Ugyanilyen stílusban használtam az előző Astráimat is. Volt amelyikkel 220 ezerig elmentem, azután adtam le a cégnél hibátlanul. Sőt az azt megelőző Skoda 130 GL -et is ilyen stílusban hajtottam 230 ezer kilométerig, amikor leadtuk a bolgár irodánknak, ahol még 2 évig használták.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok év első nagy kérdése: kombi hátsó fék ugyebár dobfék (x17dtl), nah most azt lehetne valahogy átalakítani, hogy tárcsa kerüljön fel? illetve ha igen, mekkora tárcsafékre lenne szükségem?

Fontos!

Bármilyen kérdés előtt olvass bele a GYIK topikba!

:lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok év első nagy kérdése: kombi hátsó fék ugyebár dobfék (x17dtl), nah most azt lehetne valahogy átalakítani, hogy tárcsa kerüljön fel? illetve ha igen, mekkora tárcsafékre lenne szükségem?

GYÍK-ra lenne szükséged. :lol: De gsi alól a leg egyszerűbb 260as...

Link to comment
Megosztás:

:lol:

o-o, elnézést, mostmár cserkészbecsszó, hogy végigolvasom a gyík-ot, csak hallottam innen onnan, hogy dízelnek más a felépítése hátul meg hogy átalakító kell, egyéb dolgok...aztán azért kérdeztem, sorry mégegyszer!:D viszont egy kérdés még ami nincs benne a gyíkba tuti, hozzávetőlegesen mennyibe kerülne szerelési költségen kívűl ezek az alkatrészek? MIlletve ha jól értem egy másik kézifékbowden is szükséges, azt lehet kapni ujjonnan vagy vadászni kell?

Link to comment
Megosztás:

o-o, elnézést, mostmár cserkészbecsszó, hogy végigolvasom a gyík-ot, csak hallottam innen onnan, hogy dízelnek más a felépítése hátul meg hogy átalakító kell, egyéb dolgok...aztán azért kérdeztem, sorry mégegyszer!:lol: viszont egy kérdés még ami nincs benne a gyíkba tuti, hozzávetőlegesen mennyibe kerülne szerelési költségen kívűl ezek az alkatrészek? MIlletve ha jól értem egy másik kézifékbowden is szükséges, azt lehet kapni ujjonnan vagy vadászni kell?

15-20-25ezer péz az anyag. KB. Bovdent is lehet venni újba csak kitudja mennyi. :D és igen a kombinak más a hídja mint pl a gsi-é de sztem a felfogatása az agynak ugyan az.... De ezt nem tudom biztosan... De szerintem egyforma az a rész.

Link to comment
Megosztás:

15-20-25ezer péz az anyag. KB. Bovdent is lehet venni újba csak kitudja mennyi. :lol: és igen a kombinak más a hídja mint pl a gsi-é de sztem a felfogatása az agynak ugyan az.... De ezt nem tudom biztosan... De szerintem egyforma az a rész.

köszönöm! remélem szerelőm majd fogtudni boldogulni vele...

Link to comment
Megosztás:

köszönöm! remélem szerelőm majd fogtudni boldogulni vele...

Csak csendben kérdem, hogy mit remélsz az átalakítástól? :lol:

Van egy dízeles kocsid, ami már megbocsáss, de nem egy repülőgép!

Nekem 116 lovas autóm van de még ennek is bőven elég a gyári dobfék!

Link to comment
Megosztás:

Csak csendben kérdem, hogy mit remélsz az átalakítástól? :lol:

Van egy dízeles kocsid, ami már megbocsáss, de nem egy repülőgép!

Nekem 116 lovas autóm van de még ennek is bőven elég a gyári dobfék!

Sőt!

Még nagyblokkos pálya corsás gépekben is látni dobféket hátul. :D

Csak jól össze kell rakni...

Link to comment
Megosztás:

Csak csendben kérdem, hogy mit remélsz az átalakítástól? :lol:

Van egy dízeles kocsid, ami már megbocsáss, de nem egy repülőgép!

Nekem 116 lovas autóm van de még ennek is bőven elég a gyári dobfék!

Én is akarok a 60lovam alá. Bár elsősorban nekem a dizájn végett kelletik. :D Nyilván nem lesz akkora fékhatás hogy a szemem kipattanjon. De Haladjunk a korral. :devlish: De az tény, hogy nem lesz hasra esős érzés.

Link to comment
Megosztás:

Csak csendben kérdem, hogy mit remélsz az átalakítástól? :lol:

Van egy dízeles kocsid, ami már megbocsáss, de nem egy repülőgép!

Nekem 116 lovas autóm van de még ennek is bőven elég a gyári dobfék!

nem is azért gondoltam, hogy tárcsaféket szeretnék, me megyek vele mint barom, hanem azért hogy megtudjon állni, akár ha már 5 métert javít a fékuton már az sokszor életet menhet, sőt 1 méter is! dehátha tényleg ennyire nincs különbség akkormarad a gyári, de akkoris csere, mert már eléggé tojások..:D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.