Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
üdv!

Lenne 1-2 kérdésem:D

Szóval adott F astra elöl tárcsa hátul ugye dob fék ABS-es. Mai napi termés.. mész mész és időnként befog a bal hátsó fékem.. minden előjel nélkül aztán kienged.. mindezt menet közbe. még városba sem épp poén kategória országúton bele sem gondolok...:S

Jah általában kátyúk göröngyök után.

ötlet tanács? mielőtt bajom/bajunk lenne?

Üdv

R.

Mindenképpen bontsd ki, rá kell nézni a fékszerkezetre... melegedni nem melegszik? :lol:

Elküldve
üdv!

Lenne 1-2 kérdésem:D

Szóval adott F astra elöl tárcsa hátul ugye dob fék ABS-es. Mai napi termés.. mész mész és időnként befog a bal hátsó fékem.. minden előjel nélkül aztán kienged.. mindezt menet közbe. még városba sem épp poén kategória országúton bele sem gondolok...:S

Jah általában kátyúk göröngyök után.

ötlet tanács? mielőtt bajom/bajunk lenne?

Üdv

R.

Vedd le a fékdobot, sztem leszakadt a ferrodo a fékpofáról, és néha beszorul a dob és a pofa közé.

Nekem is volt már ilyen, csak nekem tolatásnál szorult be mindig.

Elküldve
Vedd le a fékdobot, sztem leszakadt a ferrodo a fékpofáról, és néha beszorul a dob és a pofa közé.

Nekem is volt már ilyen, csak nekem tolatásnál szorult be mindig.

magyarul betét csere sanszos..

Elküldve
Kb. 6000-10000Ft/készlet.

nos!

Kész lett... nem volt leszakadva csak a fékpor meg a szivárgó fék munkahenger játéka.. szuper...

Árak:

Fék munkahenger után gyártott kedvezménnyel 1315 Ft

Fékpofa.. felszabályozott 200 -as dobhoz való 2 db régi leadásával 1750 Ft

Munkadíj 3500 Ft számlával.

az érzés h fog a fék és nem ragad be leírhatatlan...

:lol:

Elküldve
nos!

Kész lett... nem volt leszakadva csak a fékpor meg a szivárgó fék munkahenger játéka.. szuper...

Árak:

Fék munkahenger után gyártott kedvezménnyel 1315 Ft

Fékpofa.. felszabályozott 200 -as dobhoz való 2 db régi leadásával 1750 Ft

Munkadíj 3500 Ft számlával.

az érzés h fog a fék és nem ragad be leírhatatlan...

:D

Örülök, hogy ennyivel megúsztad, de hogy lehet felszabályozni fékpofát? :lol:

Elküldve
Örülök, hogy ennyivel megúsztad, de hogy lehet felszabályozni fékpofát? :D

Ha nincs szerencséje, akkor úgy, ahogy Zotyának EGR szelepet tisztítottak a c14nz-be :lol: A lényeg hogy most facás a fékje, maradjon is így :devlish:

Elküldve
Örülök, hogy ennyivel megúsztad, de hogy lehet felszabályozni fékpofát? :lol:

Elviszed a dobot, és a régi pofát. Aztán a mester leveszi a ferodolt, majd megmelegíti,és a dob méretére igazítja. Utána pedig ragaszt rá egy új réteg ferodolt.

Elküldve
Örülök, hogy ennyivel megúsztad, de hogy lehet felszabályozni fékpofát? :lol:

Nm igazán szabályzás az, hanem ha nagyobb a dobátmérő(mondjuk esztergálás miatt) akkor kicsit vastagabb ferrodolt kap... :D

Legalább is én így sejtem...

Elküldve
Nm igazán szabályzás az, hanem ha nagyobb a dobátmérő(mondjuk esztergálás miatt) akkor kicsit vastagabb ferrodolt kap... :lol:

Legalább is én így sejtem...

Vastagabbat kap, de utána jobb helyeken hozzá is szabályozzák a dobhoz. :D

Elküldve
Vastagabbat kap, de utána jobb helyeken hozzá is szabályozzák a dobhoz. :lol:

Ha meg nem, akkor, akkor pár száz km, és fel is van szabályozva.

Elküldve

Sziasztok! Itt új vagyok még és remélem befogadtok:-D Nekem egy Opel Astra F sedan autóm van X16SZR motorral. Na ennyit a bemutatkozásról:D

Egyből lenne is egy kérdésem:

Az a helyzet, hogy ki akarom a dobfékpofákat kicserélni újra. Levettem a kereket és a dobot rögzítő kis csavart kivettem. Ezután elkezdett lötyögni meg forogni a dob, de nem akar lejönni. Ütöttem gumikalapáccsal úgysem sikerült. Kéziféket teljesen kiengedtem. Olyan mintha már "vállas" lenne a dob és a fékpofa nem engedné le. Hogy szedjem le? Volt már valakinek ilyen? Összerohadva nincs mert az agyat és a dobot külön tudom forgatni. Elég sürgős lenne mert mióta nálam van az autó (2005) azóta nem lett szétszedve a hátsófék. Azóta 80.000km-t raktunk bele. Előre is köszönöm.

Elküldve
Sziasztok! Itt új vagyok még és remélem befogadtok:-D Nekem egy Opel Astra F sedan autóm van X16SZR motorral. Na ennyit a bemutatkozásról:D

Egyből lenne is egy kérdésem:

Az a helyzet, hogy ki akarom a dobfékpofákat kicserélni újra. Levettem a kereket és a dobot rögzítő kis csavart kivettem. Ezután elkezdett lötyögni meg forogni a dob, de nem akar lejönni. Ütöttem gumikalapáccsal úgysem sikerült. Kéziféket teljesen kiengedtem. Olyan mintha már "vállas" lenne a dob és a fékpofa nem engedné le. Hogy szedjem le? Volt már valakinek ilyen? Összerohadva nincs mert az agyat és a dobot külön tudom forgatni. Elég sürgős lenne mert mióta nálam van az autó (2005) azóta nem lett szétszedve a hátsófék. Azóta 80.000km-t raktunk bele. Előre is köszönöm.

A dobnak van egy pereme, oda betámasztol egy erősebb csavarhúzót, vagy egy laposvágót, és elkezded ütni kifelé körbe körbe haladva. És egyszer majd csak le fog jönni. De szerintem, ha már ilyen nagy válla van a dobnak, akkor már az is cserés lesz nem csak a pofák.

Elküldve
Sziasztok! Itt új vagyok még és remélem befogadtok:-D Nekem egy Opel Astra F sedan autóm van X16SZR motorral. Na ennyit a bemutatkozásról:D

Egyből lenne is egy kérdésem:

Az a helyzet, hogy ki akarom a dobfékpofákat kicserélni újra. Levettem a kereket és a dobot rögzítő kis csavart kivettem. Ezután elkezdett lötyögni meg forogni a dob, de nem akar lejönni. Ütöttem gumikalapáccsal úgysem sikerült. Kéziféket teljesen kiengedtem. Olyan mintha már "vállas" lenne a dob és a fékpofa nem engedné le. Hogy szedjem le? Volt már valakinek ilyen? Összerohadva nincs mert az agyat és a dobot külön tudom forgatni. Elég sürgős lenne mert mióta nálam van az autó (2005) azóta nem lett szétszedve a hátsófék. Azóta 80.000km-t raktunk bele. Előre is köszönöm.

A dob hátulján van egy gumidugó azt szedd ki és egy csavarhúzó segítségével nyomd vissza alaphelyzetbe a fékpofát!

Elküldve
A dob hátulján van egy gumidugó azt szedd ki és egy csavarhúzó segítségével nyomd vissza alaphelyzetbe a fékpofát!

Mármint tekerje vissza alaphelyzetbe az utánállítót, mert amíg az kintvan addíg nyomhatja mint süket az ólajtót :lol:

Elküldve
Mármint tekerje vissza alaphelyzetbe az utánállítót, mert amíg az kintvan addíg nyomhatja mint süket az ólajtót :D

Na ezért jó hogy többen vagyunk! :lol:

Bocs azt elfelejtettem leírni!

Elküldve
Mármint tekerje vissza alaphelyzetbe az utánállítót, mert amíg az kintvan addíg nyomhatja mint süket az ólajtót :lol:

Azt csak akkor tudja visszatekerni, ha már levette a dobot!

De a csavarhúzós mutatvány egyébként jól működik.

Ha le van véve a dob, akkor az új pofához tényleg vissza kell tekerni az utánállítót! :D

Elküldve

Köszönöm mindenki segítségét!!!! Sikerült szétszednem úgy, hogy csavarhúzóval a lyukon keresztül óvatosan tekergettem és hála az égnek így sikerült leszedni:-D Már csak el kell vinnem őket esztergáltatni és mehet vissza.

Elküldve
Azt csak akkor tudja visszatekerni, ha már levette a dobot!

De a csavarhúzós mutatvány egyébként jól működik.

Ha le van véve a dob, akkor az új pofához tényleg vissza kell tekerni az utánállítót! :D

Ezt a zödet kimondta neked? :lol:

Elküldve

Ha már úgyis hátsófékről megy a szó, had tegyek föl egy nagy kérdést:

Ha a kézifék az egyik kereket (bal oldali) csak leheletvékonyan fogja, akkor azt ott tudom korrigálni, ahol a kézifékből kilépő huzal/bowden egy menetesszárra csavarozott fémlemez segítségével kettéágazik, vagy ez életveszélyessen hülye ötlet, ennél még az is okossabb gondolat, ha vezetés közben hátrabilincselem mindkét kezemet, nehogy hülyén piszkáljam azt a kerek izét, sőt még a szememet is bekötöm, nehogy véletlen egy fényszóróját tompítani képtelen gépkocsi ...

Egy szó mint száz: Az üzemi féken nem érződik semmiféle differencia, viszont kerékcserekor hiába van tökigtépve a kézifék, ha csekély szorulással is, de el bírom forgatni a jobb hátsó kereket. Ez orvosolható-e? Ha igen, hogyan?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.