Felkiáltójel Elküldve December4, 2011 Elküldve December4, 2011 atis c14se írta: Én is így jártam. A rugót (az a kis fémpálca vagy mi) a féknyeregnél nem jól akasztottam vissza. Szia! Annak a fém kis pálcának hogyan kell állnia?Meg kell támasztania a fék betétet? 256-os tárcsáról lenne szó! Köszönöm
Felkiáltójel Elküldve December4, 2011 Elküldve December4, 2011 J0hnny írta: http://kep.ivpicture.hu/320664.jpg WOww, mi az a "csík" a pofák közepéééén?: )
J0hnny Elküldve December4, 2011 Elküldve December4, 2011 Felkiáltójel írta: WOww, mi az a "csík" a pofák közepéééén?: )
Gergőőő Elküldve December4, 2011 Elküldve December4, 2011 Felkiáltójel írta: WOww, mi az a "csík" a pofák közepéééén?: ) Tuning :lol:
Felkiáltójel Elküldve December4, 2011 Elküldve December4, 2011 Gergőőő írta: Tuning :lol: aham, értem már..könnyített fékpofa............................-)
dani89rk Elküldve December5, 2011 Elküldve December5, 2011 Az a csík az egy rakás szar gyári dolog! Pont e miatt kellett nekem felszabályoztatni a dobot mikor új fékpofát tettem be, ennek következménye az lett, hogy nagyon szép lett, de erős fékezésnél kopogott a fék, feltételezhetően pillanatnyi időre tojássá alakult. Ennek ellenére fékhatás rendben volt, de a nyugodt alvás érdekében vehettem új dobot a nemrég felszabályozott helyett... Mellesleg gyári volt a betét és a dob is, csak a munkahenger folyt és megszívta magát a pofa ezért kellett eredendően cserélni, pedig alig volt kevesebb rajta a ferodol mint az új pofán... Csak az okos szerelő, csak picit szivárog jó az úgy... ((szakadjon meg az összes ilyen szerelő)) Munkahenger 3000ft- e hellyett pofa+dob+régi szabályozás, és szívás....
FPepe Elküldve December5, 2011 Elküldve December5, 2011 dani89rk írta: Az a csík az egy rakás szar gyári dolog! Pont e miatt kellett nekem felszabályoztatni a dobot mikor új fékpofát tettem be, ennek következménye az lett, hogy nagyon szép lett, de erős fékezésnél kopogott a fék, feltételezhetően pillanatnyi időre tojássá alakult. Ennek ellenére fékhatás rendben volt, de a nyugodt alvás érdekében vehettem új dobot a nemrég felszabályozott helyett... Mellesleg gyári volt a betét és a dob is, csak a munkahenger folyt és megszívta magát a pofa ezért kellett eredendően cserélni, pedig alig volt kevesebb rajta a ferodol mint az új pofán... Csak az okos szerelő, csak picit szivárog jó az úgy... ((szakadjon meg az összes ilyen szerelő)) Munkahenger 3000ft- e hellyett pofa+dob+régi szabályozás, és szívás.... Akivel én szoktam csináltatni, az kérdezés nélkül cseréli ilyenkor a munkahengert is.
dani89rk Elküldve December5, 2011 Elküldve December5, 2011 FPepe írta: Akivel én szoktam csináltatni, az kérdezés nélkül cseréli ilyenkor a munkahengert is. Sajnos nekem ez sok tanulópénzbe került, de ezután én is így leszek...
Sekler Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 Sziasztok Nemrég vettem egy 1997 -es 1.4 16V F Astrám, amelyben van ABS. Ma reggel az út csúszós volt és amikor a kerék megcsúszott borzasztóan hangosan és csúnyán kerreg fékezésnél a gép. Gondolom ez az ABS miatt van. Vezettem más ABS-el ellátott autót de egyik sem csinált ilyen csúnyán. Olyan hangja van mint amikor az ember rosszul vált sebességet és a fogaskerekek kerregnem a váltóban. Van valakinek ötlete mitől lehet? Előre is köszönöm válaszaitokat.
Zsoltee Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 Sekler írta: Sziasztok Nemrég vettem egy 1997 -es 1.4 16V F Astrám, amelyben van ABS. Ma reggel az út csúszós volt és amikor a kerék megcsúszott borzasztóan hangosan és csúnyán kerreg fékezésnél a gép. Gondolom ez az ABS miatt van. Vezettem más ABS-el ellátott autót de egyik sem csinált ilyen csúnyán. Olyan hangja van mint amikor az ember rosszul vált sebességet és a fogaskerekek kerregnem a váltóban. Van valakinek ötlete mitől lehet? Előre is köszönöm válaszaitokat. Működik az ABS, ez annak a jele. Újabb fajta autókban nem hallod ennyire ezt a hangot, mert azok már fejlettebbek és sokkal több a mintavételezésük, mint az F Astráé :lol:
öcsibácsi Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 Sekler írta: Sziasztok Nemrég vettem egy 1997 -es 1.4 16V F Astrám, amelyben van ABS. Ma reggel az út csúszós volt és amikor a kerék megcsúszott borzasztóan hangosan és csúnyán kerreg fékezésnél a gép. Gondolom ez az ABS miatt van. Vezettem más ABS-el ellátott autót de egyik sem csinált ilyen csúnyán. Olyan hangja van mint amikor az ember rosszul vált sebességet és a fogaskerekek kerregnem a váltóban. Van valakinek ötlete mitől lehet? Előre is köszönöm válaszaitokat. Az ABS lámpa nem világít? Persze lehet, hogy kiégett az izzó benne. Kilehet villogtatni az ABS hibakódokat is. Milyen csatlakozó van benne 10 v. 16 lábas?
Felkiáltójel Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 Sziasztok! Nemrég cseréltem a kocsin féket(236-ról 256-ra)használt de jó állapotú tárcsákat és betétekkel raktam össze a rendszer, féknyergek kitakarítva, gumitömítések,gyűrűk cserélve,a csúszó csapok tisztíva-réz pasztával bekenve Viszont azt vettem észre hogy kicsit szorul a fék, kézzel simán meglehet forgatni a kereket, annyira nem vészes, de az előző fékkel "simábban" gurult a kerék, most meg valami nem oké, még hallani is lehet hogy minimális súrlódás van. A dugattyú szépen jár, a betétek is meglett tisztogatva, nem szorulnak a nyeregben. Kérdésem az lenne, hogy mit nézzek még meg?Vagy ez esetleg ennek a nagyobb fékrendszernek a velejárója? Bocsi ha hülyeséget kérdeztem! Köszi előre is a válaszokat, tanácsokat! Gergőő
J0hnny Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 Felkiáltójel írta: Sziasztok! Nemrég cseréltem a kocsin féket(236-ról 256-ra)használt de jó állapotú tárcsákat és betétekkel raktam össze a rendszer, féknyergek kitakarítva, gumitömítések,gyűrűk cserélve,a csúszó csapok tisztíva-réz pasztával bekenve Viszont azt vettem észre hogy kicsit szorul a fék, kézzel simán meglehet forgatni a kereket, annyira nem vészes, de az előző fékkel "simábban" gurult a kerék, most meg valami nem oké, még hallani is lehet hogy minimális súrlódás van. A dugattyú szépen jár, a betétek is meglett tisztogatva, nem szorulnak a nyeregben. Kérdésem az lenne, hogy mit nézzek még meg?Vagy ez esetleg ennek a nagyobb fékrendszernek a velejárója? Bocsi ha hülyeséget kérdeztem! Köszi előre is a válaszokat, tanácsokat! Gergőő A fékpofa tartórugói jól állnak? A hátsó védőlemez nem ér hozzá a tárcsához?
Felkiáltójel Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 Sziaa! A tartó rugók jól állnak, nem ér a pofához. Védő lemez sajnos nincs..:\\ Annyira nem vészes a szorulás de engem zavar, mármint a régi fékhez képest! Amúgy a rugóknak pontosan hogy kell állniuk? Köszii Gergő
wzsolt_1.6_16V Elküldve December9, 2011 Elküldve December9, 2011 Felkiáltójel írta: Sziasztok! Nemrég cseréltem a kocsin féket(236-ról 256-ra)használt de jó állapotú tárcsákat és betétekkel raktam össze a rendszer, féknyergek kitakarítva, gumitömítések,gyűrűk cserélve,a csúszó csapok tisztíva-réz pasztával bekenve Viszont azt vettem észre hogy kicsit szorul a fék, kézzel simán meglehet forgatni a kereket, annyira nem vészes, de az előző fékkel "simábban" gurult a kerék, most meg valami nem oké, még hallani is lehet hogy minimális súrlódás van. A dugattyú szépen jár, a betétek is meglett tisztogatva, nem szorulnak a nyeregben. Kérdésem az lenne, hogy mit nézzek még meg?Vagy ez esetleg ennek a nagyobb fékrendszernek a velejárója? Bocsi ha hülyeséget kérdeztem! Köszi előre is a válaszokat, tanácsokat! Gergőő Mennyire új a betét? ha nagyon új akkor lehet csak meg kell várni, hogy összekopjanak a tárcsával. A betét nem tud olyan sokat visszahúzódni hogy az esetleges barázdák miatti távot is leküzdje. Szóval ha betét csere után 1-2ezer km után is csinálja akkor érdemes hibát keresni. Amúgy ici-pici surlódás mindig is hallatszik az szerintem normális.
wzsolt_1.6_16V Elküldve December9, 2011 Elküldve December9, 2011 Felkiáltójel írta: Sziaa! A tartó rugók jól állnak, nem ér a pofához. Védő lemez sajnos nincs..:\\ Annyira nem vészes a szorulás de engem zavar, mármint a régi fékhez képest! Amúgy a rugóknak pontosan hogy kell állniuk? Köszii Gergő A védő lemez pedig nem árt, mert így kapja a szulykot rendesen a tárcsa. Aztán ha bekap egy kavicsot a tárcsa és betét közé akkor lehet csúnya hangja és legroszabb esetben még a tárcsát is tönkreteheti.
Felkiáltójel Elküldve December9, 2011 Elküldve December9, 2011 wzsolt_1.6_16V írta: Mennyire új a betét? ha nagyon új akkor lehet csak meg kell várni, hogy összekopjanak a tárcsával. A betét nem tud olyan sokat visszahúzódni hogy az esetleges barázdák miatti távot is leküzdje. Szóval ha betét csere után 1-2ezer km után is csinálja akkor érdemes hibát keresni. Amúgy ici-pici surlódás mindig is hallatszik az szerintem normális. Sziaa! Köszi a választ! Használtak a betétek, 1,5évet még elmennek, a tárcsa szintén, ezért sem értem hogy miért súrlódik kicsit. Csak azért furcsa ez most nekem, mert mint írtam a másik fékrendszernél(236)ott simábban gurult a kerék, pedig ott még szinte ujjúbb fékbetétek voltak. Fogalmam sincs mi lehet a baj..:\
Zsoltee Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Felkiáltójel írta: Sziaa! Köszi a választ! Használtak a betétek, 1,5évet még elmennek, a tárcsa szintén, ezért sem értem hogy miért súrlódik kicsit. Csak azért furcsa ez most nekem, mert mint írtam a másik fékrendszernél(236)ott simábban gurult a kerék, pedig ott még szinte ujjúbb fékbetétek voltak. Fogalmam sincs mi lehet a baj..:\ Nem lehet, hogy a kisebb tárcsával is ugyan ennyire "fogott" a fék, csak ott könnyebb volt eltekerni, mert most a nagyobb tárcsa az átmérője miatt ugyanazzal a szorítással jobban fékezi a kereket? Csak felvetés, de szerintem nem hülyeség :lol:
Tiv. Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Zsoltee írta: Nem lehet, hogy a kisebb tárcsával is ugyan ennyire "fogott" a fék, csak ott könnyebb volt eltekerni, mert most a nagyobb tárcsa az átmérője miatt ugyanazzal a szorítással jobban fékezi a kereket? Csak felvetés, de szerintem nem hülyeség :lol: Azért ennyit nem jelent az a 2 cm. ;)
Zsoltee Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Tiv. írta: Azért ennyit nem jelent az a 2 cm. :lol: Ha valahogy meg lehetne határozni a forgatás erejét, eskü felemelném a kocsimat és levideóznám hogy mennyit fordul nálam a kerék ha meglököm. ;)
Felkiáltójel Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Zsoltee írta: Nem lehet, hogy a kisebb tárcsával is ugyan ennyire "fogott" a fék, csak ott könnyebb volt eltekerni, mert most a nagyobb tárcsa az átmérője miatt ugyanazzal a szorítással jobban fékezi a kereket? Csak felvetés, de szerintem nem hülyeség :lol: Hali! A régi fékkel mikor meg gördítettem a kereket, addig forgót míg lendületben volt, most meg érezhetően szorul kicsit..;)(
Guest gorbi Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 Felkiáltójel írta: Hali! A régi fékkel mikor meg gördítettem a kereket, addig forgót míg lendületben volt, most meg érezhetően szorul kicsit..:lol:( A lényegi dolgokat ahogy olvastam már ellenőrizted. Addig amíg ez a súrlódási veszteség elhanyagolható, addig nem kell foglalkozni vele. Ha az egyiket nehezebb csak forgatni, akkor azt okozhatja az is, hogy a két féltengelyt nem egyforma erővel lehet forgatni. Ilyenkor minden forgó alkatrészt forgatsz és ezek felemelt keréknél nincsenek üzemi helyzetükben (pl. más féltengelycsuklószög, stb..). Így ezt precízen nem lehet ellenőrizni. A másik lehetőséged, hogy hullámos a tárcsa és a kerék forgatása közben nem egyenletes erővel lehet forgatni. Amivel egyszerűen lezárhatod ezt a problémát, vidd el fékpadra és a kiértékelés egyértelműen mutatni fogja ha van akkora maradó fékerő amivel már foglalkozni is kell. Emellett minden más érték is láthatóvá válik. (Persze előtte azért kopjanak szépen össze, mert előfordulhat, hogy nem minden betét ugyan oda került vissza, ahol azok régen összekoptak a tárcsával.)
Felkiáltójel Elküldve December10, 2011 Elküldve December10, 2011 gorbi írta: A lényegi dolgokat ahogy olvastam már ellenőrizted. Addig amíg ez a súrlódási veszteség elhanyagolható, addig nem kell foglalkozni vele. Ha az egyiket nehezebb csak forgatni, akkor azt okozhatja az is, hogy a két féltengelyt nem egyforma erővel lehet forgatni. Ilyenkor minden forgó alkatrészt forgatsz és ezek felemelt keréknél nincsenek üzemi helyzetükben (pl. más féltengelycsuklószög, stb..). Így ezt precízen nem lehet ellenőrizni. A másik lehetőséged, hogy hullámos a tárcsa és a kerék forgatása közben nem egyenletes erővel lehet forgatni. Amivel egyszerűen lezárhatod ezt a problémát, vidd el fékpadra és a kiértékelés egyértelműen mutatni fogja ha van akkora maradó fékerő amivel már foglalkozni is kell. Emellett minden más érték is láthatóvá válik. (Persze előtte azért kopjanak szépen össze, mert előfordulhat, hogy nem minden betét ugyan oda került vissza, ahol azok régen összekoptak a tárcsával.) Szia! Sajnos mind a kettő keréknél érezhető a "szorulás", egyenletesen.Most várni fogok és figyelem, hogy melegszik-e(eddig nem), lehet tényleg csak össze kell kopjon! Remélem legalább is!! : )
Ricsosz Elküldve December18, 2011 Elküldve December18, 2011 üdv! Lenne 1-2 kérdésem:D Szóval adott F astra elöl tárcsa hátul ugye dob fék ABS-es. Mai napi termés.. mész mész és időnként befog a bal hátsó fékem.. minden előjel nélkül aztán kienged.. mindezt menet közbe. még városba sem épp poén kategória országúton bele sem gondolok...:S Jah általában kátyúk göröngyök után. ötlet tanács? mielőtt bajom/bajunk lenne? Üdv R.
Recommended Posts