ZsolsZ Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Sziasztok! Kézifékkel kapcsolatban van egy kérdésem. Szerintetek baj, hogy ha mínuszokban éjszakára behúzom a kéziféket??? Utcán állok és a terep is indokolja, hogy behúzzam a kéziféket. Azt hallottam, hogy nem vmi jó mínuszokban behúzni a kéziféket. Mi a véleményetek erről? Köszi előre is! Jan Astra F C16NZ Ferdehátú 93' Ha belementél esetleg előtte egy pocsojába, bepárásodhat és az reggelig befagy. Elviekben orral előre egyes fokozatban nem gurulhat el. Tarts egy kis ék alakú fadarabot az autóban az ülés mellett ezt a kerék elé tudod rakni este. Ha a kézifékes megoldást választod mégis akkor pedig egy kilós kalapácsot tarts magadnál mert kiolvadni nem fog könnyen. Ha lemezfelnid van OKOSAN ütheted vele(a felni kúpos részét), kárt nem igazán teszel benne de általában leugrik a fékpofa a dobról.Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Elviekbe befagyhat behúzott állapotba. Nekem gyakorlatilag is megtette, azóta teljesen leszoktam a kézifékről, mindig 1-esben hagyom a kocsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Nekem gyakorlatilag is megtette, azóta teljesen leszoktam a kézifékről, mindig 1-esben hagyom a kocsit. Bizony, bizony! Aki rohangált már reggel meleg lavor vizzel a kezében a hátsó kerekekhez, az soha többé nem huzza be télen. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Bizony, bizony! Aki rohangált már reggel meleg lavor vizzel a kezében a hátsó kerekekhez, az soha többé nem huzza be télen. :lol: Én nem rohangáltam, csak végighúztam csúszva a kereket az udvaron egyszer előre, egyszer tolatva, és akkor végre egy nagy pattanással engedett. Azóta csak műszakin volt behúzva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Én nem rohangáltam, csak végighúztam csúszva a kereket az udvaron egyszer előre, egyszer tolatva, és akkor végre egy nagy pattanással engedett. Azóta csak műszakin volt behúzva. Használni azért kell néha, mert a bowden berohad. A húzás meg azért nem jó, mert a ferrodo réteget egy mozdulattal letéped. :lol: Tudom a kényszer nagy úr... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Használni azért kell néha, mert a bowden berohad. A húzás meg azért nem jó, mert a ferrodo réteget egy mozdulattal letéped. ;) Tudom a kényszer nagy úr... Ami azt illeti, le volt szakadva a tavasszal... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Ami azt illeti, le volt szakadva a tavasszal... :lol: Na most erre mit írjak? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November23, 2011 Megoszt Elküldve November23, 2011 Na most erre mit írjak? :lol: Ne fáraszd magad ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Felkiáltójel Elküldve November24, 2011 Megoszt Elküldve November24, 2011 Sziasztok! Következő lenne a kérdésem: Ate féknyeregnél(256-os tárcsa) a külső támasztó rugónak hogy kell állnia?Hozzá kell érjen a fékbetéthez? Köszi előre is! Gergő Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November24, 2011 Megoszt Elküldve November24, 2011 Sziasztok! Következő lenne a kérdésem: Ate féknyeregnél(256-os tárcsa) a külső támasztó rugónak hogy kell állnia?Hozzá kell érjen a fékbetéthez? Köszi előre is! Gergő Így. :lol: Nem kell elérnie a betétet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Felkiáltójel Elküldve November24, 2011 Megoszt Elküldve November24, 2011 Így. :lol: Nem kell elérnie a betétet. Szia! Köszi!! Akkor a betét csak úgy ott van?semmi se fixálja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November24, 2011 Megoszt Elküldve November24, 2011 Szia! Köszi!! Akkor a betét csak úgy ott van?semmi se fixálja? Egyik oldalról a féknyereg tartó, másik oldalról a féknyereg. Ezeket fogja össze a rugó. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Felkiáltójel Elküldve November24, 2011 Megoszt Elküldve November24, 2011 Egyik oldalról a féknyereg tartó, másik oldalról a féknyereg. Ezeket fogja össze a rugó. :lol: Jaaaa, értemmm!Gondolom a betét nem fog lötyögni mert van egy minimális kopása tárcsának meg a betétnek is..:\ 236-os tárcsákat cserélek 256-ra!: ) Köszi a választ még 1x!!: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve November24, 2011 Megoszt Elküldve November24, 2011 Jaaaa, értemmm!Gondolom a betét nem fog lötyögni mert van egy minimális kopása tárcsának meg a betétnek is..:\ 236-os tárcsákat cserélek 256-ra!: ) Köszi a választ még 1x!!: ) Meg a nyerget, betétet, komplett hátsó dobot, és főfékhengert is gondolom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Felkiáltójel Elküldve November24, 2011 Megoszt Elküldve November24, 2011 Meg a nyerget, betétet, komplett hátsó dobot, és főfékhengert is gondolom... 1.3i Corsára megy, hátul maradnak a gyári dobok! Igen baráti áron jutottam egy használt szetthez (agyhűtött tárcsák,féknyergek,betétek)amik simán elmennek még jó pár ezret! Nem célom a tuningolás,inkább csak korszerűsíteni akarom a rendszert, sokan mondják hogy pénz kidobás,de a féknél nincs kompromisszum, elég ha 1x megmenti az életem vagy másokét.. Ártani nem fogok a kocsinak vele: ) Bocsi az OFF-ért(mármint hogy Corsáról van szó) Gergő Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November24, 2011 Megoszt Elküldve November24, 2011 1.3i Corsára megy, hátul maradnak a gyári dobok! Igen baráti áron jutottam egy használt szetthez (agyhűtött tárcsák,féknyergek,betétek)amik simán elmennek még jó pár ezret! Nem célom a tuningolás,inkább csak korszerűsíteni akarom a rendszert, sokan mondják hogy pénz kidobás,de a féknél nincs kompromisszum, elég ha 1x megmenti az életem vagy másokét.. Ártani nem fogok a kocsinak vele: ) Bocsi az OFF-ért(mármint hogy Corsáról van szó) Gergő Mindenki így kezdi. :) ;) Aztán nincs megállás. :lol: Aki azt mondja pénzkidobás, azzal nem kell foglalkozni. Ha jól lesz összerakva, akkor megéri. :) Főleg akkor, ha már úgyis cserélni kellene a tárcsát/betétet. Nem tudom milyen felnid van, de a 13"-os nem lesz jó a 256-os fékhez, legalább 14"-os kell. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ákos111 Elküldve November25, 2011 Megoszt Elküldve November25, 2011 A féktárcsás rajzot nagyon szépen köszönöm szépen! Azt még megkérdezhetem, hogy mettől meddig gyártott autókba való es a féktárcsa? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Felkiáltójel Elküldve November25, 2011 Megoszt Elküldve November25, 2011 Mindenki így kezdi. :) ;) Aztán nincs megállás. :lol: Aki azt mondja pénzkidobás, azzal nem kell foglalkozni. Ha jól lesz összerakva, akkor megéri. :) Főleg akkor, ha már úgyis cserélni kellene a tárcsát/betétet. Nem tudom milyen felnid van, de a 13"-os nem lesz jó a 256-os fékhez, legalább 14"-os kell. :P Szia! 14-es kerekeim vannak : )) Vettem 2db féknyereg tömítés készletet, holnap össze rakom, kíváncsi vagyok a végeredményre! Jaa és lecserélem a fékfolyadékot is: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November25, 2011 Megoszt Elküldve November25, 2011 Köszönöm szépen! Azt még megkérdezhetem, hogy mettől meddig gyártott autókba való es a féktárcsa? A kisebb motorú (1.4-es, 1.6-os) kocsikon használták a Caravan karosszéria kivételével, sztem egészen a gyártás végéig. Szerkesztés funkcióval légyszíves írd át az idézet linkjében az img szavakat url-re (az elején és a végén is). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ákos111 Elküldve November25, 2011 Megoszt Elküldve November25, 2011 A kisebb motorú (1.4-es, 1.6-os) kocsikon használták a Caravan karosszéria kivételével, sztem egészen a gyártás végéig. Szerkesztés funkcióval légyszíves írd át az idézet linkjében az img szavakat url-re (az elején és a végén is). Bocsi siettem azt úgy értettem már, hogy szedjem ki... Köszi a választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Hali mindenki. Nemrég fel kellett újítani Polly-m - Astra F 1.7DTL - első fékrendszerét. Az állapotáról legyen elég annyi, hogy még nagy valószínűséggel a gyári tárcsák voltak benne, tökig vásott betétekkel. Mindegy, "új" használt autó vásárlása után a fékfelújítás is sanszos... Polly kapott szép új tárcsákat meg betéteket, a fékem kezd is úgy fogni ahogyan szeretném. De... De már a felújítás előtt is észrevettem, hogy az ABS nem úgy működik, mint kellene, pedig van benne gyárilag :lol: . Konkrétan, mintha nem is működne. Indításkor szépen felvillan a kontrollámpája, majd ahogy kell ki is alszik, de tűzfalas fékezésnél nem villan fel és a fékpedálon se érzem a dobolást, pedig a fék elég jól fog, ha murván megyek még blokkol is. Tudna valaki tippelni mivel és hol kezdjem a hibakeresést? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Hali mindenki. Nemrég fel kellett újítani Polly-m - Astra F 1.7DTL - első fékrendszerét. Az állapotáról legyen elég annyi, hogy még nagy valószínűséggel a gyári tárcsák voltak benne, tökig vásott betétekkel. Mindegy, "új" használt autó vásárlása után a fékfelújítás is sanszos... Polly kapott szép új tárcsákat meg betéteket, a fékem kezd is úgy fogni ahogyan szeretném. De... De már a felújítás előtt is észrevettem, hogy az ABS nem úgy működik, mint kellene, pedig van benne gyárilag :lol: . Konkrétan, mintha nem is működne. Indításkor szépen felvillan a kontrollámpája, majd ahogy kell ki is alszik, de tűzfalas fékezésnél nem villan fel és a fékpedálon se érzem a dobolást, pedig a fék elég jól fog, ha murván megyek még blokkol is. Tudna valaki tippelni mivel és hol kezdjem a hibakeresést? egyszerű a vizsgálat módja.. Kimész aszfaltra és fékezel lehetőleg satuzol. Ha satuzik csúszol csikorog a kerék nem működik az abs. Ha darál és remeg a pedál nem csúszól akkor működik. Murva sztem az nem mérvadó aszfalton kísérletezz... Ha nem működik, akkor első körben a jeladókat kiszeded és megpucolod. ha az után se működik akkor passzolom. ;) DE először legjobb és legolcsóbb a jó bevált módszer szétszed megpucol összerak ez ingyen van és általában segít. Sokan évente 1-2szer ki takarítgatják ezeket a dolgokat.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 egyszerű a vizsgálat módja.. Kimész aszfaltra és fékezel lehetőleg satuzol. Ha satuzik csúszol csikorog a kerék nem működik az abs. Ha darál és remeg a pedál nem csúszól akkor működik. Murva sztem az nem mérvadó aszfalton kísérletezz... Ha nem működik, akkor első körben a jeladókat kiszeded és megpucolod. ha az után se működik akkor passzolom. :) DE először legjobb és legolcsóbb a jó bevált módszer szétszed megpucol összerak ez ingyen van és általában segít. Sokan évente 1-2szer ki takarítgatják ezeket a dolgokat.. Akkor ha gond lesz a fékkel, akkor hozzád viszem mivel a takarítás szét és ösze rakás ingyen van :) :lol: Viccet félre téve a fék valóban nem játék móka! A kormányzás után a fék a legfontosabb az autón számomra. Műszaki előtt lett cserélve a fékbetétem hátul, illetve a dobok fel lettek szabályozva. De erős fékezésnél olyan kopogó hangot hallatott... Majd nagy tempó erős kézifék, ismét hallom. Irány vissza fékhatás mérés minden okés, leszedtem minden ok, semmi por szinte... Majd kerékcsere télire, mondom leszedem mert csak idegesít, (2 hónapot stresszesen vezettem miért kopog, és minden esetben jó előre fékeztem, amit lehetett tudni persze). Ekkor jutott eszembe hogy fel lett szabályozva, megmértem és a max 201 helyett, nekem 203 körül volt sima vonalzó mellett... No mondanom sem kell nem telt bele pár napon belül megvettem az új dobokat, és ment fel a helyére. Azóta semmi gond, és még a kéziféket is lehet érezni hogy van az autón ;) (igaz még mindig nem lehetne vele driftelni ha akarnék sem...) Apropó Brecho fékdobja van másnak? hosszú tapasztalata róla, máshoz viszonyítva esetleg? (Több száz km után én jó szívvel merném ajánlani, általános felhasználásra) Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Akkor ha gond lesz a fékkel, akkor hozzád viszem mivel a takarítás szét és ösze rakás ingyen van :) :lol: ..... Ha magának csinálja az ember. ;) De egy jeladó ki illetve beszerelése nem igényel nagy szakértelmet. És a fékhez sem kell nyúlni. Max nem fog működni azután sem az abs ami persze az előtt sem működött. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve November28, 2011 Megoszt Elküldve November28, 2011 Ha magának csinálja az ember. ;) De egy jeladó ki illetve beszerelése nem igényel nagy szakértelmet. És a fékhez sem kell nyúlni. Max nem fog működni azután sem az abs ami persze az előtt sem működött. :) Cseréig nem volt szerencsém élőben hátsó dobot szétszedve látni, csak amikor megvettem az autót, de akkor tüzetesebb átvizsgáláson esett át szerelőnél.. Sok mindenbe belenyúltam már az autóban, de ebbe amíg nem láttam biztosnak nem tettem. A fékdobot sógorommal raktam föl, mikor körbejártuk mi hogy minek, utána a másikat már majdnem csukott szemmel én csináltam :lol: ((csak gondoltam hátha, mégis ingyért teszed :) )) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts