Tiu Elküldve Október19, 2011 Megoszt Elküldve Október19, 2011 Igazából kerék le, féknyereg csavarjai ki, és már szét is jön. A féknyereg csavarjai valósznínűleg csak a 10-es imbusz meghosszabbításával lehet majd oldani. Aztán úgyis meglátod milyenek a csúszó felületek, ahol a nyereg csúszik, meg ahol a betét. Azt még megértem, hogy ha ezt belinkeli valaki, akkor valahol el lehet indulni a féket "nézegetni". Senki nem született úgy, hogy egyből mindent tudott, de két mondatban leírni annak, aki nulla tapasztalattal állna neki ... Szerintem is ez a lényeg: ... A fék nem játék!... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október19, 2011 Megoszt Elküldve Október19, 2011 Azt még megértem, hogy ha ezt belinkeli valaki, akkor valahol el lehet indulni a féket "nézegetni". Senki nem született úgy, hogy egyből mindent tudott, de két mondatban leírni annak, aki nulla tapasztalattal állna neki ... Szerintem is ez a lényeg: Igaz, de mivel tényleg csak ennyi szétszedni a féket, nem írhattam többet. Szerintem itt a fórumon senki nem autószerelő, bár lehet tévedek, tehát bárki ad tanácsot bármivel kapcsolatban azt mindenki a saját felelőségére fogadhatja meg, próbálhatja ki. Valóban a fék nem játék, ahogy a futómű sem, a kormánymű sem, a légzsák sem az elektronika sem(hiszen mit csinálsz ha előzéskor leáll az AC-pumpa amit a fórumon olvasottak alapján cseréltél ki, pölö) a motor sem, a gumik sem...stb ..stb. Az életben semmi sem biztos csak a halál, ha az Opel márkaszervízből hoztad is ki a kocsit akkor sem tudhatod hogy nem éppen én szereltem rajta féket...én így látom a dolgokat. Leht, sőt biztos hogy bizalmatlan vagyok az emberekkel kapcsolatban, ezért akkor vagyok 100%-osan biztos egy dologban ha én csináltam, de ugye ez embere válogatja. De különben neked is igazad van, ez csak magánvélemény volt a részemről. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október19, 2011 Megoszt Elküldve Október19, 2011 Igaz, de mivel tényleg csak ennyi szétszedni a féket, nem írhattam többet. Szerintem itt a fórumon senki nem autószerelő, bár lehet tévedek, tehát bárki ad tanácsot bármivel kapcsolatban azt mindenki a saját felelőségére fogadhatja meg, próbálhatja ki. Valóban a fék nem játék, ahogy a futómű sem, a kormánymű sem, a légzsák sem az elektronika sem(hiszen mit csinálsz ha előzéskor leáll az AC-pumpa amit a fórumon olvasottak alapján cseréltél ki, pölö) a motor sem, a gumik sem...stb ..stb. Az életben semmi sem biztos csak a halál, ha az Opel márkaszervízből hoztad is ki a kocsit akkor sem tudhatod hogy nem éppen én szereltem rajta féket...én így látom a dolgokat. Leht, sőt biztos hogy bizalmatlan vagyok az emberekkel kapcsolatban, ezért akkor vagyok 100%-osan biztos egy dologban ha én csináltam, de ugye ez embere válogatja. De különben neked is igazad van, ez csak magánvélemény volt a részemről. Azt nem írtam, hogy csak autószerelő nyúlhat az autóhoz, Te is egy csomó dolgot ügyesen megcsináltál ;) , de senki nem úgy kezdte, hogy minden ment. Annyit próbáltam érzékeltetni, hogy elsőre azért több infó kellene és azért linkeltem is hozzá leírást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Október19, 2011 Megoszt Elküldve Október19, 2011 Azt nem írtam, hogy csak autószerelő nyúlhat az autóhoz, Te is egy csomó dolgot ügyesen megcsináltál :lol: , de senki nem úgy kezdte, hogy minden ment. Annyit próbáltam érzékeltetni, hogy elsőre azért több infó kellene és azért linkeltem is hozzá leírást. Nem vagyok autószerelő, de én is szereltem már magamnak féket. Igaz, csak olyat amihez korrekt műszaki leírásom volt. Szóbeszédre nem hagyatkozom. Sőt, vállaltam már olyan (ipari hűtőkompresszor) szerviz munkát külföldön, amihez szinte csak műszaki leírásom volt, mert annak előtte 20 évvel láttam 10 méteres távolságból olyan gépet! Két darab 2 tonnás kompresszort újítottam fel 1 hónap alatt.... És ki is fizettek! ;) Tehát ha van jó leírás és megfelelő szerszám, meg némi érzék a munkához, akkor mehet. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Azt nem írtam, hogy csak autószerelő nyúlhat az autóhoz, Te is egy csomó dolgot ügyesen megcsináltál ;) , de senki nem úgy kezdte, hogy minden ment. Annyit próbáltam érzékeltetni, hogy elsőre azért több infó kellene és azért linkeltem is hozzá leírást. Ez igaz. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szöllő Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Sziasztok! Köszönöm a tippeket és ötleteket. Sajnos tegnap nem jutottam el a fékig, viszont megcsináltam az autón egy Extra Top Wash-t. Képek itt. Amint eláll az eső, megnézem a fékeket is. Még egyszer köszönöm. Szöllő Link to comment Megosztás: More sharing options...
szöllő Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Sziasztok! Köszönöm a tippeket és ötleteket. Sajnos tegnap nem jutottam el a fékig, viszont megcsináltam az autón egy Extra Top Wash-t. Képek itt. Amint eláll az eső, megnézem a fékeket is. Még egyszer köszönöm. Szöllő Lemaradt egy kérdés: Szerintetek 6000 HUF futóműállításért sok pénz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Lemaradt egy kérdés: Szerintetek 6000 HUF futóműállításért sok pénz? Nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Sziasztok! Köszönöm a tippeket és ötleteket. Sajnos tegnap nem jutottam el a fékig, viszont megcsináltam az autón egy Extra Top Wash-t. Képek itt. Amint eláll az eső, megnézem a fékeket is. Még egyszer köszönöm. Szöllő Szép autó! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozo astra1.6 16v Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Sziasztok! Köszönöm a tippeket és ötleteket. Sajnos tegnap nem jutottam el a fékig, viszont megcsináltam az autón egy Extra Top Wash-t. Képek itt. Amint eláll az eső, megnézem a fékeket is. Még egyszer köszönöm. Szöllő Szép a kocsid! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Sziasztok! Köszönöm a tippeket és ötleteket. Sajnos tegnap nem jutottam el a fékig, viszont megcsináltam az autón egy Extra Top Wash-t. Képek itt. Amint eláll az eső, megnézem a fékeket is. Még egyszer köszönöm. Szöllő Lemaradt egy kérdés: Szerintetek 6000 HUF futóműállításért sok pénz? Jól néz ki a gép ;) ... és miután mindent megcsinálsz, eladod? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Szép autó! ;) Helló! ;) Rég láttalak, nyaraltál? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Helló! ;) Rég láttalak, nyaraltál? :lol: Üdv! Bárcsak nyaraltam volna... :lol: Felhagytam az autószerelő tanulók képzésével és a tanári szakmával, ill. a személyautókkal sem foglalkozom már hivatásszerűen. Egy teljesen új szakterületen próbálom fejleszteni magam, ez pedig az egyedi jármű építés. Egy olyan cégnél dolgozok, amely egyedi, különleges járműfelépítményeket és mezőgazdasági gépeket tervez és gyárt. Azért néha még felnézek olvasgatni (amikor nem nonstop dolgozunk, mert határidős a jármű ;) ). De ez már inkább az Egyébbe való. Üdv. gorbi Link to comment Megosztás: More sharing options...
szöllő Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Jól néz ki a gép :lol: ... és miután mindent megcsinálsz, eladod? ;) A megcsinálás kimerült egy alapos mosásban, (kézi) polírozásban, viaszozásban, belsőtér takarításban, gumi és műanyag alkatrészek szilikonzsírral való ápolásában. Amint eláll az eső és nem lesz vizes a nemesebbik felem, ha lekucorodok a kocsi mellé, kap még egy féktisztítást és kész. Egyébként a muszáj nagy úr, és hát Ő szólt. ;) Konkrétan kettő oka van: 1. "sokat" fogyaszt (8-9 liter) 2. Sajnálom munkás autónak használni, túl jó állapotban van. Jelenleg futárkodom, és csak tönkre menne, illetve mivel realtíve sokat fogyaszt, nem maradna pénzem karbantartani= fájna a szívem látni, hogy szépen lassan megmurdel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
peti16 Elküldve Október21, 2011 Megoszt Elküldve Október21, 2011 Hellósztok! Nagy a problémám bekrepált a fékerő szabályzóm és abban kérném a segítségeteket hogy szét lehet e szedni vagy cserélnem kell. Utánna néztem már az áraknak és ha tudtok olyan oldalt ahol valamivel olcsóbban tudok haozzá jutni akkor légyszi segítsetek! Előre is köszi mindent Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Október21, 2011 Megoszt Elküldve Október21, 2011 Hellósztok! Nagy a problémám bekrepált a fékerő szabályzóm és abban kérném a segítségeteket hogy szét lehet e szedni vagy cserélnem kell. Utánna néztem már az áraknak és ha tudtok olyan oldalt ahol valamivel olcsóbban tudok haozzá jutni akkor légyszi segítsetek! Előre is köszi mindent Melyik fékerőszabályozó? A sima "patronos", vagy a rugós, dugattyús? Link to comment Megosztás: More sharing options...
peti16 Elküldve Október21, 2011 Megoszt Elküldve Október21, 2011 Melyik fékerőszabályozó? A sima "patronos", vagy a rugós, dugattyús? a sima "patronos van benne Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Október21, 2011 Megoszt Elküldve Október21, 2011 a sima "patronos van benne Például ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október22, 2011 Megoszt Elküldve Október22, 2011 A patronokkal vigyázni kell, mert ha jól tudom, akkor lényeges a rajtuk lévő szám is. Az mutatja meg, hogy mennyivel szabályoz. Én már elgondolkodtam azon, hogy meghekkelem a kocsit és teszek bele egy dinamikust. Rossz érzés, mikor négyen ülnek benne és nem akar megállni... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Október22, 2011 Megoszt Elküldve Október22, 2011 A patronokkal vigyázni kell, mert ha jól tudom, akkor lényeges a rajtuk lévő szám is. Az mutatja meg, hogy mennyivel szabályoz. Én már elgondolkodtam azon, hogy meghekkelem a kocsit és teszek bele egy dinamikust. Rossz érzés, mikor négyen ülnek benne és nem akar megállni... ;) Ha dobféked van akkor nem biztos, hogy érdemes cserélni. Lehet, hogy teljesen más helyen szabályoz, mint a patron, tehát lehet, hogy még rosszabb lesz... Ennyire nem vagyok alkatrészszakértő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október22, 2011 Megoszt Elküldve Október22, 2011 Ha dobféked van akkor nem biztos, hogy érdemes cserélni. Lehet, hogy teljesen más helyen szabályoz, mint a patron, tehát lehet, hogy még rosszabb lesz... Ennyire nem vagyok alkatrészszakértő. A Caravanokban is terhelésfüggő van, dobfékkel. De az az igazság én sem nagyon értek hozzá. Ezért is van elméleti síkon a dolog... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Október22, 2011 Megoszt Elküldve Október22, 2011 Hellósztok! Nagy a problémám bekrepált a fékerő szabályzóm és abban kérném a segítségeteket hogy szét lehet e szedni vagy cserélnem kell. Utánna néztem már az áraknak és ha tudtok olyan oldalt ahol valamivel olcsóbban tudok haozzá jutni akkor légyszi segítsetek! Előre is köszi mindent a sima "patronos van benne Nem lehet javítani, cserélni kell (mind a kettőt!). A GyIK topik utolsó pontjában részletes leírást találsz a csere menetéről. Érdemes biztosra menni, mert nem olcsó alkatrész. ATE olyan 12ezer körül van párban, a gyári pedig 40körül párban. Többféle módosítási tényezővel gyártják, ezért fontos, hogy a Te autódhoz megfelelőt adjanak a boltban (vagy a régit kell beazonosítani, vagy alvázszám alapján). Link to comment Megosztás: More sharing options...
peti16 Elküldve Október22, 2011 Megoszt Elküldve Október22, 2011 Nem lehet javítani, cserélni kell (mind a kettőt!). A GyIK topik utolsó pontjában részletes leírást találsz a csere menetéről. Érdemes biztosra menni, mert nem olcsó alkatrész. ATE olyan 12ezer körül van párban, a gyári pedig 40körül párban. Többféle módosítási tényezővel gyártják, ezért fontos, hogy a Te autódhoz megfelelőt adjanak a boltban (vagy a régit kell beazonosítani, vagy alvázszám alapján). Köszönöm szépen a segítségeteket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Október30, 2011 Megoszt Elküldve Október30, 2011 Szasztok! Kézifékes kérdésem lenne. Nyáron cseréltünk hátsó dobokat,fékpofákat,munkahengereket és még a rögzítő dolgokat (rugók,stb..). Akkor a csere után 3-4-5 kattanásnál fogott a kézifék. Az eltelt idő alatt elfogytak a kattanások ;) és most 1,max. 2 kattanásnál jobban nem lehet behúzni,mert már satuzik. Az lenne a kérdés,hogy ez csak beállítás gond lenne? Tehát ha ugye beletöröm a hővédő lemez csavarjait ;) , és lazítok a kéziféken akkor megoldódik a dolog? Mennem kell műszakira,azért kellene megcsinálni. köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október30, 2011 Megoszt Elküldve Október30, 2011 Szasztok! Kézifékes kérdésem lenne. Nyáron cseréltünk hátsó dobokat,fékpofákat,munkahengereket és még a rögzítő dolgokat (rugók,stb..). Akkor a csere után 3-4-5 kattanásnál fogott a kézifék. Az eltelt idő alatt elfogytak a kattanások ;) és most 1,max. 2 kattanásnál jobban nem lehet behúzni,mert már satuzik. Az lenne a kérdés,hogy ez csak beállítás gond lenne? Tehát ha ugye beletöröm a hővédő lemez csavarjait :lol: , és lazítok a kéziféken akkor megoldódik a dolog? Mennem kell műszakira,azért kellene megcsinálni. köszi. Érdekes mert ahogy kopik a pofa, nyúlik a bowden mindíg nő a kattanások száma.... ;) Hát törd le a csavarokat, úgyis tudod mi a megoldás a hővédő rögzítésére. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts