Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Semmi gond. Csak felesleges ezen vitáznotok a semmire :D Azhittem valaki tud szolgálni infóval aki ugyan ezt meglépte már :D De hát ha gyárilag így tervezték akkor csak jó lesz. Amúgy megéri 256ra cserélni sokkal jobb lesz. Főfékhenger és rásegítő cserével meg még jobb remélem. Igaza volt aki írta, hogy a Delconál és az ATEnál más a felfogatás így szereznem kell 1 rásegítőt is sajna.

Ha összességében nézzük, hogy ffh és rásegítő plusz nagyobb fékek, akkor persze, hogy felesleges. Be kell tenni a 256-hoz való ffh-t és rásegítőt, az úgy komplett. :) :D

De az alapkérdést is tegyük azért rendbe, mert ha holnap mindenki elkezd nagyobb ffh-t betenni az autójába minden más változtatása nélkül, akkor pont az ellenkező hatást éri el, és nagyon fog csodálkozni. Nekem is mindegy ki mit tesz az autójával, és lehet megváltozott a hidrodinamika, csak azért kértem, hogy valami számolást is mutasson aki szerint a simán csak nagyobb ffh az ugyanakkora pedálerőnél nagyobb fékerőt jelent, mert szeretném megérteni.

Egyelőre ott tartunk, hogy ha szeretnénk 500kg fékerőt kapni, akkor az első esetben amikor ugyanakkora a ffh-nak nevezett dugattyú mint a fékhengernél levő dugattyú, ahhoz 500kg pedálerővel kell nyomni a fékpedált. A második esetben, amikor a ffh felületét a tizedére csökkentjük a fékhengerhez képest, akkor elég 50kg pedálerő kifejtése ahhoz, hogy a féknél 500kg fékerő legyen. (lehetne N is, de kg volt a rajzon)

Nekem ez azt mutatja, hogy ha kisebb méretű a ffh, akkor kisebb pedálerő kell, ugyanakkora fékhatás eléréséhez.

Link to comment
Megosztás:

Én akkor rakok majd fel 6dugattyús féknyerget meg 320-as kerámia tárcsákat. Brutál módon fogja majd kockára fékezni a gumikat. :)

Azon sem azért van, hogy 50 vagy 100km/h-ról lassuljon, hanem mert 300fölötti a végsebesség és a mozgási energia a sebességgel négyzetesen nő. Amúgy a tapadás az egy másik kérdés lenne, de szerencsére eddig még nem hangzott el. Egyértelmű hogy csak addig lehet növelni a fékerőt amíg a kerék nem blokkol. De ha nagyobb sebességről fékezel ugyanakkora fékerővel kisebb lassulást fogsz elérni.

Link to comment
Megosztás:

Azon sem azért van, hogy 50 vagy 100km/h-ról lassuljon, hanem mert 300fölötti a végsebesség és a mozgási energia a sebességgel négyzetesen nő. Amúgy a tapadás az egy másik kérdés lenne, de szerencsére eddig még nem hangzott el. Egyértelmű hogy csak addig lehet növelni a fékerőt amíg a kerék nem blokkol. De ha nagyobb sebességről fékezel ugyanakkora fékerővel kisebb lassulást fogsz elérni.

Szerintem nem, m*v, ebben nincs négyzetes összefüggés :)

Link to comment
Megosztás:

Az a lendület képlete... Mozgási energia 1/2*m*v^2 de mindegy nézz meg egy töréstesztet 64km/h-val és 100km/h-val (youtube vw golf) vajon miért törik jobban össze nagyobb sebességnél??

Igazad van, de kicsit túlságosan belelovaltátok már magatokat ebbe a témába sztem :)

Link to comment
Megosztás:

Igazad van, de kicsit túlságosan belelovaltátok már magatokat ebbe a témába sztem :)

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, dehogy, most kezdünk belejönni. :lol:

Most jönnek majd "az összetépem a diplomámat és megtaposom" dolgok. :D

De egy példa, hogy a nyomás képlete = ... , és ha megváltoztatjuk az akármit, akkor azt kapjuk, hogy ..., na az nincs. :D

Pedig szeretném megérteni :D , és ez most komoly.

Link to comment
Megosztás:

Akinek sikerül a 236al blokkolni az hazudik :)

Nekem MÁR 236Hűtött van és se a télit se a alut nem fékeli blokkolásig. :D Néha már érzem, hogy nyúlik a fékpedál anyaga. :D De akkor sem nyikorog a gumi. :D

Tehát a 236 F.O.S Nem lehet vele fékezni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akinek sikerül a 236al blokkolni az hazudik :)

Nekem MÁR 236Hűtött van és se a télit se a alut nem fékeli blokkolásig. :D Néha már érzem, hogy nyúlik a fékpedál anyaga. :D De akkor sem nyikorog a gumi. :D

Tehát a 236 F.O.S Nem lehet vele fékezni. :lol:

Tudtad, hogy ABSes kocsit nem lehet blokkolásra fékezni? ;):D:D(Poén) Amúgy a 236 elég fika kis fék opel eléggé alul méretezte a dolgokat :) Aki meg azt állítja, hogy bőven elég az addig fogja amíg nem vezet olyan kocsit amin értelmes fék van. Majd amikor napi 2-3x ül át másik autóba és minden első 300 métert úgy kezdi, hogy kifejeli a szélvédőt akkor majd rájön. :D Meg ezek a maga nyugtatgatások, hogy nekem kicsi 236os van de jó az, meg kicsi a pöcsöm de technikás legyen, kicsi a motorom de keveset fogyaszt. De ha valakinek ez megnyugtatja a lelkét hát akkor oké. :lol: Kis .... kis élvezet :D

Link to comment
Megosztás:

Tudtad, hogy ABSes kocsit nem lehet blokkolásra fékezni? :):D:D(Poén) Amúgy a 236 elég fika kis fék opel eléggé alul méretezte a dolgokat :D Aki meg azt állítja, hogy bőven elég az addig fogja amíg nem vezet olyan kocsit amin értelmes fék van. Majd amikor napi 2-3x ül át másik autóba és minden első 300 métert úgy kezdi, hogy kifejeli a szélvédőt akkor majd rájön. :D Meg ezek a maga nyugtatgatások, hogy nekem kicsi 236os van de jó az, meg kicsi a pöcsöm de technikás legyen, kicsi a motorom de keveset fogyaszt. De ha valakinek ez megnyugtatja a lelkét hát akkor oké. :D Kis .... kis élvezet :lol:

Én naponta többféle autót vezetek, és nem szokott problémám lenni az átszokással.

Ja azt meg kihagyjátok a nagy ffh csere közben, hogy lehet nem is illik a kisebb helyére a nagyobb ugyanazon szervódobba... ;)

Link to comment
Megosztás:

Akinek sikerül a 236al blokkolni az hazudik :D

Nekem MÁR 236Hűtött van és se a télit se a alut nem fékeli blokkolásig. :D Néha már érzem, hogy nyúlik a fékpedál anyaga. :D De akkor sem nyikorog a gumi. :lol:

Tehát a 236 F.O.S Nem lehet vele fékezni. ;)

Nem mondom hogy bőven elég, de normális kettőharminchattal normálisan összerakva, állóra fékezem a contikat. :)

Sőt mondok még betegebb dolgot, ha jó a dobfék, még az is tud fogni. Hihetetlen mi? :)

Link to comment
Megosztás:

Én naponta többféle autót vezetek, és nem szokott problémám lenni az átszokással.

Ja azt meg kihagyjátok a nagy ffh csere közben, hogy lehet nem is illik a kisebb helyére a nagyobb ugyanazon szervódobba... :D

Neked meg mi közöd hozzá?Csak azért mert magadnak építesz fékrendszereket, asszed' értesz is hozzá? :D :)

Link to comment
Megosztás:

Akinek sikerül a 236al blokkolni az hazudik :D

Nekem MÁR 236Hűtött van és se a télit se a alut nem fékeli blokkolásig. :D Néha már érzem, hogy nyúlik a fékpedál anyaga. :D De akkor sem nyikorog a gumi. :lol:

Tehát a 236 F.O.S Nem lehet vele fékezni. ;)

Ez max a trára igaz, corsán semmiképp! :)

Link to comment
Megosztás:

Ez az,hogy jól fékező autónál nem száll előre minden súly, pl. 911 a farmotor miatt többek között.

Viszont a corsánál,astránál nem tesz jót az útfekvésnek,féknek, hogy az első tengelyek előtt 30 centire van az egész motor minden súlyával szvsz. :)

Hogy elől van-e a súly azt nem tudom, mert mind a 4 kerék egyformán nehezedik a talajra.

Tudtad, hogy ABSes kocsit nem lehet blokkolásra fékezni? :D:D:D(Poén) Amúgy a 236 elég fika kis fék opel eléggé alul méretezte a dolgokat :lol: Aki meg azt állítja, hogy bőven elég az addig fogja amíg nem vezet olyan kocsit amin értelmes fék van. Majd amikor napi 2-3x ül át másik autóba és minden első 300 métert úgy kezdi, hogy kifejeli a szélvédőt akkor majd rájön. ;) Meg ezek a maga nyugtatgatások, hogy nekem kicsi 236os van de jó az, meg kicsi a pöcsöm de technikás legyen, kicsi a motorom de keveset fogyaszt. De ha valakinek ez megnyugtatja a lelkét hát akkor oké. :) Kis .... kis élvezet :D

91-es technikáról beszélünk, gondolom amibe átülsz, és nagyon jó a fékrendszere az is korabeli, és ugyanaz a kategória? Pölö kettes Golf? :D :D

Link to comment
Megosztás:

Hogy elől van-e a súly azt nem tudom, mert mind a 4 kerék egyformán nehezedik a talajra.

91-es technikáról beszélünk, gondolom amibe átülsz, és nagyon jó a fékrendszere az is korabeli, és ugyanaz a kategória? Pölö kettes Golf? :) :D

Ezzel vitatkoznék. Mert a tengelyterhelés kicsit másképp van. Hátul csak akkor van ugyanakkora terhelés, mikor ülnek hátul legalább ketten... :D

Szted miért kell hátul kisebb guminyomással közlekedni, ha nincs megterhelve?? :D

Link to comment
Megosztás:

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, dehogy, most kezdünk belejönni. :D

Most jönnek majd "az összetépem a diplomámat és megtaposom" dolgok. :D

De egy példa, hogy a nyomás képlete = ... , és ha megváltoztatjuk az akármit, akkor azt kapjuk, hogy ..., na az nincs. :D

Pedig szeretném megérteni :) , és ez most komoly.

Pl: ffk=20 munkahenger=40 (ezek ugye átmérők) a felületek Affk=314,... Amh=1256,.... Legyen F1 erő amivel a ffk-t nyomod 100N. A felületeket m^2-ben kell behelyettesíteni azaz 3,14*10^-4 és 1,256*10^-3. F1/A1=F2/A2 => F2=(F1/A1)*A2 az eredmény 400N vagyis 100N a ffk-n = 400N a mh dugattyún. Növeld a ffk-t pl 25re ekkor a felület 4,9*10^-4 az előzőek alapján F2=255N azaz a munkahenger ekkora erővel szorítja a tárcsát az előbbi 400N helyett. És a fizika mindig ugyan úgy működik ha emelő ha fék pascal törvénye ua.

Link to comment
Megosztás:

Pl: ffk=20 munkahenger=40 (ezek ugye átmérők) a felületek Affk=314,... Amh=1256,.... Legyen F1 erő amivel a ffk-t nyomod 100N. A felületeket m^2-ben kell behelyettesíteni azaz 3,14*10^-4 és 1,256*10^-3. F1/A1=F2/A2 => F2=(F1/A1)*A2 az eredmény 400N vagyis 100N a ffk-n = 400N a mh dugattyún. Növeld a ffk-t pl 25re ekkor a felület 4,9*10^-4 az előzőek alapján F2=255N azaz a munkahenger ekkora erővel szorítja a tárcsát az előbbi 400N helyett. És a fizika mindig ugyan úgy működik ha emelő ha fék pascal törvénye ua.

Elfelejtitek hogy a pedált nyomjátok, nem a főfékhengert :) Mintha kihagytatok volna valamit a számításból :D

Link to comment
Megosztás:

Elfelejtitek hogy a pedált nyomjátok, nem a főfékhengert :) Mintha kihagytatok volna valamit a számításból :D

Jaj de okos már megint valaki. Az mindegy hogy mit nyomsz a pedál áttétele változatlan ha csak a hengert cseréled. És attól, hogy a nagyobb hengerrel kisebb úton jár a pedál nagyobb erőt kell kifejteni. Szerintem te semmit sem értesz az egészből.

Link to comment
Megosztás:

Jaj de okos már megint valaki. Az mindegy hogy mit nyomsz a pedál áttétele változatlan ha csak a hengert cseréled. És attól, hogy a nagyobb hengerrel kisebb úton jár a pedál nagyobb erőt kell kifejteni. Szerintem te semmit sem értesz az egészből.

Te is elég okos vagy már 10x le lett írva, hogy cserélve lettek a nyergek tárcsák betétek ezért kéne cserélni a főfékhengert ember :) Így van zárjuk már le ezt a témát, nyilván ha az alap 236os lecseréled szarabb lesz de azt gyárilag úgy tervezték ennyi. A 256ot meg teljesen másképp tervezték és szerintem ott aki ezt kitalálta és legyártotta kicsit jobban ért hozzá mint te. Nem a 236os féket akarom tuningolni hanem nagyobbra cseréltem a féket ennyi. Mindenki annyira ért hozzá így szar meg úgy szarabb lesz azt fogadok még életükbe nem cseréltek le se 256osra a rendszert se nagyobbra a rásegítést. :D Aki már cserélt nagyobb fékre és cserélte a főfékhengert is leírta, hogy cserélni kell és jobb lesz. Felesleges viták a semmiről és a fele tök hülyeség :D

Link to comment
Megosztás:

Te is elég okos vagy már 10x le lett írva, hogy cserélve lettek a nyergek tárcsák betétek ezért kéne cserélni a főfékhengert ember :) Így van zárjuk már le ezt a témát, nyilván ha az alap 236os lecseréled szarabb lesz de azt gyárilag úgy tervezték ennyi. A 256ot meg teljesen másképp tervezték és szerintem ott aki ezt kitalálta és legyártotta kicsit jobban ért hozzá mint te. Nem a 236os féket akarom tuningolni hanem nagyobbra cseréltem a féket ennyi. Mindenki annyira ért hozzá így szar meg úgy szarabb lesz azt fogadok még életükbe nem cseréltek le se 256osra a rendszert se nagyobbra a rásegítést. :D Aki már cserélt nagyobb fékre és cserélte a főfékhengert is leírta, hogy cserélni kell és jobb lesz. Felesleges viták a semmiről és a fele tök hülyeség :D

Az a gáz hogy nem tudjátok (tisztelet a kivételeknek) mit miért cseréltek hanem csak annyit hogy nagyobb és akkor jobb. De ha beleolvasol a korábbi válaszokba meglátod hogy a teljes csere javítani fog a fékhatáson, bár a legjobb egy betonfal lenne. De időközben más felé terelődött a téma, amit egyesek nem fogtak fel. Részemről ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.