Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Hmmm...hidraulikánál nem úgy van, hogy minél kisebb az átmérője a hengernek amivel nyomod az olajat a fékmunkahengerekbe annál nagyobb erőt tudsz kifejteni? :)

Hát szerintem nem éppen. Ebben az esetben a hengerből kipréselt olaj mennyisége számít. A nagyobb hengerhez nagyobb vákuumdob is tartozik, tehát az erőkifejtéssel nem lehet gond. A nagyobb nyergekben szintén nagyobbak a munkahengerek, tehát több olaj kell beléjük hogy fogjanak.

Vagyis nagyobb fékhez nagyobb főfékhenger kell, de ez annyira nyilvánvaló. :D

Néha nehéz eldönteni, hogy mikor mondod komolyan, mikor hülyéskedsz... :D :D remélem most ez utóbbi van. ;) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem nem éppen. Ebben az esetben a hengerből kipréselt olaj mennyisége számít. A nagyobb hengerhez nagyobb vákuumdob is tartozik, tehát az erőkifejtéssel nem lehet gond. A nagyobb nyergekben szintén nagyobbak a munkahengerek, tehát több olaj kell beléjük hogy fogjanak.

Vagyis nagyobb fékhez nagyobb főfékhenger kell, de ez annyira nyilvánvaló. :D

Néha nehéz eldönteni, hogy mikor mondod komolyan, mikor hülyéskedsz... :D :) remélem most ez utóbbi van. ;) :lol:

De ő csak nagyobb átmérőjű főfékhengerről beszélt, szó sem volt vákumdobról, vagy fékmunkahenger cseréről. :D

Link to comment
Megosztás:

alá tudná ezt támasztani vki fizikai számítás szerű tényekkel? mert sztem is zotyának van igaza :)

F1/A1=F2/A2 vagyis ha csak főfékhengert cserél (nagyobb átmérőjű dugattyú) akkor ugyanakkora fékpedálerő mellett kisebb fékerő lesz. Ez tisztán fizikai megközelítés..

Link to comment
Megosztás:

F1/A1=F2/A2 vagyis ha csak főfékhengert cserél (nagyobb átmérőjű dugattyú) akkor ugyanakkora fékpedálerő mellett kisebb fékerő lesz. Ez tisztán fizikai megközelítés..

Viszont minél kisebb a főhenger annál hosszabb úton kell benyomni. (már megint hülyeségeken vitatkozunk... :D :D )

Van egy javaslatom, mindenki cserélje kisebbre aztán meglátjuk hogy működik a megközelítés. :)

Link to comment
Megosztás:

Viszont minél kisebb a főhenger annál hosszabb úton kell benyomni. (már megint hülyeségeken vitatkozunk... :D :D )

Van egy javaslatom, mindenki cserélje kisebbre aztán meglátjuk hogy működik a megközelítés. :)

Igaz, de ez sem volt kérdés, csupán az ha nagyobbra cserél javul-e a fékhatás. Tehát a komplex válasz az, hogy ugyanakkora fékpedál lenyomás erőnél nem, ha jobban tapossa igen, de ekkor viszont jobban fogna az eredeti fék is. :D Szerintem többet érne el nagyobb tárcsával(hűtőtt) elől, esetleg tárcsával hátul, és csak aztán főfékhengert cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Igaz, de ez sem volt kérdés, csupán az ha nagyobbra cserél javul-e a fékhatás. Tehát a komplex válasz az, hogy ugyanakkora fékpedál lenyomás erőnél nem, ha jobban tapossa igen, de ekkor viszont jobban fogna az eredeti fék is. :) Szerintem többet érne el nagyobb tárcsával(hűtőtt) elől, esetleg tárcsával hátul, és csak aztán főfékhengert cserélni.

Igaz, hogy erősebben kell nyomni, de blokkoláshoz nem kell padlóig taposni...tehát hamarabb fog fogni... :D

Link to comment
Megosztás:

Igaz, hogy erősebben kell nyomni, de blokkoláshoz nem kell padlóig taposni...tehát hamarabb fog fogni... :)

Az sem jó amikor túl van szervózva a fék, én jobban szeretem az Astra látszólag gyenge, de jobban adagolható fékjét, mint pölö a Wagon kőkemény egyből blokkoló rásegítését.

Link to comment
Megosztás:

Az sem jó amikor túl van szervózva a fék, én jobban szeretem az Astra látszólag gyenge, de jobban adagolható fékjét, mint pölö a Wagon kőkemény egyből blokkoló rásegítését.

Superb-et vezettél mostanában? Az után visszaülni az Astrába nagyon lehangoló... :D Olyan fapados mint az állat, a fék pedig ijesztően gyenge. :)

Link to comment
Megosztás:

Srácok 236osról váltottam 256os fékekre új nyereggel! Ezért szeretném a főfékhenger is 22re cserélni mert a calibrákon is annyi! Ennek van értelme vagy nem mert a gyári 20,64es a B corsába köszönöm!

Helyes! Én is. :D

Már több mint egy hónapja megvan a nagyobb henger, de még nem raktam be. Holnap fel is hívom a szerelőt. :)

Link to comment
Megosztás:

Superb-et vezettél mostanában? Az után visszaülni az Astrába nagyon lehangoló... :D Olyan fapados mint az állat, a fék pedig ijesztően gyenge. :)

Még a Fábiánál is sokkal jobbnak érződik a fékhatás, de ne hasonlítgassuk a 2005-ös technikát az 1993-ashoz... :D

De valóban van különbség, ebben teljes mértékben igazad van! :D

Link to comment
Megosztás:

Hát a 256hoz 22es főfékhengert írnak innentől kezdve nem hinném, hogy rosszabb lenne ha cserélném a 20ast szóval nem tudom :)

Összefoglalva: nagyobb főfékhenger kisebb pedálmozgás hatására ugyanakkora elmozdulás a féknyereg dugattyún viszont nagyobb erő kell a mozgatáshoz, de ha nagyobb a rásegítés akkor nem nő a pedálerő.

Ha a nagyobb van előírva akkor az nem véletlen tuti nagyobb nyomást tud előállítani.

Link to comment
Megosztás:

F1/A1=F2/A2 vagyis ha csak főfékhengert cserél (nagyobb átmérőjű dugattyú) akkor ugyanakkora fékpedálerő mellett kisebb fékerő lesz. Ez tisztán fizikai megközelítés..

Ez az igaz, és az eredeti kérdésnél zotyának van igaza, sima fizika. :)

Srácok 236osról váltottam 256os fékekre új nyereggel! Ezért szeretném a főfékhenger is 22re cserélni mert a calibrákon is annyi! Ennek van értelme vagy nem mert a gyári 20,64es a B corsába köszönöm!

Ha bonyolítjuk, akkor a 256-os fékhez már érdemes betenni a 22-es főfékhengert, mert a hozzátartozó rásegítőnél nagyobb a fékrásegítés is. Ott nem csak főfékhenger méret változik, hanem a rásegítő mérete is.

Értelme gyárilag az lehet, hogy a 256-os fékhez 52-es fékmunkahenger tartozik a 236-os 48-asa helyett, így ugyanakkora elmozduláshoz több folyadékszállítás szükséges, amit a nagyobb méretű főfékhengerrel oldottak meg. Ehhez hozzátettek egy erősebb rásegítést, és ezzel együtt mindjárt jobbnak érezni.

Link to comment
Megosztás:

Ez az igaz, és az eredeti kérdésnél zotyának van igaza, sima fizika. :)

Ha bonyolítjuk, akkor a 256-os fékhez már érdemes betenni a 22-es főfékhengert, mert a hozzátartozó rásegítőnél nagyobb a fékrásegítés is. Ott nem csak főfékhenger méret változik, hanem a rásegítő mérete is.

Értelme gyárilag az lehet, hogy a 256-os fékhez 52-es fékmunkahenger tartozik a 236-os 48-asa helyett, így ugyanakkora elmozduláshoz több folyadékszállítás szükséges, amit a nagyobb méretű főfékhengerrel oldottak meg. Ehhez hozzátettek egy erősebb rásegítést, és ezzel együtt mindjárt jobbnak érezni.

Milyen rásegítést? Én kerestem fékrásegítőket ugyan akkora a 236osé mint a 256osé de lehet nem jól keresem csak a főfékhenger mérete más. Igen és a dugattyúk elvileg nagyobbak mint 236osba így lehet értelme a cserének.

Link to comment
Megosztás:

Milyen rásegítést? Én kerestem fékrásegítőket ugyan akkora a 236osé mint a 256osé de lehet nem jól keresem csak a főfékhenger mérete más. Igen és a dugattyúk elvileg nagyobbak mint 236osba így lehet értelme a cserének.

Úgy emlékszem, a 236-os fékhez a Delco főfékhengert és a hozzá tartozó rásegítőt szokták betenni gyárilag. Ennél, a főfékhenger felfogatásához a rásegítőre vízszintesen áll a két csavar. A 256-os fékhez (vagy ABS-eshez), az ATE főfékhengert és rásegítőt használják, ahol az említett felfogató csavarok 45 fokos szögben állnak a vízszinteshez képest. :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem, a 236-os fékhez a Delco főfékhengert és a hozzá tartozó rásegítőt szokták betenni gyárilag. Ennél, a főfékhenger felfogatásához a rásegítőre vízszintesen áll a két csavar. A 256-os fékhez (vagy ABS-eshez), az ATE főfékhengert és rásegítőt használják, ahol az említett felfogató csavarok 45 fokos szögben állnak a vízszinteshez képest. :D

Akkor majd megkérdezem havert ő jobban vágja :) mint én köszi

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Bocsi hogy belevau, De a nagyobb dugattyúval adott idő alatt több folyadékot tudsz átpréselni, és ezért jobb a fékerő.

:)

Nézzétek már meg pl. ezt. 3. lapon Pascal törvénynél. :D (az autót mikor könnyebb megmozdítani, ha az F1-nél levő felület kisebb, vagy ha nagyobb ?)

Link to comment
Megosztás:

Helyes! Én is. ;)

Már több mint egy hónapja megvan a nagyobb henger, de még nem raktam be. Holnap fel is hívom a szerelőt. :)

Amit tőlem vettél 22es-en felül szereztél még egy nagyobbat? :D

Akkor már 2őt raksz majd be? :D

Mert ha csak az én tőlem vásárolt van akkor az már nem 1hónap. :D Hanem már lassan fél év. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nézzétek már meg pl. ezt. 3. lapon Pascal törvénynél. :D (az autót mikor könnyebb megmozdítani, ha az F1-nél levő felület kisebb, vagy ha nagyobb ?)

Hát tök mindegy kinek milyen törvénye van. A lényeg, azt hogy egy gyári 236os rendszert cseréltem le 256os tárcsa + betét + nyereg. Így a nyeregbe is megnőttek a dugattyúk is. A gyári rásegítésbe 20,64es a főfékhenger holott egy 256ossal szerelt calibrába már 22es akkor a mérnökök balfäszok, hogy nagyobbat tettek bele és így szarabbul fog? Érdekes lenne :) Szerintem ha nagyobbra cserélem jobban kell fognia mert a féknyereg dugattyú-i is nagyobbak lettek.

Link to comment
Megosztás:

Superb-et vezettél mostanában? Az után visszaülni az Astrába nagyon lehangoló... :D Olyan fapados mint az állat, a fék pedig ijesztően gyenge. :)

Hát nem tudom , egyszer voltam vészhelyzetben , azonnal blokkoltak az első kerekeke, még a fapados fékes Astrán is, onnantól kezdve a fékerő-dugattyú kérdés lényegtelen volt. :lol:

Nekem meg 25/20as van 308/286hoz és beszarsz :D

Figyelj, most ettem dinnyét, meg ittam rá tejet amúgy is beszarok, nem érdekel a féked. ;) :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.