Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Na sikerült leszedni a fékdobokat, egy kis csavarlazító és egy óra szenvedés árán.

Cserélni kell munkahengereket, fékpofákat. Meg a dobokat felszabályozni, ha lehet.

53-as a dob, ehhez 46-7-es fékpofa kell? Meg látom van kétfajta munkahenger is, gondolom a keskenyebbikhez való a 17,6mm-es. Nekem 19mm-es kell, megmértem.

És ha egyszer össze lesz rakva, akkor a pedált nyomkodva állítja be magát?

Link to comment
Megosztás:

De a szereléssel járó szopásokat és a használt hengerbe beletett utángyári tömítések várható rövid élettartamát figyelembevéve szerintem jobban begéri a komplett főfékhengert cserélni. Persze ha az ember nem tervez hosszútávra a tömítéscsere is megteszi.

Na jó, de nézegetted már az új főfékhengerek árait?

Na sikerült leszedni a fékdobokat, egy kis csavarlazító és egy óra szenvedés árán.

Cserélni kell munkahengereket, fékpofákat. Meg a dobokat felszabályozni, ha lehet.

53-as a dob, ehhez 46-7-es fékpofa kell? Meg látom van kétfajta munkahenger is, gondolom a keskenyebbikhez való a 17,6mm-es. Nekem 19mm-es kell, megmértem.

És ha egyszer össze lesz rakva, akkor a pedált nyomkodva állítja be magát?

Papír szerint igen, gyakorlatilag általában nem. Ha vadi új a dob, betét, akkor ha egyformára vannak tekerve egyformán fognak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A fékemet újítom mostanság éppen. Egy c20xe astra combi. Ehhez mérten szeretnék valami normális tárcsákat előre-hátra betétekkel együtt természetesen.

Mit javasolnátok? akinek van konkrét tapasztalata milyen tárcsa, milyen betéttel.A fórumban olvasgattam a hozzászólásokat de nem volt egyértelmű mi lenne az ideális nekem.

A vezetési stílusom szerint egy utcai de időnként sportos cucc kellene bele nekem ami hosszútávra is megbízható lesz.

Amire én gondoltam brembo tárcsák előre brembo max, betétek meg textar. Ez ami nekem tetszett Ár -érték arányban. Néztem még EBC-t is. stb....stb...

Ha vágjátok mi jó, miért, és mi nem , meg köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A fékemet újítom mostanság éppen. Egy c20xe astra combi. Ehhez mérten szeretnék valami normális tárcsákat előre-hátra betétekkel együtt természetesen.

Mit javasolnátok? akinek van konkrét tapasztalata milyen tárcsa, milyen betéttel.A fórumban olvasgattam a hozzászólásokat de nem volt egyértelmű mi lenne az ideális nekem.

A vezetési stílusom szerint egy utcai de időnként sportos cucc kellene bele nekem ami hosszútávra is megbízható lesz.

Amire én gondoltam brembo tárcsák előre brembo max, betétek meg textar. Ez ami nekem tetszett Ár -érték arányban. Néztem még EBC-t is. stb....stb...

Ha vágjátok mi jó, miért, és mi nem , meg köszönöm!

Nagyobbat lehet bukni vele, mint egy jó minőségű másik márkával :D Kegyetlen mód hamisítják, nem nehéz belenyúlni a tutiba :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A fékemet újítom mostanság éppen. Egy c20xe astra combi. Ehhez mérten szeretnék valami normális tárcsákat előre-hátra betétekkel együtt természetesen.

Mit javasolnátok? akinek van konkrét tapasztalata milyen tárcsa, milyen betéttel.A fórumban olvasgattam a hozzászólásokat de nem volt egyértelmű mi lenne az ideális nekem.

A vezetési stílusom szerint egy utcai de időnként sportos cucc kellene bele nekem ami hosszútávra is megbízható lesz.

Amire én gondoltam brembo tárcsák előre brembo max, betétek meg textar. Ez ami nekem tetszett Ár -érték arányban. Néztem még EBC-t is. stb....stb...

Ha vágjátok mi jó, miért, és mi nem , meg köszönöm!

szia

én az x18xe-re előre hátra sachsot raktam sztem elég jó az ára és maga a cucc is

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek.

Egyik ismerősöm bele ültette a bogarat a fülembe a nagyobb fékekkel kapcsolatban.Faék 1.6GL-em van.Ha az elejére feltennék 256-os fékeket,mennyivel változna a fékhatásom?

Gondolom akkor a 13-as alufelni is a múlté,ugye?

Mivel a 256-os fék kijjebb esik a kerék forgáspontjától, plussz gondolom nagyobb a betétek felülete a fékhatás nőni fog, és igen a 13-as felni a multé.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek.

Egyik ismerősöm bele ültette a bogarat a fülembe a nagyobb fékekkel kapcsolatban.Faék 1.6GL-em van.Ha az elejére feltennék 256-os fékeket,mennyivel változna a fékhatásom?

Gondolom akkor a 13-as alufelni is a múlté,ugye?

Ahogy Zotya írta, a nagyobb fék jobb valamivel, de csodát nem kell várni tőle.

Akkor érezni igazán változást, ha a nagyobb fékhez való (Ate) fékrásegítő és főfékhenger is felkerül.

A 265-os tárcsa eredetileg 24mm vastag, és a kopáshatára 21mm. Erre kell figyelni még. :D

Link to comment
Megosztás:

Ahogy Zotya írta, a nagyobb fék jobb valamivel, de csodát nem kell várni tőle.

Akkor érezni igazán változást, ha a nagyobb fékhez való (Ate) fékrásegítő és főfékhenger is felkerül.

A 265-os tárcsa eredetileg 24mm vastag, és a kopáshatára 21mm. Erre kell figyelni még. :D

Jegyeztem.Köszönöm.

Ha már szétkapnám az egész féket,hátsó hidat is kéne cserélnem tárcsásra,nem?

Akkor lenne jobb az összkép.De ezzel megszorzom a kocsi árát 2-vel :icon4:

Nem óccsó

Link to comment
Megosztás:

Jegyeztem.Köszönöm.

Ha már szétkapnám az egész féket,hátsó hidat is kéne cserélnem tárcsásra,nem?

Akkor lenne jobb az összkép.De ezzel megszorzom a kocsi árát 2-vel :D

Nem óccsó

Hátsóhidat nem kell cserélni, a tieden szerintem van fékerőszabályzó.

Elég a hátsó agyat cserélni plusz a tárcsás dolgok és a kézifék kötelet, mert az is más.

Néha így is lehet kapni, volt itt is az eladó topicban.

Link to comment
Megosztás:

Miért is nem???? :D

Ez nem vezérműszíj :icon4:

Hát szerintem talán azért, mert nem tuti hogy ugyanúgy fog illeszkedni, főleg ha nem is tudj melyik oldalon melyik volt, egy picit mindegykik félrekopik, és nem az egész betét felülete érintkezik a tárcsával. Most nem csak arról van szó, hogy szétszedem, kiveszem-visszarakom, szét van szedve az egész fék, és egy másik agyra visszarakva.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem talán azért, mert nem tuti hogy ugyanúgy fog illeszkedni, főleg ha nem is tudj melyik oldalon melyik volt, egy picit mindegykik félrekopik, és nem az egész betét felülete érintkezik a tárcsával. Most nem csak arról van szó, hogy szétszedem, kiveszem-visszarakom, szét van szedve az egész fék, és egy másik agyra visszarakva.

Ebben igazad van.Szerintem teljesen mindegy,hogy tudjuk-e honnan lett leszedve.Más autó,máshogy használt fékekkel.Sosem lesz egyforma még,ha csereszabatos is.

Két azonos kocsin se tudod felcserélni a betéteket,hogy jó legyen.Nem vagyok ótószerelő,de tudnak ezek a dolgok meglepit okozni.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem talán azért, mert nem tuti hogy ugyanúgy fog illeszkedni, főleg ha nem is tudj melyik oldalon melyik volt, egy picit mindegykik félrekopik, és nem az egész betét felülete érintkezik a tárcsával. Most nem csak arról van szó, hogy szétszedem, kiveszem-visszarakom, szét van szedve az egész fék, és egy másik agyra visszarakva.

Összekopik az hamar. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.