spzoli Elküldve Június10, 2011 Elküldve Június10, 2011 azt mondod jó, tehát megérte :D sokat kellett alakítani? Fog mint a barom, de 1km mentem vele szóval ez nem mérvadó. Egyelőre nem tervezem használni amíg össze nem áll a motortér többi része.. Sokat, sok minden kell, és sok a szívás. :D
FPepe Elküldve Június10, 2011 Elküldve Június10, 2011 azt mondod jó, tehát megérte :D sokat kellett alakítani? Ez engem is érdekelne, mi kell hozzá, elég a dupla dobos rásegítő, vagy főfékhengerrel együtt cserélted? Kell valamit átalakítani, vagy csak régi le, új fel?
spzoli Elküldve Június10, 2011 Elküldve Június10, 2011 Ez engem is érdekelne, mi kell hozzá, elég a dupla dobos rásegítő, vagy főfékhengerrel együtt cserélted? Kell valamit átalakítani, vagy csak régi le, új fel? Kompletten cseréltem. Célszerű angol omegából beszerezni, mert annak úgy állnak a furatok, mint a gyárin(és talán akkor nem kell új fékcső). Én a gyári astra távtartókkal raktam fel. Kellett esztergáltatni egy tengelyhosszabbítót, meg kellett két fékcső. Ja és a tartályt is lecseréltem, mert hidrokuplungos volt rajta. Az abshez hozzáér, meg nekem még a másik oldalon sem fér el. Szóval egyelőre nem is tervezek vele menni, amíg nincs meg a powercap.
petiii Elküldve Június17, 2011 Elküldve Június17, 2011 Hello! Azt szeretném kérdezni tőletek h mennyi fékfolyadék kell egy opel astra f c14nz tipusú autóba? mert légteleniteni szeretném a féket! jah és dot 3 dot 4 vagy dot5.1 fékfolyadékot vegyek?
Guest gorbi Elküldve Június17, 2011 Elküldve Június17, 2011 Hello! Azt szeretném kérdezni tőletek h mennyi fékfolyadék kell egy opel astra f c14nz tipusú autóba? mert légteleniteni szeretném a féket! jah és dot 3 dot 4 vagy dot5.1 fékfolyadékot vegyek? Egy 0,5literes/kilós elég szokott lenni teljes folyadékcserekor is. DOT4-et vegyél. Az hogy milyen márkájú, az mindegy.
feri05 Elküldve Június24, 2011 Elküldve Június24, 2011 Sziasztok. Jövő héten hátsó fék felújítás lesz. Már most olvasgattam a topikot, meg a Gyíkot, de ott nincs olyan részletességgel mint az első tárcsafékről. Ahogy nézegettem a képeket az a rész amire a felni megy fel nincs egyben a fékdobbal. Márpedig nálam teljesen úgy néz ki mintha egybe lenne. Biztos jól összerohadt, már. Nehéz lesz leszedni. Van erre valami tipp, hogyan kell leszedni anélkül hogy szétverném?
Guest gorbi Elküldve Június24, 2011 Elküldve Június24, 2011 Sziasztok. Jövő héten hátsó fék felújítás lesz. Már most olvasgattam a topikot, meg a Gyíkot, de ott nincs olyan részletességgel mint az első tárcsafékről. Ahogy nézegettem a képeket az a rész amire a felni megy fel nincs egyben a fékdobbal. Márpedig nálam teljesen úgy néz ki mintha egybe lenne. Biztos jól összerohadt, már. Nehéz lesz leszedni. Van erre valami tipp, hogyan kell leszedni anélkül hogy szétverném? Igen, a kerékagy és a fékdob Astrán két külön alkatrész és valóban szeret összerohadni. Sok-sok csavarlazító, erőszak, türelem. Le szokott jönni még akkor is, ha az elmúlt 10 évben nem néztek alá. Ha a dob lepattant az agyról, akkor valószínűleg majd a fékpofák fogják fenntartani a fékdob válla miatt. Ilyenkor ismét türelem. Ha eléred valahogy az utánállítót, akkor azonnal lejön. Én ezt elkerülendően téli-nyári kerékcserekor néha alá szoktam nézni a fékdobnak, így az ellenőrzésen túl még nem is lesz ideje összegyógyulni. Most legutóbb pedig befújtam a kerékagyat rézspray-vel. Esélye sincs :D
Tiu Elküldve Június24, 2011 Elküldve Június24, 2011 Igen, a kerékagy és a fékdob Astrán két külön alkatrész és valóban szeret összerohadni. Sok-sok csavarlazító, erőszak, türelem. Le szokott jönni még akkor is, ha az elmúlt 10 évben nem néztek alá. Ha a dob lepattant az agyról, akkor valószínűleg majd a fékpofák fogják fenntartani a fékdob válla miatt. Ilyenkor ismét türelem. Ha eléred valahogy az utánállítót, akkor azonnal lejön. Én ezt elkerülendően téli-nyári kerékcserekor néha alá szoktam nézni a fékdobnak, így az ellenőrzésen túl még nem is lesz ideje összegyógyulni. Most legutóbb pedig befújtam a kerékagyat rézspray-vel. Esélye sincs :D Ha a dob már lejött az agyról és csak a fékdob válla nem engedi, ahogy gorbi írta, akkor az agyhoz képest 45 fokkal elfordítva a dobot a kerékcsavar furatán keresztül az agyon látni egy nagyobb furatot. Ezen keresztül hozzáférni az automata állítóhoz és vissza lehet tekerni, hogy lejöjjön könnyen a dob. :D
feri05 Elküldve Június24, 2011 Elküldve Június24, 2011 Ha a dob már lejött az agyról és csak a fékdob válla nem engedi, ahogy gorbi írta, akkor az agyhoz képest 45 fokkal elfordítva a dobot a kerékcsavar furatán keresztül az agyon látni egy nagyobb furatot. Ezen keresztül hozzáférni az automata állítóhoz és vissza lehet tekerni, hogy lejöjjön könnyen a dob. :D Köszönöm a segítséget. És az ami hátul van egy kis gumidugó, nem azon kell elérni az után állítót. Előkerestem a javítási kézikönyvet és abban elég érdekeden van megfogalmazva.
pszilaj Elküldve Június24, 2011 Elküldve Június24, 2011 Köszönöm a segítséget. És az ami hátul van egy kis gumidugó, nem azon kell elérni az után állítót. Előkerestem a javítási kézikönyvet és abban elég érdekeden van megfogalmazva. Ha azt a kis gumidugót kihúzod, akkor egy csavarhúzóval vissza lehet nyomni a fékpofát és sokkal könnyebben lejön a dob. Csak úgy dugd be a csavarhúzót, hogy a fogója a kocsi hátulja felé legyen és mikor bedugtad és megakadt a fémben, akkor szépen a markolatot előre felé tolod. :D
Tiu Elküldve Június24, 2011 Elküldve Június24, 2011 Köszönöm a segítséget. És az ami hátul van egy kis gumidugó, nem azon kell elérni az után állítót. Előkerestem a javítási kézikönyvet és abban elég érdekeden van megfogalmazva. Aki hátulról szereti, úgy is lehet ... :D :D
feri05 Elküldve Június25, 2011 Elküldve Június25, 2011 Aki hátulról szereti, úgy is lehet ... :D :D Hát szerintem muszáj is lesz hátulról, mert már valamelyik nap faterom próbálta levenni, (kivette a csavart és nekiesett kalapáccsal) de meg sem mozdult még mindig úgy néz ki mintha egybe lenne az aggyal.
zotya975 Elküldve Június25, 2011 Elküldve Június25, 2011 Hát szerintem muszáj is lesz hátulról, mert már valamelyik nap faterom próbálta levenni, (kivette a csavart és nekiesett kalapáccsal) de meg sem mozdult még mindig úgy néz ki mintha egybe lenne az aggyal. Nekem elég válas volt már a régi dob, de kocogatással körbe-körbe kifele húzva le tudtam venni. Nagyon ütni azért nem szabad.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Június28, 2011 Elküldve Június28, 2011 Nekem elég válas volt már a régi dob, de kocogatással körbe-körbe kifele húzva le tudtam venni. Nagyon ütni azért nem szabad. Hát igen van aki ésszel előről vagy hátulról és van aki ész nélkül erővel :D Bocs, ezt nem hagyhattam ki. :D Azért volt már hogy én is nekiálltam behúzott kéziféknél lecibálni a dobot... aztán mikor leesett hogy miért nem jön... :D
petiii Elküldve Június29, 2011 Elküldve Június29, 2011 Hello! a kézifék szoknyáját hogy tudom felszedni hogy megnézzem van e érzékelője a kézinek hogy jelezze ha be van huzva? hátsó dobnál pedig még a csavart se birtam kitekerni hogy megnézzem milyen állapotba van. hiába a csavarlazitó!
Gergőőő Elküldve Június29, 2011 Elküldve Június29, 2011 Hello! a kézifék szoknyáját hogy tudom felszedni hogy megnézzem van e érzékelője a kézinek hogy jelezze ha be van huzva? hátsó dobnál pedig még a csavart se birtam kitekerni hogy megnézzem milyen állapotba van. hiába a csavarlazitó! a kézifék előtti kis dobozkát kiszedve látszik h a szoknyát fogja ott egy csavar utána szépen ki tudod ráncigálni de látni nem fogsz semmit :D
petiii Elküldve Június30, 2011 Elküldve Június30, 2011 a kézifék előtti kis dobozkát kiszedve látszik h a szoknyát fogja ott egy csavar utána szépen ki tudod ráncigálni de látni nem fogsz semmit :D ahogy kiküszküdtem láttam az aljánál vezetéket meg kis kapcsolót mozogni ha fel le húzom a kézit de mégse jelzi a műszerfalon ha be van húzva. van ennek esetleg külön biztosíték? vagy hogy a fenébe oldjam meg hogy jelezzen :icon4:
Breki Elküldve Június30, 2011 Elküldve Június30, 2011 ahogy kiküszküdtem láttam az aljánál vezetéket meg kis kapcsolót mozogni ha fel le húzom a kézit de mégse jelzi a műszerfalon ha be van húzva. van ennek esetleg külön biztosíték? vagy hogy a fenébe oldjam meg hogy jelezzen :D esetleg izzócserére nem gondoltál? :icon4:
petiii Elküldve Június30, 2011 Elküldve Június30, 2011 esetleg izzócserére nem gondoltál? :D azt már az elektromos témában javasolták és meg is csináltam de így sincs eredmény!
BarNeE Elküldve Július3, 2011 Elküldve Július3, 2011 Üdv! Olyan problémám lenne, hogy levegős a fékem megpróbáltam légteleníteni de nem keményedett semmi. mi lehet a probléma?
zotya975 Elküldve Július3, 2011 Elküldve Július3, 2011 Üdv! Olyan problémám lenne, hogy levegős a fékem megpróbáltam légteleníteni de nem keményedett semmi. mi lehet a probléma? Még mindíg levegős.... :D De ha a főfékhengernél átereszt a tömítés akkor is süllyed a pedál. Mondjuk akkor nem rugózik.
BarNeE Elküldve Július3, 2011 Elküldve Július3, 2011 Még mindíg levegős.... :D De ha a főfékhengernél átereszt a tömítés akkor is süllyed a pedál. Mondjuk akkor nem rugózik. azt az infot kaptam h kell 1 új főfékhenger. az megoldás lehet rá?
zotya975 Elküldve Július3, 2011 Elküldve Július3, 2011 azt az infot kaptam h kell 1 új főfékhenger. az megoldás lehet rá? Nem maga a főfékhenger megy tönkre hanem benne a tömítések, lehet venni felújítószettet, és ki lehet cserélni a tömítést.
BarNeE Elküldve Július3, 2011 Elküldve Július3, 2011 Nem maga a főfékhenger megy tönkre hanem benne a tömítések, lehet venni felújítószettet, és ki lehet cserélni a tömítést. köszi!!
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július4, 2011 Elküldve Július4, 2011 Nem maga a főfékhenger megy tönkre hanem benne a tömítések, lehet venni felújítószettet, és ki lehet cserélni a tömítést. De a szereléssel járó szopásokat és a használt hengerbe beletett utángyári tömítések várható rövid élettartamát figyelembevéve szerintem jobban begéri a komplett főfékhengert cserélni. Persze ha az ember nem tervez hosszútávra a tömítéscsere is megteszi.
Recommended Posts