Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Ez engem is érdekelne, mi kell hozzá, elég a dupla dobos rásegítő, vagy főfékhengerrel együtt cserélted? Kell valamit átalakítani, vagy csak régi le, új fel?

Kompletten cseréltem. Célszerű angol omegából beszerezni, mert annak úgy állnak a furatok, mint a gyárin(és talán akkor nem kell új fékcső). Én a gyári astra távtartókkal raktam fel. Kellett esztergáltatni egy tengelyhosszabbítót, meg kellett két fékcső. Ja és a tartályt is lecseréltem, mert hidrokuplungos volt rajta.

Az abshez hozzáér, meg nekem még a másik oldalon sem fér el. Szóval egyelőre nem is tervezek vele menni, amíg nincs meg a powercap.

Link to comment
Megosztás:

Hello! Azt szeretném kérdezni tőletek h mennyi fékfolyadék kell egy opel astra f c14nz tipusú autóba? mert légteleniteni szeretném a féket! jah és dot 3 dot 4 vagy dot5.1 fékfolyadékot vegyek?

Egy 0,5literes/kilós elég szokott lenni teljes folyadékcserekor is. DOT4-et vegyél. Az hogy milyen márkájú, az mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Jövő héten hátsó fék felújítás lesz. Már most olvasgattam a topikot, meg a Gyíkot, de ott nincs olyan részletességgel mint az első tárcsafékről. Ahogy nézegettem a képeket az a rész amire a felni megy fel nincs egyben a fékdobbal. Márpedig nálam teljesen úgy néz ki mintha egybe lenne. Biztos jól összerohadt, már. Nehéz lesz leszedni.

Van erre valami tipp, hogyan kell leszedni anélkül hogy szétverném?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Jövő héten hátsó fék felújítás lesz. Már most olvasgattam a topikot, meg a Gyíkot, de ott nincs olyan részletességgel mint az első tárcsafékről. Ahogy nézegettem a képeket az a rész amire a felni megy fel nincs egyben a fékdobbal. Márpedig nálam teljesen úgy néz ki mintha egybe lenne. Biztos jól összerohadt, már. Nehéz lesz leszedni.

Van erre valami tipp, hogyan kell leszedni anélkül hogy szétverném?

Igen, a kerékagy és a fékdob Astrán két külön alkatrész és valóban szeret összerohadni. Sok-sok csavarlazító, erőszak, türelem. Le szokott jönni még akkor is, ha az elmúlt 10 évben nem néztek alá. Ha a dob lepattant az agyról, akkor valószínűleg majd a fékpofák fogják fenntartani a fékdob válla miatt. Ilyenkor ismét türelem. Ha eléred valahogy az utánállítót, akkor azonnal lejön.

Én ezt elkerülendően téli-nyári kerékcserekor néha alá szoktam nézni a fékdobnak, így az ellenőrzésen túl még nem is lesz ideje összegyógyulni. Most legutóbb pedig befújtam a kerékagyat rézspray-vel. Esélye sincs :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, a kerékagy és a fékdob Astrán két külön alkatrész és valóban szeret összerohadni. Sok-sok csavarlazító, erőszak, türelem. Le szokott jönni még akkor is, ha az elmúlt 10 évben nem néztek alá. Ha a dob lepattant az agyról, akkor valószínűleg majd a fékpofák fogják fenntartani a fékdob válla miatt. Ilyenkor ismét türelem. Ha eléred valahogy az utánállítót, akkor azonnal lejön.

Én ezt elkerülendően téli-nyári kerékcserekor néha alá szoktam nézni a fékdobnak, így az ellenőrzésen túl még nem is lesz ideje összegyógyulni. Most legutóbb pedig befújtam a kerékagyat rézspray-vel. Esélye sincs :D

Ha a dob már lejött az agyról és csak a fékdob válla nem engedi, ahogy gorbi írta, akkor az agyhoz képest 45 fokkal elfordítva a dobot a kerékcsavar furatán keresztül az agyon látni egy nagyobb furatot. Ezen keresztül hozzáférni az automata állítóhoz és vissza lehet tekerni, hogy lejöjjön könnyen a dob. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha a dob már lejött az agyról és csak a fékdob válla nem engedi, ahogy gorbi írta, akkor az agyhoz képest 45 fokkal elfordítva a dobot a kerékcsavar furatán keresztül az agyon látni egy nagyobb furatot. Ezen keresztül hozzáférni az automata állítóhoz és vissza lehet tekerni, hogy lejöjjön könnyen a dob. :D

Köszönöm a segítséget.

És az ami hátul van egy kis gumidugó, nem azon kell elérni az után állítót. Előkerestem a javítási kézikönyvet és abban elég érdekeden van megfogalmazva.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget.

És az ami hátul van egy kis gumidugó, nem azon kell elérni az után állítót. Előkerestem a javítási kézikönyvet és abban elég érdekeden van megfogalmazva.

Ha azt a kis gumidugót kihúzod, akkor egy csavarhúzóval vissza lehet nyomni a fékpofát és sokkal könnyebben lejön a dob.

Csak úgy dugd be a csavarhúzót, hogy a fogója a kocsi hátulja felé legyen és mikor bedugtad és megakadt a fémben, akkor szépen a markolatot előre felé tolod.

:D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget.

És az ami hátul van egy kis gumidugó, nem azon kell elérni az után állítót. Előkerestem a javítási kézikönyvet és abban elég érdekeden van megfogalmazva.

Aki hátulról szereti, úgy is lehet ... :D :D

Link to comment
Megosztás:

Aki hátulról szereti, úgy is lehet ... :D :D

Hát szerintem muszáj is lesz hátulról, mert már valamelyik nap faterom próbálta levenni, (kivette a csavart és nekiesett kalapáccsal) de meg sem mozdult még mindig úgy néz ki mintha egybe lenne az aggyal.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem muszáj is lesz hátulról, mert már valamelyik nap faterom próbálta levenni, (kivette a csavart és nekiesett kalapáccsal) de meg sem mozdult még mindig úgy néz ki mintha egybe lenne az aggyal.

Nekem elég válas volt már a régi dob, de kocogatással körbe-körbe kifele húzva le tudtam venni. Nagyon ütni azért nem szabad.

Link to comment
Megosztás:

Nekem elég válas volt már a régi dob, de kocogatással körbe-körbe kifele húzva le tudtam venni. Nagyon ütni azért nem szabad.

Hát igen van aki ésszel előről vagy hátulról és van aki ész nélkül erővel :D Bocs, ezt nem hagyhattam ki. :D

Azért volt már hogy én is nekiálltam behúzott kéziféknél lecibálni a dobot... aztán mikor leesett hogy miért nem jön... :D

Link to comment
Megosztás:

Hello! a kézifék szoknyáját hogy tudom felszedni hogy megnézzem van e érzékelője a kézinek hogy jelezze ha be van huzva? hátsó dobnál pedig még a csavart se birtam kitekerni hogy megnézzem milyen állapotba van. hiába a csavarlazitó!

a kézifék előtti kis dobozkát kiszedve látszik h a szoknyát fogja ott egy csavar utána szépen ki tudod ráncigálni de látni nem fogsz semmit :D

Link to comment
Megosztás:

a kézifék előtti kis dobozkát kiszedve látszik h a szoknyát fogja ott egy csavar utána szépen ki tudod ráncigálni de látni nem fogsz semmit :D

ahogy kiküszküdtem láttam az aljánál vezetéket meg kis kapcsolót mozogni ha fel le húzom a kézit de mégse jelzi a műszerfalon ha be van húzva. van ennek esetleg külön biztosíték? vagy hogy a fenébe oldjam meg hogy jelezzen :icon4:

Link to comment
Megosztás:

ahogy kiküszküdtem láttam az aljánál vezetéket meg kis kapcsolót mozogni ha fel le húzom a kézit de mégse jelzi a műszerfalon ha be van húzva. van ennek esetleg külön biztosíték? vagy hogy a fenébe oldjam meg hogy jelezzen :D

esetleg izzócserére nem gondoltál? :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Nem maga a főfékhenger megy tönkre hanem benne a tömítések, lehet venni felújítószettet, és ki lehet cserélni a tömítést.

De a szereléssel járó szopásokat és a használt hengerbe beletett utángyári tömítések várható rövid élettartamát figyelembevéve szerintem jobban begéri a komplett főfékhengert cserélni. Persze ha az ember nem tervez hosszútávra a tömítéscsere is megteszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.