Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Akkor tökmindegy van-e rajta fék, mert ha elmegy az összes akkor is bukta van, megha csak az egyik kör hal be, akkor is az árokba köt ki a paraszt <_<

Pont azért van keresztbe, hogy ne pördülj meg, de azt úgyis érezni ha elszállt az egyik kör, és akkor meg ésszel kell haza-szerelőhöz vinni a kocsit. Na meg aztán van kézifék is nem? :angry:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Pont azért van keresztbe, hogy ne pördülj meg, de azt úgyis érezni ha elszállt az egyik kör, és akkor meg ésszel kell haza-szerelőhöz vinni a kocsit. Na meg aztán van kézifék is nem? B)

Jaja,nemrég kézifékkel vezettem le 80Km-t,az átok 44-esen,tömve kamionokkal...:-)

Más:

Most jöttem a szerelőtől,fékbetétet cseréltünk elöl,úgyhogy most már komplett fel van újítva a fék elöl-hátul,(új dobok/tárcsák/pofák/betétek/munkahengerek...),de mégsem az igazi a fékhatás,ugyan az van,hogy ráugrok a fékpedálra,és csak lassul az autó....a pedál megy be,de nem blokkol egyik kerék sem,+nagyon lent fog a pedál...:-/

Vákumszivattyú is rendben van,devandert úgy próbáltam,hogy felpumpáltam a pedált,nyomva tartottam,majd beindítottam az autót,és ment be szépen,ahogy kell...szóval szerintem az is stimmel...

Valakinek esetleg valami ötlete van még,hol lehetne keresni a hibát???Mert ez így nem frankó,hogy ráköltök közel 100rugcsit a fékre,és ugyan olyan hulladék,mint azelőtt volt...:-(

Minden esetre mindig van öngyújtó,meg egy kis üveg benzin a kocsiban,ha végképp kiidegelne....;-):-D

Link to comment
Megosztás:

Jaja,nemrég kézifékkel vezettem le 80Km-t,az átok 44-esen,tömve kamionokkal...:-)

Más:

Most jöttem a szerelőtől,fékbetétet cseréltünk elöl,úgyhogy most már komplett fel van újítva a fék elöl-hátul,(új dobok/tárcsák/pofák/betétek/munkahengerek...),de mégsem az igazi a fékhatás,ugyan az van,hogy ráugrok a fékpedálra,és csak lassul az autó....a pedál megy be,de nem blokkol egyik kerék sem,+nagyon lent fog a pedál...:-/

Vákumszivattyú is rendben van,devandert úgy próbáltam,hogy felpumpáltam a pedált,nyomva tartottam,majd beindítottam az autót,és ment be szépen,ahogy kell...szóval szerintem az is stimmel...

Valakinek esetleg valami ötlete van még,hol lehetne keresni a hibát???Mert ez így nem frankó,hogy ráköltök közel 100rugcsit a fékre,és ugyan olyan hulladék,mint azelőtt volt...:-(

Minden esetre mindig van öngyújtó,meg egy kis üveg benzin a kocsiban,ha végképp kiidegelne....;-):-D

Nyugalom. Kell egy kis idő amíg összekopnak az új fékalkatrészek, ezalatt bizonyos mértékig normális ez a jelenség amit írtál. Pár 100 km és kialakul az a fékhatás, amihez hozzászoktál. (Természetesen, ha minden jól van összerakva.) Kicsit használni kell és ha nem múlik ez az érzésed a fékkel kapcsolatban, akkor lehet ellenőrizni + fékhatást mérni padon.

Azért megy be jobban a pedál, mert a hátsó féknek be kell még igazodnia üzemi hézagra a dob és pofa között, ha jó az utánállítód akkor ez be is fog következni ahogyan beigazodik a fékpofa és ismét fent fog majd a pedál, de lehet akár segíteni is neki. Én mindig úgy rakok össze új opel hátsóféket hogy egy próbakör után még újra leveszem a fékdobokat és kézzel ismételten beállítom a hézagot.

Siettetni az összekopást pedig úgy tudod, hogy kerülöd az ilyeneket, mint amit írtál, hogy rárúgsz az új fékre és blokkoltatni akarod, ehelyett inkább többször fékezel (közepes erősséggel) magasabb sebességről alacsonyabbra (nem nullára) és közben hagysz időt visszahűlni a fékeknek.

Link to comment
Megosztás:

Más:

Most jöttem a szerelőtől,fékbetétet cseréltünk elöl,úgyhogy most már komplett fel van újítva a fék elöl-hátul,(új dobok/tárcsák/pofák/betétek/munkahengerek...),de mégsem az igazi a fékhatás,ugyan az van,hogy ráugrok a fékpedálra,és csak lassul az autó....a pedál megy be,de nem blokkol egyik kerék sem,+nagyon lent fog a pedál...:-/

Mint ahogyan előttem is írták, a fékhatás javulni fog ha rendesen összekopik. A nagyon lent fogó pedál viszont lehet hiba miatt. Okozhatja levegős rendszer vagy túl nagy hézag a fékbetéteknél (mint ahogyan előttem is írták). Ez utóbbinak pár fékezés után azért illene beállnia ha működik a fék utánállító. Ha hosszabb távon sem javul a helyzet mindenképpen nézesd meg.

Blokkolni viszont így is kellene tudni kerekeknek, persze nem illik nagyon taposni míg be nem kopik, de azért egy vészfékezésnél mindenképpen kell tudni állóra fékezni legalább is az elsőket mindenképpen (a hátsók fékerőszabályzó függvénye).

Persze lehet csak nem mered úgy nyomni. Szándékosan én sem merem/tudom sokszor annyira nyomni. Sanálom a vasat. Szerencsére éles vészhelyzetben (volt már rá pár példa) reflexből úgy bele tudok taposni a fékbe, hogy ihaj B) Persze én nem radírozok, mert van ABS, de rendesen megdolgoztatom a fékrendszert és a szagatott vonalat ott hagyom az aszfalton :D

Link to comment
Megosztás:

Mint ahogyan előttem is írták, a fékhatás javulni fog ha rendesen összekopik. A nagyon lent fogó pedál viszont lehet hiba miatt. Okozhatja levegős rendszer vagy túl nagy hézag a fékbetéteknél (mint ahogyan előttem is írták). Ez utóbbinak pár fékezés után azért illene beállnia ha működik a fék utánállító. Ha hosszabb távon sem javul a helyzet mindenképpen nézesd meg.

Blokkolni viszont így is kellene tudni kerekeknek, persze nem illik nagyon taposni míg be nem kopik, de azért egy vészfékezésnél mindenképpen kell tudni állóra fékezni legalább is az elsőket mindenképpen (a hátsók fékerőszabályzó függvénye).

Persze lehet csak nem mered úgy nyomni. Szándékosan én sem merem/tudom sokszor annyira nyomni. Sanálom a vasat. Szerencsére éles vészhelyzetben (volt már rá pár példa) reflexből úgy bele tudok taposni a fékbe, hogy ihaj B) Persze én nem radírozok, mert van ABS, de rendesen megdolgoztatom a fékrendszert és a szagatott vonalat ott hagyom az aszfalton :D

Hát igen,nem szívesen fékezném meg a kerekeket,most vettem rá 4 alufelnit új gumikkal....:-)

Egyébként 3 éve van nálam az autó,és azóta ilyen a fék,napi 80-90Km-t megyek vele,egyszerűen nem tudok sehogy javítani a fékhatáson,de a szerelők is tanácstalanok....:-(

Nem levegős a rendszer,az összes cső át lett nézve,szóval nem tudom....

Hátul kb. 2hónapja lett felújítva kompletten a kék,szóval már volt ideje összekopni,de mint írtam,nincs javulás...

Elöl sem volt olyan rossz a helyzet,de gondoltam,ha lecserélem a tárcsákat,betéteket,javul majd,de nem...:-(

Link to comment
Megosztás:

Hát igen,nem szívesen fékezném meg a kerekeket,most vettem rá 4 alufelnit új gumikkal....:-)

Egyébként 3 éve van nálam az autó,és azóta ilyen a fék,napi 80-90Km-t megyek vele,egyszerűen nem tudok sehogy javítani a fékhatáson,de a szerelők is tanácstalanok....:-(

Nem levegős a rendszer,az összes cső át lett nézve,szóval nem tudom....

Hátul kb. 2hónapja lett felújítva kompletten a kék,szóval már volt ideje összekopni,de mint írtam,nincs javulás...

Elöl sem volt olyan rossz a helyzet,de gondoltam,ha lecserélem a tárcsákat,betéteket,javul majd,de nem...:-(

Lehet a főfékhengert kéne felújtani, mert kopott lehet, és visszaengedi a fékfolyadékot a dugattyú mellett, lehet hozzá kapni készletet.

Link to comment
Megosztás:

Nem megy be koppig,igaz,elég alul kezd el fogni,egészen lent van már a pedál,de mégis csak lassul az autó,nem úgy mint ahogy kellene....tököm tele van már vele....B)

Ha az egyik kör elmegy, akkor is beljebb fog a pedál, és csökken a fékhatás...voltál már vele fékhatásmérésen?

Link to comment
Megosztás:

Ha az egyik kör elmegy, akkor is beljebb fog a pedál, és csökken a fékhatás...voltál már vele fékhatásmérésen?

Nem,még nem voltam,de az az érdekes,hogy egyik kerék se blokkol,ugye átlósan vannak a körök,legalább egy,vagy két keréknek azért illene blokkolnia...vagy tévedek?

Link to comment
Megosztás:

Nem megy be koppig,igaz,elég alul kezd el fogni,egészen lent van már a pedál,de mégis csak lassul az autó,nem úgy mint ahogy kellene....tököm tele van már vele....:D

Ha behúzod a kéziféket, akkor is bent fog a fék? B) (többszöri pedál benyomásra)

Ha kézifékkel sokkal jobb, akkor az utánállítóval lehet valami. :)

Link to comment
Megosztás:

Ha behúzod a kéziféket, akkor is bent fog a fék? B) (többszöri pedál benyomásra)

Ha kézifékkel sokkal jobb, akkor az utánállítóval lehet valami. :)

Kézifékkel sem jobb,épp ma próbáltam,egyébként az egész hátulja fel lett újítva,mint írtam,szóval még az utánállító is új....ezért b@sz már szét az ideg....majd 100 rugcsi,mégis ugyan olyan szar....:D

Link to comment
Megosztás:

Kézifékkel sem jobb,épp ma próbáltam,egyébként az egész hátulja fel lett újítva,mint írtam,szóval még az utánállító is új....ezért b@sz már szét az ideg....majd 100 rugcsi,mégis ugyan olyan szar....B)

Ha minden jó és mégsem jó, akkor nehéz lesz innen távgyógyítással megmondani mi lehet. Ahogy olvastam, elég részletesen le lett írva már elég sok lehetőség.

Még egyet tudok javasolni, érdeklődj a Kecskemét topicban, ott is vannak hozzáértők, esetleg tudnak ötletet, megbízható műhelyt ajánlani a környéken, ahol le tudják ellenőrizni a dolgokat. :D

Link to comment
Megosztás:

Kézifékkel sem jobb,épp ma próbáltam,egyébként az egész hátulja fel lett újítva,mint írtam,szóval még az utánállító is új....ezért b@sz már szét az ideg....majd 100 rugcsi,mégis ugyan olyan szar....B)

Milyen fékerőszabályozód van?

Link to comment
Megosztás:

Kézifékkel sem jobb,épp ma próbáltam,egyébként az egész hátulja fel lett újítva,mint írtam,szóval még az utánállító is új....ezért b@sz már szét az ideg....majd 100 rugcsi,mégis ugyan olyan szar....B)

Egyébként milyen műhely az ahol megcsinálják de nem ellenőrzik egy fékhatásméréssel?? Vagy házi felújítás volt? Nem pénz és sokat mond egy fékhatásmérés, szerintem csináltass egy ilyet és a papírral menj vissza a szerelőhöz hogy csinálja meg rendesen mert ez nem gyó!

Link to comment
Megosztás:

Én épp tegnap voltam méretni Fehérváron, fékhatásmérés és lengéscsillapító mérés összesen 2000Ft volt. Ebből megtudtam, hogy a fékeim jók (elöl 6%, hátul 12% az eltérés a két oldal között), és a lengéscsillapítók is most még jók lesznek műszakira (elöl 61/53%, hátul 48/46%-os állapotúak).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!Nekem tegnap hozta vissza a szerelő haver a kocsit,teljes fékfelújítás után,(új dobok,pofák,tárcsák,betétek,munkahengerek)és az előző állapothoz képest brutális a különbség.Mintha egy betonfal állítana meg.És azt mondta hogy ez még jobb lesz ha kicsit összekopik!B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!Nekem tegnap hozta vissza a szerelő haver a kocsit,teljes fékfelújítás után,(új dobok,pofák,tárcsák,betétek,munkahengerek)és az előző állapothoz képest brutális a különbség.Mintha egy betonfal állítana meg.És azt mondta hogy ez még jobb lesz ha kicsit összekopik!:D

megkérdezném h mennyibe fájt neked az egész? B) nekem az első tengelyen levő fékre mondtak 15 és 20 közti árat betétekre és tárcsákra :)

Link to comment
Megosztás:

megkérdezném h mennyibe fájt neked az egész? :D nekem az első tengelyen levő fékre mondtak 15 és 20 közti árat betétekre és tárcsákra :)

Nekem a tárcsa, betét, dob, pofa, rögzítőszett, hátul munkahenger, fékcső, fékfolyadék, elől munkahenger felújító szett ( csak azért mert kicsíptem a régi gumiját B) )volt kábé 40 ezer. Nem tudom milyen márka, bementem az Opel bótba és ezt adták.

208324-20110409-Xw0Mhq.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nekem a tárcsa, betét, dob, pofa, rögzítőszett, hátul munkahenger, fékcső, fékfolyadék, elől munkahenger felújító szett ( csak azért mert kicsíptem a régi gumiját B) )volt kábé 40 ezer. Nem tudom milyen márka, bementem az Opel bótba és ezt adták.

http://pics.coldline.hu/pics/208324-20110409-Xw0Mhq.jpg

az nem is olyan húzós :D köszi az infót szépen csillog ez a dob :) le is fújtad vmivel?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.