Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Neeee. :P Hogy tudott az meglazulni? <_<

Nem tudom, mert ahhoz hogy meg tudjon lazulni, először meg kéne húzni előtte, de ha meghúzta volna, akkor nem jött volna le, tehát nem lett meghúzva :angry:

Elküldve
jó eza 256os fék 14es felnivel, ha lelazul a felnicsavar rögtön meghallod, mert kolompol a féknyergen a felni.... <_<

Még fél év sem kellett az újrafestéshez? :P :angry: :P

Elküldve

Sziasztok..Fékfolyadékot szeretnék cserléni az opelban..Van e-valakinek ötlete hogyan is kezdjek hozzá..Pontosabban utmutatást kérnék ha nemgond..Mire figyeljek hogyan engedjem le..?Biztos vannak jo praktikák..Elöre is köszönöm

Elküldve
Neeee. :P Hogy tudott az meglazulni? <_<

nemtom, mert elmentem vele kipróbálni a féket, meg voltam is vele már, és eddig nem jelentkezett...

Még fél év sem kellett az újrafestéshez? :D :angry: :P

vicces az hogy a felni festéke van a nyergen :P :P

Elküldve
Sziasztok..Fékfolyadékot szeretnék cserléni az opelban..Van e-valakinek ötlete hogyan is kezdjek hozzá..Pontosabban utmutatást kérnék ha nemgond..Mire figyeljek hogyan engedjem le..?Biztos vannak jo praktikák..Elöre is köszönöm

Lehet úgy is, hogy kiszívod fecskendővel a régi folyadékot a kiegyenlítőből, rátöltöd az újat, aztán kerekenként megnyitod a légtelenítőt, és a fékpedállal kipumpálod a régi folyadékot, ugye az új szépen tolja maga előtt a régit. Közben nézed a tartályt hogy le ne ürüljön. Az új folyadék világosabb színű meg fogod látni mikor jelenik meg a légtelenítőnél. Elméleteilg ha nem kapott levegőt, nem ürült le a tartály akkor nem is kell légteleníteni. Ugye kétemberes, az egyik 4-5 ször eltiporja a pedált, bentartja, a másik ekkor nyit, ha a pedál koppan akkor elzár. Az a lényeg, hogy ne legyen felengedve a pedál ha nincs elzárva a légtelenítő. A fékfolyadékot illik felfogni, (csövet tenni a csavarra)és nem a földre engedni, a motortérben ne öntsd mellé, mert a fényezés nem szereti, Dot 4-es kell bele. A csavar csavarlazítóval, gyengéd kocogatásal csillagkulcsal kezelendő.

Elküldve
Lehet úgy is, hogy kiszívod fecskendővel a régi folyadékot a kiegyenlítőből, rátöltöd az újat, aztán kerekenként megnyitod a légtelenítőt, és a fékpedállal kipumpálod a régi folyadékot, ugye az új szépen tolja maga előtt a régit. Közben nézed a tartályt hogy le ne ürüljön. Az új folyadék világosabb színű meg fogod látni mikor jelenik meg a légtelenítőnél. Elméleteilg ha nem kapott levegőt, nem ürült le a tartály akkor nem is kell légteleníteni. Ugye kétemberes, az egyik 4-5 ször eltiporja a pedált, bentartja, a másik ekkor nyit, ha a pedál koppan akkor elzár. Az a lényeg, hogy ne legyen felengedve a pedál ha nincs elzárva a légtelenítő. A fékfolyadékot illik felfogni, (csövet tenni a csavarra)és nem a földre engedni, a motortérben ne öntsd mellé, mert a fényezés nem szereti, Dot 4-es kell bele. A csavar csavarlazítóval, gyengéd kocogatásal csillagkulcsal kezelendő.

Tehát ha az elsö modszert csinálom akkor egyedül is megtudnám csinálni???mert igazábol hátso munkahengereket kell cserélnem...de fékfolyadék cserét is szeretnék mert sztem nemárt..

Elküldve
Tehát ha az elsö modszert csinálom akkor egyedül is megtudnám csinálni???mert igazábol hátso munkahengereket kell cserélnem...de fékfolyadék cserét is szeretnék mert sztem nemárt..

Nem. Zotya egy módszert magyarázott el neked. <_<

Elküldve
Nem. Zotya egy módszert magyarázott el neked. <_<

Akkor kell egy másik ember mindenféleképpen ugye...Csak tudjak holnap délelött szerezni valaki :angry: és köszönöm

Elküldve
Akkor kell egy másik ember mindenféleképpen ugye...Csak tudjak holnap délelött szerezni valaki <_< és köszönöm

Mindenképpen kétemberes, egyedül sajna nem megy.

Elküldve
Mindenképpen kétemberes, egyedül sajna nem megy.

Egy ismerősöm Honda-jánál segítettem egyszer légteleníteni, ott volt egy megszabott sorrend. Nem tudom, hogy Astra-nál is van-e?

Elküldve
Egy ismerősöm Honda-jánál segítettem egyszer légteleníteni, ott volt egy megszabott sorrend. Nem tudom, hogy Astra-nál is van-e?

Van. Jh, bh, je, be, ha nincs abs az autóban.

Elküldve
Egy ismerősöm Honda-jánál segítettem egyszer légteleníteni, ott volt egy megszabott sorrend. Nem tudom, hogy Astra-nál is van-e?

Elméletileg van, de ha nem ereszt bele levegőt, akkor nem kell légteleníteni ha van is benne bubi, úgyis kijön amikor kinyomja a régi folyadékot az újjal. Sőt ha jól emlékszem más a rendszer a sima, és az ABS-el szerelt autónál is. De ha valaki megírja a sorrendet, akár úgy is lehet csinálni, ártani nem árt.

Elküldve
Elméletileg van, de ha nem ereszt bele levegőt, akkor nem kell légteleníteni ha van is benne bubi, úgyis kijön amikor kinyomja a régi folyadékot az újjal. Sőt ha jól emlékszem más a rendszer a sima, és az ABS-el szerelt autónál is. De ha valaki megírja a sorrendet, akár úgy is lehet csinálni, ártani nem árt.

Ok..köszönöm a segitséget...még annyi hogy munkkahengert mindkét oldalon cseréljek vagy szerintetek elég a rossz oldalon????

Elküldve
Ok..köszönöm a segitséget...még annyi hogy munkkahengert mindkét oldalon cseréljek vagy szerintetek elég a rossz oldalon????

Igazából illik párban cserélni.

Elküldve
Igazából illik párban cserélni.

Okés köszi..akkor párban cserélek..mondjuk tuti ugy a jo ugy mindkettö nagyobb valoszinüséggel együtt dolgozik <_< köszönök minden segitséget

Elküldve
Ok..köszönöm a segitséget...még annyi hogy munkkahengert mindkét oldalon cseréljek vagy szerintetek elég a rossz oldalon????

Hát igazából én a hátsót 3-4 ezer forintért vettem, nem kell párban cserélni őket, de ha van rá keret, egyszerűbb mindkettőt, és egy darabig nincs gond vele. Arra azért számítsál, hogy a fékcső hollandija nem biztos, hogy roncsolás nélkül kitekerhető a munkahengerből, nekem is csak csőfogóval jött ki, cserélnem kellett, az unixnál vettem 800-1000 Forintért univerzálisat, amit aztán meg kellett hajlítani formára.

199707-20110323-5KkGki.jpg

Ha képpel idézel veddki az IMG-t az idézésből... <_<

Elküldve
Igazából illik párban cserélni.

Ha már fék, akkor milyen időközönként kell fékfolyadékot cserélni? Mert én még nem cseréltem le mióta megvettem 3,5 éve az autót.

Elküldve
Akkor már épp ideje :angry: De mostmár megvárom a műszakit, addig kibírja. Nyáron úgyis viszem <_<

Jó, de már kétszer kellett volna cserélned. Szóval kétszer cseréld le. :P

Elküldve
Jó, de már kétszer kellett volna cserélned. Szóval kétszer cseréld le. :angry:

Akkor először lecserélem a hátsó kört, aztán meg az elsőt <_<

Elküldve

Sziasztok!Nekem mindig felpuhul a fékem.Légtelenités után kb 1 hétig jó aztán nem kafa.Reggel mikor elindulok akkor mindig ellenőrzöm a féket és a bal hátsó már gyengébb fékezésnél bekap-blokkol.De ha már mentem vele és intenzivebben használtam a féket megszünik.De amikor lelégtelenittettem akkor utána nem csinálta ujra.Hiába nyomom a pedált nem érzem hogy lenne ereje,nem blokkolja meg a kereket csak ha hirtelen lépek rá.Az olaj nem fogy a munkahengerek szárazak,devander cserélve,föfékhenger cserélve,légtelenitésnél bubi nincs a rendszerben.Mi lehet a gond??Fékeröszabályzóra gondolok,de nem tudom hogy tutira az-e feleslegesen nem akarok venni 12e-db.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.