Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Sziasztok..Fékfolyadékot szeretnék cserléni az opelban..Van e-valakinek ötlete hogyan is kezdjek hozzá..Pontosabban utmutatást kérnék ha nemgond..Mire figyeljek hogyan engedjem le..?Biztos vannak jo praktikák..Elöre is köszönöm

Lehet úgy is, hogy kiszívod fecskendővel a régi folyadékot a kiegyenlítőből, rátöltöd az újat, aztán kerekenként megnyitod a légtelenítőt, és a fékpedállal kipumpálod a régi folyadékot, ugye az új szépen tolja maga előtt a régit. Közben nézed a tartályt hogy le ne ürüljön. Az új folyadék világosabb színű meg fogod látni mikor jelenik meg a légtelenítőnél. Elméleteilg ha nem kapott levegőt, nem ürült le a tartály akkor nem is kell légteleníteni. Ugye kétemberes, az egyik 4-5 ször eltiporja a pedált, bentartja, a másik ekkor nyit, ha a pedál koppan akkor elzár. Az a lényeg, hogy ne legyen felengedve a pedál ha nincs elzárva a légtelenítő. A fékfolyadékot illik felfogni, (csövet tenni a csavarra)és nem a földre engedni, a motortérben ne öntsd mellé, mert a fényezés nem szereti, Dot 4-es kell bele. A csavar csavarlazítóval, gyengéd kocogatásal csillagkulcsal kezelendő.

Link to comment
Megosztás:

Lehet úgy is, hogy kiszívod fecskendővel a régi folyadékot a kiegyenlítőből, rátöltöd az újat, aztán kerekenként megnyitod a légtelenítőt, és a fékpedállal kipumpálod a régi folyadékot, ugye az új szépen tolja maga előtt a régit. Közben nézed a tartályt hogy le ne ürüljön. Az új folyadék világosabb színű meg fogod látni mikor jelenik meg a légtelenítőnél. Elméleteilg ha nem kapott levegőt, nem ürült le a tartály akkor nem is kell légteleníteni. Ugye kétemberes, az egyik 4-5 ször eltiporja a pedált, bentartja, a másik ekkor nyit, ha a pedál koppan akkor elzár. Az a lényeg, hogy ne legyen felengedve a pedál ha nincs elzárva a légtelenítő. A fékfolyadékot illik felfogni, (csövet tenni a csavarra)és nem a földre engedni, a motortérben ne öntsd mellé, mert a fényezés nem szereti, Dot 4-es kell bele. A csavar csavarlazítóval, gyengéd kocogatásal csillagkulcsal kezelendő.

Tehát ha az elsö modszert csinálom akkor egyedül is megtudnám csinálni???mert igazábol hátso munkahengereket kell cserélnem...de fékfolyadék cserét is szeretnék mert sztem nemárt..

Link to comment
Megosztás:

Egy ismerősöm Honda-jánál segítettem egyszer légteleníteni, ott volt egy megszabott sorrend. Nem tudom, hogy Astra-nál is van-e?

Elméletileg van, de ha nem ereszt bele levegőt, akkor nem kell légteleníteni ha van is benne bubi, úgyis kijön amikor kinyomja a régi folyadékot az újjal. Sőt ha jól emlékszem más a rendszer a sima, és az ABS-el szerelt autónál is. De ha valaki megírja a sorrendet, akár úgy is lehet csinálni, ártani nem árt.

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg van, de ha nem ereszt bele levegőt, akkor nem kell légteleníteni ha van is benne bubi, úgyis kijön amikor kinyomja a régi folyadékot az újjal. Sőt ha jól emlékszem más a rendszer a sima, és az ABS-el szerelt autónál is. De ha valaki megírja a sorrendet, akár úgy is lehet csinálni, ártani nem árt.

Ok..köszönöm a segitséget...még annyi hogy munkkahengert mindkét oldalon cseréljek vagy szerintetek elég a rossz oldalon????

Link to comment
Megosztás:

Ok..köszönöm a segitséget...még annyi hogy munkkahengert mindkét oldalon cseréljek vagy szerintetek elég a rossz oldalon????

Hát igazából én a hátsót 3-4 ezer forintért vettem, nem kell párban cserélni őket, de ha van rá keret, egyszerűbb mindkettőt, és egy darabig nincs gond vele. Arra azért számítsál, hogy a fékcső hollandija nem biztos, hogy roncsolás nélkül kitekerhető a munkahengerből, nekem is csak csőfogóval jött ki, cserélnem kellett, az unixnál vettem 800-1000 Forintért univerzálisat, amit aztán meg kellett hajlítani formára.

199707-20110323-5KkGki.jpg

Ha képpel idézel veddki az IMG-t az idézésből... <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nekem mindig felpuhul a fékem.Légtelenités után kb 1 hétig jó aztán nem kafa.Reggel mikor elindulok akkor mindig ellenőrzöm a féket és a bal hátsó már gyengébb fékezésnél bekap-blokkol.De ha már mentem vele és intenzivebben használtam a féket megszünik.De amikor lelégtelenittettem akkor utána nem csinálta ujra.Hiába nyomom a pedált nem érzem hogy lenne ereje,nem blokkolja meg a kereket csak ha hirtelen lépek rá.Az olaj nem fogy a munkahengerek szárazak,devander cserélve,föfékhenger cserélve,légtelenitésnél bubi nincs a rendszerben.Mi lehet a gond??Fékeröszabályzóra gondolok,de nem tudom hogy tutira az-e feleslegesen nem akarok venni 12e-db.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.