Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Akkor szétment volna?? Ha erősen nyomom a fékpedált, akkor az a fül, ami a szabályzó végén van, az mozog nekem.

És ezt feszíti a rugó, amelynek erejét a kasztni szabályozza? Mert ha ez olyan kivitel, mint amire gondolok, akkor annak mozogni is kell.

Ezt a fajtát úgy szoktam ellenőrizni, hogy valakit bültetek és állandó fékpedálnyomást tartatok vele. Az autó hátulja fel van emelve. A szabályozó végén lévő fül kijön akadálytalanul, mert a rugó szinte nem is előfeszített. Ekkor elkezded kézzel forgatni a hátsó kereket, érezni fogod, hogy milyen erővel lehet. Majd a szabályzókart kézzel benyomod (terhelt állapotot szimulálsz neki) és úgy is megpróbálod megforgatni a hátsó kereket. A különbség durván érezhető. Ez csak fékpad nélküli (home made) módszer.

A mechanikájánál lesz valami, szerintem egy kis kenés megoldja. Vagy nem megfelelő az előfeszítés.

Link to comment
Megosztás:

Akkor szétment volna?? Ha erősen nyomom a fékpedált, akkor az a fül, ami a szabályzó végén van, az mozog nekem.

És ezt feszíti a rugó, amelynek erejét a kasztni szabályozza? Mert ha ez olyan kivitel, mint amire gondolok, akkor annak mozogni is kell.

Ezt a fajtát úgy szoktam ellenőrizni, hogy valakit bültetek és állandó fékpedálnyomást tartatok vele. Az autó hátulja fel van emelve. A szabályozó végén lévő fül kijön akadálytalanul, mert a rugó szinte nem is előfeszített. Ekkor elkezded kézzel forgatni a hátsó kereket, érezni fogod, hogy milyen erővel lehet. Majd a szabályzókart kézzel benyomod (terhelt állapotot szimulálsz neki) és úgy is megpróbálod megforgatni a hátsó kereket. A különbség durván érezhető. Ez csak fékpad nélküli (home made) módszer.

A mechanikájánál lesz valami, szerintem egy kis kenés megoldja. Vagy nem megfelelő az előfeszítés.

Mozog nálam is, és szerintem kell is neki. :D

Link to comment
Megosztás:

.....

Cseréld ki elöl is, és légtelenítsd körbe. :D

Azóta sikerült 3. x ra kilégteleníteni, és most egész normálisan fog, mentem vele egy kört, bevasaltam, most már harap is, ha beleállok a fékbe, és csak úgy visít a gumi :lol:

köszi az infókat :D

;) :) Nekem elsőre jó lett, igaz kihasználtam az alkalmat, és fékolajat is cseréltem egy füst alatt....

Link to comment
Megosztás:

Milyen időközönként "illik" lecserélni a fékolajat?

Mit tegyek bele? / dot 3 vagy dot4 vagy mit számítanak ezek az értékek? /

Azt olvastam, 2 évente illene cserélni a fékfolyadékot. A DOT-szám ha jól tudom, a hőállóságára vonatkozik, minél nagyobb ez a szám, annál magasabb hőmérsékleten kezd buborékosodni a fékfolyadék, 4-est tehetsz bele.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Akkor be kellene terveznem a cserét... 2 éve van nálam az autó, s én nem cseréltem.

Azt olvastam, 2 évente illene cserélni a fékfolyadékot. A DOT-szám ha jól tudom, a hőállóságára vonatkozik, minél nagyobb ez a szám, annál magasabb hőmérsékleten kezd buborékosodni a fékfolyadék, 4-est tehetsz bele.
Link to comment
Megosztás:

:D :lol: Nekem elsőre jó lett, igaz kihasználtam az alkalmat, és fékolajat is cseréltem egy füst alatt....

Legközelebb le kell cserélnem az összes fékcsövet, mert elég gatya állapotban van némeik, és valószínű emiatt is puhább vmivel a pedálom, de egyelőre ígymarad, már csak kézifékkötelet kell vennem, és kész :D

Link to comment
Megosztás:

Kenés kell neki gondolom, de hogy mennyinek szabad lennie benne, azt nem tudom.

Hát az enyémben konkrétan áll az olaj,szétszedtem,hogy kitakarítom,és kiömlött belőle egy elég tekintélyes mennyiség...

Igazából az érdekelne,hogy ez befolyásolja-e a működését.Amikor odarakom a kezem,rendes erővel beszívja,ahogy kell,de mégis elég gyenge a fékerőm,mondhatni olyan 50%-os,iszonyat erővel kell nyomnom a pedált,hogy megálljon az autó,állóra nem is tudom blokkolni a kerekeket... :D

Hátul új dobok,új pofák,munkahengerek lettek felrakva,elöl még jók a tárcsák/betétek,(szaki szerint),főfékhenger is fel lett újítva,devander működik rendesen,úgyhogy most már végképp nem tudom,mi lehet a hiba,életveszély így járni az autóval... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát az enyémben konkrétan áll az olaj,szétszedtem,hogy kitakarítom,és kiömlött belőle egy elég tekintélyes mennyiség...

Igazából az érdekelne,hogy ez befolyásolja-e a működését.Amikor odarakom a kezem,rendes erővel beszívja,ahogy kell,de mégis elég gyenge a fékerőm,mondhatni olyan 50%-os,iszonyat erővel kell nyomnom a pedált,hogy megálljon az autó,állóra nem is tudom blokkolni a kerekeket... :D

Hátul új dobok,új pofák,munkahengerek lettek felrakva,elöl még jók a tárcsák/betétek,(szaki szerint),főfékhenger is fel lett újítva,devander működik rendesen,úgyhogy most már végképp nem tudom,mi lehet a hiba,életveszély így járni az autóval... :lol:

Vákumszivattyú, ahol lapátok vannak??? Ez az autó ABS es nem? Ha igen akkor állóra nem is lehet fékezni sohase. Vagy nem értem ezt a vákumszivattyús lapátos dolgot. Én most csináltam fékcserét, és minden alkatrészt átnéztem, és nem ABS es autó lévén ilyen alkatrésszel nem találkoztam.

Link to comment
Megosztás:

Vákumszivattyú, ahol lapátok vannak??? Ez az autó ABS es nem? Ha igen akkor állóra nem is lehet fékezni sohase. Vagy nem értem ezt a vákumszivattyús lapátos dolgot. Én most csináltam fékcserét, és minden alkatrészt átnéztem, és nem ABS es autó lévén ilyen alkatrésszel nem találkoztam.

Nem,nem ABS-es,a vákumszivattyú van rákötve a devanderre,és a vákum által segít benyomni a fékpedált.

Gyorsban csináltam is egy képet róla,bár nem lett a legjobb minőség,de a lényeg rajta van...: :-)

de3a0e3d2fb6bf5a2c743c3726c5da26.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem,nem ABS-es,a vákumszivattyú van rákötve a devanderre,és a vákum által segít benyomni a fékpedált.

Gyorsban csináltam is egy képet róla,bár nem lett a legjobb minőség,de a lényeg rajta van...: :-)

hjaaa a dízelen így van megoldva, így már oké, lehet, hogy vmi szimering ki van neked ott feküdve nem??? Johny -t kellene megkérdezned, ő itt a dízel szaki.

Link to comment
Megosztás:

hjaaa a dízelen így van megoldva, így már oké, lehet, hogy vmi szimering ki van neked ott feküdve nem??? Johny -t kellene megkérdezned, ő itt a dízel szaki.

Jaja,gondoltam,hogy Te benzinesben gondolkodtál...:-)

Pontosan milyen szimeringre gondolsz?

Mert ugye mint írtam,tökéletesen működik,úgy beszívja az ujjam,hogy alig bírom onnan elvenni...:-)

Egyébként eddig 3 szerelőnél voltam ezzel a problémával,és egyik sem tudott rá megoldást...

De a következő lépés egy másik devanderrel való próba lesz...bár nem tudom,igazán van-e annak ahhoz köze,hogy nem blokkolnak a kerekek,mikor ráugrok a fékre...

Link to comment
Megosztás:

Jaja,gondoltam,hogy Te benzinesben gondolkodtál...:-)

Pontosan milyen szimeringre gondolsz?

Mert ugye mint írtam,tökéletesen működik,úgy beszívja az ujjam,hogy alig bírom onnan elvenni...:-)

Egyébként eddig 3 szerelőnél voltam ezzel a problémával,és egyik sem tudott rá megoldást...

De a következő lépés egy másik devanderrel való próba lesz...bár nem tudom,igazán van-e annak ahhoz köze,hogy nem blokkolnak a kerekek,mikor ráugrok a fékre...

vákumcsövekben nincs olaj? :D Ha jól rémlik, a vez.tengelynél egy idő után ki szokott kopni, és utána qrja tele olajjal az egész vákumszivattyút, az meg utána a csöveket. Igazából nem tudom mit lehet vele kezdeni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jaja,gondoltam,hogy Te benzinesben gondolkodtál...:-)

Pontosan milyen szimeringre gondolsz?

Mert ugye mint írtam,tökéletesen működik,úgy beszívja az ujjam,hogy alig bírom onnan elvenni...:-)

Egyébként eddig 3 szerelőnél voltam ezzel a problémával,és egyik sem tudott rá megoldást...

De a következő lépés egy másik devanderrel való próba lesz...bár nem tudom,igazán van-e annak ahhoz köze,hogy nem blokkolnak a kerekek,mikor ráugrok a fékre...

A vez tengelynél kell lenni szimeringnek, mert arrol kapja a hajtást, ahogy DÁW is írta. És h neked az a szivattyú tele van olajjal, akkor a vákumdobban is állhat az olaj, és a membrán nem tud mozogni esetleg... így olyan mintha nem is lenne. Felpumpálod a pedált álló motorral, fel kell keményednie a pedálnak 2-3 pumpálás után, aztán tartod, és beindítod a motort, és akkor bentebb kell esni a pedálnak jelentősen, mert a vákum rásegít. Ha nem esik bentebb, akkor a devander nem működik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek kérlek! Miért ragad be +9°C-ban a jobb hátsó fék, behúzott kéziféknél? Dombon orral felfelé álltam meg és még gázt kellett adnom, hogy kikattanjon. Mi a megoldás?

Előre is köszi a válaszokat és a segítséget.

Lehet rozsdás a kötél, és akad a gégecsőben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.