Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Köszi!

És a devander lehet javítani házilag vagy van egyáltalán valaki aki megtudja csinálni? Esetleg marad a bontó és a rizikó, hogy az sem bírja sokáig :lol:

Azért ez nem az az alkatrész, ami túl gyakran hibásodna meg, sztem kicsi az esélye, hogy bontóból egy másik hibásat találj.

Elküldve
Azért ez nem az az alkatrész, ami túl gyakran hibásodna meg, sztem kicsi az esélye, hogy bontóból egy másik hibásat találj.

Remélem, mert ez is onnan van. 2 hónapja tettem bele. :lol:

Elküldve
Remélem, mert ez is onnan van. 2 hónapja tettem bele. :lol:

Szia!

A Jettámnál ugyan ez volt a jelenség egy pár éve. Már épp ki akartam cserélni a rásegítőt, amikor észrevettem, hogy a vákuumszivattyú csövének a bilincse teljesen kilazult. De érdekes módon bent a fékpedálnál hallatszott leállított autónál a sziszegés folyamatosan, felnyitott motorháztetőnél pedig kizárólag a rásegítőtől lehetett hallani. A bilincs megszorítása után megszűnt.

Persze a rásegítő is meg tud pusztulni...

Elküldve
Szia!

A Jettámnál ugyan ez volt a jelenség egy pár éve. Már épp ki akartam cserélni a rásegítőt, amikor észrevettem, hogy a vákuumszivattyú csövének a bilincse teljesen kilazult. De érdekes módon bent a fékpedálnál hallatszott leállított autónál a sziszegés folyamatosan, felnyitott motorháztetőnél pedig kizárólag a rásegítőtől lehetett hallani. A bilincs megszorítása után megszűnt.

Persze a rásegítő is meg tud pusztulni...

Köszi a tippet! Akkor körbenézek a bilincseknél, hátha ott lesz a baj.

Elküldve
A zenyém egy tizessel öregebb mint a tied, de a hátsó fékek az elmúlt 19 évben csak tisztítást kaptak (meg új munkahengereket amikor 6 éve vettem a kocsit) .

Múlt ősszel a vizsgán mondták, hogy legközelebbre már valamit kell csinálni a dobokkal, mert kezd oválissá válni. De még elment....

Igaz, én nem használom a féket az autón, csak a gázt.

Féknek ott a motorfék! :lol: 5-3-2.

A garázsban a kézit se húzom be.

Íme a betétek

1 2 3 4

Valami Guttmann nevű került bele. Még vissza kell mennem a kézin állítani.

Én is csak sebességbe szoktam tenni.

Nem szoktam így fokozatonként visszakapcsolgatni, mert a fékbetét mégiscsak olcsóbb mint a kuplungtárcsa csere.

Elküldve
Íme a betétek

1 2 3 4

Valami Guttmann nevű került bele. Még vissza kell mennem a kézin állítani.

Én is csak sebességbe szoktam tenni.

Nem is hallottam még ilyenről :lol: :D B) :D :D

Elküldve

Helloka mindenkinek! Fontos kérdésem volna! Ami érdekelne, hogy az F astra és a G astra fákrásegitője megegyezik-e vagy be lehet-e szerelni f astrába különösebb átalakitás nélkül!? Azért érdekel, mert átcserélném, ha lehet, mert kissé zavaró, hogy bivajul kell nyomni a fékpedált, hogy fogjon a szék rendesen! Nagyon fontos lenne mihamarabb, hogy valaki aki biztosan tudja, megmondja! Köszönöm szépen elöre is! Üdv

Elküldve
Helloka mindenkinek! Fontos kérdésem volna! Ami érdekelne, hogy az F astra és a G astra fákrásegitője megegyezik-e vagy be lehet-e szerelni f astrába különösebb átalakitás nélkül!? Azért érdekel, mert átcserélném, ha lehet, mert kissé zavaró, hogy bivajul kell nyomni a fékpedált, hogy fogjon a szék rendesen! Nagyon fontos lenne mihamarabb, hogy valaki aki biztosan tudja, megmondja! Köszönöm szépen elöre is! Üdv

A fékrendszer egyébként hibátlan?

Elküldve
Helloka mindenkinek! Fontos kérdésem volna! Ami érdekelne, hogy az F astra és a G astra fákrásegitője megegyezik-e vagy be lehet-e szerelni f astrába különösebb átalakitás nélkül!? Azért érdekel, mert átcserélném, ha lehet, mert kissé zavaró, hogy bivajul kell nyomni a fékpedált, hogy fogjon a szék rendesen! Nagyon fontos lenne mihamarabb, hogy valaki aki biztosan tudja, megmondja! Köszönöm szépen elöre is! Üdv

Fogjon a szééék?? :D :lol:

Biztonsági öv ? :D B)

Elküldve
A fékrendszer egyébként hibátlan?

Igen a fékrendszerrel nincsen baj, épp ma is át lett nézetve szerelövel! Nem is rosszabb, mint más F astra fék, csak szeretném, ha elöbb harapna a fék! ( Ja és nem szék! :lol: ) Szóval szerintetek bemegy vagy sem!?

Elküldve
Igen a fékrendszerrel nincsen baj, épp ma is át lett nézetve szerelövel! Nem is rosszabb, mint más F astra fék, csak szeretném, ha elöbb harapna a fék! ( Ja és nem szék! :lol: ) Szóval szerintetek bemegy vagy sem!?

Tegyél bele nagyobb devandert...már ha nem az van benne ebként is.

Elküldve
Tegyél bele nagyobb devandert...már ha nem az van benne ebként is.

Ha jól tudom, akkor 9"os van benne gyárilag, pedig Gsi, szóval ennél nagyobb nem hiszem, hogy készülsz F astrához, a G astráé 10"os! Tehát akkor az nagyobb, erösebb, csak kérdés, hogy bemegy-e!?

Elküldve
Ha jól tudom, akkor 9"os van benne gyárilag, pedig Gsi, szóval ennél nagyobb nem hiszem, hogy készülsz F astrához, a G astráé 10"os! Tehát akkor az nagyobb, erösebb, csak kérdés, hogy bemegy-e!?

Mondjuk jó lett vna tudni, hogy "millen ótó"-ról is van szó. :lol:

Amúgy nem értem miért nem jó az úgy. Kéne a kutyának "frencs" fék.

Ám mindenki a saját dolgával törődjön, ha neked az kell...tedd.

Elküldve
Mondjuk jó lett vna tudni, hogy "millen ótó"-ról is van szó. :D

Amúgy nem értem miért nem jó az úgy. Kéne a kutyának "frencs" fék.

Ám mindenki a saját dolgával törődjön, ha neked az kell...tedd.

Nos ez egy Astra F gsi 2literes 8szelepes, C20NE blokkal szerelt kis csoda! És amugy biztonságosabbnak érezném a féket, ha hamarabb harapna! De nem értem, hogy mi a gond a G astrással!? Francia? És amugy most bemegy vagy sem az enyémbe, mert ez a kérdés még nem lett megválaszolva! :lol:

Elküldve
Nos ez egy Astra F gsi 2literes 8szelepes, C20NE blokkal szerelt kis csoda! És amugy biztonságosabbnak érezném a féket, ha hamarabb harapna! De nem értem, hogy mi a gond a G astrással!? Francia? És amugy most bemegy vagy sem az enyémbe, mert ez a kérdés még nem lett megválaszolva! :lol:

Francia autókban olyan a fék, hogy a lábszagodtól már satuzik.

Elküldve
Francia autókban olyan a fék, hogy a lábszagodtól már satuzik.

Jaa.. értem! Hát nem tom mit müvelne az enyémben, de amikor G astrában probáltam, akkor nem volt vészes, csak jó érzés volt, hogy nem kellett a padlót kinyomni, hogy megálljak ha hirtelen szükségesé válik! :lol:

Elküldve
Francia autókban olyan a fék, hogy a lábszagodtól már satuzik.

Ezt megerősíthetem. A 206-osé egy túlszervózott f..s. Ha csúnyábban nézek rá satuzik, ami csúszós úton nem mindig előny..... :lol:

Elküldve
Jaa.. értem! Hát nem tom mit müvelne az enyémben, de amikor G astrában probáltam, akkor nem volt vészes, csak jó érzés volt, hogy nem kellett a padlót kinyomni, hogy megálljak ha hirtelen szükségesé válik! :lol:

Véleményem szerint az emberi reakció mindenkinél ugyanaz ha vészhelyzet van és meg kell állni: teljes erőből rátapos a fékpedálra. Én is ezt teszem és utána reagálok, hogy nem kéne, mert megcsúszhat és oda a fékhatás. Én pont szeretem azt az F Astra fékjében, hogy nagy intervallumban tudok fékerőt létesíteni a fékpedállal. Tehát ha minimális fékezés kell, akkor picit rálépek, ha nagy, akkor erősebben nyomom. Cégesemben is olyan (volt) a fék, hogy hozzáértem és a hátul ülők is a műszerfalra terültek. Szerintem nem jó, ha kisebb fékpedálerőnél nagy a fékhatás, veszélyesebb. Amíg meg tudod állítani a kerekeket fékezéssel az első kerekeket, addig nincs baj. Ülj közelebb a pedálokhoz és nagyobb erőt tudsz kifejteni, nem kell nyújtózkodni. Most ne menjünk bele a vezetéstechnikába. :D Ez az én véleményem.

Elküldve
Véleményem szerint az emberi reakció mindenkinél ugyanaz ha vészhelyzet van és meg kell állni: teljes erőből rátapos a fékpedálra. Én is ezt teszem és utána reagálok, hogy nem kéne, mert megcsúszhat és oda a fékhatás. Én pont szeretem azt az F Astra fékjében, hogy nagy intervallumban tudok fékerőt létesíteni a fékpedállal. Tehát ha minimális fékezés kell, akkor picit rálépek, ha nagy, akkor erősebben nyomom. Cégesemben is olyan (volt) a fék, hogy hozzáértem és a hátul ülők is a műszerfalra terültek. Szerintem nem jó, ha kisebb fékpedálerőnél nagy a fékhatás, veszélyesebb. Amíg meg tudod állítani a kerekeket fékezéssel az első kerekeket, addig nincs baj. Ülj közelebb a pedálokhoz és nagyobb erőt tudsz kifejteni, nem kell nyújtózkodni. Most ne menjünk bele a vezetéstechnikába. :lol: Ez az én véleményem.

Ez így van az erős fék nem minden. :D

Elküldve
Ez így van az erős fék nem minden. B)

A szabályozhatóságán van a lényeg, minél nagyobb intervallumban. VW cégesemet ezért (is) rühellem. Bár már nem, mert haldoklik a főfékhenger. :D Most pont olyan rajta a fék, mint az Astrán. :lol:

Elküldve

Nos köszönöm a kimeritő elemzést, de a kérdésem akkor is csak az, hogy vajon beillik-e egy az egyben a G-é az F-be vagy sem!? Erre ha valaki tud válaszolni biztosra, akkor irja meg ha kérhetem, aztán majd meglátom, hogy melyik a jobb! Köszönöm!

Elküldve
Nos köszönöm a kimeritő elemzést, de a kérdésem akkor is csak az, hogy vajon beillik-e egy az egyben a G-é az F-be vagy sem!? Erre ha valaki tud válaszolni biztosra, akkor irja meg ha kérhetem, aztán majd meglátom, hogy melyik a jobb! Köszönöm!

Ránézésre teljesen különbözik a kettő, szerintem nem.

Elküldve
Rakd bele az omega dupláját. Az jó. :lol: 8szelepnél el is fér.

Ez komoly, passzol bele tutira!? És az A vagy a B omegáé!? Hallottam erröl is egyszer, de nem tudtam, hogy tutira belemegy simán!?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.