Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  walker írta:
Köszi!

És a devander lehet javítani házilag vagy van egyáltalán valaki aki megtudja csinálni? Esetleg marad a bontó és a rizikó, hogy az sem bírja sokáig :lol:

Azért ez nem az az alkatrész, ami túl gyakran hibásodna meg, sztem kicsi az esélye, hogy bontóból egy másik hibásat találj.

Elküldve
  FPepe írta:
Azért ez nem az az alkatrész, ami túl gyakran hibásodna meg, sztem kicsi az esélye, hogy bontóból egy másik hibásat találj.

Remélem, mert ez is onnan van. 2 hónapja tettem bele. :lol:

Elküldve
  walker írta:
Remélem, mert ez is onnan van. 2 hónapja tettem bele. :lol:

Szia!

A Jettámnál ugyan ez volt a jelenség egy pár éve. Már épp ki akartam cserélni a rásegítőt, amikor észrevettem, hogy a vákuumszivattyú csövének a bilincse teljesen kilazult. De érdekes módon bent a fékpedálnál hallatszott leállított autónál a sziszegés folyamatosan, felnyitott motorháztetőnél pedig kizárólag a rásegítőtől lehetett hallani. A bilincs megszorítása után megszűnt.

Persze a rásegítő is meg tud pusztulni...

Elküldve
  gorbi írta:
Szia!

A Jettámnál ugyan ez volt a jelenség egy pár éve. Már épp ki akartam cserélni a rásegítőt, amikor észrevettem, hogy a vákuumszivattyú csövének a bilincse teljesen kilazult. De érdekes módon bent a fékpedálnál hallatszott leállított autónál a sziszegés folyamatosan, felnyitott motorháztetőnél pedig kizárólag a rásegítőtől lehetett hallani. A bilincs megszorítása után megszűnt.

Persze a rásegítő is meg tud pusztulni...

Köszi a tippet! Akkor körbenézek a bilincseknél, hátha ott lesz a baj.

Elküldve
  epk947 írta:
A zenyém egy tizessel öregebb mint a tied, de a hátsó fékek az elmúlt 19 évben csak tisztítást kaptak (meg új munkahengereket amikor 6 éve vettem a kocsit) .

Múlt ősszel a vizsgán mondták, hogy legközelebbre már valamit kell csinálni a dobokkal, mert kezd oválissá válni. De még elment....

Igaz, én nem használom a féket az autón, csak a gázt.

Féknek ott a motorfék! :lol: 5-3-2.

A garázsban a kézit se húzom be.

Íme a betétek

1 2 3 4

Valami Guttmann nevű került bele. Még vissza kell mennem a kézin állítani.

Én is csak sebességbe szoktam tenni.

Nem szoktam így fokozatonként visszakapcsolgatni, mert a fékbetét mégiscsak olcsóbb mint a kuplungtárcsa csere.

Elküldve
  Fori23 írta:
Íme a betétek

1 2 3 4

Valami Guttmann nevű került bele. Még vissza kell mennem a kézin állítani.

Én is csak sebességbe szoktam tenni.

Nem is hallottam még ilyenről :lol: :D B) :D :D

Elküldve

Helloka mindenkinek! Fontos kérdésem volna! Ami érdekelne, hogy az F astra és a G astra fákrásegitője megegyezik-e vagy be lehet-e szerelni f astrába különösebb átalakitás nélkül!? Azért érdekel, mert átcserélném, ha lehet, mert kissé zavaró, hogy bivajul kell nyomni a fékpedált, hogy fogjon a szék rendesen! Nagyon fontos lenne mihamarabb, hogy valaki aki biztosan tudja, megmondja! Köszönöm szépen elöre is! Üdv

Elküldve
  csopi007 írta:
Helloka mindenkinek! Fontos kérdésem volna! Ami érdekelne, hogy az F astra és a G astra fákrásegitője megegyezik-e vagy be lehet-e szerelni f astrába különösebb átalakitás nélkül!? Azért érdekel, mert átcserélném, ha lehet, mert kissé zavaró, hogy bivajul kell nyomni a fékpedált, hogy fogjon a szék rendesen! Nagyon fontos lenne mihamarabb, hogy valaki aki biztosan tudja, megmondja! Köszönöm szépen elöre is! Üdv

A fékrendszer egyébként hibátlan?

Elküldve
  csopi007 írta:
Helloka mindenkinek! Fontos kérdésem volna! Ami érdekelne, hogy az F astra és a G astra fákrásegitője megegyezik-e vagy be lehet-e szerelni f astrába különösebb átalakitás nélkül!? Azért érdekel, mert átcserélném, ha lehet, mert kissé zavaró, hogy bivajul kell nyomni a fékpedált, hogy fogjon a szék rendesen! Nagyon fontos lenne mihamarabb, hogy valaki aki biztosan tudja, megmondja! Köszönöm szépen elöre is! Üdv

Fogjon a szééék?? :D :lol:

Biztonsági öv ? :D B)

Elküldve
  daykiller írta:
A fékrendszer egyébként hibátlan?

Igen a fékrendszerrel nincsen baj, épp ma is át lett nézetve szerelövel! Nem is rosszabb, mint más F astra fék, csak szeretném, ha elöbb harapna a fék! ( Ja és nem szék! :lol: ) Szóval szerintetek bemegy vagy sem!?

Elküldve
  csopi007 írta:
Igen a fékrendszerrel nincsen baj, épp ma is át lett nézetve szerelövel! Nem is rosszabb, mint más F astra fék, csak szeretném, ha elöbb harapna a fék! ( Ja és nem szék! :lol: ) Szóval szerintetek bemegy vagy sem!?

Tegyél bele nagyobb devandert...már ha nem az van benne ebként is.

Elküldve
  hening írta:
Tegyél bele nagyobb devandert...már ha nem az van benne ebként is.

Ha jól tudom, akkor 9"os van benne gyárilag, pedig Gsi, szóval ennél nagyobb nem hiszem, hogy készülsz F astrához, a G astráé 10"os! Tehát akkor az nagyobb, erösebb, csak kérdés, hogy bemegy-e!?

Elküldve
  csopi007 írta:
Ha jól tudom, akkor 9"os van benne gyárilag, pedig Gsi, szóval ennél nagyobb nem hiszem, hogy készülsz F astrához, a G astráé 10"os! Tehát akkor az nagyobb, erösebb, csak kérdés, hogy bemegy-e!?

Mondjuk jó lett vna tudni, hogy "millen ótó"-ról is van szó. :lol:

Amúgy nem értem miért nem jó az úgy. Kéne a kutyának "frencs" fék.

Ám mindenki a saját dolgával törődjön, ha neked az kell...tedd.

Elküldve
  hening írta:
Mondjuk jó lett vna tudni, hogy "millen ótó"-ról is van szó. :D

Amúgy nem értem miért nem jó az úgy. Kéne a kutyának "frencs" fék.

Ám mindenki a saját dolgával törődjön, ha neked az kell...tedd.

Nos ez egy Astra F gsi 2literes 8szelepes, C20NE blokkal szerelt kis csoda! És amugy biztonságosabbnak érezném a féket, ha hamarabb harapna! De nem értem, hogy mi a gond a G astrással!? Francia? És amugy most bemegy vagy sem az enyémbe, mert ez a kérdés még nem lett megválaszolva! :lol:

Elküldve
  csopi007 írta:
Nos ez egy Astra F gsi 2literes 8szelepes, C20NE blokkal szerelt kis csoda! És amugy biztonságosabbnak érezném a féket, ha hamarabb harapna! De nem értem, hogy mi a gond a G astrással!? Francia? És amugy most bemegy vagy sem az enyémbe, mert ez a kérdés még nem lett megválaszolva! :lol:

Francia autókban olyan a fék, hogy a lábszagodtól már satuzik.

Elküldve
  daykiller írta:
Francia autókban olyan a fék, hogy a lábszagodtól már satuzik.

Jaa.. értem! Hát nem tom mit müvelne az enyémben, de amikor G astrában probáltam, akkor nem volt vészes, csak jó érzés volt, hogy nem kellett a padlót kinyomni, hogy megálljak ha hirtelen szükségesé válik! :lol:

Elküldve
  daykiller írta:
Francia autókban olyan a fék, hogy a lábszagodtól már satuzik.

Ezt megerősíthetem. A 206-osé egy túlszervózott f..s. Ha csúnyábban nézek rá satuzik, ami csúszós úton nem mindig előny..... :lol:

Elküldve
  csopi007 írta:
Jaa.. értem! Hát nem tom mit müvelne az enyémben, de amikor G astrában probáltam, akkor nem volt vészes, csak jó érzés volt, hogy nem kellett a padlót kinyomni, hogy megálljak ha hirtelen szükségesé válik! :lol:

Véleményem szerint az emberi reakció mindenkinél ugyanaz ha vészhelyzet van és meg kell állni: teljes erőből rátapos a fékpedálra. Én is ezt teszem és utána reagálok, hogy nem kéne, mert megcsúszhat és oda a fékhatás. Én pont szeretem azt az F Astra fékjében, hogy nagy intervallumban tudok fékerőt létesíteni a fékpedállal. Tehát ha minimális fékezés kell, akkor picit rálépek, ha nagy, akkor erősebben nyomom. Cégesemben is olyan (volt) a fék, hogy hozzáértem és a hátul ülők is a műszerfalra terültek. Szerintem nem jó, ha kisebb fékpedálerőnél nagy a fékhatás, veszélyesebb. Amíg meg tudod állítani a kerekeket fékezéssel az első kerekeket, addig nincs baj. Ülj közelebb a pedálokhoz és nagyobb erőt tudsz kifejteni, nem kell nyújtózkodni. Most ne menjünk bele a vezetéstechnikába. :D Ez az én véleményem.

Elküldve
  daykiller írta:
Véleményem szerint az emberi reakció mindenkinél ugyanaz ha vészhelyzet van és meg kell állni: teljes erőből rátapos a fékpedálra. Én is ezt teszem és utána reagálok, hogy nem kéne, mert megcsúszhat és oda a fékhatás. Én pont szeretem azt az F Astra fékjében, hogy nagy intervallumban tudok fékerőt létesíteni a fékpedállal. Tehát ha minimális fékezés kell, akkor picit rálépek, ha nagy, akkor erősebben nyomom. Cégesemben is olyan (volt) a fék, hogy hozzáértem és a hátul ülők is a műszerfalra terültek. Szerintem nem jó, ha kisebb fékpedálerőnél nagy a fékhatás, veszélyesebb. Amíg meg tudod állítani a kerekeket fékezéssel az első kerekeket, addig nincs baj. Ülj közelebb a pedálokhoz és nagyobb erőt tudsz kifejteni, nem kell nyújtózkodni. Most ne menjünk bele a vezetéstechnikába. :lol: Ez az én véleményem.

Ez így van az erős fék nem minden. :D

Elküldve
  zotya975 írta:
Ez így van az erős fék nem minden. B)

A szabályozhatóságán van a lényeg, minél nagyobb intervallumban. VW cégesemet ezért (is) rühellem. Bár már nem, mert haldoklik a főfékhenger. :D Most pont olyan rajta a fék, mint az Astrán. :lol:

Elküldve

Nos köszönöm a kimeritő elemzést, de a kérdésem akkor is csak az, hogy vajon beillik-e egy az egyben a G-é az F-be vagy sem!? Erre ha valaki tud válaszolni biztosra, akkor irja meg ha kérhetem, aztán majd meglátom, hogy melyik a jobb! Köszönöm!

Elküldve
  csopi007 írta:
Nos köszönöm a kimeritő elemzést, de a kérdésem akkor is csak az, hogy vajon beillik-e egy az egyben a G-é az F-be vagy sem!? Erre ha valaki tud válaszolni biztosra, akkor irja meg ha kérhetem, aztán majd meglátom, hogy melyik a jobb! Köszönöm!

Ránézésre teljesen különbözik a kettő, szerintem nem.

Elküldve
  spzoli írta:
Rakd bele az omega dupláját. Az jó. :lol: 8szelepnél el is fér.

Ez komoly, passzol bele tutira!? És az A vagy a B omegáé!? Hallottam erröl is egyszer, de nem tudtam, hogy tutira belemegy simán!?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.