Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

A hátsó fék tárcsásításáról mintha a GYIK-ben is olvastam volna valamit.... :D

(Nem azért de úgy láttam, hogy spzoli és daykiller is belepiszkált annó abba a leírásba :( :lol: :lol:)

Máskor meg mindig megkapom, hogy előbb ott nézzek szét! :lol: :lol: :o

Ott egyértelműen kerül megfogalmazásra, hogy 14-esnél kisebb felnivel ne is próbálkozzanak akik erre vetemednek :excl:

Link to comment
Megosztás:

Én meg nem akarok nagyon belevau, de az Abs nem a fékút rövidítéséről szól, hanem arról, hogy teljes féhatás mellett is kormányozható marad a kocsi.

Szerintem senki nem mondta, hogy hamarabb megáll az Abs-es autó(max azért mert modernebb fékrendszer van alatta)

Bocs az offtopicért. :(

(Folytatás a futómű topicból)

Az autó csak akkor irányíthatatlan ha csúsznak a kormányzott kerekek,szóval ha ész nélkül tapossák a féket.

A belinkelt videón is látszik,hogy a H astra abs-sel 50-ről kb. 1m-rel később áll meg és ügyesen fékezve ABS nélkül is irányítható marad.

Az irányíthatóság meg amúgy is sovány vigasz ha a parkoló kocsisor az előtted haladó vagy a szemből jövőkből kell választani,hogy kinek csattansz.

Én jártam úgy sima 4körös Abs-sel szerelt 4éves POLO-val,hogy az út széle sáros volt a felezőnél meg nem.A belső oldalt jobban tudta fékezni és gyönyörűen elkezdett befelé húzni :excl:

Ennek elkerülésére találták ki az elektronikus fékerőszabályzót,de az ebben nem volt.

Link to comment
Megosztás:

(Folytatás a futómű topicból)

Az autó csak akkor irányíthatatlan ha csúsznak a kormányzott kerekek,szóval ha ész nélkül tapossák a féket.

A belinkelt videón is látszik,hogy a H astra abs-sel 50-ről kb. 1m-rel később áll meg és ügyesen fékezve ABS nélkül is irányítható marad.

Az irányíthatóság meg amúgy is sovány vigasz ha a parkoló kocsisor az előtted haladó vagy a szemből jövőkből kell választani,hogy kinek csattansz.

Én jártam úgy sima 4körös Abs-sel szerelt 4éves POLO-val,hogy az út széle sáros volt a felezőnél meg nem.A belső oldalt jobban tudta fékezni és gyönyörűen elkezdett befelé húzni :excl:

Ennek elkerülésére találták ki az elektronikus fékerőszabályzót,de az ebben nem volt.

Ok! Ez érthető. Az ABS is csak egy lehetőség, amit meg kell tanulni használni. Nekem segített már, amikor teljes fékerő kellett és kormányozni is kellett közben( volt hova :( )

Link to comment
Megosztás:

Ok! Ez érthető. Az ABS is csak egy lehetőség, amit meg kell tanulni használni. Nekem segített már, amikor teljes fékerő kellett és kormányozni is kellett közben( volt hova :excl: )

Hát ja. Meg kell tanulni használni a féket ha van ha nincs ABS.

De szerintem nem érdemes faragni bele utólag,mert a csonkállvány is más az ABS-nél nem csak a féltengely.

Meg asszem az ECU is más blokkolásgátlósnál.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, adott egy astra F es most lett rajta elso fektarcsa (tomor, nem hutobordas)es fekbetet cserelve TRV marka lett beteve es gondoltam h ido kell neki mig bekopnak ezert kimentem a varoson kivulre egy mellekutra es tobszor egymas utan 100km/h nullara hirtelen lasitottam hogy siettesem a bekopast nehogy a gyalogatkelonel keljen bekopjon es elcsapjak valakit. Par ilyen eros lassitas utan fustolni kezdet az elso fekem, es nagyon sutot meg a felni is. Ez most azt jelenti hogy elegette a fekbetet es ha szerencsem van a tarcsa is meggorbult a hotol a fekolaj felfott es az elso csapagybol kifolyt a maradek zsir is vagy enyire nem veszes mert ezt kikel birja?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, adott egy astra F es most lett rajta elso fektarcsa (tomor, nem hutobordas)es fekbetet cserelve TRV marka lett beteve es gondoltam h ido kell neki mig bekopnak ezert kimentem a varoson kivulre egy mellekutra es tobszor egymas utan 100km/h nullara hirtelen lasitottam hogy siettesem a bekopast nehogy a gyalogatkelonel keljen bekopjon es elcsapjak valakit. Par ilyen eros lassitas utan fustolni kezdet az elso fekem, es nagyon sutot meg a felni is. Ez most azt jelenti hogy elegette a fekbetet es ha szerencsem van a tarcsa is meggorbult a hotol a fekolaj felfott es az elso csapagybol kifolyt a maradek zsir is vagy enyire nem veszes mert ezt kikel birja?

Most folyt a zsír a csapágyból, vagy az már csak az elmélkedés rész? :lol: Az hogy pár fékezés után füstölög, az egy dolog. Ami bevonat rajta volt, az leég róla, az rendben is van. A felni melegszik, az is rendben van. Fékezés után persze hogy süt. Ha meggörbült volna a tárcsa, akkor fékezés közben rázna, meg ütne mint állat :lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok, adott egy astra F es most lett rajta elso fektarcsa (tomor, nem hutobordas)es fekbetet cserelve TRV marka lett beteve es gondoltam h ido kell neki mig bekopnak ezert kimentem a varoson kivulre egy mellekutra es tobszor egymas utan 100km/h nullara hirtelen lasitottam hogy siettesem a bekopast nehogy a gyalogatkelonel keljen bekopjon es elcsapjak valakit. Par ilyen eros lassitas utan fustolni kezdet az elso fekem, es nagyon sutot meg a felni is. Ez most azt jelenti hogy elegette a fekbetet es ha szerencsem van a tarcsa is meggorbult a hotol a fekolaj felfott es az elso csapagybol kifolyt a maradek zsir is vagy enyire nem veszes mert ezt kikel birja?

Jájj! Ezt a marhaságot ki tanította neked? Kellene olvasgatnod kicsit ezt: http://www.shp.hu/hpc/userfiles/auto-alkat...afekbetetek.pdf

Link to comment
Megosztás:

Most folyt a zsír a csapágyból, vagy az már csak az elmélkedés rész? :lol: Az hogy pár fékezés után füstölög, az egy dolog. Ami bevonat rajta volt, az leég róla, az rendben is van. A felni melegszik, az is rendben van. Fékezés után persze hogy süt. Ha meggörbült volna a tárcsa, akkor fékezés közben rázna, meg ütne mint állat :lol:

Nem hiszem hogy folyik a zsir, az egesz csak elmekedes volt. Az viszont igaz hogy szemmel lathatoan FUSTOLT ketoldalt a fek. A felnire pedig nem tudtam ratenni a kezem. Hozza teszem hogy a auto siman gurul ha uresbe teszem, tehat a fek nyugalmi alapotba nem szorul. Az egeszet azert kerdeztem mert szamomra is normalisnak tunik hogy a felni kez-meleg ha fekezel de ez erosen sutot es fustolt, egyesek pedig azt mondtak hogy a fekbetet eleghet es nem megfeleloen fog viselkedni ha elszenesedik a nagy hotol.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem hogy folyik a zsir, az egesz csak elmekedes volt. Az viszont igaz hogy szemmel lathatoan FUSTOLT ketoldalt a fek. A felnire pedig nem tudtam ratenni a kezem. Hozza teszem hogy a auto siman gurul ha uresbe teszem, tehat a fek nyugalmi alapotba nem szorul. Az egeszet azert kerdeztem mert szamomra is normalisnak tunik hogy a felni kez-meleg ha fekezel de ez erosen sutot es fustolt, egyesek pedig azt mondtak hogy a fekbetet eleghet es nem megfeleloen fog viselkedni ha elszenesedik a nagy hotol.

A betét ha nem jó minőségű üvegesedhet, ami csökkenti a fékhatást. Nekem emiatt kellett kicserélnem a vadi új pofákat, én is koptattam ahogy ajánlották "vasaltam" őket. El kell menni kiméretni a fékeket, mert minden más csak találgatás az viszont megmutatja, hogy jó-e vagy sem a fékhatásod a koptatás után.

Link to comment
Megosztás:

Új fékcuccok esetén kár "vasalni". Sokkal több kárt okoz, mint amennyi hasznot hoz.

Egyszerűen csak az első 1-2 száz km-en figyelembe kell venni, hogy még nem alakult ki a rendes fékhatás, nem kell vagánykodni, lassabban és körültekintőbben kell közlekedni. Kerülni kell a vészfékezést. (Ez nem azt jelenti, hogy nem működik rendesen a fék, mert működik az, állóra tudjuk fékezni a kereket ha kell, csak sokkal nagyobb pedálerő kell a megszokottnál.)

Ha valaki siettetni akarja a folyamot, akkor inkább nagyobb sebességről többször lassítson viszonylag finoman, egyenletesen de csak alacsonyabb sebességre és soha ne hirtelen állóra! Ezt csak egy párszor kell megcsinálni, de időt is kell hagyni köztük, hogy a fékek vissza tudjanak hűlni.

Link to comment
Megosztás:

Hali!Én már nagyon régóta szenvedek a fékkel.Új tárcsák+betétek,új dobok+betét,új föfékhenger+munkahengerek,új fécsövek és mésem fog a fékem.Hiába nyomom egyszerüen nincs ereje a féknek csak néha-néha.Még a devandert is kicseréltem de semmi.Lehet fékeröszabályzó hiba lenne????Ha valakinek már volt hasonló tapasztalata az segithetne.

Link to comment
Megosztás:

Hali!Én már nagyon régóta szenvedek a fékkel.Új tárcsák+betétek,új dobok+betét,új föfékhenger+munkahengerek,új fécsövek és mésem fog a fékem.Hiába nyomom egyszerüen nincs ereje a féknek csak néha-néha.Még a devandert is kicseréltem de semmi.Lehet fékeröszabályzó hiba lenne????Ha valakinek már volt hasonló tapasztalata az segithetne.

El kell vinni egy fékmérésre, utána többet lehet mondani (ill. utána lehet bármit is mondani, addig nem igazán mert amit leírtál az teljesen szubjektív). Kb. 1500-2000 ft, de lehet akár ingyen is megcsinálják, szoktak ilyen akciókat hirdetni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!Én már nagyon régóta szenvedek a fékkel.Új tárcsák+betétek,új dobok+betét,új föfékhenger+munkahengerek,új fécsövek és mésem fog a fékem.Hiába nyomom egyszerüen nincs ereje a féknek csak néha-néha.Még a devandert is kicseréltem de semmi.Lehet fékeröszabályzó hiba lenne????Ha valakinek már volt hasonló tapasztalata az segithetne.

A fékerőszabályzót kilőném, hiszen az csak a hátsó fék erejét állítja, ami úgyis jóval kisebb részt vállal az autó lassításából...ha elmegy a hátsó fék attól még egész jól megáll az autó.

Link to comment
Megosztás:

Olyannal találkozott már vki, hogy nem lehet tolatni a kocsival, mert abban a pillanatban befog az egyik hátsó fék? Előremenetben semmi baja, de tolatásnál blokkol. Leszakadhatott a ferrodo a pofáról?

Nekem a Hondámmal volt ilyen. Az egyik fékpofa rögzítő csapszeg törött el(mint utólag kiderült).

Sajnos nem értem vele haza (vagyis haza értem, mert pont a ház előtt történt :lol: ), elszállt a fék, így munkahengereket is kellett cserélnem hátul mindkét oldalon.

Link to comment
Megosztás:

Olyannal találkozott már vki, hogy nem lehet tolatni a kocsival, mert abban a pillanatban befog az egyik hátsó fék? Előremenetben semmi baja, de tolatásnál blokkol. Leszakadhatott a ferrodo a pofáról?

Vagy ez, vagy pedig valamelyik rugó eltört, vagy kiakadt a helyéről. Ezek ilyenkor a legvalószínűbbek.

Link to comment
Megosztás:

Olyannal találkozott már vki, hogy nem lehet tolatni a kocsival, mert abban a pillanatban befog az egyik hátsó fék? Előremenetben semmi baja, de tolatásnál blokkol. Leszakadhatott a ferrodo a pofáról?

Vagy ez, vagy pedig valamelyik rugó eltört, vagy kiakadt a helyéről. Ezek ilyenkor a legvalószínűbbek.

Nézd meg aztán ha rögzítő-rugó tört el, akkor megvan még a régi szettem, ha nem akarsz újat venni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olyannal találkozott már vki, hogy nem lehet tolatni a kocsival, mert abban a pillanatban befog az egyik hátsó fék? Előremenetben semmi baja, de tolatásnál blokkol. Leszakadhatott a ferrodo a pofáról?

A felodor leszakadása is elképzelhető de az a ritkább. Egyszerűen túl kopott a fék. Nagy a dob átmérő és vékonyak a fékpofák. De lehet egy alapos tisztítás időlegesen megoldja a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.