Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Thx! :o

Ennek a fékerőszabályzónak a hibája/tönkremenetele okozhatja azt,hogy gyenge a fékerő,nem blokkol egyik kerék sem,akárhogy taposom a fékpedált?

egyik kerék sem? ez alatt azt érted ha beletaposol akkor az elsők sem blokkolnak?

A fékerőszabályzó dolga, hogy a hátsók ne vagy csak nagyon ritkán (csúszós út stb) blokkoljanak. Ezzel tartja stabilan az autót pl egy vészfékezésnél.

Ha te az elsőket sem tudod blokkolóra fékezni akkor ott más a gond. pl levegős rendszer, főfékhenger, rásegítés hiánya stb.

Link to comment
Megosztás:

Thx! :D

Ennek a fékerőszabályzónak a hibája/tönkremenetele okozhatja azt,hogy gyenge a fékerő,nem blokkol egyik kerék sem,akárhogy taposom a fékpedált?

Sziasztok

Nekem is lenne egy kis problémám.

Az egyik hátsó munkahenger elélvezett ezért betettem 2 újat, ment vele 1 napig a kocsi majd ma szétszedtem az elejét leszabályoztattam a tárcsákat összeraktam lelégtelenítettem a rendszert majd próbaút (bár már légtelenítéskor is éreztem hogy valami baj lesz) és satuféknél bemegy a pedál az autó megáll, de a kerekeket nem blokkolja, na most azt gyanítom behalt a főfékhenger. Olyan érzés mint amikor nincs meghúzva légtelenítő és elszökik a fékolaj de persze ez itt nem történik meg. Aki megfejtette az okot és megosztaná velem annak igen hálás lennék. és a hibás darab cseréjének összege is érdekelne. mert hamarosan műszakira megy a kicsike :o

Link to comment
Megosztás:

Nekem is lenne egy kis problémám.

Akkor egy tipp: kitekerted eléggé azokat a fékpofákat ott a hátuljában? :) Mert az tud ilyeneket produkálni :) az utánállító annyira nem tekeri utána azt a ricnis valamit :o műszaki előtti nap én is szívtam ezzel.. :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy tipp: kitekerted eléggé azokat a fékpofákat ott a hátuljában? :) Mert az tud ilyeneket produkálni :) az utánállító annyira nem tekeri utána azt a ricnis valamit :o műszaki előtti nap én is szívtam ezzel.. :D

a hátulja teljesen rendben van beállítva dobhoz, ott nincs baj

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem is lenne egy kis problémám.

Az egyik hátsó munkahenger elélvezett ezért betettem 2 újat, ment vele 1 napig a kocsi majd ma szétszedtem az elejét leszabályoztattam a tárcsákat összeraktam lelégtelenítettem a rendszert majd próbaút (bár már légtelenítéskor is éreztem hogy valami baj lesz) és satuféknél bemegy a pedál az autó megáll, de a kerekeket nem blokkolja, na most azt gyanítom behalt a főfékhenger. Olyan érzés mint amikor nincs meghúzva légtelenítő és elszökik a fékolaj de persze ez itt nem történik meg. Aki megfejtette az okot és megosztaná velem annak igen hálás lennék. és a hibás darab cseréjének összege is érdekelne. mert hamarosan műszakira megy a kicsike :o

Álló motornál is bemegy a pedál? A rásegítő eléggé meg tudja téveszteni az embert.

Link to comment
Megosztás:

Álló motornál is bemegy a pedál? A rásegítő eléggé meg tudja téveszteni az embert.

Nagy valószínűséggel átenged a főfékhenger, kérdeztem a boltot állítólag 3 méretben készült... tehát most szét kell szedni, ha javítható akkor meg kell rendelni a javítókészletet, ha nem akkor jöhet az új 15.000.-Ft ért :o

Link to comment
Megosztás:

Thx! :D

gyenge a fékerő,nem blokkol egyik kerék sem,akárhogy taposom a fékpedált..

Az a helyzet,hogy hogy 2 nap alatt végig jártam jó pár szerelőt,és az lett a vége,hogy egyik sem tud segíteni a bajomon,volt,amelyik azt mondta,nyugodjak bele,ennél a típusnál ilyen a fék...

Ezt nem akarom elhinni... :)

Aztán volt,amelyik azt mondta,hogy ő nem találja az autón a fékerő szabályzót,tehát nincs rajta... :) :o

Nem levegős a rendszer,van vákum a rásegítésnél,új dobokpofák/munkahengerek hátul.

Elöl még egész tűrhető a cucc.

Márcsak egy esélyem van,a fékpedál mechanikája,vagyis annak hibája,rendellenessége...okozhat-e ilyen gyenge fékhatást?

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet,hogy hogy 2 nap alatt végig jártam jó pár szerelőt,és az lett a vége,hogy egyik sem tud segíteni a bajomon,volt,amelyik azt mondta,nyugodjak bele,ennél a típusnál ilyen a fék...

Ezt nem akarom elhinni... :)

Aztán volt,amelyik azt mondta,hogy ő nem találja az autón a fékerő szabályzót,tehát nincs rajta... :D :o

Nem levegős a rendszer,van vákum a rásegítésnél,új dobokpofák/munkahengerek hátul.

Elöl még egész tűrhető a cucc.

Márcsak egy esélyem van,a fékpedál mechanikája,vagyis annak hibája,rendellenessége...okozhat-e ilyen gyenge fékhatást?

A fékpedál mechanika olyan egyszerű mint a faék, igazából ha nem látsz rajta rendellenességet/görbülést akkor jó.

Link to comment
Megosztás:

Márcsak egy esélyem van,a fékpedál mechanikája,vagyis annak hibája,rendellenessége...okozhat-e ilyen gyenge fékhatást?

Okozhat de nem jellemző, hacsak nem barkácsoltak a hosszabítónál. Elöl inkáb "üveges" fékbetét,levegő,szoruló munkahenger stb.... miatt nem blokkol. Hátul pedig ha nem látta a "szerelő" a szabályzót akkor vagy tényleg nincs (de viszont akkor fognia kéne mit atom új cucosokkal,hacsak nem maradt levegő a rendszerben),vagy nem látott még fix nyomás szabályzót (mert esetleg át alakították a terhelésfüggő-ről).

Nekem-is mondta X szerelő anno.: az csak egy közdarab semi köze a fékhez:D

Link to comment
Megosztás:

Okozhat de nem jellemző, hacsak nem barkácsoltak a hosszabítónál. Elöl inkáb "üveges" fékbetét,levegő,szoruló munkahenger stb.... miatt nem blokkol. Hátul pedig ha nem látta a "szerelő" a szabályzót akkor vagy tényleg nincs (de viszont akkor fognia kéne mit atom új cucosokkal,hacsak nem maradt levegő a rendszerben),vagy nem látott még fix nyomás szabályzót (mert esetleg át alakították a terhelésfüggő-ről).

Nekem-is mondta X szerelő anno.: az csak egy közdarab semi köze a fékhez:D

Tudod,az az érdekes,hogy én sem láttam olyan dolgot,a kocsi alján,ami fékerőszabályzó lehetne,egyedül a hátsó munkahengerek előtt van egy kisebb fém henger,minkét oldalt,amit abszolute nem vágok,hogy mi lehet.... :D :o

De a hátsó híd,meg a kaszni közt én nem láttam olyan dolgot,amibe befutnak a fékcsövek,és onnan tovább...

Levegő bizti nincs benne,még megpróbálom egy másik devanderrel,hátha meglepődök... :)

Link to comment
Megosztás:

Tudod,az az érdekes,hogy én sem láttam olyan dolgot,a kocsi alján,ami fékerőszabályzó lehetne,egyedül a hátsó munkahengerek előtt van egy kisebb fém henger,minkét oldalt,amit abszolute nem vágok,hogy mi lehet.... :) :D

De a hátsó híd,meg a kaszni közt én nem láttam olyan dolgot,amibe befutnak a fékcsövek,és onnan tovább...

Levegő bizti nincs benne,még megpróbálom egy másik devanderrel,hátha meglepődök... :)

Azok a fékerőszabályzók :(

Day már leírta egyszer....olvass vissza egy kicsit :o

Link to comment
Megosztás:

Hát srácok, nem elégített ki ez a 236-ről 256-ra váltás (+ hátulra tárcsák és 22-es főfékhenger) Annyira letört vagyok :o csomó pénzt és időt beleöltem, de sz@r..... Tuti vmi nem jó.

Egyszerűen annyira nyúlós a fék, hogy az hihetetlen. Nagyon nagyon lent fog, majdhogy nem tövig kell nyomni, hogy rendesen megálljak.

Pedig le van légtelenítve rendesen, mert már legalább fél litert átengedtem,leengedtem.

Van vkinek vmi ötlete? Lehet hogy még mindig levegős? A devander vagy a főfékhenger hibának milyen tünetei vannak?

Amúgy minden új. A fékmunkahengerek tömítései, fékcsövek, fékbetétek, egyedül a tárcsák szabályozottak de még a határon belül vannak.

Link to comment
Megosztás:

Hát srácok, nem elégített ki ez a 236-ről 256-ra váltás (+ hátulra tárcsák és 22-es főfékhenger) Annyira letört vagyok :D csomó pénzt és időt beleöltem, de sz@r..... Tuti vmi nem jó.

Egyszerűen annyira nyúlós a fék, hogy az hihetetlen. Nagyon nagyon lent fog, majdhogy nem tövig kell nyomni, hogy rendesen megálljak.

Pedig le van légtelenítve rendesen, mert már legalább fél litert átengedtem,leengedtem.

Van vkinek vmi ötlete? Lehet hogy még mindig levegős? A devander vagy a főfékhenger hibának milyen tünetei vannak?

Amúgy minden új. A fékmunkahengerek tömítései, fékcsövek, fékbetétek, egyedül a tárcsák szabályozottak de még a határon belül vannak.

Hát pedig a féktárcsára tippelnék! Nekem ugyan ez volt a problémám szabályzás után. Vettem újakat, és megszűnt! :o

Link to comment
Megosztás:

Hát srácok, nem elégített ki ez a 236-ről 256-ra váltás (+ hátulra tárcsák és 22-es főfékhenger) Annyira letört vagyok :o csomó pénzt és időt beleöltem, de sz@r..... Tuti vmi nem jó.

Egyszerűen annyira nyúlós a fék, hogy az hihetetlen. Nagyon nagyon lent fog, majdhogy nem tövig kell nyomni, hogy rendesen megálljak.

Pedig le van légtelenítve rendesen, mert már legalább fél litert átengedtem,leengedtem.

Van vkinek vmi ötlete? Lehet hogy még mindig levegős? A devander vagy a főfékhenger hibának milyen tünetei vannak?

Amúgy minden új. A fékmunkahengerek tömítései, fékcsövek, fékbetétek, egyedül a tárcsák szabályozottak de még a határon belül vannak.

Nekem egy daewoo lanoson van ugyanez a konfig, mint nálad (a főfékhenger kadett féle gyárilag, tehát nyomásszabályzó szelepek csinálják a fékerő elosztást). Nekem mikor ilyen volt, egy főfékhenger felújítás meghozta a jót. Hozzáteszem minden egyéb új volt a fékben. Brembo tárcsák és textar betétek körbe, féknyergek felújítva.

Meg egyszer volt még olyan, hogy nem volt elég vákuum (nagyobb fokolású tengelyt kapott a kocsi és a chip még nem volt meg hozzá, ezért igencsak érdekes alapjáratom volt) és forgolódás közbe igencsak nyomkodós lett a fék.

Azt hozzáteszem, hogy én fokozatosan tártem át a 236-os hűtött tárcsáról. Első körbe 256-ra, na az nagyon nem tetszett, nem lehetett adagolni normálisan a féket, hogy úgy mondjam nem lineáris volt a fékerő eloszlása a pedál úttal. Pont novemberbe cseréltem és jött a csúszós idő, 2x okozott a hirtelen fékezés meglepetést. Na ekkor dőlt el a hátsó tárcsa sorsa. És meg vagyok elégedve vele, így már sokkal jobban lehet adagolni a féket. Néha én is azt hiszem, hogy nem tudnék satuzni a kocsival, annyira más a pedálút, de ez nem így van.

Link to comment
Megosztás:

Hát pedig a féktárcsára tippelnék! Nekem ugyan ez volt a problémám szabályzás után. Vettem újakat, és megszűnt! :o

Beszéltetek itt régen olyanról is, hogy "üveges" fékbetét. Hogy néz ki és mitől lesz ilyen? Mert megmondom őszintén esetleg még az is lehet a bajom, mert azzal a fékbetéttel tettem be amivel vettem a GSi nyergeket mert majdhogynem meg van az eredeti vastagságuk, csak vmi Remsa márka :S (pontosan nem tudom leolvasni), és egész fucsának tűnt, hogy ilyen nagyon csillogó a felülete. Soha nem láttam még ilyen. lehet hogy attól is nyúlhat a fék?

Link to comment
Megosztás:

Beszéltetek itt régen olyanról is, hogy "üveges" fékbetét. Hogy néz ki és mitől lesz ilyen? Mert megmondom őszintén esetleg még az is lehet a bajom, mert azzal a fékbetéttel tettem be amivel vettem a GSi nyergeket mert majdhogynem meg van az eredeti vastagságuk, csak vmi Remsa márka :S (pontosan nem tudom leolvasni), és egész fucsának tűnt, hogy ilyen nagyon csillogó a felülete. Soha nem láttam még ilyen. lehet hogy attól is nyúlhat a fék?

Milyen tárcsa, mennyi volt a betét ?

Mikor volt cserélve a fékolaj ? Milyen került bele, ha lett cserélve ?

Link to comment
Megosztás:

Milyen tárcsa, mennyi volt a betét ?

Mikor volt cserélve a fékolaj ? Milyen került bele, ha lett cserélve ?

A tárcsa az gyári GM, csak ugye szabályoztatva lett, amit nem szabadott volna, mint írtátok.

A betétet azt a nyereggel és a tárcsaval együtt hoztam el kompletten egy GSi alól.

Fékolajat természetesen újat töltöttem a rendszerbe, DOT 5.1-et. (Amúgy a hátsó rész, betét tárcsa, fékpofa, gumicsövek teljesen újak)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.