Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Ha reggel, mikor beülök a kocsiba és még indítás előtt kemény a fékpedál, akkor számíthatok arra, hogy lassan elhalálozik a devander?

Mert egyébként nincs vele semmi baj, csak annyi, hogy nem tartja meg azt a kis vákuumot, amit ír a könyv."két három fékezésre elegendő vákuumot tárol..."

Indításkor szépen "behúzza" a pedált, és fékezéskor sem tapasztaltam, hogy erősebben kellene nyomni a pedált...

Link to comment
Megosztás:

Ha reggel, mikor beülök a kocsiba és még indítás előtt kemény a fékpedál, akkor számíthatok arra, hogy lassan elhalálozik a devander?

Mert egyébként nincs vele semmi baj, csak annyi, hogy nem tartja meg azt a kis vákuumot, amit ír a könyv."két három fékezésre elegendő vákuumot tárol..."

Indításkor szépen "behúzza" a pedált, és fékezéskor sem tapasztaltam, hogy erősebben kellene nyomni a pedált...

Nálam is ez a helyzet, amióta megvan a kocsi. Problémát még nem okozott.

Link to comment
Megosztás:

Ha reggel, mikor beülök a kocsiba és még indítás előtt kemény a fékpedál, akkor számíthatok arra, hogy lassan elhalálozik a devander?

Mert egyébként nincs vele semmi baj, csak annyi, hogy nem tartja meg azt a kis vákuumot, amit ír a könyv."két három fékezésre elegendő vákuumot tárol..."

Indításkor szépen "behúzza" a pedált, és fékezéskor sem tapasztaltam, hogy erősebben kellene nyomni a pedált...

Ez teljesen normális, így kell működnie. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Használ vki GSi fékeket 20-as főfékhengerrel.

Most szerelnémbe a komplett rendszert már megvan minden, de főfékhengercserét nem nagyon szeretnék. Van (egy "átlagautós" számára érezhető) érteleme annak a 2 mm-plusznak, amit ad a GSi nagyobbsága?

Én így használom, de csak azért mert még nem találtam bele való 22-est. <_< Tényleg, nincs valakinek jó állapotú 22-es ABS nélküli Delco hengere devanderrel együtt, Astra F-ből vagy Vectra A-ból? :( :wacko:

Nincs vele gond igazából. Működik rendesen, csak kicsit mélyebbre kell nyomni a pedált fékezéskor. És sokkal jobb mint a 236+dobfék. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, én úgy emlékszem két-három fékezésre elegendő vákum marad a rendszerben. Mondjuk nem sokat nyomkodom a féket álló kocsinál. De majd legközelebb megnézem. <_<

Igen. 2-3 fékpedál benyomás "pumpálás" után kemény lesz a pedál amikor a vákuum elmegy. Ha ezután lenyomott pedállal indítod a kocsit újra felpuhul és be lehet nyomni.

Én erre mondtam, hogy normális.

A kérdező is ezt írta, nem?

Link to comment
Megosztás:

Igen. 2-3 fékpedál benyomás "pumpálás" után kemény lesz a pedál amikor a vákuum elmegy. Ha ezután lenyomott pedállal indítod a kocsit újra felpuhul és be lehet nyomni.

Én erre mondtam, hogy normális.

A kérdező is ezt írta, nem?

Az eredeti kérdés az volt, hogy miért van az, hogy már első nyomásra is kemény...nem kettő-három után... <_<

Link to comment
Megosztás:

Én is gondolkodtam a főfékhenger cseréjén, de végül attól tettem függővé, milyenek lesznek, ha rendesen bekopnak az új betétek.

Nem cserélek, tökéletesen megfelelnek az elvárásnak. Lényegesen jobb, mint a 236/200-as dob.

Ja.....22,2 - 256/260 :(

Ami viszont nagyon bosszant, hogy eddig csak 2 kerék nézett ki úgy, mint az okádék 2-3 héttel a mosás után, most már 4 :wacko: , de ez legyen a legnagyobb baj..... <_<

Link to comment
Megosztás:

Én is gondolkodtam a főfékhenger cseréjén, de végül attól tettem függővé, milyenek lesznek, ha rendesen bekopnak az új betétek.

Nem cserélek, tökéletesen megfelelnek az elvárásnak. Lényegesen jobb, mint a 236/200-as dob.

Ja.....22,2 - 256/260 :)

Ami viszont nagyon bosszant, hogy eddig csak 2 kerék nézett ki úgy, mint az okádék 2-3 héttel a mosás után, most már 4 :o , de ez legyen a legnagyobb baj..... <_<

:wacko: :( Dobot mind a négyre! ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Egy 100asból lenyomatod a mind 4 kereket szépen ?

Baromi gyors vagy :(

A dísztárcsára elég volt <_< Nálunk az Agipnál most tettek ki új cumót, 4 boxba, és most (még) qrva jók. Nyomnak mint az atom, és 200-ból 4x körbe-sétálom/ az egész autót, nem áll meg olyan hamar mint az eddigiek. :wacko: De ha teljesen csilivili mégsem lenne annyiból, legalább nem nézne ki két mosás között ki olyan retekül.

Link to comment
Megosztás:

GM-számot sem? Elvileg C14NZ-hez 3-fél ilyen patron létezett alvázszámtartomány alapján.

Szia FPepe!

Na sikerült a régi, kiszerelt fékerő szabályzókat megvizsgálni mikorszkóp alatt. Érdekes mind a kettőn más szám szerepel az alsó részén, de a nyomás érték elvileg stimmel az 3/30 mind a kettőn, viszont az alján az egyiken 3511G (vagy lehet 6 a vége) a másikon 304G1 (itt is lehet 6 a G betű)! Ez alapján beazonosítható az alkatrész?

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia FPepe!

Na sikerült a régi, kiszerelt fékerő szabályzókat megvizsgálni mikorszkóp alatt. Érdekes mind a kettőn más szám szerepel az alsó részén, de a nyomás érték elvileg stimmel az 3/30 mind a kettőn, viszont az alján az egyiken 3511G (vagy lehet 6 a vége) a másikon 304G1 (itt is lehet 6 a G betű)! Ez alapján beazonosítható az alkatrész?

Üdv

Nekem nem sikerült, de a lényeg, hogy a 3/30 stimmel hozzá elvileg.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem sikerült, de a lényeg, hogy a 3/30 stimmel hozzá elvileg.

Köszönöm a fáradozást azért. Most úgy rémlik mint ha jó lenne a rendszer, nem húz félre és egész jó a fékhatás is, gondolom rá fért már 8 év után ez a karbantartás és folyadékcsere is. Viszont a szívásból kiindulva az tuti, hogy mostantól 2-3 évente lecserélem a fékolajat benne, talán akkor nem rohadnak össze a cuccok és kisebb a hibaszázalék!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a fáradozást azért. Most úgy rémlik mint ha jó lenne a rendszer, nem húz félre és egész jó a fékhatás is, gondolom rá fért már 8 év után ez a karbantartás és folyadékcsere is. Viszont a szívásból kiindulva az tuti, hogy mostantól 2-3 évente lecserélem a fékolajat benne, talán akkor nem rohadnak össze a cuccok és kisebb a hibaszázalék!

Üdv

Hát karbantartási könyv szerint ildomos 2 évente lecserélni a fékolajat, mert vizesedik... <_<

Link to comment
Megosztás:

Ezt sosem értettem, hogy egy zárt rendszeben hogyan tud vizesedni a fékfolyadék. Persze ha már ereszt vmelyik kopott henger akkor ott lehet befele is betalál a víz. amugy már sok helyen a 4 évente cserét javasolják.

Mert a fékfolyadék nem olaj hanem valami alkoholos cucc, hogy a dermedés pontját alacsonyan tudják tartani, a szeszből kiindulva pedig elegyedik a levegő páratartalmával. Ha egyszer pedig elegyedett akkor tök mindegy, hogy milyen hosszú a cső ami a zárt rendszer része, ott is hasonlóan elegyedik benne és csökken a víz miatt a forráspontja és megforr a munkahengernél, ha nem alu a munkahenger, akkor akár ez miatt is berohad akár belülről is.

Azt hiszem ennyi a lényege!

Link to comment
Megosztás:

Ezt sosem értettem, hogy egy zárt rendszeben hogyan tud vizesedni a fékfolyadék. Persze ha már ereszt vmelyik kopott henger akkor ott lehet befele is betalál a víz. amugy már sok helyen a 4 évente cserét javasolják.

Mert a fékfolyadék nem olaj hanem valami alkoholos cucc, hogy a dermedés pontját alacsonyan tudják tartani, a szeszből kiindulva pedig elegyedik a levegő páratartalmával. Ha egyszer pedig elegyedett akkor tök mindegy, hogy milyen hosszú a cső ami a zárt rendszer része, ott is hasonlóan elegyedik benne és csökken a víz miatt a forráspontja és megforr a munkahengernél, ha nem alu a munkahenger, akkor akár ez miatt is berohad akár belülről is.

Azt hiszem ennyi a lényege!

Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy a rendszer nem teljesen zárt. Ha az lenne, akkor nem menne le a tartályból az olaj a fékhengerekig...

Ha pediglen valahol van rajta "szuszogó" nyílás, akkor ott felveheti a levegő nedvességét. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.