Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
A fékerő szabályzó a hátsó híd fölött van, és egy rugóval csatlakozik a hídhoz. Ezen okból nem lehet "előrébb" a csövön. :D

A fékerőszabályzó csak Caravanon van, nem? Ez a rugós és csak egy darab, középen, de neki két oldalt van a csövön valami. ^_^ Vagy keverem valamivel. -.-

Elküldve
A fékerőszabályzó csak Caravanon van, nem? Ez a rugós és csak egy darab, középen, de neki két oldalt van a csövön valami. ^_^ Vagy keverem valamivel. -.-

Na most lehet, hogy marhaságot írtam, mert az enyémen még nem is láttam. Ám caravanon tuti, hogy olyan van, amilyent említettem, és amit te is írtál. De a simán is van, csak az más rendszerű.

Elküldve
Na most lehet, hogy marhaságot írtam, mert az enyémen még nem is láttam. Ám caravanon tuti, hogy olyan van, amilyent említettem, és amit te is írtál. De a simán is van, csak az más rendszerű.

Úgy rémlik, hogy Caravanon terhelésfüggős a szabályzó, azért van a hídra és a kasztnira kötve, a csapotthátún meg fix vagy más alapján szabályoz.

Elküldve
Na most lehet, hogy marhaságot írtam, mert az enyémen még nem is láttam. Ám caravanon tuti, hogy olyan van, amilyent említettem, és amit te is írtál. De a simán is van, csak az más rendszerű.

Yessss.

421432.jpg

A csapotthátún meg fix lehet. ^_^

Elküldve
Én meg a leírásod alapján tényleg amolyan közdarabra gondoltam. Ám ahogy látom, ez készlet, tehát párban ennyi.

Van egy sanda gyanúm, hogy ez nyomásos elven működik. tehát nem azt a nyomást engedi hátra mint ami előre megy a nyergekhez, hanem kevesebbet.

Elküldve
Van egy sanda gyanúm, hogy ez nyomásos elven működik. tehát nem azt a nyomást engedi hátra mint ami előre megy a nyergekhez, hanem kevesebbet.

Így van.

Elküldve
Van egy sanda gyanúm, hogy ez nyomásos elven működik. tehát nem azt a nyomást engedi hátra mint ami előre megy a nyergekhez, hanem kevesebbet.

Lehet h hülyeségeket beszélek, ami nem lenne csoda... ^_^

De ezen kívül van egy harmadik rendszer is? mintha úgy rémlene, hogy van olyan ami csak késlelteti a hátsókat...és valahol a főfékhenger tájékán van...

Ugyanis az én talicskámban nincs terhelésfüggő, de ilyet "páros" alkalmazást sem láttam...

Bár igazából nem is kerestem...

Javítsatok ki ha tévedek...

Elküldve
Lehet h hülyeségeket beszélek, ami nem lenne csoda... ^_^

De ezen kívül van egy harmadik rendszer is? mintha úgy rémlene, hogy van olyan ami csak késlelteti a hátsókat...és valahol a főfékhenger tájékán van...

Ugyanis az én talicskámban nincs terhelésfüggő, de ilyet "páros" alkalmazást sem láttam...

Bár igazából nem is kerestem...

Javítsatok ki ha tévedek...

Hát én úgy tudom, hogy van terhelésfűggő a caravannal, meg olyan ami fix, egy adott értékkel kisebb nyomást enged a hátsó kerekekhez mint ahogy alapból menne. Késleltetés....ugye az a baj, hogy bármi van beépítve, ha nincs visszajelzés mint az ABS-nél akkor nem tudja hogy milyen az útviszony, terhelés, megcsúsztak-e egyátalán a hátsó kerekek...stb.

Elküldve
Csepel Határ utca. Ha a Késmárki utca felől (busz végállomás, körforgalom) elindulsz a Határ utcán jobb kéz felől talán a 4-5. családiház. Ki van írva, hogy gumi, futómű.

Pontos címet és nevet nem tudok mondani, mert nekem is így mondták és így találtam meg.

Köszi.

Én is csepeli vagyok, de arrafele ritkán járok.

De ha kell, jó tudni. ^_^

Elküldve

Az biztos, hogy a ferdehátúhoz 2 féle fékerőszabályozó van:

- egyik a patronos, amiből 2 van, 1-1 mindegyik hátső fékcsövön, kb a híd felett a kasznira csavarva, utána kezdődik a gumi cső. Ezt dobfékeknél használják.

- másik a dugattyús, rugós. A rugó a hídhoz van kötve, és az egész egy darabban van, mindkét fékcső belemegy. Ez a tárcsafékeshez kell, pl GSi-hez.

A caravanokat nem nagyon ismerem, lehet hogy kissé más, de szerintem a kettő közül az egyik van ott is...

Elküldve
Az biztos, hogy a ferdehátúhoz 2 féle fékerőszabályozó van:

- egyik a patronos, amiből 2 van, 1-1 mindegyik hátső fékcsövön, kb a híd felett a kasznira csavarva, utána kezdődik a gumi cső. Ezt dobfékeknél használják.

- másik a dugattyús, rugós. A rugó a hídhoz van kötve, és az egész egy darabban van, mindkét fékcső belemegy. Ez a tárcsafékeshez kell, pl GSi-hez.

A caravanokat nem nagyon ismerem, lehet hogy kissé más, de szerintem a kettő közül az egyik van ott is...

Az utóbbi van Caravanoknál. ^_^

Elküldve

Sziasztok!

Sajna minden hiába eddig, a fékek hátul valamiért nem akarnak rendesen dolgozni, egyik kerék sem csúszik még vizes úton sem és a kézifékem is csak bal hátsón fog, a jobb oldal meg sem moccan. Holnap délelőtt ismét szétszedem azt és átvizsgálom rendesen. Egy hibát szerintem elkövettem, de most ennyi fért bele, nem gyári fékhengereket vettem a cuccba, a minőségen elég rendesen látszik a digó mivolta sajnos. Tehát ha valaki hátsó fékekkel mókol csak gyári cuccot vegyen, tudom, hogy 3* annyiba kerül, de legalább a menetek és az anyagminőség is megfelelő! Érzésem az, hogy két év múlva műszakira kell vennem bele gyári cuccot, mert ez a valami addig fogja bírni, bár a fékerő szabályzóból gyárit vettem hála Istennek!

Üdv

Elküldve
Sziasztok!

Sajna minden hiába eddig, a fékek hátul valamiért nem akarnak rendesen dolgozni, egyik kerék sem csúszik még vizes úton sem és a kézifékem is csak bal hátsón fog, a jobb oldal meg sem moccan. Holnap délelőtt ismét szétszedem azt és átvizsgálom rendesen. Egy hibát szerintem elkövettem, de most ennyi fért bele, nem gyári fékhengereket vettem a cuccba, a minőségen elég rendesen látszik a digó mivolta sajnos. Tehát ha valaki hátsó fékekkel mókol csak gyári cuccot vegyen, tudom, hogy 3* annyiba kerül, de legalább a menetek és az anyagminőség is megfelelő! Érzésem az, hogy két év múlva műszakira kell vennem bele gyári cuccot, mert ez a valami addig fogja bírni, bár a fékerő szabályzóból gyárit vettem hála Istennek!

Üdv

Nem hiszem, hogy azon múlna, nekem is 3 ezer forintos munkahengerek vannak bent, az meg egyáltalán nem baj, hogy a hátsó nem blokkol, sőt pont az a jó. Kéziféknél kötél rendben? Nekem a cserére javult meg, meg az egyik kereket alig fogta, 70%-os fékeltérés volt.

Elküldve
Sziasztok!

Sajna minden hiába eddig, a fékek hátul valamiért nem akarnak rendesen dolgozni, egyik kerék sem csúszik még vizes úton sem és a kézifékem is csak bal hátsón fog, a jobb oldal meg sem moccan. Holnap délelőtt ismét szétszedem azt és átvizsgálom rendesen. Egy hibát szerintem elkövettem, de most ennyi fért bele, nem gyári fékhengereket vettem a cuccba, a minőségen elég rendesen látszik a digó mivolta sajnos. Tehát ha valaki hátsó fékekkel mókol csak gyári cuccot vegyen, tudom, hogy 3* annyiba kerül, de legalább a menetek és az anyagminőség is megfelelő! Érzésem az, hogy két év múlva műszakira kell vennem bele gyári cuccot, mert ez a valami addig fogja bírni, bár a fékerő szabályzóból gyárit vettem hála Istennek!

Üdv

És beraktad mindkét új szabályzót hátra a hid fölé? valahol elöbre olvastam,hogy egyik volt csak hátul neked vagyis egyik oldalon. Azért kérdezem, mert tavaly cseréltem őket énis,és nekem a mindkettő a főfékhengerbe volt közvetlen hajtva (oda rakta valaki), nem a hid fölé a flexi csőhöz.Nemám mostmeg egyik oldalon két nyomás szabályzód van. Ja és a szabályzókból van vagy 3féle, mindenben egyezik csak más nyomáson dolgozik. Ezért lényeges a számot is megnézni rajt,és lehetőleg ugyanazt venni.

Elküldve
És beraktad mindkét új szabályzót hátra a hid fölé? valahol elöbre olvastam,hogy egyik volt csak hátul neked vagyis egyik oldalon. Azért kérdezem, mert tavaly cseréltem őket énis,és nekem a mindkettő a főfékhengerbe volt közvetlen hajtva (oda rakta valaki), nem a hid fölé a flexi csőhöz.Nemám mostmeg egyik oldalon két nyomás szabályzód van. Ja és a szabályzókból van vagy 3féle, mindenben egyezik csak más nyomáson dolgozik. Ezért lényeges a számot is megnézni rajt,és lehetőleg ugyanazt venni.

Szia!

Igen, mert nagy nehezen megtaláltam a bal kerékét is, az a híd felett volt egy kicsit előrébb, csak fekvő helyzetben azt nem láttam rögtön, csak miután keresgélni kezdtem.

Elküldve
Azért szerintem egy vészfékezés szimulációnál Abs nélkül csúszni kéne hátul is, vagy ezek szerint rosszul tudom?

kéne csusznia, csak nem kezdheti egyszerre az elsőkkel a csuszást, mert akkor kitörne a segge

Elküldve
kéne csusznia, csak nem kezdheti egyszerre az elsőkkel a csuszást, mert akkor kitörne a segge

Nekem vizes úton sikerült már 4 kerékkel csúsznom ilyen szituban, igaz ehhez olyan gumi is kell, ami nem igazán tapad vizen (Vredestein).

Elküldve

Nekemmost,hogy jó minden hátul is, lepadlózom száraz uton a pedált hirtelen, az eleje egyből csúszik a hátulja pedig túrja az aszfaltot láthatóan egyre erösebben és a féknyom utolsó harmadában már csuszik rendesen.

Elküldve
Azért szerintem egy vészfékezés szimulációnál Abs nélkül csúszni kéne hátul is, vagy ezek szerint rosszul tudom?

Nekem soha nem csúszott még a hátulja, a legutóbbi vészfékezéskor sem. <_< :wacko:

Elküldve
Nekem soha nem csúszott még a hátulja, a legutóbbi vészfékezéskor sem. <_< :wacko:

Persze mert ami nektek van az a karos kütyü, elveszi a nyomást ha emelkedik a segge vagy billenik. Az a két kis henger pedig emelkedik vagy nem, oda adja mindet csak lassabban.

Elküldve
Persze mert ami nektek van az a karos kütyü, elveszi a nyomást ha emelkedik a segge vagy billenik. Az a két kis henger pedig emelkedik vagy nem, oda adja mindet csak lassabban.

Így valahogy.

Elküldve
Az biztos, hogy a ferdehátúhoz 2 féle fékerőszabályozó van:

- egyik a patronos, amiből 2 van, 1-1 mindegyik hátső fékcsövön, kb a híd felett a kasznira csavarva, utána kezdődik a gumi cső. Ezt dobfékeknél használják.

- másik a dugattyús, rugós. A rugó a hídhoz van kötve, és az egész egy darabban van, mindkét fékcső belemegy. Ez a tárcsafékeshez kell, pl GSi-hez.

A caravanokat nem nagyon ismerem, lehet hogy kissé más, de szerintem a kettő közül az egyik van ott is...

Ne kategorizáljunk már kasztni alapján. Nekem sem caravan van mégis dugattyús, ami terhelés azaz a hátulja magassága alapján szabályoz. Szerintem ez sokféle autóban megtalálható nem csak a kasztni hanem az évjárat, motorméret, fékrendszer vagy abs nem abs szerint is van sok kombináció.

Bár nem ismerem, de az a patronos szerintem egy egyszerű nyomáskorlátozó lehet, hogy nem menjen hátra x nél nagyobb nyomás.

Ha jól tudom a rugós-dugattyúsból is kétféle van. Egyik ami két nyomást "kapcsol" ha felemelkedik a kocsi hátulja (erős fékezéskor) akkor a kevesebb erőt ad hátra egyébként többet. A másik ami fokozatmentesen szabályoz a terheléstől ill. az autó farának magassága függvényében.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.