Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Ezt olvasd át megint légyszives. ^_^ Ha kuplungol, akkor hogy a p?csába satuzná le a motort is a kerékkel együtt? Áruld már el. :D

Sehogy, pont ezért írtam. (csak két külön mondat összecsúszott egybe. A zárójeles részt kéretik törölni, és akkor egy mondtad lesz :D ) Neki mondta azt a jóember, hogy ha nem nyomja ki a kuplungot, akkor manuális abs-e lesz :D Úgy hülyeség ahogy van. Ha nem lép a kuplungra, akkor is megfogja a kereket, csak még le is fullad.

Link to comment
Megosztás:

Sehogy, pont ezért írtam. (csak két külön mondat összecsúszott egybe. A zárójeles részt kéretik törölni, és akkor egy mondtad lesz ^_^ ) Neki mondta azt a jóember, hogy ha nem nyomja ki a kuplungot, akkor manuális abs-e lesz :D Úgy hülyeség ahogy van. Ha nem lép a kuplungra, akkor is megfogja a kereket, csak még le is fullad.

Így már okés és természetesen így is van, mert mint korábban említettem, nekem is sikerült már satuféknél lefullasztani a motort, viszont elég durván emelkedett a fékhatás, amin felengedtem kicsit a pedált. :D

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt!

Közeledok a nagyfelújítás, és tegnap elkezdtem fölmérni a dolgokat. Az első féktárcsáknál érdekes dolgokat tapasztaltam méretügyileg. A nyeregre van egy 48/20 jelölés beütve (és a GM logó, tehát ez még gyárinak tűnik) A tárcsa jelenlegi vastagsága azonban kb 15 mm!!! a kopó felület magassága kb. 48 mm. Be fog nekem ennek a helyére férni az új 20 mm vastag tárcsa? Ahogy elnéztem a betétek elég jó állapotban vannak, valszeg azokat az előző tulaj cserélte nemrég. Ha tárcsát cserélek, akkor a régi betéteket benne hagyhatom, vagy jobb ha minden új, és együtt kopnak be?

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt!

Közeledok a nagyfelújítás, és tegnap elkezdtem fölmérni a dolgokat. Az első féktárcsáknál érdekes dolgokat tapasztaltam méretügyileg. A nyeregre van egy 48/20 jelölés beütve (és a GM logó, tehát ez még gyárinak tűnik) A tárcsa jelenlegi vastagsága azonban kb 15 mm!!! a kopó felület magassága kb. 48 mm. Be fog nekem ennek a helyére férni az új 20 mm vastag tárcsa? Ahogy elnéztem a betétek elég jó állapotban vannak, valszeg azokat az előző tulaj cserélte nemrég. Ha tárcsát cserélek, akkor a régi betéteket benne hagyhatom, vagy jobb ha minden új, és együtt kopnak be?

Előre is köszi.

Ha elég vastag a betét, felesleges kicserélni. Simára kell csiszolni a lapját, és mehet vissza.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt!

Közeledok a nagyfelújítás, és tegnap elkezdtem fölmérni a dolgokat. Az első féktárcsáknál érdekes dolgokat tapasztaltam méretügyileg. A nyeregre van egy 48/20 jelölés beütve (és a GM logó, tehát ez még gyárinak tűnik) A tárcsa jelenlegi vastagsága azonban kb 15 mm!!! a kopó felület magassága kb. 48 mm. Be fog nekem ennek a helyére férni az új 20 mm vastag tárcsa? Ahogy elnéztem a betétek elég jó állapotban vannak, valszeg azokat az előző tulaj cserélte nemrég. Ha tárcsát cserélek, akkor a régi betéteket benne hagyhatom, vagy jobb ha minden új, és együtt kopnak be?

Előre is köszi.

Attól függ, hogy tömör vagy hűtött a féktárcsa. Hűtött esetén a 15mm már a megengedett érték alatt van jóval, ami 17mm.

Link to comment
Megosztás:

Hamár fék. Hallottam ma egy szerintem bődületes baromságot. Szóbajött a koccanásom, és azt mondta az illető, hogy azért történt ez, mert kinyomtam a kuplungot fékezéskor( igazából nem emlékszem rá) és ezért blokkoltak a kerekek, mert ha nem tettem volna, akkor a motor hajtotta volna a kerekeket annyira, hogy ne engedje őket blokkolni. :D Ergó jobb lett volna a fékhatás, irányítható marad a jármű. Szerintem meg a fék alapból elég erős ahhoz, hgy blokkolja az alapjáraton pöfögö motor ellenében is a két első kereket esőben. Ezért tökmindegy ebben a szituban, hogy használtam-e vagy sem a motorféket.Hmmmm...? ^_^

Teoretikusan nem hulyeseg amit mondott az illető!

De annak az eselye hogy a motor lendulete pont akkora legyen ami a te blokkolo kerekeidet pont annyira hajtotta volna a fekezesed elleneben hogy meg pont a blokkolo kerek disszipalasi kepessege fole emelte volna a fekezesed hatekonysagat..... hat koztunk szolva nem tul nagy :D.

De meg egyszer mondom elmeletben mukodik a dolog amit mondott az illeto!

Az ABS is lenyegeben hasonlot csinal csak diszkret idoben nem folytonosan.

Link to comment
Megosztás:

Tárcsafék betétjeinek cseréjéhez milyen szerszámok kellenek ?

Ha jól emlékszem, akkor a kerékkulcson kívül 7-es imbusz meg csavarhúzó.

De nem árt még csiszpapír/drótkefe, rézpaszta, stb.

Talán van a gyik-ban is valami róla.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem, akkor a kerékkulcson kívül 7-es imbusz meg csavarhúzó.

De nem árt még csiszpapír/drótkefe, rézpaszta, stb.

Talán van a gyik-ban is valami róla.

A gyik-ot olvasom egyfolytában, csak egy kicsit szűkszavú.

Viszont akut neki kell állnom, mert a bal oldalon a betét vastagsága, már talán 1 mm sincs..

Link to comment
Megosztás:

A gyik-ot olvasom egyfolytában, csak egy kicsit szűkszavú.

Viszont akut neki kell állnom, mert a bal oldalon a betét vastagsága, már talán 1 mm sincs..

Ha esetleg tárcsát is kell cserélni, akkor azokon kívül kell még egy 10-es imbusz meg egy kereszthornyos csavarhúzó.

Ja, és a betétcseréhez még kell valami alkalmatosság, amivel visszatessékeled a dugattyúkat alaphelyzetbe. Ha nagyon tele van a fékfolyadék tartályod, akkor nem árt még egy tiszta fecskendő sem, amivel veszel ki lét, nehogy kibugyogjon a szerelés közben.

Link to comment
Megosztás:

Tárcsát nem cserélek.

A Csergőben vettem ma Ferodo betéteket.

Úgy gondolom, lereszelem a betétek alsó és felső széleit, hogy ne üljön fel a vállakra, és még jó lesz a tárcsa.

Félig van a fékfolyadéktartály.

Lehet kibuggyanna ? Hmm.

Ha esetleg tárcsát is kell cserélni, akkor azokon kívül kell még egy 10-es imbusz meg egy kereszthornyos csavarhúzó.

Ja, és a betétcseréhez még kell valami alkalmatosság, amivel visszatessékeled a dugattyúkat alaphelyzetbe. Ha nagyon tele van a fékfolyadék tartályod, akkor nem árt még egy tiszta fecskendő sem, amivel veszel ki lét, nehogy kibugyogjon a szerelés közben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Okostojások! ^_^

Ma vezérléscserénél ( első életemben) le kellett vennem a fékrásegítő pumpát(vagy valami ilyesmit) megbontva a fékrendszert is ott. Némi olaj is kifolyt amit pótóltam. Kérdésem az, hogy kell-e légteleníteni a rendszert a fékhengereknél?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Okostojások! ^_^

Ma vezérléscserénél ( első életemben) le kellett vennem a fékrásegítő pumpát(vagy valami ilyesmit) megbontva a fékrendszert is ott. Némi olaj is kifolyt amit pótóltam. Kérdésem az, hogy kell-e légteleníteni a rendszert a fékhengereknél?

Köszönöm!

Minek azt? Akkor tök kemény lesz a fékpedálod okostojás. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Okostojások! :D

Ma vezérléscserénél ( első életemben) le kellett vennem a fékrásegítő pumpát(vagy valami ilyesmit) megbontva a fékrendszert is ott. Némi olaj is kifolyt amit pótóltam. Kérdésem az, hogy kell-e légteleníteni a rendszert a fékhengereknél?

Köszönöm!

Én ezt nem értem. Milyen fékrásegítő pumpát? C16NZ-nél közelében sincs a vezérlésnek semmilyen fékkel kapcsolatos dolog ^_^

Nem szervókormány-szivattyút akartál írni? Az a fajta van Neked, ami a vezérműszíjburkolat nyílásában van? Annál szét kell akasztani a csöveket?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Okostojások! ^_^

Ma vezérléscserénél ( első életemben) le kellett vennem a fékrásegítő pumpát(vagy valami ilyesmit) megbontva a fékrendszert is ott. Némi olaj is kifolyt amit pótóltam. Kérdésem az, hogy kell-e légteleníteni a rendszert a fékhengereknél?

Köszönöm!

Ha nem nyomkodtad közben a fékpedált, akkor elméletileg nem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.