Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Alvázszám alapján lekérik a gyárból az extralistát :D :D :D ;)

Hogy én erre nem gondoltam! :D Ahol legutóbb majdnem műszakiztattam a kocsit, előműszakin belőtték a fényszórót, mert felfele vert, aztán mire hazaértem kiesett az indexem, annyira tudták, mit-hogyan ezen a ritka típuson. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Hogy én erre nem gondoltam! :D Ahol legutóbb majdnem műszakiztattam a kocsit, előműszakin belőtték a fényszórót, mert felfele vert, aztán mire hazaértem kiesett az indexem, annyira tudták, mit-hogyan ezen a ritka típuson. ^_^

Egyébkén tényleg felfele világított az egyik. Eccer mikor mögöttem voltál győrbe, anyáztam is egyet. :D

Link to comment
Megosztás:

Hogy én erre nem gondoltam! :D Ahol legutóbb majdnem műszakiztattam a kocsit, előműszakin belőtték a fényszórót, mert felfele vert, aztán mire hazaértem kiesett az indexem, annyira tudták, mit-hogyan ezen a ritka típuson. ^_^

Azokat a kontárokat... :D

Link to comment
Megosztás:

Személy szerint én jobban ragaszkodom a régi technikához. ABS nélküli autón tanultam vezetni, azokkal a reflexekkel is meg tudtam mindent oldani (satufék, majd pumpa/pumpa/pumpa). Aláírom, hogy ehhez kell némi rutin és gyakorlat, de engem iszonyatosan idegesít az az ABS-ben, hogy laza, csúszós úton néha méterekkel több a fékutam.

Ne érts félre, nem le akarlak beszélni. Ez az én saját véleményem, ez szubjektív.

Az ABS tagadhatatlan előnye satufék és irányváltáskor jön elő.

A beépítéshez elég sokmindent kell cserélni. Szerintem túl sokat is.

^_^

Erdekes hogy ez a varosi legenda (ha odafigylesz jobbat fekezel az ABS-nel) az istennek nem akar kiveszni....

Az ABS meg az ESP masodpercenkent vagy 100 alkalommal nez ra az adatokra es szamolja ki az idealis fekparametereket (fekfolyadek nyomas stb...)

Volt ezzel kapcsolatban nagyon sok teszt es mindig az jott ki hogy egy gyakorlott tesztsofor 100%-ban a fekezesre koncentralva, !FELKESZULVE! a fekezesre tud az ABS-el azonos szinten fekezni.

Nekem ez az opel az elso ABS-es autom, es en is ugy ERZEM MINTHA tul koran mar rocogtetne az ABS a feket de ez siman a magunk becsapasa. az ABS vezerlo sokkal hamarabb eszreveszi a kereksebessegek kozotti kulonbseget mint mi, es rogton be is avatkozik, Sokkal hamarabb mint hogy mi eszrevennenk hogy vmi nem stimmel.

Hetkoznapi korulmenyek kozott az esetek 99 szazalekaban jo ha ott van az ABS (a maradek 1 %-ot arra hagyom hogy elromlik es hulyeseget csinal :D).

hja, es a velemenyem fuggetlen attol hogy ebbol elek :D

Link to comment
Megosztás:

:D

Erdekes hogy ez a varosi legenda (ha odafigylesz jobbat fekezel az ABS-nel) az istennek nem akar kiveszni....

Az ABS meg az ESP masodpercenkent vagy 100 alkalommal nez ra az adatokra es szamolja ki az idealis fekparametereket (fekfolyadek nyomas stb...)

Volt ezzel kapcsolatban nagyon sok teszt es mindig az jott ki hogy egy gyakorlott tesztsofor 100%-ban a fekezesre koncentralva, !FELKESZULVE! a fekezesre tud az ABS-el azonos szinten fekezni.

Nekem ez az opel az elso ABS-es autom, es en is ugy ERZEM MINTHA tul koran mar rocogtetne az ABS a feket de ez siman a magunk becsapasa. az ABS vezerlo sokkal hamarabb eszreveszi a kereksebessegek kozotti kulonbseget mint mi, es rogton be is avatkozik, Sokkal hamarabb mint hogy mi eszrevennenk hogy vmi nem stimmel.

Hetkoznapi korulmenyek kozott az esetek 99 szazalekaban jo ha ott van az ABS (a maradek 1 %-ot arra hagyom hogy elromlik es hulyeseget csinal :D).

hja, es a velemenyem fuggetlen attol hogy ebbol elek ;)

Biztos jó dolog, de én (a munkábmól kifolyólag...) jobban örülnék, ha nem lenne a Vivaróban... ^_^ Kúszok mászok vele télen, egy istencsapása csak nekem! :D (De lehet csak a vivaróban ilyen xar! :D )

De biztos okkal találták ki, biztos van gyakorlati haszna, de én örülök, hogy nincs az astrámban! :D

Ahogy Thor cartársunk is megemlítette:

"Az ABS tagadhatatlan előnye satufék és irányváltáskor jön elő." Ezzel egyetértek! ;)

Link to comment
Megosztás:

^_^

Erdekes hogy ez a varosi legenda (ha odafigylesz jobbat fekezel az ABS-nel) az istennek nem akar kiveszni....

Az ABS meg az ESP masodpercenkent vagy 100 alkalommal nez ra az adatokra es szamolja ki az idealis fekparametereket (fekfolyadek nyomas stb...)

Volt ezzel kapcsolatban nagyon sok teszt es mindig az jott ki hogy egy gyakorlott tesztsofor 100%-ban a fekezesre koncentralva, !FELKESZULVE! a fekezesre tud az ABS-el azonos szinten fekezni.

Nekem ez az opel az elso ABS-es autom, es en is ugy ERZEM MINTHA tul koran mar rocogtetne az ABS a feket de ez siman a magunk becsapasa. az ABS vezerlo sokkal hamarabb eszreveszi a kereksebessegek kozotti kulonbseget mint mi, es rogton be is avatkozik, Sokkal hamarabb mint hogy mi eszrevennenk hogy vmi nem stimmel.

Hetkoznapi korulmenyek kozott az esetek 99 szazalekaban jo ha ott van az ABS (a maradek 1 %-ot arra hagyom hogy elromlik es hulyeseget csinal :D).

hja, es a velemenyem fuggetlen attol hogy ebbol elek ;)

Nem figyeltél :D

Én csak a csúszós/laza talajon "szóltam le" az ABS-t. Bár én is érzem azt amit Te is leírtál: mintha túl korán bontaná a fékfolyadék nyomását.

De ahogy írtam is, nekem a Polski a kiindulási alap, abban nem volt és ennek tudatában alakult ki a vezetési stílusom. Vekiben van, hát használjuk, ennyi :D

Link to comment
Megosztás:

Biztos jó dolog, de én (a munkábmól kifolyólag...) jobban örülnék, ha nem lenne a Vivaróban... ^_^ Kúszok mászok vele télen, egy istencsapása csak nekem! :D (De lehet csak a vivaróban ilyen xar! :D )

De biztos okkal találták ki, biztos van gyakorlati haszna, de én örülök, hogy nincs az astrámban! :D

Ahogy Thor cartársunk is megemlítette:

"Az ABS tagadhatatlan előnye satufék és irányváltáskor jön elő." Ezzel egyetértek! ;)

Na akkor fussunk neki még egyszer :D.

Ha ABS-el kúszol mászol télen, nélküle még inkább kúsznál másznál...

Azzal az okkal találták ki hogy a kerék ne csússzon. Semmilyen körülmények között. Mert ugye amelyik kerék csúszik azzal semmit azaz SEMMIT nem lehet kezdeni....

Azzal ÉREDEMBEN nem fogod lassítani az autót, illetve az irányváltozatatás mint olyan sem fog menni.

Az hogy ezeket a fennforgásoknak még a lehetőségét is kizárja az az ABS az életünkből az egy olyan gyakorlati lehetőség amire legyinteni ma már minimum felelőtlenség....

Hovatovább amennyiben egyetértesz Thor kartársunk meglátásával nem értem hogy írhatsz ilyeneket ;-)...

Link to comment
Megosztás:

Nem figyeltél ^_^

Én csak a csúszós/laza talajon "szóltam le" az ABS-t. Bár én is érzem azt amit Te is leírtál: mintha túl korán bontaná a fékfolyadék nyomását.

De ahogy írtam is, nekem a Polski a kiindulási alap, abban nem volt és ennek tudatában alakult ki a vezetési stílusom. Vekiben van, hát használjuk, ennyi :D

Pont az a talaj az ahová a rendszert kitalálták!

Azok akik régóta vezetnek és régebbi sima servo fékes rendszerből ülnek át egy ABS-es, ESP-s autóba sztem az újabb gépek általában nagyobb tömege miatt zavarodnak meg.

egy régi 8-900 kilós ABS nélküli autó már csak a tömegelőnyénél fogva is később kezd el rakoncátlankodni mint mondjuk egy 1200 kilós ABS-es.

Mi jön le az embernek? "A francba a másik itt még simán megállt!"

Csak ugye itt akár 3-40% vagy még nagyobb tömeg többletről beszélünk!

A te eseted (Polski -> Veki), meg az enyém is (R5 - Astra) egy az egyben fedi amit írtam....

Hja, és ez a különbség kimondottan a téli viszonyok között jelentkezik ahogy te is írtad....

Tavaly decemberben vettük az astrat előtte az R5-el végig rallyztam minden telet a városban.

Mikor elkezdtem vezetni az astrat (pont a legnagyobb hol lucskos hol jeges hol onosesos idoben) azt hittem szar az ABS mert "allandoan" mukodott.

Pedig csak arrol volt szo hogy a +200 kilo mozgasi energiajat nem tudta a gumin keresztul eltuntetni a fék....

Egyszeruen szuk a keresztmetszet. (Meg a 0km-es vredestein snowtracknek is...)

Aztan amint normalizalodtak az utviszonyok az ABS persze "eltunt" az autobol...

Link to comment
Megosztás:

Biztos jó dolog, de én (a munkábmól kifolyólag...) jobban örülnék, ha nem lenne a Vivaróban... ^_^ Kúszok mászok vele télen, egy istencsapása csak nekem! :D (De lehet csak a vivaróban ilyen xar! ;) )

De biztos okkal találták ki, biztos van gyakorlati haszna, de én örülök, hogy nincs az astrámban! :D

Ahogy Thor cartársunk is megemlítette:

"Az ABS tagadhatatlan előnye satufék és irányváltáskor jön elő." Ezzel egyetértek! :D

Én is. :D :D

Link to comment
Megosztás:

Pont az a talaj az ahová a rendszert kitalálták!

Azok akik régóta vezetnek és régebbi sima servo fékes rendszerből ülnek át egy ABS-es, ESP-s autóba sztem az újabb gépek általában nagyobb tömege miatt zavarodnak meg.

egy régi 8-900 kilós ABS nélküli autó már csak a tömegelőnyénél fogva is később kezd el rakoncátlankodni mint mondjuk egy 1200 kilós ABS-es.

Mi jön le az embernek? "A francba a másik itt még simán megállt!"

Csak ugye itt akár 3-40% vagy még nagyobb tömeg többletről beszélünk!

A te eseted (Polski -> Veki), meg az enyém is (R5 - Astra) egy az egyben fedi amit írtam....

Hja, és ez a különbség kimondottan a téli viszonyok között jelentkezik ahogy te is írtad....

Tavaly decemberben vettük az astrat előtte az R5-el végig rallyztam minden telet a városban.

Mikor elkezdtem vezetni az astrat (pont a legnagyobb hol lucskos hol jeges hol onosesos idoben) azt hittem szar az ABS mert "allandoan" mukodott.

Pedig csak arrol volt szo hogy a +200 kilo mozgasi energiajat nem tudta a gumin keresztul eltuntetni a fék....

Egyszeruen szuk a keresztmetszet. (Meg a 0km-es vredestein snowtracknek is...)

Aztan amint normalizalodtak az utviszonyok az ABS persze "eltunt" az autobol...

Ez viszont nagyon nagy igazság amit írtál! Erre még nem is gondoltam.

Bár még mindig fenntartom a véleményem, hogy túl buzgón avatkozik be az ABS laza talajon. Persze pont ettől lehet kormányozni, de a féktávra vetítve a dolgot, ott hagy némi kivánnivalót RÉSZEMRŐL.

De most beleültetted a bogarat a fülembe, csinálok egy tesztet ABS-el és nélküle ugyanazon a terepen ugyanakkor.

Nah mind1 majd a számok megmondják ^_^

Link to comment
Megosztás:

Hamár fék. Hallottam ma egy szerintem bődületes baromságot. Szóbajött a koccanásom, és azt mondta az illető, hogy azért történt ez, mert kinyomtam a kuplungot fékezéskor( igazából nem emlékszem rá) és ezért blokkoltak a kerekek, mert ha nem tettem volna, akkor a motor hajtotta volna a kerekeket annyira, hogy ne engedje őket blokkolni. :D Ergó jobb lett volna a fékhatás, irányítható marad a jármű. Szerintem meg a fék alapból elég erős ahhoz, hgy blokkolja az alapjáraton pöfögö motor ellenében is a két első kereket esőben. Ezért tökmindegy ebben a szituban, hogy használtam-e vagy sem a motorféket.Hmmmm...? ^_^

Link to comment
Megosztás:

Na akkor fussunk neki még egyszer ;).

Ha ABS-el kúszol mászol télen, nélküle még inkább kúsznál másznál...

Azzal az okkal találták ki hogy a kerék ne csússzon. Semmilyen körülmények között. Mert ugye amelyik kerék csúszik azzal semmit azaz SEMMIT nem lehet kezdeni....

Azzal ÉREDEMBEN nem fogod lassítani az autót, illetve az irányváltozatatás mint olyan sem fog menni.

Az hogy ezeket a fennforgásoknak még a lehetőségét is kizárja az az ABS az életünkből az egy olyan gyakorlati lehetőség amire legyinteni ma már minimum felelőtlenség....

Hovatovább amennyiben egyetértesz Thor kartársunk meglátásával nem értem hogy írhatsz ilyeneket ;-)...

Ez viszont nagyon nagy igazság amit írtál! Erre még nem is gondoltam.

Bár még mindig fenntartom a véleményem, hogy túl buzgón avatkozik be az ABS laza talajon. Persze pont ettől lehet kormányozni, de a féktávra vetítve a dolgot, ott hagy némi kivánnivalót RÉSZEMRŐL.

De most beleültetted a bogarat a fülembe, csinálok egy tesztet ABS-el és nélküle ugyanazon a terepen ugyanakkor.

Nah mind1 majd a számok megmondják :D

Pont ez az: megyek télen havas úton 20-al, és kb 100 méter után tudok megállni a Vivaróval! (Egy halom kaki!! ^_^ ) Kollegának Ford Tranzit van (régi, NO ABS) ugyanolyan súly, és jobban - hamarabb megállok vele. :D Az én melómnál ez számít, télen sokat járok a faluban (idősek ellátása, házhoz kell menni, gyakran minden kapuban meg kell álni, és ilyenkor r*hadt xar érzés, ha minden megtett 40m után 10 m-t kell tolassak vissza, mert őméltósága nem akar megállni :D ) Ez nekem iszonyatosan megkeseríti a munkámat télen! :D :D

Összesen ennyi a gondom a Vivaro ABS-el! (Aszfalton, száraz úton iszonyat jól teszi a dolgát, de amint kerül az útra valami nyál, egyből átveszi az irányítást és (szerintem - érzésem/tapasztalatom szerint) a kelleténél is biztonságosabban akar megállni. Ami sokszor elég gáz!!! ;)

Attól még lehet, hogy más autóban jól működik, csak én mindíg az ilyen xar autókat fogtam ki! :D

Link to comment
Megosztás:

Hamár fék. Hallottam ma egy szerintem bődületes baromságot. Szóbajött a koccanásom, és azt mondta az illető, hogy azért történt ez, mert kinyomtam a kuplungot fékezéskor( igazából nem emlékszem rá) és ezért blokkoltak a kerekek, mert ha nem tettem volna, akkor a motor hajtotta volna a kerekeket annyira, hogy ne engedje őket blokkolni. :D Ergó jobb lett volna a fékhatás, irányítható marad a jármű. Szerintem meg a fék alapból elég erős ahhoz, hgy blokkolja az alapjáraton pöfögö motor ellenében is a két első kereket esőben. Ezért tökmindegy ebben a szituban, hogy használtam-e vagy sem a motorféket.Hmmmm...? ^_^

Szerintem is bődületes baromság. A fékek simán állóra fékezik a kerekeket és lefullad a motor.

Link to comment
Megosztás:

Hamár fék. Hallottam ma egy szerintem bődületes baromságot. Szóbajött a koccanásom, és azt mondta az illető, hogy azért történt ez, mert kinyomtam a kuplungot fékezéskor( igazából nem emlékszem rá) és ezért blokkoltak a kerekek, mert ha nem tettem volna, akkor a motor hajtotta volna a kerekeket annyira, hogy ne engedje őket blokkolni. :D Ergó jobb lett volna a fékhatás, irányítható marad a jármű. Szerintem meg a fék alapból elég erős ahhoz, hgy blokkolja az alapjáraton pöfögö motor ellenében is a két első kereket esőben. Ezért tökmindegy ebben a szituban, hogy használtam-e vagy sem a motorféket.Hmmmm...? ^_^

A fék mindig erősebb mint a gáz. Minden autót így terveztek. Szóval ha padlógáznál padlófék, akkor is lassulni fogsz.

Szerintem is mindegy volt, sajnos :D

Link to comment
Megosztás:

Hamár fék. Hallottam ma egy szerintem bődületes baromságot. Szóbajött a koccanásom, és azt mondta az illető, hogy azért történt ez, mert kinyomtam a kuplungot fékezéskor( igazából nem emlékszem rá) és ezért blokkoltak a kerekek, mert ha nem tettem volna, akkor a motor hajtotta volna a kerekeket annyira, hogy ne engedje őket blokkolni. :D Ergó jobb lett volna a fékhatás, irányítható marad a jármű. Szerintem meg a fék alapból elég erős ahhoz, hgy blokkolja az alapjáraton pöfögö motor ellenében is a két első kereket esőben. Ezért tökmindegy ebben a szituban, hogy használtam-e vagy sem a motorféket.Hmmmm...? ^_^

Én ha padlóféket nyomok, lefullad a motor, és csúszik az autó!

Ezt a napokban tapasztaltam is, kiugrott elém egy őz, és már kuplungolni nem sikerült, satufék - motor lefulladt - gumik csikorogtak!

Én meg csak így néztem ki a fejemből: :D :D :D ;)

Link to comment
Megosztás:

Én ha padlóféket nyomok, lefullad a motor, és csúszik az autó!

Ezt a napokban tapasztaltam is, kiugrott elém egy őz, és már kuplungolni nem sikerült, satufék - motor lefulladt - gumik csikorogtak!

Én meg csak így néztem ki a fejemből: ^_^ :D :D :D

Úgy rémlik járt a motor amikor megálltam, valamikor a fékezés közben kinyomtam a kuplungot. Normál esetben olyan 2500-körül nyomom ki a kuplungot, ugye 1500-nál szűnik meg a motorfék, vészfékezéskor meg ahogy sikerül.

Link to comment
Megosztás:

Hamár fék. Hallottam ma egy szerintem bődületes baromságot. Szóbajött a koccanásom, és azt mondta az illető, hogy azért történt ez, mert kinyomtam a kuplungot fékezéskor( igazából nem emlékszem rá) és ezért blokkoltak a kerekek, mert ha nem tettem volna, akkor a motor hajtotta volna a kerekeket annyira, hogy ne engedje őket blokkolni. :D Ergó jobb lett volna a fékhatás, irányítható marad a jármű. Szerintem meg a fék alapból elég erős ahhoz, hgy blokkolja az alapjáraton pöfögö motor ellenében is a két első kereket esőben. Ezért tökmindegy ebben a szituban, hogy használtam-e vagy sem a motorféket.Hmmmm...? ^_^

Hülyeség, nekem sikerült már fékkel lefullasztanom a motort. :D ;) Az viszont nem baromság, hogy nem szabad kuplungolni, amíg nem fulladozik a motor, főleg vészfékezésnél. Főleg ha blokkolóra fékezted őket, akkor ha egy kicsit feljebb engeded a féket, akkor a motor megint megfogja, mert ugye lefulladt, és nemgyengén rásegített volna. Nade mindenki utólag okos... :D Viszont én mindig játszok a visszaváltásokkal, hogy minél több motorfékem legyen tarcsiba. :D Már mentett meg ez a megoldás egyébként. :D

Link to comment
Megosztás:

Hülyeség, nekem sikerült már fékkel lefullasztanom a motort. ;) :D Az viszont nem baromság, hogy nem szabad kuplungolni, amíg nem fulladozik a motor, főleg vészfékezésnél. Főleg ha blokkolóra fékezted őket, akkor ha egy kicsit feljebb engeded a féket, akkor a motor megint megfogja, mert ugye lefulladt, és nemgyengén rásegített volna. Nade mindenki utólag okos... :D Viszont én mindig játszok a visszaváltásokkal, hogy minél több motorfékem legyen tarcsiba. ;) Már mentett meg ez a megoldás egyébként. ^_^

Én is mindg visszaváltok ha lassítani kell, vagy lámpa fele gurulva, ez meg olyan szitu volt, hogy lassítottunk, előttem a csávó koppra megállt, én meg lepadlóztam aztán néztem hogy B+ nincs már elég hely. :D Gondolhatod hogy azóta mennyire lemaradok az előttem lévő mögött. :D Meg a a qrva fóli, ugye átt szoktam nézni a kocsin, hogy lássam mi csinál az aki ő előtte megy, de ez meg körbe volt sötétítve, lócitromot sem láttam rajta kívül. :D

Link to comment
Megosztás:

Én is mindg visszaváltok ha lassítani kell, vagy lámpa fele gurulva, ez meg olyan szitu volt, hogy lassítottunk, előttem a csávó koppra megállt, én meg lepadlóztam aztán néztem hogy B+ nincs már elég hely. :D Gondolhatod hogy azóta mennyire lemaradok az előttem lévő mögött. :D Meg a a qrva fóli, ugye átt szoktam nézni a kocsin, hogy lássam mi csinál az aki ő előtte megy, de ez meg körbe volt sötétítve, lócitromot sem láttam rajta kívül. ^_^

Szintén. Én is előrébb nézek. Legalább most megtanultad a 2 másodperces szabályt, mint követési távolságot. :D

Link to comment
Megosztás:

Hamár fék. Hallottam ma egy szerintem bődületes baromságot. Szóbajött a koccanásom, és azt mondta az illető, hogy azért történt ez, mert kinyomtam a kuplungot fékezéskor( igazából nem emlékszem rá) és ezért blokkoltak a kerekek, mert ha nem tettem volna, akkor a motor hajtotta volna a kerekeket annyira, hogy ne engedje őket blokkolni. :D Ergó jobb lett volna a fékhatás, irányítható marad a jármű. Szerintem meg a fék alapból elég erős ahhoz, hgy blokkolja az alapjáraton pöfögö motor ellenében is a két első kereket esőben. Ezért tökmindegy ebben a szituban, hogy használtam-e vagy sem a motorféket.Hmmmm...? ^_^

Annyi nyomatékot azért nem nézek ki a c14nzből, hogy alapjáraton, 2-es-3-as-nemtomhányasban satuféknél alapjáraton eltekerje a kerekeket. Mondjuk... nyélgázon is meg kell fognia a féknek az autót, úgyhogy az is mindegy hogy adsz-e gázt vagy nem :D hujeség és kész :D

Link to comment
Megosztás:

Annyi nyomatékot azért nem nézek ki a c14nzből, hogy alapjáraton, 2-es-3-as-nemtomhányasban satuféknél alapjáraton (mivel egyik lábbal fékeztél, a másikkal nyomtad a kuplungot, több lábad meg ha jól számolom nincs hogy gázt adj mellé) eltekerje a kerekeket. Mondjuk... nyélgázon is meg kell fognia a féknek az autót, úgyhogy az is mindegy hogy adsz-e gázt vagy nem ^_^ hujeség és kész :D

Ezt olvasd át megint légyszives. :D Ha kuplungol, akkor hogy a p?csába satuzná le a motort is a kerékkel együtt? Áruld már el. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.