FPepe Elküldve Július14, 2010 Megoszt Elküldve Július14, 2010 Azt valaki magyarázza már el nekem,hogy mi köze a légtelenítéshez az ABS-nek....de most komolyan. Abban is megállhat a levegő :rolleyes: Amúgy nem tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Július14, 2010 Megoszt Elküldve Július14, 2010 Azt valaki magyarázza már el nekem,hogy mi köze a légtelenítéshez az ABS-nek....de most komolyan. Abban is megállhat a levegő :rolleyes: Amúgy nem tudom. Főleg, ha sokáig nincs üzemben. Az 1.8-asban úgy javította meg az előző tulaj, hogy kiszedte a visszajelzőt. Jó régen nem használhatta.....megjavítottam és első beindításkor felzúgott benne valami motorszerű. Olyan levegős lett a fék, hogy padlóig tudtam nyomni a pedált fékhatás nélkül. <_< Akkor próbáltam ki a könyv szerint verziót.....nem jött be, így maradtam a hagyományos sorrendnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július15, 2010 Megoszt Elküldve Július15, 2010 Azt valaki magyarázza már el nekem,hogy mi köze a légtelenítéshez az ABS-nek....de most komolyan. Passz, de a nagykönyv is más sorrendet ír a légtelenítésre mint az ABS-nélkülinél. :rolleyes: Egy szerelő szerint meg lényegtelen a sorrend. Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Július15, 2010 Megoszt Elküldve Július15, 2010 Komoly dolog/téma ez féktelenség. Köszönöm az értékes segítséget. Kitapostunk kb. 4 deci fékolajat: Közben olyan keményen fogott, az asszony szerint alig észrevehetően, én meg bőszen kulcsoztam, jött buborék szépen főleg hátul. Mivel téglán+ bakon van fogtam elindítottam, előtte egy nyomással keményre toltam, na akkor kis gáz kuplung, 1,2 (40 nél)- padlóféknél lefulladt, azonnal egy picit lenyomva is. Tehát jó lesz. Szét kell kapnom a dobokat majd hátul, mert kíváncsi vagyok vizsgára mit csináltak velük. Szabályzás mint utolsó alkalommal volt említve. Most viszont ha emelve van 2-3 dolgot meg tudok csinálni. Máshol kérdezek, mert nem fékes téma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabor -- C14Se Elküldve Július15, 2010 Megoszt Elküldve Július15, 2010 Helló! Fékezésnél mostanában erős sipolást hallottam, ezért ma levettem a két első kereket, és hát igen, elkoptak a fékbetétek. Amit megmértem, az 3.5 mm vastag volt. Kedden viszem szerelőhöz, a betéteket már meg is vettem (4500 pénz). Tárcsákat nem tudom, kell-e cserélni. A jobb oldalit mértem meg, az most áll 11.4 mm-en. 9.7 mm a kopáshatár, de gondolom, a szabályozással még lejön belőle valami. Szóval a kérdés: Cseréljem-e a tárcsákat is, vagy ráér később? Túlélném, ha nem kéne most tárcsákat is vennem. köszönöm a segítséget előre is Üdv Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július15, 2010 Megoszt Elküldve Július15, 2010 Helló! Fékezésnél mostanában erős sipolást hallottam, ezért ma levettem a két első kereket, és hát igen, elkoptak a fékbetétek. Amit megmértem, az 3.5 mm vastag volt. Kedden viszem szerelőhöz, a betéteket már meg is vettem (4500 pénz). Tárcsákat nem tudom, kell-e cserélni. A jobb oldalit mértem meg, az most áll 11.4 mm-en. 9.7 mm a kopáshatár, de gondolom, a szabályozással még lejön belőle valami. Szóval a kérdés: Cseréljem-e a tárcsákat is, vagy ráér később? Túlélném, ha nem kéne most tárcsákat is vennem. köszönöm a segítséget előre is Üdv Gábor A méretekből itélve ezek nem hütőtt tácsák,hanem tömör. Szerintem ha nincs számottevő válla a tárcsának és kopáshatár felett van még,akkor én nem nyúlnék hozzá,új betétek be és menni tovább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabor -- C14Se Elküldve Július15, 2010 Megoszt Elküldve Július15, 2010 A méretekből itélve ezek nem hütőtt tácsák,hanem tömör. Szerintem ha nincs számottevő válla a tárcsának és kopáshatár felett van még,akkor én nem nyúlnék hozzá,új betétek be és menni tovább. Igen, tömör 236 mm-es tárcsák. Elfelejtettem írni. Köszönöm a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Július15, 2010 Megoszt Elküldve Július15, 2010 Helló! Fékezésnél mostanában erős sipolást hallottam, ezért ma levettem a két első kereket, és hát igen, elkoptak a fékbetétek. Amit megmértem, az 3.5 mm vastag volt. Kedden viszem szerelőhöz, a betéteket már meg is vettem (4500 pénz). Tárcsákat nem tudom, kell-e cserélni. A jobb oldalit mértem meg, az most áll 11.4 mm-en. 9.7 mm a kopáshatár, de gondolom, a szabályozással még lejön belőle valami. Szóval a kérdés: Cseréljem-e a tárcsákat is, vagy ráér később? Túlélném, ha nem kéne most tárcsákat is vennem. köszönöm a segítséget előre is Üdv Gábor Nálam is hasonló a helyzet. 11,7-es a tárcsa, de sajnos kicsit hullámosak. Én is csak fékbetétet veszek, de mielőtt beledobom őket, előtte a tárcsák kapnak egy szabályozást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Július16, 2010 Megoszt Elküldve Július16, 2010 Nem tudja valaki véletlenül,hogy 16 pin-es diag. csatinál,hogyan lehet ABS hibakódot villogtatni? Tehát mit mivel kell összekötni? Csak 10 pin-es ről találok infót. (A-K) :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július16, 2010 Megoszt Elküldve Július16, 2010 Nem tudja valaki véletlenül,hogy 16 pin-es diag. csatinál,hogyan lehet ABS hibakódot villogtatni? Tehát mit mivel kell összekötni? Csak 10 pin-es ről találok infót. (A-K) :rolleyes: Esetleg ez alapján nézted? Itt valóban csak a 10-es van. Esetleg nézd meg, melyik lábára megy szürke vezeték, elvileg az jön az ABS-től. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Július16, 2010 Megoszt Elküldve Július16, 2010 Esetleg ez alapján nézted? Itt valóban csak a 10-es van. Nem itt néztem (nem is tudtam,hogy itt is van :rolleyes: ) ,de mindenhol csak a 10-est találtam. Havernak néha szokott világítani és emlékeztem,hogy azt is lehet villogtatni. Igaz BVectra,de a lényeg,hogy 16-os van benne. szerk.: Akkor gondolom 5-ös láb+szürke vezeték lesz a megoldás. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július16, 2010 Megoszt Elküldve Július16, 2010 Nem itt néztem (nem is tudtam,hogy itt is van <_< ) ,de mindenhol csak a 10-est találtam. Havernak néha szokott világítani és emlékeztem,hogy azt is lehet villogtatni. Igaz BVectra,de a lényeg,hogy 16-os van benne. szerk.: Akkor gondolom 5-ös láb+szürke vezeték lesz a megoldás. -_- Azért felelősséget nem vállalok a dologért :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Július16, 2010 Megoszt Elküldve Július16, 2010 Azért felelősséget nem vállalok a dologért :rolleyes: Azt sejtettem.. -_- Én sem... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július16, 2010 Megoszt Elküldve Július16, 2010 236-os hűtött tárcsáknak mekkora a minimális méretük, ameddig kophatnak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Július16, 2010 Megoszt Elküldve Július16, 2010 236-os hűtött tárcsáknak mekkora a minimális méretük, ameddig kophatnak? 10,7-ig szabályozható, és akkor lehet még egy garnitúra új fékbetétet beletenni. A kopáshatár: 9,7 mm Szerk: pontosítva Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Július16, 2010 Megoszt Elküldve Július16, 2010 9,7-ig szabályozható, és akkor lehet még egy garnitúra új fékbetétet beletenni. Az kicsit meleg lenne ha a 20as tárcsa 9.7ig lenne jó. Én most 17es adatot találtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július16, 2010 Megoszt Elküldve Július16, 2010 Az kicsit meleg lenne ha a 20as tárcsa 9.7ig lenne jó. Én most 17es adatot találtam. Köszi, akkor én is jó adatot találtam. :rolleyes: Akkor cserés egy garnitúra fékbetét után. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Július19, 2010 Megoszt Elküldve Július19, 2010 Az kicsit meleg lenne ha a 20as tárcsa 9.7ig lenne jó. Én most 17es adatot találtam. Jaja, ezt benéztem. Még jó, hogy van aki figyel. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolt1982 Elküldve Július21, 2010 Megoszt Elküldve Július21, 2010 sziasztok.Nekem olyan gondom lenne hogy surlodik a hátsó fékem ...x14nz.ha rátapaosok a pedálra akkor van mikor ugy marad és beleér a dobbba a pofa.Én a kézifék kötélre gondolok.De ha valaki tudna adni egy kis segítséget akkor nagyon megköszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Július21, 2010 Megoszt Elküldve Július21, 2010 sziasztok.Nekem olyan gondom lenne hogy surlodik a hátsó fékem ...x14nz.ha rátapaosok a pedálra akkor van mikor ugy marad és beleér a dobbba a pofa.Én a kézifék kötélre gondolok.De ha valaki tudna adni egy kis segítséget akkor nagyon megköszönöm. Szia Feltételezem, hogy nem maga a pedál marad úgy, hanem csak a fékezettségi állapot. Első lépésben le kellene bontani a fékdobokat és szemlélődni. Meg kell nézni, hogy milyen az általános állapota a fékeknek. Amit különösen figyelj: -Milyenek a fékdobok? (oválisra kopás, barázdáltság, berágódás, váll, megégett felület, stb..) -Fékpofák állapota. (egyenletes kopottság, tiszta-, porszáraz! felület, hullámosság, barázdáltság, megégett felület, a súrlódófelületek végei le legyenek munkálva, stb.) -Munkahengerek állapota. Szivárgás nyoma látható-e akár már a porvédők alatt? -Rugók közül nincs-e valamelyik eltörve, nem rozsdásak-e túlzottan? -Utánállító szerkezet működésének ellenőrzése. -Kézifék mechanika könnyű járásának ellenőrzése (nem csak a kötél, hanem a fékpofán a segédkar is) -Ha van terhelésfüggő fékerőszabályozód, annak is ellenőrizni kellene a mechanikáját! Ha sedan az autó, akkor csak csővezetékbe épített késleltetőt találsz, azzal nem kell foglalkozni ez ügyben! -Baromira szerencsétlen esetben még egy belűről szétment gumifékcső is okozhat ilyet (de ez annyira ritka, hogy akár felejtsd is el). Ha valamelyikkel gond van szükség esetén csere (szettben és mindkét oldalon), vagy egyéb javítás. Reméljük, hogy hátul lesz valami hiba, mert az még viszonylag "olcsón" orvosolható. A további lépések már mélyen zsebbenyúlósak lesznek és az autó elejére fognak vonatkozni. Amúgy hányat kattan a kézifékkar? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolt1982 Elküldve Július22, 2010 Megoszt Elküldve Július22, 2010 Szia Feltételezem, hogy nem maga a pedál marad úgy, hanem csak a fékezettségi állapot. Első lépésben le kellene bontani a fékdobokat és szemlélődni. Meg kell nézni, hogy milyen az általános állapota a fékeknek. Amit különösen figyelj: -Milyenek a fékdobok? (oválisra kopás, barázdáltság, berágódás, váll, megégett felület, stb..) -Fékpofák állapota. (egyenletes kopottság, tiszta-, porszáraz! felület, hullámosság, barázdáltság, megégett felület, a súrlódófelületek végei le legyenek munkálva, stb.) -Munkahengerek állapota. Szivárgás nyoma látható-e akár már a porvédők alatt? -Rugók közül nincs-e valamelyik eltörve, nem rozsdásak-e túlzottan? -Utánállító szerkezet működésének ellenőrzése. -Kézifék mechanika könnyű járásának ellenőrzése (nem csak a kötél, hanem a fékpofán a segédkar is) -Ha van terhelésfüggő fékerőszabályozód, annak is ellenőrizni kellene a mechanikáját! Ha sedan az autó, akkor csak csővezetékbe épített késleltetőt találsz, azzal nem kell foglalkozni ez ügyben! -Baromira szerencsétlen esetben még egy belűről szétment gumifékcső is okozhat ilyet (de ez annyira ritka, hogy akár felejtsd is el). Ha valamelyikkel gond van szükség esetén csere (szettben és mindkét oldalon), vagy egyéb javítás. Reméljük, hogy hátul lesz valami hiba, mert az még viszonylag "olcsón" orvosolható. A további lépések már mélyen zsebbenyúlósak lesznek és az autó elejére fognak vonatkozni. Amúgy hányat kattan a kézifékkar? Hello.4-5 öt kattan a kézifékkar.Az auto Caravan.De szétbontom ma és nézegetem:) köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csana78 Elküldve Július24, 2010 Megoszt Elküldve Július24, 2010 Sziasztok! Nekem egy Astra F 1.8 16V van. Az a problémám , hogy ha meg akarok állni és már csak olyan 10 km/ó sebességgel megyek , akkor bekapcsol az ABS egy kis időre majd ujra fékez rendesen. A visszajelző lámpa nem világít. Minden fékezésnél csinálja. Mi lehet a gondja? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Július26, 2010 Megoszt Elküldve Július26, 2010 Sziasztok! Nekem egy Astra F 1.8 16V van. Az a problémám , hogy ha meg akarok állni és már csak olyan 10 km/ó sebességgel megyek , akkor bekapcsol az ABS egy kis időre majd ujra fékez rendesen. A visszajelző lámpa nem világít. Minden fékezésnél csinálja. Mi lehet a gondja? Köszi Nem lehet, hogy valamelyik kereked blokkol, erősebben fog mint a többi? Akár rossz fék miatt. Bizonyos sebesség alat (talán 5km/ó) alatt pedig nem működik az ABS ezért lehet, hogy abbahagyja amikor már lelassultál. Én elemnnék egy fékhatásmérésre és rögtön kiderülne ha nagy különbségek vannak a kerekenkénti fékerők között. Szerintem kicsi az esélye, hogy az elektronika hülyéskedne, de azért az abs jeladók környékét érdemes lehet kitakarítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csana78 Elküldve Július26, 2010 Megoszt Elküldve Július26, 2010 Nem hinném , hogy blokkolna , mert nagyon szépen fékez. Most kivettem az ABS biztosítékját - mert én is valami hasonlóra tippeltem - de a fékezés minőségével semmi gond. Most jeladókat megnézem hátha... És láss csodát : az egyik első jeladómon kellett állítani , mert túl távol volt. Most már tuti. Valószínű , hogy az a lényeg hogy közel legyen a kerékhez és tiszta legyen a felülete. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ateszeger Elküldve Augusztus2, 2010 Megoszt Elküldve Augusztus2, 2010 Sziasztok!Nekem olyan kérdésem lenne hogyha a fékeröszabálzó nem jó akkor mi a jelenség.cseréltem föfékhengert+devandert+betétek+dob+tárcsa+csövek.Full légmentes mégis olyan a pedál mintha gumira lépnék. addig jó volt mig összeraktam.Ja meg alig van fékpor még 1500 km hegyi ut után is minimális.AP tárcsa+ETF betét.Mi lehet a gond.Léci ha van valakinek valami tippje az irjon!!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts