Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Az oké, hogy elhajtod, de el is fog érni addig, ahol a tárcsakéken van a becsatlakozás, mert sztem rövid lesz.

Amikor a corsán a hátsó féket csináltuk,bármivel próbálkoztam nem tudtam kihajtani a hollandikat,muszáj volt vágni.

Fogtam egy kötéldarabot,melléfogtam a régi csőnek és ez alapján tudtam,hogy hány centis cső kell majd.

Összeírtam milyen méretű hollanderrel és milyen hosszú csőveket kell majd gyártatni,elmentem a maszekhoz és megcsinálta.

Az öreg azt mondta,ha jól összevan húzva egy rézcsöves rendszer,akkor nagyon nehezen tudod megnyitni,mivel a rézcső vége szétnyílik a hollander húzó hatása miatt és szinte belepréselődik a munkahenger vájatába.

Szerintem nem nagy költség az új csövek legyártatása,másfelöl a hátsó tárcsafékes mókával azért csak ésszel,Demó anno emiatt kötött ki egy fán a corsával,mert "bekapott" a hátsóféke. :D

Link to comment
Megosztás:

Amikor a corsán a hátsó féket csináltuk,bármivel próbálkoztam nem tudtam kihajtani a hollandikat,muszáj volt vágni.

Fogtam egy kötéldarabot,melléfogtam a régi csőnek és ez alapján tudtam,hogy hány centis cső kell majd.

Összeírtam milyen méretű hollanderrel és milyen hosszú csőveket kell majd gyártatni,elmentem a maszekhoz és megcsinálta.

Az öreg azt mondta,ha jól összevan húzva egy rézcsöves rendszer,akkor nagyon nehezen tudod megnyitni,mivel a rézcső vége szétnyílik a hollander húzó hatása miatt és szinte belepréselődik a munkahenger vájatába.

Szerintem nem nagy költség az új csövek legyártatása,másfelöl a hátsó tárcsafékes mókával azért csak ésszel,Demó anno emiatt kötött ki egy fán a corsával,mert "bekapott" a hátsóféke. :D

Tedd hozzá, hogy corsán gyárilag nem volt tárcsafék! A caravanon meg különben is ott a terhelésfüggő szabályzó, a patron is jó, valamint abs is jelen van.

Link to comment
Megosztás:

Közbe meggondoltam magam és körbejártam az autót. Találtam a garázsban 2 flakon EvoX Dot 3-as fékfolyadékot, így lecseréltem a fékolajat is! (khmm...ráfért :D ) Már nem emléxem honnan kaptam, de origi flakonok....

Ezt most komolyan ??? ^_^

Egyrészt dot4 kell a tárcsafék miatt, másrészt ha polcon talált kitudja hány éves fékolaj akár elég szar állapotban is lehet!

Link to comment
Megosztás:

Ezt most komolyan ??? ^_^

Egyrészt dot4 kell a tárcsafék miatt, másrészt ha polcon talált kitudja hány éves fékolaj akár elég szar állapotban is lehet!

Részben igazad van. Most néztem meg és tényleg Dot 4-es kellett volna bele, ennyiben elcsesztem....

Azért annyi eszem van, hogy mindenféle régi vacakot nem öntök bele, 2009.02 havi gyártás. Sógor bontott tavaly egy omit, annak a csomitartójából szedtük ki, a tulajnak nem kellett. Origi flakonok....

Van vajon akkora jelentősége, hogy 3 vagy 4 ? Ha van inkább lecserélem hétvégén :D

Link to comment
Megosztás:

Részben igazad van. Most néztem meg és tényleg Dot 4-es kellett volna bele, ennyiben elcsesztem....

Azért annyi eszem van, hogy mindenféle régi vacakot nem öntök bele, 2009.02 havi gyártás. Sógor bontott tavaly egy omit, annak a csomitartójából szedtük ki, a tulajnak nem kellett. Origi flakonok....

Van vajon akkora jelentősége, hogy 3 vagy 4 ? Ha van inkább lecserélem hétvégén :D

Aszondják a 3-tól jobban kopik a fékbetét. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Részben igazad van. Most néztem meg és tényleg Dot 4-es kellett volna bele, ennyiben elcsesztem....

Azért annyi eszem van, hogy mindenféle régi vacakot nem öntök bele, 2009.02 havi gyártás. Sógor bontott tavaly egy omit, annak a csomitartójából szedtük ki, a tulajnak nem kellett. Origi flakonok....

Van vajon akkora jelentősége, hogy 3 vagy 4 ? Ha van inkább lecserélem hétvégén :D

Van bizony. Én a helyedben cserélném.

Aszondják a 3-tól jobban kopik a fékbetét. ^_^

Nem igazán, inkább hamarabb "forr" az olaj.

Link to comment
Megosztás:

Van bizony. Én a helyedben cserélném.

Nem igazán, inkább hamarabb "forr" az olaj.

Akkor hétvégén lecserélem újból ;)

Úgyis légteleníteni kell hátul is, semeddig se tart. ;)

Lehetett volna annyi sütnivalóm, hogy megnézem előtte, de most már mindegy. :D

Aszondják a 3-tól jobban kopik a fékbetét. ^_^

:P

Sztem nincs összefüggés

Link to comment
Megosztás:

Akkor hétvégén lecserélem újból :P

Úgyis légteleníteni kell hátul is, semeddig se tart. ^_^

Lehetett volna annyi sütnivalóm, hogy megnézem előtte, de most már mindegy. :D

Azért ne vedd a szívedre. Az új dot3-as kicsit rosszabb tulajdonságai ellenére is sokkal jobb mint az az elhasznált dot4-es, amelyiket leengedted a rendszerből, ergo nem csináltál rosszat. Igaz, ez esetben majd hamarabb kell cserélni!

Egyébként össze lehet hasonlítani a specifikációkat:

DOT3

DOT4+

Szerintem normál (mo.-i) használat mellett ráérsz akár jövőre is lecserélni (ha csak nem tervezel ausztriai nyaralást). (De azért ne maradjon el a csere!)

Link to comment
Megosztás:

Azért ne vedd a szívedre. Az új dot3-as kicsit rosszabb tulajdonságai ellenére is sokkal jobb mint az az elhasznált dot4-es, amelyiket leengedted a rendszerből, ergo nem csináltál rosszat. Igaz, ez esetben majd hamarabb kell cserélni!

Egyébként össze lehet hasonlítani a specifikációkat:

DOT3

DOT4+

Szerintem normál (mo.-i) használat mellett ráérsz akár jövőre is lecserélni (ha csak nem tervezel ausztriai nyaralást). (De azért ne maradjon el a csere!)

Á, nem vacakolok vele, ha úgyis hozzá kell nyúlnom lecserélem. Igazából nem tart semeddig sem. :D

Nem tudom, hogy a 236 és 256 között van-e ekkora különbség vagy csak a régi tárcsa/betét párosítás nem illett össze, de kb. 100 km után ég és föld. ^_^

Ez volt nekem gyanús, mert az 1.8-asban sohasem éreztem kicsit sem kevésnek a fékeket, ebben meg majdnem első perctől, pedig csak az astrákkal lenyomtam már több, mint 100.000-et....

Link to comment
Megosztás:

Fog a bal első fékem.

Na, de hozzér a betét a tárcsához! Szerintem.Álllandóan

Ugye néha megyek hosszabbat, na akkor egy 10-20 km után előjön az a szép nyikorgó hang, ami kormányzásra változik, üresbe téve ...asszem eltűnik,

magasabb fokozatban jön elő inkább. Ja és eső után rosszabb- és kb 50 km után megszűnik.

Gyanút fogtam. Levettem a dísztárcsákat és tekertem bele egy 50 km-t, aztán felni tapint....hát forró volt. Picit.

Azon kívül hogy csiszolt/ja, a fékbetét meg a tárcsa egymást, milyen kárt okozhat még a tűzön kívül az ilyen (ok, felforr a fékolaj)?????

Üresbe téve a keréktárcsát nem igazán könnyű elforgatni+ szépen rozsdás a tárcsa tetején, de a dörzsfelületen is van némi ratyi.

(A jó oldalát nézve fékolajat tudok cserélni, ha le van véve a kerék.)

Link to comment
Megosztás:

Fog a bal első fékem.

Azon kívül hogy csiszolt/ja, a fékbetét meg a tárcsa egymást, milyen kárt okozhat még a tűzön kívül az ilyen (ok, felforr a fékolaj)?????

A tűz és elszálló fékek nem elég indok? Akkor itt van pár: hamarabb elkopik az a fele és előbb kell cserélned az sem kis összeg.

Lehet csak szorul a dugattyú a féknyeregben. Fékhatásmérésnél meg szokták nézni az erőt fékezés nélkül. Ott jól látszik ha valamenyik folyamatosan fog.

Kézzel viszonylag könnyen vissza kell tudni nyomni a dugattyút azaz szét a fékpofákat mint ahogy Zotya is írta.

Link to comment
Megosztás:

Fog a bal első fékem.

Na, de hozzér a betét a tárcsához! Szerintem.Álllandóan

Ugye néha megyek hosszabbat, na akkor egy 10-20 km után előjön az a szép nyikorgó hang, ami kormányzásra változik, üresbe téve ...asszem eltűnik,

magasabb fokozatban jön elő inkább. Ja és eső után rosszabb- és kb 50 km után megszűnik.

Gyanút fogtam. Levettem a dísztárcsákat és tekertem bele egy 50 km-t, aztán felni tapint....hát forró volt. Picit.

Azon kívül hogy csiszolt/ja, a fékbetét meg a tárcsa egymást, milyen kárt okozhat még a tűzön kívül az ilyen (ok, felforr a fékolaj)?????

Üresbe téve a keréktárcsát nem igazán könnyű elforgatni+ szépen rozsdás a tárcsa tetején, de a dörzsfelületen is van némi ratyi.

(A jó oldalát nézve fékolajat tudok cserélni, ha le van véve a kerék.)

Anno az escortunknak fogott be a kézije. Pontosabban időnként nem engedett ki teljesen. A picit forró az úgy néz ki hogy a kerékcsapágyból olajszerűen folyik ki a zsír, és a dísztárcsa leolvad róla. Nem egészen 5 km alatt eddig jutott a fogó fék. :D De legegyszerűbb az lenne ha elvinnéd megméretni. Sokkal több időt-pénzt el lehet b.szni vakon találgatással. ^_^

Link to comment
Megosztás:

A tűz és elszálló fékek nem elég indok? Akkor itt van pár: hamarabb elkopik az a fele és előbb kell cserélned az sem kis összeg.

Lehet csak szorul a dugattyú a féknyeregben. Fékhatásmérésnél meg szokták nézni az erőt fékezés nélkül. Ott jól látszik ha valamenyik folyamatosan fog.

Kézzel viszonylag könnyen vissza kell tudni nyomni a dugattyút azaz szét a fékpofákat mint ahogy Zotya is írta.

Persze hogy aggódom. Sőt, féltem a gyerekem életét. A nejemét nem annyira- ő jól ki van párnázva.

Vettem egy garnitúra betétet, remélem a 236os hoz valót adták, ugye abból a 94es évjáratú sima tárcsához csak egyfajta volt/van? (Persze sokan gyártanak: Bosch, ATE, LPR, Delphi, Brembo, Texar ezek jutottak az eszembe )

A poén az volt hogy most voltam a UNIX kamionnál a hétvégén féket és lengéscsillapítót méretni, mert az ingyeneset ki kell használni.

Nem látszott nagy eltérés. És a csikorgás az megvan egy ideje,

(múltkor lőttem egy merci emelőt a lomin(tányéros, rombusz alakú, 1,5 tonnás és a kerékkulccsal hajtható ), a másik verda vasával együtt megemeltem.)

volilá látszik az eltérés a két betét között . Viszont rozsdás mindkettő tárcsa széle és kopófelület is picit.

Megpróbálom levenni a féktartó blokkokat, nem csináltam még.

Jah és a hátsó jobbos dob nem fog, azt megint hallanám, meg végig lecsekkoltam, bal első tárcsa volt meleg meg picit a jobb.

(Vezérlés+ ékszíj{tárcsa}, ft szimmering, dekli tömítés, rozsdásodások pár ponton, kirohadó betöltő nyílás)

Link to comment
Megosztás:

Persze hogy aggódom. Sőt, féltem a gyerekem életét. A nejemét nem annyira- ő jól ki van párnázva.

Vettem egy garnitúra betétet, remélem a 236os hoz valót adták, ugye abból a 94es évjáratú sima tárcsához csak egyfajta volt/van? (Persze soikan gyártanak: Bosch, ATE, LPR, Delphi, Brembo, Texar ezek jutottak az eszembe )

A poén az volt hogy most voltam a UNIX kamionnál a hétvégén féket és lengéscsillapítót méretni, mert az ingyeneset ki kell használni.

Nem látszott nagy eltérés. És a csikorgás az megvan egy ideje,

(múltkor lőttem egy merci emelőt a lomin(tányéros, rombusz alakú, 1,5 tonnás és a kerékkulccsal hajtható ), a másik verda vasával együtt megemeltem.)

volilá látszik az eltérés a két betét között . Viszont rozsdás mindkettő tárcsa széle és kopófelület is picit.

Megpróbálom levenni a féktartó blokkokat, nem csináltam még.

Jah és a hátsó jobbos dob nem fog, azt megint hallanám, meg végig lecsekkoltam, bal első tárcsa volt meleg meg picit a jobb.

(Vezérlés+ ékszíj{tárcsa}, ft szimmering, dekli tömítés, rozsdásodások pár ponton, kirohadó betöltő nyílás)

A kopó felületen szokott lenni vékony felületi rozsda, de az első fékezéssel lekopik. Az jutott még eszembe, ami egyik rokon toyotáján volt tavaly nyáron. Neki egy kis kavics szorult be a féktárcsa, és a betét közé, és "gyönyörűen" esztergálta a tárcsát. Lehet hogy neked pl. a tárcsa belő oldalán lehet valami hasonló :D

Link to comment
Megosztás:

A kopó felületen szokott lenni vékony felületi rozsda, de az első fékezéssel lekopik. Az jutott még eszembe, ami egyik rokon toyotáján volt tavaly nyáron. Neki egy kis kavics szorult be a féktárcsa, és a betét közé, és "gyönyörűen" esztergálta a tárcsát. Lehet hogy neked pl. a tárcsa belő oldalán lehet valami hasonló :D

Itt van bőven rozsda mindenhol.

Igen ez is egy lehetőség- de itt a betét szépen "ül" a tárcsán- magyarul eléri. Mekkora résnek kéne lennie laza állapotban -fékezetlenül a tárcsa és a betét között? Na még az jó hogy a féktisztítómat is megtaláltam. Fotózok majd. Érdekes esettanulmány lesz nektek is. A vállasodást próbálom csiszolóval eltüntetni.

Ezek szerint a munkahenger vagy a rugó húzza tökig rá a tárcsára a betétet. Most bakoljam fel az egész gépet és pörgessem végig a kerekeket?

(Volt egyesben egy pici kerregő hang a bal elsőnél az normális?)

11:00: nehéz ügy, ehhez nem elég a kis imbusz, krova kéne, amit még nem vettem.

Azért lövök pár képet, meg megpróbálom rávenni az asszonyt, hogy fékolajnál segítsen. (Pedálra rálép én meg töltögetek...)

OFF:

Ugye ti sem indulnátok el vele? A nejem hőbörög, mert neki érdekes, nincs pénze sose benzinre, mégis megtankoltuk a kocsiját, olyan kb 33 literrel. 3500 at raktam hozzá a 8000 éhez, hogy mégis használom néha (város: gyerek cipelése, vagy ha éppen az Opel nem egészen jó)- hogy akkor most tankoljam én a kocsiját.

Eddig is szoktam belerakni- most meg ő akar Operettre menni (nem annyira vagyok oda érte). De ha van egy kis dolga (kerti munka, főzés )akkor sápítozik, hogy nem ezért jött. Én se azért megyek, hogy élvezetből füvet nyírjak több 1000 m2-en, a tesóm meg SEMMIT nem tesz hozzá.

Nejem verdájának féltengely gumiharangja, addig fog úgy maradni, míg el nem kezd kopogni vagy szétesik az egész.

Link to comment
Megosztás:

Persze hogy aggódom. Sőt, féltem a gyerekem életét. A nejemét nem annyira- ő jól ki van párnázva.

Vettem egy garnitúra betétet, remélem a 236os hoz valót adták, ugye abból a 94es évjáratú sima tárcsához csak egyfajta volt/van? (Persze sokan gyártanak: Bosch, ATE, LPR, Delphi, Brembo, Texar ezek jutottak az eszembe )

:P :D ^_^

Link to comment
Megosztás:

Itt van bőven rozsda mindenhol.

Igen ez is egy lehetőség- de itt a betét szépen "ül" a tárcsán- magyarul eléri. Mekkora résnek kéne lennie laza állapotban -fékezetlenül a tárcsa és a betét között? Na még az jó hogy a féktisztítómat is megtaláltam. Fotózok majd. Érdekes esettanulmány lesz nektek is. A vállasodást próbálom csiszolóval eltüntetni.

Ezek szerint a munkahenger vagy a rugó húzza tökig rá a tárcsára a betétet. Most bakoljam fel az egész gépet és pörgessem végig a kerekeket?

(Volt egyesben egy pici kerregő hang a bal elsőnél az normális?)

11:00: nehéz ügy, ehhez nem elég a kis imbusz, krova kéne, amit még nem vettem.

Azért lövök pár képet, meg megpróbálom rávenni az asszonyt, hogy fékolajnál segítsen. (Pedálra rálép én meg töltögetek...)

OFF:

Ugye ti sem indulnátok el vele? A nejem hőbörög, mert neki érdekes, nincs pénze sose benzinre, mégis megtankoltuk a kocsiját, olyan kb 33 literrel. 3500 at raktam hozzá a 8000 éhez, hogy mégis használom néha (város: gyerek cipelése, vagy ha éppen az Opel nem egészen jó)- hogy akkor most tankoljam én a kocsiját.

Eddig is szoktam belerakni- most meg ő akar Operettre menni (nem annyira vagyok oda érte). De ha van egy kis dolga (kerti munka, főzés )akkor sápítozik, hogy nem ezért jött. Én se azért megyek, hogy élvezetből füvet nyírjak több 1000 m2-en, a tesóm meg SEMMIT nem tesz hozzá.

Nejem verdájának féltengely gumiharangja, addig fog úgy maradni, míg el nem kezd kopogni vagy szétesik az egész.

A betét és a tárcsa között, csak akkor a rés van ha nem fékezel, hogy éppenhogycsak hozzá nem ér, telén ha fél miliméter. Én is vettem egy corva imbusz fejet, mert sima imbuszkulcsal +csőtoldattal is le lehet ugyan venni, de ezzel jóval könyebb. Valszeg nincs nagy baj, vagy a rugó tört-esett le kivülről, vagy szorul a munahenger, ehhez párezerért lehet venni felújító szettet, tömítések, és a porvédő van benne.

Link to comment
Megosztás:

A szétesésre nem kell sokat várnod! Max 1-2 hónap és kész is! :D

Mondtam már neki ,hogy bammeg a féltengelyed csak egyben cserélhető és nem csuklónként, ha van lóvéd annyi, akkor költsél 7k helyett ..sacc 17-25 öt....

Köszi a biztatást és segítséget, megcsiszoltam a vállasodást , na meg a csúszón a rozsdát. Tudom szabályozni kéne, de így már elforog a balos is (előtte a franciakulccsal kellett ráfogni, hogy forgatni tudjam). Majd megyek egy próbakört.

A fél milinél ott kevesebb volt a rés.

Link to comment
Megosztás:

A mai nap eredményeképpen bekerültek hátra is a féktárcsák. Szopás a köbön. ^_^

Sajnos Zotyának lett igaza és egyik oldalon sem tudtam levenni a fékcsövet sérülés nélkül. Fel voltam szerelkezve hozzá, így nem ért meglepi....kicsit hosszú lett (70 centisek), de nem volt rövidebb csak hétfőre tudtak volna hozni. Alkalomadtán veszek rövidebbet és kicserélem....65 centis bőven elég.

Már nem gyári csövek voltak. Rápacsáltam a kézifék kötélre is......nem caravané, így rövid a bal oldala (kis híján gitározni lehet rajta), túl hosszú a jobb oldala, hétfőn csere, addig kibírja, a lényeg: müxik. Hegeszthetek is rajta, mert a kézi felső bekötésénél a konzolt csak a lehelet tartja.

A lényeg: a végeredmény :D

Apropó: nem tudja valaki véletlenül mennyi a kerékagyak meghúzási nyomatéka? Egyenlőre meghúztam őket 120-al (kb. annyira lazultak meg)

Link to comment
Megosztás:

A mai nap eredményeképpen bekerültek hátra is a féktárcsák. Szopás a köbön. ^_^

Sajnos Zotyának lett igaza és egyik oldalon sem tudtam levenni a fékcsövet sérülés nélkül. Fel voltam szerelkezve hozzá, így nem ért meglepi....kicsit hosszú lett (70 centisek), de nem volt rövidebb csak hétfőre tudtak volna hozni. Alkalomadtán veszek rövidebbet és kicserélem....65 centis bőven elég.

Már nem gyári csövek voltak. Rápacsáltam a kézifék kötélre is......nem caravané, így rövid a bal oldala (kis híján gitározni lehet rajta), túl hosszú a jobb oldala, hétfőn csere, addig kibírja, a lényeg: müxik. Hegeszthetek is rajta, mert a kézi felső bekötésénél a konzolt csak a lehelet tartja.

A lényeg: a végeredmény :D

Apropó: nem tudja valaki véletlenül mennyi a kerékagyak meghúzási nyomatéka? Egyenlőre meghúztam őket 120-al (kb. annyira lazultak meg)

Szerintem nem is baj, hogy nem jöttek ki, ugye nincs benne tömítés, a fékcső peremes vége lapul bele a munkahengerbe tömítés gyanánt. Nem tuti, hogy a még egyszer be van szerelve megint szivárgásmentesen idomul.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.