Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Na jó de akkor mivel magyarázzák, hogy nem volt 100kilóméter a két mérés között, és ég-és föld volt a mérés eredménye között?

Az a baj ezzel a méréssel, hogy bármennyire is hihetetlen az eredmény olykor nagyban függ attól, hogy ki végzi a mérést. Ez főleg akkor igaz ha a határértékek közelében van a fék állapota. Ekkor rengeteg múlik, hogy hogyan nyomom a pedált, mert ha akarom akkor meg fog felelni, ha nem akarom, akkor biztosan rossz lesz az eredmény. Például sokszor csak többszöri mérésre tudnak kihozni egy féket jó minősítéssel, mert csak addigra tudják kitapasztalni.

A rögzítőre ez fokozottan igaz, hogy mérésfüggő a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Nem volt véletlenül esős idő az első méréskor?

Nem, direkt akkor mentem amikor nem volt eső előtte, de azért minősíti az emberkét, hogy lengéscsillapító méréskor meg sem nézte a guminyomást. Pedig én nem úgy mentem be, hogy legyen jó, hanem hogy valami gond van. Akkor volt eltörve a jobb hátsó, kihozta 5%-ra gyakorlatilag a semmit, mert ugye csak a rugó volt bent. De alá sem nézett, hogy mi lehet vele.

Link to comment
Megosztás:

OFF: Ilyenkor újabb autóknál már világít a MIL.

F astránk van szerencsére ugye, de új autóknál meg akkor kihúzatod, és fékezel erősen.

Igen próbáltam ezt is, jobb lábbal a gázt, és bal lábbal a féket. Az öv fogott meg. Próbáltatok már bal lábbal fékezni? :lol:

Megszokás kérdése, de mikor elsőnek át tettem a lábam, már a kormányon is voltam szinte.

Jaaaa és 100%ig térdből kuplungolok, nem is tudnék bokából, próbáltam!!

Az a baj ezzel a méréssel, hogy bármennyire is hihetetlen az eredmény olykor nagyban függ attól, hogy ki végzi a mérést. Ez főleg akkor igaz ha a határértékek közelében van a fék állapota. Ekkor rengeteg múlik, hogy hogyan nyomom a pedált, mert ha akarom akkor meg fog felelni, ha nem akarom, akkor biztosan rossz lesz az eredmény. Például sokszor csak többszöri mérésre tudnak kihozni egy féket jó minősítéssel, mert csak addigra tudják kitapasztalni.

A rögzítőre ez fokozottan igaz, hogy mérésfüggő a dolog.

ezért szokták a jóindulatú vizsgabiztosok megrántani jól a kéziféket, hogy a kocsi meggurul hátra, így sokkal kisebb az eltérés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne,hogy van egy c16se astrám,most akarom cserélni a fékeket rajta meg is vannak hozzá már hátra a tárcsa mindennel,elöre a 256-os fékek gólyalábbal kompletten,egy c20ne-böl valók.Hogy a féltengelyem ami f13as váltóban van az jó -e ebbe a c20 ne-s agyba vagy ott leszenek gondjaim,és csak a tárcsát tudom majd átrakni?

Elöre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne,hogy van egy c16se astrám,most akarom cserélni a fékeket rajta meg is vannak hozzá már hátra a tárcsa mindennel,elöre a 256-os fékek gólyalábbal kompletten,egy c20ne-böl valók.Hogy a féltengelyem ami f13as váltóban van az jó -e ebbe a c20 ne-s agyba vagy ott leszenek gondjaim,és csak a tárcsát tudom majd átrakni?

Elöre is köszi!

256os fékhez NEM kell gólyalábat cserélni! Csak simán tárcsát és nyerget, meg persze betétet. Am válaszolván a kérdésedre, nem jó a c20ne gólyaláb, mert az már kívül belül nagy csuklós, míg az egyhat, az kívül belül kicsi.

Csak a tárcsát nem tudod, kell hozzá a 256os nyereg is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

256os fékhez NEM kell gólyalábat cserélni! Csak simán tárcsát és nyerget, meg persze betétet. Am válaszolván a kérdésedre, nem jó a c20ne gólyaláb, mert az már kívül belül nagy csuklós, míg az egyhat, az kívül belül kicsi.

Csak a tárcsát nem tudod, kell hozzá a 256os nyereg is. :lol:

Van nyergem is.Akkor a gólyalábbal eggyütt nem tudom átrakni ezek szerint mert a féltengely nem jó az agyba.Csak külön a tárcsákat.Köszi a gyors választ!!!

Link to comment
Megosztás:

Szép :lol:

Meg az autó is :)

Tapasztalat?

Akinek nincs aknája vagy rendes emelője(ami fej fölé emel) az ne fogjon hozzá, mert csak szenvedés lesz...főleg a kézifékbowden csere, aláfekve nem igazán kivitelezhető.

Amúgy jobb lett a fékhatás, igaz még be sem kopott igazából, de már érezhetően jobb.

Link to comment
Megosztás:

Akinek nincs aknája vagy rendes emelője(ami fej fölé emel) az ne fogjon hozzá, mert csak szenvedés lesz...főleg a kézifékbowden csere, aláfekve nem igazán kivitelezhető.

Amúgy jobb lett a fékhatás, igaz még be sem kopott igazából, de már érezhetően jobb.

A középső dob feletti takarólemezt simán le tudtad venni?

Link to comment
Megosztás:

Figyeljetek már, az a fékvasalás dolog.... 28-35% fékeltéréseim vannak, kicserélve tárcsa, betét, dob, pofa, rögzítőszett, munkahenger, fékcső hátul, fékolaj. Mentem vele azóta már olyan 3-4 ezer kilómétert, ennyi idő alatt nem kellett volna eltűnni az eltérésnek? Próbáljam még vasalni? Hmmm? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Figyeljetek már, az a fékvasalás dolog.... 28-35% fékeltéréseim vannak, kicserélve tárcsa, betét, dob, pofa, rögzítőszett, munkahenger, fékcső hátul, fékolaj. Mentem vele azóta már olyan 3-4 ezer kilómétert, ennyi idő alatt nem kellett volna eltűnni az eltérésnek? Próbáljam még vasalni? Hmmm? :lol:

Elöl, hátul, kéziféknél is ennyi az eltérés?

Egy szétszedés-összerakást ez is megér, hétvégére már talán jó idő lesz. ;) :)

Szétszedve sokkal többet lehet látni, pl. fog-e mindenhol a fékpofa, ill. betét.

Másrészt érdemes párszor megjáratni így a tél elmúltával az első fékmunkahengereket is. Lehet, valamelyik szorul kicsit.

Vasalásnál érdemes előre és hátra is vasalni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Elöl, hátul, kéziféknél is ennyi az eltérés?

Egy szétszedés-összerakást ez is megér, hétvégére már talán jó idő lesz. :) :lol:

Szétszedve sokkal többet lehet látni, pl. fog-e mindenhol a fékpofa, ill. betét.

Másrészt érdemes párszor megjáratni így a tél elmúltával az első fékmunkahengereket is. Lehet, valamelyik szorul kicsit.

Vasalásnál érdemes előre és hátra is vasalni. ;)

Elöl 35% hátul 28% kézifék 52% de azt tudom, hogy ki kell cserélnem a kötelet, mert nagyon rozsdás. Kösz, majd nekiesek, lehet már holnap. ;)

Link to comment
Megosztás:

Elöl 35% hátul 28% kézifék 52% de azt tudom, hogy ki kell cserélnem a kötelet, mert nagyon rozsdás. Kösz, majd nekiesek, lehet már holnap. :lol:

Első:

Ha leveszed a kerekeket, elől nézd meg, hogy hogyan kopnak a tárcsák. Egyforma-e a peremük felül (kopásból), nincsenek-e barázdálva, nem szorul-e valamelyik féknyereg csúszócsapja. Sőt, azt is, hogy teljes felületében dolgozik-e a betét.

Amikor cserélted az elsőféket, könnyen vissza lehetett nyomni a dugattyúkat?

Hátsó:

B tengelyen a max eltérést, ha jól tudom felemelték 30%-ra, tehát még éppen jó. De azért játszhatsz még az utánállítóval. Az meg fogja oldani a problémát.

Rögzítő:

Jaja, kötél csere, sőt a fékpofák húzókarjainak a fékpofához való csapolását kend meg, mert lehet berozsdáltak. Utánna kötélbeállítás.

(Azóta veszik szigorúan a rögzítőféket az NKH-nál, mióta voltak ezek a halálos balesetek, mikor begurult a kocsi a vízbe.)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.