Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Nekem sajnos ismerősöm már a korlát, de nem ilyen okokbol...

És ismerős a 110nél való megcsúszás havas úton gázelvétel kormánymozdulatok sora és sikerrel az úton maradtunk, a 100nál való satu fék 3* eltapadt de visszaengedéssel újra fékezésssel sikerült megfognom hál ég'

Ehez még hozzájön a többletsúly +személyek és csomagok formájában ami azért kicsit nehezebbé teszi a dolgokat.

Szerintem a legfontosabb a higadság és a józan paraszti észzel való gyors és reakció!

Sajnos persze mások is vannak az úton akik viszont nem tudnak vezetni vagy nem annyira főleg télen... Persze az én stílusom sem követendő mintapélda azért! De igyekszem eggyütt élni másokkal az úton több kevesebb sikerrel.

Link to comment
Megosztás:

Én is pont ezt akartam írni! :P

A nem "paraszt" sem tudhatja, hogy hogyan reagál vészhelyzetben. Lehet sokan azt hiszik hú de facán vezetnek de amig nem volt komoly tényleg komoly vészhelyzetben addig nem tudhatja senki, hogy hogyan reagál. Ültem már olyan mellett aki tényleg jól vezet de amikor majdnem becsúsztunk egy bkv busz alá akkor bizony hiába tudta az elméletet, ha ott akkor vészhelyzetben csak a féket tudta taposni ezerrel. Na ilyenkor jó ha ott az abs, hogy ne pördüljön forduljon az autó. Ha még mellé marad annyi lélekjelenlét, hogy az abst ki is használja és a kormányt is forgatja és így megússza a csattanást akkor már megérte.

Én is sokat játszok mostanában a hóban és "tesztelgetem" az abs-t. Valóban havas úton lehet hosszabb a fékút abs-el de tényleg facán lehet kormányozni az autót miközben állok a féken és lassulok.

Persze még én sem voltam ilyen igen komoly vészhelyzetben úgy hogy én vezettem volna így én sem tudom mi lenne az én vészreakcióm.

a magunkfajta paraszt nem megy olyan gyorsan, hogy ne tudjon megálni egy bkv busz mögött, egyáltalán minek kell olyan közel menni?? :lol: jó, tudom előadódhatnak helyzetek, de van, hogy az ABS sem segít, úgy ahogy te is említetted ;)

A lényeg: Ha van ABS , ha nincs, akkor is körültekintően, óvatosan haladjunk, úgy, hogy meg is tudjunk állni :D mindenki tudja mi az a határ, amit még elbír az autója :D ehhez tartsuk magunkat ;)

(én télen havonta 5-6 ezret megyek a cégessel, töbségét jegen, hóban :D de tökmindegy, hóban, jégen szinte ugyanúgy kormányozható a Vivaró (sehogy) a fékút viszont lényegesen nagyobb :P voltak is gondjaim már belőlle :P még jó, hogy a bokrok nem pofáznak vissza :P :D a karmoslásokat meg kimagyarázom (a gyerekek vótak, amiko' nem níztem oda :rolleyes: ;) )

Link to comment
Megosztás:

:rolleyes: A 6-14, 2-4, 10-5, 13-7 lábak között mérj ellenállást. Csinálhatod úgy is, hogy a kerekeknél széthúzod a csatit és ott mérsz ellenállást, de célszerűbb fenn a nagycsatiban mérni, mert egyszerre tudod tesztelni a szenzorok és a csatlakozók, vezetékek állapotát is! Nem mutathat szakadást a műszer!!!

Kimértem,ahogy mondtad :P és a bal hátsónál szakadást mutat :D

Link to comment
Megosztás:

Kimértem,ahogy mondtad :D és a bal hátsónál szakadást mutat :rolleyes:

Érdemes a kerék mögött széthúzni a csatit és ott is rámérni, mert lehet csak egy kontakthiba szívat.

Ha ott is szakadást mutat, akkor csere. Besétálsz egy bontóba és kérsz bal hátsó ABS kockát. :P

Link to comment
Megosztás:

Igazából ABS-es autót nagyon keveset vezetek, azzal még nem voltam vészes helyzetekben (illetve de, de akkor nem fékezni kellett :lol: ) ABS nélkül volt szerencsém szívni párszor, de nem éreztem hogy hiányzik valami plusz ahhoz hogy irányítható maradjon az autó :D A múltkor benyaltam a hó alatti jégfoltot, de szerintem a megpördülésen az ABS sem segít :rolleyes: :P

ESP meg ABS eletmento is lehett :D

Link to comment
Megosztás:

ESP meg ABS eletmento is lehett :P

Lehet hogy lehet, de az meg biztos hogy makacs egy hülye vagyok, és csak magamban bízok :D Ismerek embert aki úgy gondolja hogy tud vezetni, de a "tudásának" az alapjai mind 3betűs cuccokból állnak. Ha ez egyszer beül egy autóba amit nem számítógép terelget úgy ahogy ő gondolja, hanem neki kéne vezetni tuti lehullana az útról... Most télen is láttam kétszer, és inkább elmentem a környékéről is :rolleyes: Jó dolgok ezek, csak aki úgy tanul vezetni hogy ezek a hülyeség elleni villanytronikák ott vannak, azok ebből élnek, és nem kiegészítő segítségnek veszik.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy lehet, de az meg biztos hogy makacs egy hülye vagyok, és csak magamban bízok :P Ismerek embert aki úgy gondolja hogy tud vezetni, de a "tudásának" az alapjai mind 3betűs cuccokból állnak. Ha ez egyszer beül egy autóba amit nem számítógép terelget úgy ahogy ő gondolja, hanem neki kéne vezetni tuti lehullana az útról... Most télen is láttam kétszer, és inkább elmentem a környékéről is :rolleyes: Jó dolgok ezek, csak aki úgy tanul vezetni hogy ezek a hülyeség elleni villanytronikák ott vannak, azok ebből élnek, és nem kiegészítő segítségnek veszik.

Ezt alátámasztom. A hárombetűs cuccokkal telesz*rt céges kocsiból átülve az Astrámmal csináltam pár hajmeresztő dolgot nem olyan rég, mire rájöttem, hogy ez nem a céges. :lol: Legelső probléma az volt, hogy milyen jogon tör ki a hátulja a kocsinak kanyarban, erősen havas útviszonyok között és miért nem villog az ESP visszajelző. :D :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy lehet, de az meg biztos hogy makacs egy hülye vagyok, és csak magamban bízok :D Ismerek embert aki úgy gondolja hogy tud vezetni, de a "tudásának" az alapjai mind 3betűs cuccokból állnak. Ha ez egyszer beül egy autóba amit nem számítógép terelget úgy ahogy ő gondolja, hanem neki kéne vezetni tuti lehullana az útról... Most télen is láttam kétszer, és inkább elmentem a környékéről is :lol: Jó dolgok ezek, csak aki úgy tanul vezetni hogy ezek a hülyeség elleni villanytronikák ott vannak, azok ebből élnek, és nem kiegészítő segítségnek veszik.

Ezt alátámasztom. A hárombetűs cuccokkal telesz*rt céges kocsiból átülve az Astrámmal csináltam pár hajmeresztő dolgot nem olyan rég, mire rájöttem, hogy ez nem a céges. :D Legelső probléma az volt, hogy milyen jogon tör ki a hátulja a kocsinak kanyarban, erősen havas útviszonyok között és miért nem villog az ESP visszajelző. :( :D

Ácsi ácsi ! :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Szia Segítségeteket Kérném Astra F 1.7 td 1998 as Hátsó fék felújításon estem át Kicseréltem a Munkahengereket Fékbetéteket le esztergáltattam a Fékdobok vállát Légtelenítés megtőrtént ! és azóta mentem kb 1000Km tert és egyre Rosszabb a fékek! Az a baja hogy Sokkal hamarabb Fok a Hátsófék mint az első de mielött kicseréltük vólna elötte nem vólt vele semmi probléma csak a Fékbetétek annyira elkoptak hogy ki kelett cserélni már! és nagyon tanácstalan vagyok hogy mi lehet vele hidegen az első 100 m en csikorog a hátsófék mint ha rozsdás lenne és a kéziféket is ha behúzom akkor 2 kattanásra blokkol a kerék!! Fékerőszabályzót nem találtam a kocsi alatt az összes fékcső megy előre a főfék munkahangerbe! ott lehet a fékerőszabályzó?nagyon tanácstalan vagyok!Dot 3 mas olajat öntöttem utánna ami elfolyt pótoltam! Mért fog hamarabb a hátsófék?!Lehet hogy csak össze kellene kopnia?! néztem 1 picit puhának tünt a fékbetét! de nemhiszem hogy e miatt lehet! Válaszotokat Nagyon várom! Üdv:1 Tanácstalan Opeles :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia Segítségeteket Kérném Astra F 1.7 td 1998 as Hátsó fék felújításon estem át Kicseréltem a Munkahengereket Fékbetéteket le esztergáltattam a Fékdobok vállát Légtelenítés megtőrtént ! és azóta mentem kb 1000Km tert és egyre Rosszabb a fékek! Az a baja hogy Sokkal hamarabb Fok a Hátsófék mint az első de mielött kicseréltük vólna elötte nem vólt vele semmi probléma csak a Fékbetétek annyira elkoptak hogy ki kelett cserélni már! és nagyon tanácstalan vagyok hogy mi lehet vele hidegen az első 100 m en csikorog a hátsófék mint ha rozsdás lenne és a kéziféket is ha behúzom akkor 2 kattanásra blokkol a kerék!! Fékerőszabályzót nem találtam a kocsi alatt az összes fékcső megy előre a főfék munkahangerbe! ott lehet a fékerőszabályzó?nagyon tanácstalan vagyok!Dot 3 mas olajat öntöttem utánna ami elfolyt pótoltam! Mért fog hamarabb a hátsófék?!Lehet hogy csak össze kellene kopnia?! néztem 1 picit puhának tünt a fékbetét! de nemhiszem hogy e miatt lehet! Válaszotokat Nagyon várom! Üdv:1 Tanácstalan Opeles :lol:

DOT 4 a minimum fékfolyadék terén. Fékerőszabályzó pedig biztosan van alatta, a hátsó híd fölött a fenéklemezre rögzítve.

Link to comment
Megosztás:

Szia Segítségeteket Kérném Astra F 1.7 td 1998 as Hátsó fék felújításon estem át Kicseréltem a Munkahengereket Fékbetéteket le esztergáltattam a Fékdobok vállát Légtelenítés megtőrtént ! és azóta mentem kb 1000Km tert és egyre Rosszabb a fékek! Az a baja hogy Sokkal hamarabb Fok a Hátsófék mint az első de mielött kicseréltük vólna elötte nem vólt vele semmi probléma csak a Fékbetétek annyira elkoptak hogy ki kelett cserélni már! és nagyon tanácstalan vagyok hogy mi lehet vele hidegen az első 100 m en csikorog a hátsófék mint ha rozsdás lenne és a kéziféket is ha behúzom akkor 2 kattanásra blokkol a kerék!! Fékerőszabályzót nem találtam a kocsi alatt az összes fékcső megy előre a főfék munkahangerbe! ott lehet a fékerőszabályzó?nagyon tanácstalan vagyok!Dot 3 mas olajat öntöttem utánna ami elfolyt pótoltam! Mért fog hamarabb a hátsófék?!Lehet hogy csak össze kellene kopnia?! néztem 1 picit puhának tünt a fékbetét! de nemhiszem hogy e miatt lehet! Válaszotokat Nagyon várom! Üdv:1 Tanácstalan Opeles :)

Először tanulj meg helyes írni!Az írásod alapján tuti 2-es voltál belőle,de azt is csak jószándékkal kaptad meg! :lol:

Másodszor,az automata utánállító hogy áll most?

Mennyire van berohadva?

Vagy átkellene kicsit járatni és kézzel beállítani,vagy venni újakat.

Folyadékot cserélni DOT 5.1-re és rendessen kilégteleníteni.

Link to comment
Megosztás:

Először tanulj meg helyes írni!Az írásod alapján tuti 2-es voltál belőle,de azt is csak jószándékkal kaptad meg! :lol:

Másodszor,az automata utánállító hogy áll most?

Mennyire van berohadva?

Vagy átkellene kicsit járatni és kézzel beállítani,vagy venni újakat.

Folyadékot cserélni DOT 5.1-re és rendessen kilégteleníteni.

Köszi legalább foglalkoztok velem ! amutomata Állító az könnyedén Jár! Vissza állítottam! Az 1 racsnis automata Után állító úgy néztem! nem volt össze rohadva! megmozgattam a kéziféket 5-6 kattanásra foglya meg állóra a kocsit de hidegen miért 2-3 kattanásra blokkol?!Illetve mikor beraktuk az új fékbetéteket letörtük az Éleit sarkait reszelővel!fékhatás az nagyon jó csak mért van az hogy ha Rálépek hidegen a Pedálra éppen csak hozzá érek 1 ből Blokkol Ezt nem értem Golf 2 csináltam már annál nem volt soha ehhez hasonló problémám! Dot-4 re öntöttem Dot -3 -mas Fékfolyadékod semmi problémája nem lehet MAX Felhabzik! De tudom csak Dot-4 est szabadna rakni bele de Dot-3 Volt a polcon Vasárnap este 20:00 kor :) Hát én nem találtam alatta Fékerő szabályzót de hólnap reggel Aknára állok és Átnézem mert picit mérges vagyok már! a Téli gumikból nem marad így semmi! Meg bele enged a kereszteződésbe csúszni! Új munkahengerek és újak a Betétek így utólag!!!!

Link to comment
Megosztás:

Köszi legalább foglalkoztok velem ! amutomata Állító az könnyedén Jár! Vissza állítottam! Az 1 racsnis automata Után állító úgy néztem! nem volt össze rohadva! megmozgattam a kéziféket 5-6 kattanásra foglya meg állóra a kocsit de hidegen miért 2-3 kattanásra blokkol?!Illetve mikor beraktuk az új fékbetéteket letörtük az Éleit sarkait reszelővel!fékhatás az nagyon jó csak mért van az hogy ha Rálépek hidegen a Pedálra éppen csak hozzá érek 1 ből Blokkol Ezt nem értem Golf 2 csináltam már annál nem volt soha ehhez hasonló problémám! Dot-4 re öntöttem Dot -3 -mas Fékfolyadékod semmi problémája nem lehet MAX Felhabzik! De tudom csak Dot-4 est szabadna rakni bele de Dot-3 Volt a polcon Vasárnap este 20:00 kor :lol: Hát én nem találtam alatta Fékerő szabályzót de hólnap reggel Aknára állok és Átnézem mert picit mérges vagyok már! a Téli gumikból nem marad így semmi! Meg bele enged a kereszteződésbe csúszni! Új munkahengerek és újak a Betétek így utólag!!!!

Bár a képen egy caravan látszik ott kell lennie a fékerőszabályzónak a híd, és a kasztni között.

320271.jpg

Amúgy legegyszerűbb és legbiztonságoabb módj a fék ellenőrzésének ha elviszed egy szervizbe, nekem legutóbb 1600Forintért nézték meg a féket, és a lengéscsillapítót egyszerre. Az úton fékezgetve csak a nagyon durva fékhibákat lehet kiszúrni, ott meg meg tudják mondani melyik-mennyire fog.

Link to comment
Megosztás:

Köszi legalább foglalkoztok velem ! amutomata Állító az könnyedén Jár! Vissza állítottam! Az 1 racsnis automata Után állító úgy néztem! nem volt össze rohadva! megmozgattam a kéziféket 5-6 kattanásra foglya meg állóra a kocsit de hidegen miért 2-3 kattanásra blokkol?!Illetve mikor beraktuk az új fékbetéteket letörtük az Éleit sarkait reszelővel!fékhatás az nagyon jó csak mért van az hogy ha Rálépek hidegen a Pedálra éppen csak hozzá érek 1 ből Blokkol Ezt nem értem Golf 2 csináltam már annál nem volt soha ehhez hasonló problémám! Dot-4 re öntöttem Dot -3 -mas Fékfolyadékod semmi problémája nem lehet MAX Felhabzik! De tudom csak Dot-4 est szabadna rakni bele de Dot-3 Volt a polcon Vasárnap este 20:00 kor :lol: Hát én nem találtam alatta Fékerő szabályzót de hólnap reggel Aknára állok és Átnézem mert picit mérges vagyok már! a Téli gumikból nem marad így semmi! Meg bele enged a kereszteződésbe csúszni! Új munkahengerek és újak a Betétek így utólag!!!!

Van amikor hidegen az enyém is csinál olyat, hogy alig érek a pedálhoz aztán bólint. Szerintem vagy a fékfolyadék hideg és jobb a hatása, vagy a fékrásegítő a ludas. De engem nemzavar. Kb a második fékezésnél már megy minden szépen rendesen.

Amúgy a fékfolyadékokat ne kevergesd, mert egy erösebb fékezésnél meglepetés érhet.

A fékerőszabályzó meg kb a hátsó ülések alatt van. Oda futnak a hátsó fék csövei össze és onnan megy előre a főfékhengerhez.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.