Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Ha egy érintkező nem jó,akkor az egész abs rendszer nem működik? :rolleyes:

Nem bizony, de érzékelő, nem érintkező. Nincs benne mozgó alkatrész, impulzusokat küld a vezérlőnek a kerekek forgásáról. Attól is megvadul, ha egyik kerék kipörög a hóban. Én a jobb elsővel szívtam 2× is.

Link to comment
Megosztás:

Nem bizony, de érzékelő, nem érintkező. Nincs benne mozgó alkatrész, impulzusokat küld a vezérlőnek a kerekek forgásáról. Attól is megvadul, ha egyik kerék kipörög a hóban. Én a jobb elsővel szívtam 2× is.

Már több mint egy éve megvan az autó,de én marha,még csak most keveredtem ide :P

Amúgy azt hallottam az astra abs-ről,hogy nem jók :D

Nekem már volt vele élményem,amikor bizony jó lett volna (vizes út,fék,...sutty) :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Nem bizony, de érzékelő, nem érintkező. Nincs benne mozgó alkatrész, impulzusokat küld a vezérlőnek a kerekek forgásáról. Attól is megvadul, ha egyik kerék kipörög a hóban. Én a jobb elsővel szívtam 2× is.

Az első gólyalábon lévő (fogaskerék) rész volt nagyon rozsdás azt pucoltam le,de ezek szerint adtam egy pofont a kakinak :rolleyes:

Azt mondták ezt csinyázzam,mert mágneses brkeke van benn :D

Link to comment
Megosztás:

Már több mint egy éve megvan az autó,de én marha,még csak most keveredtem ide :P

Amúgy azt hallottam az astra abs-ről,hogy nem jók :P

Nekem már volt vele élményem,amikor bizony jó lett volna (vizes út,fék,...sutty) :rolleyes: )

mióta havon vezettem a Zafirát ABS-el, meg az enyémet ABS nélkül, azóta rájöttem hogy nem akarom én azt :D Legalábbis havon, jégen nem. Ha óvatosan, lábbal érzéssel adagolva fékezek, hamarabb állok meg mint az a lábmasszírozó :D Majd kipróbálom szárazon, nyáron valamikor, hogy úgy mennyivel jobb. :lol:

Link to comment
Megosztás:

mit nem adnék, ha a Vivaróban nem lenne :rolleyes: recseg a lábom alatt mint állat, de ugyanúgy megyek tovább :P még az a kerék sem fog, amelyik amúgy foghatna :lol: személy szerint útálom :D (persze lehet csak a vivaróban ilyen xar)

A donor autómban nekem is van, eleinte volt egy halvány sugallat, hogy szereljük át a Bivalyba, de a többiek lebeszéltek rólla, sok munka, és akár még zűr is lehetne belőlle... lehet jobb is így :D

Link to comment
Megosztás:

mióta havon vezettem a Zafirát ABS-el, meg az enyémet ABS nélkül, azóta rájöttem hogy nem akarom én azt :P Legalábbis havon, jégen nem. Ha óvatosan, lábbal érzéssel adagolva fékezek, hamarabb állok meg mint az a lábmasszírozó :rolleyes: Majd kipróbálom szárazon, nyáron valamikor, hogy úgy mennyivel jobb. :D

Azt tudom,hogy télen ki kell venni belőle a biztit,akkor jön a nagy fenyegető lámpa ( mert tudjuk,hogy opelben van belőle bőven) tavasszal bizti vissza. :D

Az biztos,hogy vizes úton tuti segítség és jó pár méterrel rövidebb fékút :lol:

Link to comment
Megosztás:

mit nem adnék, ha a Vivaróban nem lenne :rolleyes: recseg a lábom alatt mint állat, de ugyanúgy megyek tovább :P még az a kerék sem fog, amelyik amúgy foghatna :lol: személy szerint útálom :D (persze lehet csak a vivaróban ilyen xar)

A donor autómban nekem is van, eleinte volt egy halvány sugallat, hogy szereljük át a Bivalyba, de a többiek lebeszéltek rólla, sok munka, és akár még zűr is lehetne belőlle... lehet jobb is így :D

Szóval akkor szerinted nem jó? :P

Link to comment
Megosztás:

Azt tudom,hogy télen ki kell venni belőle a biztit,akkor jön a nagy fenyegető lámpa ( mert tudjuk,hogy opelben van belőle bőven) tavasszal bizti vissza. :D

Az biztos,hogy vizes úton tuti segítség és jó pár méterrel rövidebb fékút :lol:

igaz, nyáron vizes úton érzésre hamarabb meg lehet állni, de szerintem a lényeg azon van, hogy kipördülés, megcsúszás nélkül :P De télen, pfaj valami borzalmas ... napi min: 2-300 km azzal a xarral :rolleyes: utálom :D

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor szerinted nem jó? :P

nem ezt mondtam...

én nem szeretem! (de ez csak magánvélemény :lol: ) olyannak nem való, aki szeret csúszkálgatni télen is, kicsi rally, miegymás :rolleyes:

Amúgy meg: biztos nem véletlen találták azt ki :D van annak értelme, bizonyos helyzetekben biztosan nagyon hasznos!

Ha lenne gyárilag az enyémben, akkor én szeretném, ha jó lenne, már csak a teljesség érzése miatt is :D

Link to comment
Megosztás:

nem ezt mondtam...

én nem szeretem! (de ez csak magánvélemény :lol: ) olyannak nem való, aki szeret csúszkálgatni télen is, kicsi rally, miegymás :rolleyes:

Amúgy meg: biztos nem véletlen találták azt ki :D van annak értelme, bizonyos helyzetekben biztosan nagyon hasznos!

Ha lenne gyárilag az enyémben, akkor én szeretném, ha jó lenne, már csak a teljesség érzése miatt is :D

A teljesség érzése az jó,persze ha működnek a dolgok

ABS van,de nem működik. :P

Klíma is van,persze rossz :P

Megvettem,a lambdaszonda már szar volt benn,hopp :D

De mindezek ellenére szeretem :D

Link to comment
Megosztás:

Apropó!

olyan autónál, amelyiknél van gyári ABS, és nem működik, azt műszakin esetleg nem nézik?

Ugyanúgy működik az üzemi fék, csak az ABS része nem? mármint olyankor ugyanolyan a fékezési tényezője, mint a mieinknek (akiknek nincs benne)? :D

Nekem átment műszakin :rolleyes: (a hogyant nem firtatjuk)

Valójában a fékem egyáltalán nem rossz,mert vészféknél,kormányharapás van,csk vizes úton csúszkál,ott jó lenne segítségnek,meg persze száraz úton is.

Báttyámnak van egy astra g-je na azon megnéztük,hogy mit segít,elég meggyőző volt :P

Link to comment
Megosztás:

A teljesség érzése az jó,persze ha működnek a dolgok

ABS van,de nem működik. :lol:

Klíma is van,persze rossz :D

Megvettem,a lambdaszonda már szar volt benn,hopp :D

De mindezek ellenére szeretem :P

reméljük sikerül mindent kijavítanod :D nekem is sok idő kellett a tökéletesítgetéshez :rolleyes: és még közel se járok a végén :P

Link to comment
Megosztás:

naon szép rajz,csak éppen nem tudom mit mérjek :D

:rolleyes: A 6-14, 2-4, 10-5, 13-7 lábak között mérj ellenállást. Csinálhatod úgy is, hogy a kerekeknél széthúzod a csatit és ott mérsz ellenállást, de célszerűbb fenn a nagycsatiban mérni, mert egyszerre tudod tesztelni a szenzorok és a csatlakozók, vezetékek állapotát is! Nem mutathat szakadást a műszer!!!

Link to comment
Megosztás:

:rolleyes: A 6-14, 2-4, 10-5, 13-7 lábak között mérj ellenállást. Csinálhatod úgy is, hogy a kerekeknél széthúzod a csatit és ott mérsz ellenállást, de célszerűbb fenn a nagycsatiban mérni, mert egyszerre tudod tesztelni a szenzorok és a csatlakozók, vezetékek állapotát is! Nem mutathat szakadást a műszer!!!

ÁÁÁÁÁÁ :D

Egy kis konyhanyelv és már értem is :D :P :lol:

Link to comment
Megosztás:

milenne ha hozzátennétek hogy az abs nem csak azért van h hamarabb megálljatok, hanem hogy miközben ezerrel áll a paraszt a pedálon, közben is tudja irányítani az autót....

Há' mer' a parsztnak lehetne kis érzőideg a lábában hogy ne ezerrel nyomja hanem annyira amennyire kell :P

:rolleyes: (tudom, a töketlenek is joguk van élni :lol: :D )

Link to comment
Megosztás:

milenne ha hozzátennétek hogy az abs nem csak azért van h hamarabb megálljatok, hanem hogy miközben ezerrel áll a paraszt a pedálon, közben is tudja irányítani az autót....

Ja, jobbesetben így működik, a vivarónál tökmindegy, az egy halom K*KI :rolleyes: így se, úgy se irányítható :D

De teljesen igazad van, Skodánál (tesómé Octavia) egész jól működik, kormányozható marad az autó teljesen :P

Link to comment
Megosztás:

milenne ha hozzátennétek hogy az abs nem csak azért van h hamarabb megálljatok, hanem hogy miközben ezerrel áll a paraszt a pedálon, közben is tudja irányítani az autót....

Én is pont ezt akartam írni! :D

Há' mer' a parsztnak lehetne kis érzőideg a lábában hogy ne ezerrel nyomja hanem annyira amennyire kell :P

:rolleyes: (tudom, a töketlenek is joguk van élni :lol: :D )

A nem "paraszt" sem tudhatja, hogy hogyan reagál vészhelyzetben. Lehet sokan azt hiszik hú de facán vezetnek de amig nem volt komoly tényleg komoly vészhelyzetben addig nem tudhatja senki, hogy hogyan reagál. Ültem már olyan mellett aki tényleg jól vezet de amikor majdnem becsúsztunk egy bkv busz alá akkor bizony hiába tudta az elméletet, ha ott akkor vészhelyzetben csak a féket tudta taposni ezerrel. Na ilyenkor jó ha ott az abs, hogy ne pördüljön forduljon az autó. Ha még mellé marad annyi lélekjelenlét, hogy az abst ki is használja és a kormányt is forgatja és így megússza a csattanást akkor már megérte.

Én is sokat játszok mostanában a hóban és "tesztelgetem" az abs-t. Valóban havas úton lehet hosszabb a fékút abs-el de tényleg facán lehet kormányozni az autót miközben állok a féken és lassulok.

Persze még én sem voltam ilyen igen komoly vészhelyzetben úgy hogy én vezettem volna így én sem tudom mi lenne az én vészreakcióm.

Link to comment
Megosztás:

Én is pont ezt akartam írni! :D

A nem "paraszt" sem tudhatja, hogy hogyan reagál vészhelyzetben. Lehet sokan azt hiszik hú de facán vezetnek de amig nem volt komoly tényleg komoly vészhelyzetben addig nem tudhatja senki, hogy hogyan reagál. Ültem már olyan mellett aki tényleg jól vezet de amikor majdnem becsúsztunk egy bkv busz alá akkor bizony hiába tudta az elméletet, ha ott akkor vészhelyzetben csak a féket tudta taposni ezerrel. Na ilyenkor jó ha ott az abs, hogy ne pördüljön forduljon az autó. Ha még mellé marad annyi lélekjelenlét, hogy az abst ki is használja és a kormányt is forgatja és így megússza a csattanást akkor már megérte.

Én is sokat játszok mostanában a hóban és "tesztelgetem" az abs-t. Valóban havas úton lehet hosszabb a fékút abs-el de tényleg facán lehet kormányozni az autót miközben állok a féken és lassulok.

Persze még én sem voltam ilyen igen komoly vészhelyzetben úgy hogy én vezettem volna így én sem tudom mi lenne az én vészreakcióm.

Igazából ABS-es autót nagyon keveset vezetek, azzal még nem voltam vészes helyzetekben (illetve de, de akkor nem fékezni kellett :lol: ) ABS nélkül volt szerencsém szívni párszor, de nem éreztem hogy hiányzik valami plusz ahhoz hogy irányítható maradjon az autó :D A múltkor benyaltam a hó alatti jégfoltot, de szerintem a megpördülésen az ABS sem segít :rolleyes: :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.